Michał Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Witam, mam problem z oświetleniem wnętrza Otóż przy zapalonym silniku, po otwarciu drzwi pasażera zaczyna mrugać cale oświetlenie wnętrza (tj lampki w podsufitce z przodu, z tyłu i podświetlanie nóg kierowcy i pasażera). Mruga to wszystko ze stałą częstotliwością i z okolic kierownicy słychać coś jakby załączanie się jakiegoś przekaźnika. Po otwarciu innych drzwi niż przednie pasażera mruganie ustaje i światełka świecą normalnie. Może miał ktoś podobny problem i wie gdzie szukać przyczyny? VAG pokazał taki błąd: Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 862 257 B Component: ZV-Pumpe, Funk D12 Coding: 12865 Shop #: WSC 06335 1 Fault Found: 00991 - Interior Lights 28-00 - Short to B+ Domyślam się że gdzieś w drzwiach pasażera jest zwarcie... Ale czy wtedy nie paliłoby bezpiecznika?
colak Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Witaj kolego mam identyczny problem i równieżnie mogę dojść co jest grane ( może auta z '99 mają ten problem pozdrawiam colak.
kosiniak Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 auta z 99 nie maja tego problemu, sluchac pewnie przekaznik, sprawdz czy dobrze siedzi w swoim miejscu
Michał Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2009 kosiniak a wiesz który przekaźnik i gdzie go szukać?
kosiniak Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 szukaj z lewej strony deski, zdejmij boczek i tam masz bezpieczniki i przekazniki.....
colak Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 OKI a dokładnie wiesz który jest to przekażnik wiem że są ponumerowane prawdopodobnie oznzczenie składa siez dwuch cyfr jeśli wiesz który to jest byłbym wdzięczny bo nie ukrywam że troiszkę ich tam jest ) pozdr..
krzyniek Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 szukaj z lewej strony deski, zdejmij boczek i tam masz bezpieczniki i przekazniki..... Kosiniak zdjęcie boczka nic nie da, tylko bezpieczniki zobaczy, trzeba zdjąć całą osłonę
colak Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Witaj krzyniek czy wiesz który to będzie przkażnik ??? Ty widziałeś w moim A4 jak to wygląda ) Kiegy robimy spocik w Garwo. ??? pozdrawiam.
d4rk Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Ja bym raczej szukał jakiegoś przerwanego kabla co idzie z krańcówki w zamku drzwi pasażera do centralki zamka centralnego. Miałem kiedyś coś podobnego że przerwał mi się właśnie ten kabel, gdy otwarło się drzwi to impuls z krańcówki leciał przez żarówkę w drzwiach, gdy doszedł do centralki to centralka wystawiała na ten przewód plusa i lampa sie wtedy zapalała lecz po chwili znów gasła bo jak żarówka świeciła to masa już nie dochodziła do centralki.
krzyniek Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witaj krzyniek czy wiesz który to będzie przkażnik ??? Ty widziałeś w moim A4 jak to wygląda ) Kiegy robimy spocik w Garwo. ??? pozdrawiam. co do spota to ja od ostatniego razu byłem dwa razy i nic... trzeba czytać wątek!!! co do przekaźnika to patrzyłem w etce i nic nie znalazłem i śmiem twierdzić że nie ma takiego przekaźnika i problem leży w okablowaniu, pompce centralnego lub module komfortu.
Michał Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 d4rk napisał: gdy otwarło się drzwi to impuls z krańcówki leciał przez żarówkę w drzwiach, gdy doszedł do centralki to centralka wystawiała na ten przewód plusa i lampa sie wtedy zapalała lecz po chwili znów gasła bo jak żarówka świeciła to masa już nie dochodziła do centralki. idąc tym tropem to po wyjęciu żarówki z drzwi oświetlenie wnętrza nie powinno się w ogóle załączać po otwarciu tychże drzwi, oczywiście przy założeniu że uszkodzony jest kabel idący z krańcówki do centralki. Dobrze kombinuję? __________________________________________________________________________________________________________________________ wyjęcie żarówki z drzwi nic nie dało. jeszcze jedno, w momencie przygasania oświetlenia wyraźnie słychać pstryknięcie przekaźnika gdzieś pod kierownicą
d4rk Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 d4rk napisał: gdy otwarło się drzwi to impuls z krańcówki leciał przez żarówkę w drzwiach, gdy doszedł do centralki to centralka wystawiała na ten przewód plusa i lampa sie wtedy zapalała lecz po chwili znów gasła bo jak żarówka świeciła to masa już nie dochodziła do centralki. idąc tym tropem to po wyjęciu żarówki z drzwi oświetlenie wnętrza nie powinno się w ogóle załączać po otwarciu tychże drzwi, oczywiście przy założeniu że uszkodzony jest kabel idący z krańcówki do centralki. Dobrze kombinuję? __________________________________________________________________________________________________________________________ wyjęcie żarówki z drzwi nic nie dało. jeszcze jedno, w momencie przygasania oświetlenia wyraźnie słychać pstryknięcie przekaźnika gdzieś pod kierownicą Dobrze kombinujesz. Więc widocznie masz inny problem, tylko zastanawia mnie jeszcze jedno dlaczego zapalają się wszystkie żarówki świecące na nogi. U mnie zapalają się osobno dla pasażera i dla kierowcy w momencie otwarcia odpowiednich drzwi. Masz może zamontowany alarm, może monter coś źle zrobił i źle odseparował drzwi przy pomocy diod kierunkowych, albo po porostu ich nie dal i wszystkie drzwi "skręcił" razem.
Michał Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 oj mój błąd zapala się tylko żarówka świecąca na nogi po stronie otwartych drzwi oczywiście. Instalację mam fabryczną, nikt nie grzebał przy niej, tak mi się wydaje :gwizdanie: alarmu też nie posiadam. Dzisiaj znalazłem chwilę i przyjrzałem się problemowi dokładniej. Otóż, gdy otwarłem drzwi pasażera oświetlenie zaczęło mrugać, wtedy śrubokrętem zablokowałem zamek (tak jakby drzwi były zamknięte)-oświetlenie zgasło, czyli wszystko poprawnie. Ale gdy pociągnąłem za klamkę-zamek przeskoczył w pozycję otwartych drzwi-całe oświetlenie w aucie świeciło tak jak powinno, nic nie mrugało. Po tradycyjnym zamknięciu i otwarciu drzwi, oświetlenie mruga. Stąd wniosek->uszkodzona krańcówka drzwi pasażera
d4rk Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 wiem że te krańcówki są wadliwe i często się psują, ale zazwyczaj to przestawały całkiem działać.... chyba że tam są jakieś dwie krańcówki z których sygnał musi się pokrywać, bo u mnie jest tak że oświetlenie wewnętrzne działa ok, ale te na nogi wewnątrz po stronie pasażera nie zawsze się zapala...
Michał Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 krańcówka jest w zamku mam nadzieję ze wystarczy tylko przeczyścić styki bo wymiana zamka średnio mi się uśmiecha
d4rk Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Znalazłem schemat dla tych krańcówek i widać że te krańcówki są podwójne. Posprawdzaj czy masz sygnał z tej krańcówki na tych dwóch kablach... BRN/RED i BRN/WHT Wydaje mi się że nie pojawia Ci się sygnał na brązowo-białym. Bo tak jak już kiedyś pisałem o wyciągnięciu tej żarówki z drzwi bo przez nią może impuls przelatywać, ale niestety to nic nie dało bo jeszcze przed żarówka idzie drugi kabel do oświetlenia na nogi pod schowkiem. Spróbuj odpiąć obie żarówki. Tą w drzwiach i pod schowkiem.
Slavak Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Witam, Sorry, że odgrzewam stary temat, ale mam ten sam problem, tylko po stronie drzwi pasażera i chciałem się dowiedzieć, czy doszliście do tego co jest za to odpowiedzialne?? Pozdrawiam.
lewy_jelcz Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 ja mam znów tak, że tylko od strony kierowcy nie świeci, tzn. jak otwieram drzwi kierowcy oraz pasażera za kierowcą. Wyczyściłem krańcówki, posprawdzałem żarówki i wszystko jest dobrze. Jak otworze drzwi np. kierowcy to miga mi całe oświetlenie auta i słychać jak przekaźnik cyka. Już 2 raz rozbierałem drzwi, czyściłem styki w kostkach i w przekaźnikach. Nie mam pojęcia już co może być przyczyną. Krańcówka jest podwójna i jest sprawna, sprawdzałem miernikiem Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze może być powodem? Może przekaźnik nawala?
Mario_gs Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Witam, a jeśli można wiedzieć to jakiej częstotliwości jest to mruganie.. Bo jeśli mruga równo - to raczej wątpliwa sprawa aby to była wina złego styku. Może być tak że cewka przekaźnika nie trzyma - po dostaniu napięcia zwiera, światło się zapala, ale na przekaźniku gubi podtrzymanie i gaśnie, ale ponieważ napięcie dalej jest dostarczane wiec znów sie załącza i tak w kółko.. Możliwe że upalone są styki przekaźnika.. ale wtedy raczej powinno zewrzeć i nie puścić, można wyjąć przekaźnik i przeczyścić same styki jeśli są okopcone - ale lepiej wymienić Gdzieś o uszy mi się obiło coś na zasadzie oświetlenia awaryjnego (w przypadku wypadku) czy coś takiego.. Czy wtedy nie będzie światło mrugało? Czy podłączenie vaga i wykonanie testu wyjść coś wykazało? Pozdrawiam[br]Dopisany: 26 Grudzień 2009, 12:17_________________________________________________Chociaż jeśli po otwarciu innych ustaje a wszystko idzie przez jeden przekaźnik to tą opcję można wykluczyć..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się