EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy

    801 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    kamil-vag napisał:

    EGR:

    • dla AVF/AWX - numer OE 038131501AL
    • dla AVB - numer OE 038131501AQ

    W AVF/AWX zawór recyrkulacji spalin (EGR) ma większą średnicę od zaworu stosowanego w AVB

    Kolego, przy czyszczeniu EGR i kolektora zaopatrz się od razu w komplet nowych uszczelnień:

    • Uszczelka kolektora ssącego - 028129717D
    • O-ring na łączeniu EGR - Kolektor - N90927302 (dla AVF/AWX) N90521601 (dla AVB)
    • Uszczelka rurki łączącej (od dołu EGR) - 069131547D
    • Uszczelka rurki łączącej (drugi koniec rurki) - 038131547A

    Warto też wymienić uszczelki rur ciśnieniowych te na zapinki:

    • 3C0145117F - Na górze masz 2 sztuki.

    To naprawdę nic trudnego. Parę śrubek do odkręcenia i EGR masz na wierzchu. A czym czyścić ? Najlepiej, żeby go nie porysować. benzyna ekstrakcyjna, płyn do mycia silnika... wszystko co rozpuszcza substancje smoliste. Zobacz sobie środek typu: KUCHENNY ŚRODEK ODTŁUSZCZAJĄCY MELLERUD. Nafta też dobrze sobie radzi z tym syfem. 
     Tu mniej więcej jak wyciągnąć EGR:

    Temat o regeneracji siłownika klapy gaszącej: https://a4-klub.pl/topic/150098-regeneracja-si322ownika-klapy-gasz261cej/


    Yaqb napisał:

    Wymiana/czyszczenie zaworu EGR nie jest skomplikowane. Zaczynamy od sciagniecia obudowy/maskownicy silnika(3 zaslepki, pozniej 3 nakretki 10mm) i rur dolotu powietrza do filtra. Ukazuje sie nam przepiekny widok naszego silniczka ;). Z tylu silnika widzimy rure dolotu, ktora z jednej strony jest przymocowana do naszego EGR'a, a z drugiej do rury intercooler'a za pomoca 'spinek' (podwazamy je do gory aby uwolnic rure). Z prawej strony od filtra oleju rura jest jeszcze przymocowana srubka 10mm. Odpinamy czujnik cisinienia(G71/G72) i wyciagamy rure na zewnatrz( z tej czesci niestety nie mam zdjec). Zapewne zauwazcie sladowe ilosci oleju w rurze, nie ma sie czym martwic ten typ tak ma, zapewne olej z odmy ;)(oby nie z turbawki). Bierzemy sie teraz do odkrecenia zaworu EGR, ktory tryma sie kolektora na 3 ampolach/imbusach 5mm. Dwa sa widoczne (poniżej) od gory po prawej i lewej stronie oraz jeden po prawej stronie od spodu.


    89142942.th.jpg
    Dobrze jest wypiac przewod podcisnienia od pompy podwojnej, latwiej nam sie bedzie dostac to tego imbusa od spodu. Oczywiscie odpinamy podcisnienie od silownika klapy gaszacej i EGR'a. Po odkreceniu 3 imbusow zostaje nam odkrecenie rurki pomiedzy EGR'em a kolektorem (wydechem). I tu mamy dwie mozliwosci, albo dwie sruby od spodu EGR'a ( imbus 6mm)
    16149083.th.jpg
    lub 2 nakretki przy kolektorze(12mm). Ja osobiscie wybralem te przy kolektorze latwiejszy dostep.
    15064689.th.jpg
    Pozatym jak ktos bedzie czyscil kolektor dolotowy to i tak bedzie trzeba ja odkrecic ;). Wyciagamy EGR'ka i naszym oczom ukazuje sie caly syf osadzony na sciankach. Tak wyglada EGR po 15-20 kkm.
    81764293.th.png
    A tak nowy
    85905303.th.jpg
    Nastepnie bierzemy sie za odkrecenie kolektora dolotowego(imbus 6mm), 6 srub. Ponizej widac cztery z nich.
    63691066.th.jpg
    Po wyciagnieciu kolektora ukazuje sie nam jeszcze wiekszy syf osadzony na sciankach. (po 144kkm)
    69843269.th.jpg
    Po wyciagnieciu bierzemy sie za czyszczenie, ja uzylem benzynki do czyszczenia gaznikow ok. 1l( do kupienia w kazdym sklepie samochodowym w puszkach 0.5l w spray'u) lub zamoczyc w ropie na noc. Podczas czyszczenia proponuje zalozyc rekawiczki jednorazowe, bo jak czyscilem pierwszy raz to przez tydzien rak nie moglem domyc ;).Po wyczyszczeniu skladamy w odwrotnej kolejnosci i cieszymy sie ze autku lepiej sie oddycha ;) . Czas pracy ok.2-3h, gdzie wiekszosc czasu pochlania nam czyszczenie. Mi odpadlo czyszczenie EGR'a, bo go wymienilem. Jak kupilem autko to go czyscilem i byl spokuj na ok. rok (ok .15-20 kkm)a potem znowu zaczal cieknac. Mozna rowniez po wyczyszczeniu zalozyc oil catch tank'a ( o ile EGR jest sprawny), ktory tez rozwiaze ciekniecie oleju z EGR'a.

     

    niekrasz napisał:

    EGR zaślepiony, wszystko super ale w nowszych rocznikach (powyzej 2002/3) pojawia się błąd i zapala kontrolka silnika na desce. Na forum tylko sugestie ze można wyłączyć przy okazji chipowania.

    Ale przy okazji korekcji dawki paliwa udało mi się go usunąć na stałe:

    Wybieramy Engine

    11 - login dla 1.9TDI jest 12233
    10 - adaptacja

    W adaptacji kanał 003 - współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) Ustawiamy wartość maksymalną na ile VAG pozwoli - BŁĄD EGR nie powraca (tydzień już tak jeżdżę, miałem na próbę ustawioną wartość minimalną ale błąd następnego dnia wrócił)

    Edytowane przez kamil-vag

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hej dzieki wielkie za opis napewno sie przyda. powiedz mi czy w pracy silnika widzisz różnice po oczyszczeniu czy dla świetego spokoju to robisz?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Egr'a wymienilem bo lal i to mnie wkurzalo, a dolot wyczyscilem przy okazji. zawsze to lepiej dla silnika jak tego nagaru nie ma :naughty:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no ale to nie spowoduje braku oleju w dolocie :naughty:

    tylko OCT ratuje albo wymiana/czyszczenie filtra odmy (jako takiej) a tego drugiego raczej nikt nie zrobi... choć jeden zielony planuje :wink4:

    wcześniej czy później nowy EGR bez OCT będzie lał tak samo jak stary... wiec radze nie wyrzucać :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mam pytanie w sprawie kolektora dolotowego. Zajmuje się właśnie czyszczeniem EGR-u i mam problem z wyciągnięciem kolektora dolotowego odkręciłem 6 śrub lecz dalej nie chce wyjść. Czy trzeba odkręcać kolektor wydechowy bo u mnie tak jak by przytrzymywał z boku przy głowicy kolektor dolotowy. Miał ktoś podobny problem :wallbash:

    :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdz czy tam gdzies nie ma jeszcze jaies sruby, nie do konca jestem pewien czy tam bylo 6 ?? pozniej postaram sie sprawdzidz dokladnie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    czy po czyszczeniu egr'a i kolektora dolotowego trzeba wymieniać jakieś podkładki? Chodzi mi o podkładkę miedzy kolektorem a silnikiem , miedzy egr'em a kolektorem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    trzeba... do EGRa chyba 2szt. i do kolektora też 1szt.

    nie trzeba bodajrze wymieniać uszczelki pod pokrywę zaworów jakby ktoś chciał odmę czyścić bo jest gumowa - wielorazowa...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    do egra oring od frontu (4fotka)pomiedzy egr a kolektor dolotu, plaska od spodu egra(metalowa)pomiedzy egr a rure recyrkulacji spalin i jedna pomiedzy kolektorem dolotu a silnikiem (metalowa)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    chodzi ci o trzpien egr (4 fotka)?? jak tak to delikatnie mozesz szczoteczka druciana lub dobrze namoczyc jakims srodkiem rozuszczajacym i szczoteczka do zebow doczyscic.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    właśnie wziełemsie za ponownieczyszczenie egra tzn tej rurki w środku egra (trzpień zdjecie nr 4) i nie moge jej przepchać czy ona wogule jest przelotna czy powinna taka być może ktoś to wie ( bo jak podłącze wężyk to automatycznie zaczyna sie dławić wiec chyba jest zapchany jak odłącze to wszystko wraca do normy

    czekam na pomoc :hi:[br]Dopisany: 18 Październik 2009, 16:25_________________________________________________może go zamoczyć na noc w ropie :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no ale to nie spowoduje braku oleju w dolocie :naughty:

    tylko OCT ratuje albo wymiana/czyszczenie filtra odmy (jako takiej) a tego drugiego raczej nikt nie zrobi... choć jeden zielony planuje :wink4:

    wcześniej czy później nowy EGR bez OCT będzie lał tak samo jak stary... wiec radze nie wyrzucać :wink4:

    A mozesz kolego przedstawic co to jest oil tank ???

    Bo mnie juz tez zaczyna denerwowac ciagle czyszczenie EGR bo co jakis czas zaczyna pluc.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    hehe dobre :polew: :polew: :polew:, ciekawe czy wytrzysci dolot z z centymetrowego nagaru. aa i ciekawe co sie dzieje z tym nagarem, dostaje nozek i wychodzi ???? normalnie copperfield hehhe :polew: :polew: czysci bez robierana zwlaszcza strone ciepla turbawki :polew:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wyczyściłem swój egr na tej ośce w środku miałem nagromadzone osadu około 1cm. Czy takie wyczyszczenie jest wystarczające?

    Zauważyłem że element do którego jest wpinany wężyk ( ale nie od klapki gaszącej ), który jest wkoło zagięty aby było szczelnie posiada na obwodzie takie 3 miejsca jakby było rozgięte/niedogięte?

    umJQr.jpg

    iHAir.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    pany a jakiś konkretny środek do czyszczenia jest czy zostaje moczenie w ropie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wpadaj do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i bierz coś do czyszczenia zacisków hamulcowych, smaru nagaru, generalnie do cięzkic, zapieczonych zanieczyszczeń. Coś Ci na pewno doliczą. Jak chcesz też czyścić kolektor ssący to weź tego specyfiku więcej i zaopatrz sie w rękawiczki gumowe bo później rąk przez tydzień niedomyjesz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    EGR zaślepiony, wszystko super ale w nowszych rocznikach (powyzej 2002/3) pojawia się błąd i zapala kontrolka silnika na desce. Na forum tylko sugestie ze mozna wylaczyc przy okazji chipowania.

    Ale przy okazji korekcji dawki paliwa udało mi się go usunac na stałe

    select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05

    wybieramy Engine
    11 - login
    dla 1.9TDI jest 12233
    10 - adaptacja

    W adaptacji
    "3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie) "
    ustawiamy wartość maksymalną na ile VAG pozwoli - BŁĄD EGR nie powraca (tydzień już tak jeżdze)
    (miałem na próbę ustawioną wartość minimalną ale błąd nastepnego dnia wrócił)


    Inne pozycje w adaptacji:
    1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu
    2 ustawiamy wolne obroty silnika
    3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
    4 nie
    5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa


    --

    Nie wiem czy jest dopuszczalne działanie, ale działa;)
    jezeli ktos widzi jakies przeciwskazania do takiego wysterowania EGR, niech da info

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cześć,

    Mam AVF z 2004 r. Po podpięciu do VCDS'a w każdej grupie adaptacyjnej silnika występuje wartość 32768. Wiesz może jaką nową wartość trzeba ustawić aby wyłączyć kontrolkę chek engine po zaślepieniu EGR.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z przeczytanych wielu wątków tu i na innych forach nie można podjąć jednoznacznej decyzji co zrobić z cieknącym EGR. Podstawowa kwestia to olej w układzie dolotowym. Zakładając że turbo jest sprawne to czy może się tam znajdować olej czy też nie? Osobiście nie spotkałem się z autem które byłoby suche. Niektórzy twierdzą że to wina odmy silnika która przepuszcza olej do dolotu. Czy ta teza jest przez kogoś potwierdzona? Czy ktoś wymieniał odme która w przypadku AWX i AVF jest razem z pokrywa klawiatury? Ja jestem w d.... i nie wiem co w końcu wymieniać żeby silnik był suchy wew. i na zewn. Pozostaje kwestia całkowitego usunięcia egr razem z klapą gaszaca??? Na allegro jest flansza pasujaca do kolektorów AWX i AVF. Ktoś to już widział a może założył u siebie? Linka nie wkleje bo pisze z komórki. Prosiłbym o konstruktywne opinie. Pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak, dużo ludzi używa tych zamienników, ale najlepiej niech sami właściciele wydadzą opinię.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Szukać ci sie nie chce ot co. Temat od lat przerabiany na wszystkich forach gdzie jest cokolwiek wspólnego z silnikami TDI. Jest tej wiedzy trochę. A po krótce to tak, jest turbina to i olej w dolocie. Popuszcza i popuszczać będzie, sprawne turbo również. Po drugie, cieknący EGR tylko do wymiany, innej metody nie ma jeśli całość ma pozostać sprawna tzn układ recyrkulacji spalin. Po trzecie, można zaślepiać zamiast wywalać razem z klapą gaszącą. Klapa i EGR jako taki mogą zostać, wystarczy tylko zatkać dolot spalin za pomocą flanszy, o której mówisz. Tylko trzeba kupić dobrą, z porządnej blachy bo jak dasz byle co to się przepali.

    Tanio prosto i czysto.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie dobrze szukałem i jest kilka opinii które sam przytoczyłeś zaślepiać lub wymieniać na nowy. Jeśli chodzi o flansze to miałem na myśl kawałek rury z flanszą pasującą do kolektora w miejscu EGR-a. Zastanawiam się po co zatykac dopływ spalin do EGR skoro wystarczy odpiac wezyk podcisnienia i zawór zostaje zamknięty. Oczywiście sam wezyk zaslepic. Dodam ze tak właśnie dziś zrobiłem po uprzednim wyczyszczeniu EGR-a, kolektora, IC i rur. Jaki będzie efekt nie wiem bo jeszcze nigdzie nie jeździłem.

    Jeszcze jedna kwestia. Skoro turbo popuszcza to jaki jest sens zatykania EGR-a?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W zupełności odłączenie i zaślepienie wężyka podciśnienia od siłownika zaworu EGR wystarczy. Zaślepienie dolotu spalin w żaden sposób nie zlikwiduje wycieków oleju z EGR'a. Zatem jeśli zaślepiłeś wężyk to teraz tylko zastosuj jakąkolwiek zaślepkę na dwa otworki znajdujące się bezpośrednio pod grzybkiem siłownika EGR i wycieków już nie będzie. Zastosowanie flanszy pozbawi Cię klapy gaszącej więc denerwujące będzie wtedy nieprzyjemne zatelepanie silnikiem podczas jego każdorazowego gaszenia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego Sztomel właśnie liczyłem na Twoje cenne uwagi. Czytałem Twoje wypowiedzi w innych wątkach i masz zdrowe podejście do tematu. Co do klapy gaszacej to już to sprawdziłem osobiście... Wezyk odpiety a silnik chce wyskoczyć spod maski! Teraz już wiem co puka w silniku po wyłączeniu zapłonu ;-)

    Jeszcze jedna sprawa mnie męczy... Po odpieciu odmy i założeniu tymczasowej butelki coli można stwierdzić ile tego oleju się wydostaje. Kilka osób pisało ze wcale nie tak dużo. Wydaje mi się ze turbo bardziej ssie z odmy i stąd te ilości oleju były większe.

    Czy w AVF w odmie jest jakiś zaworek/regulator cisnieniowy który wypuszcza opary przy odpowiednim nadciscieniu pod pokrywa?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja próbowałem to zaslepić, ale chyba nie do konca pomogło, no chyba ze nie zrobiłem tego jak nalezy...

    Chyba kupie nowy EGR, tylko zastanawiam sie ile nowy wytrzyma zanim zacznie puszczać ?

    Rozglądał sie moze ktoś gdzie taniej można kupić ?

    Jakiej firmy brać ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy