Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AGB] Jakie sprężyny (zbliżone do ori 1BE) polecacie (S4 Avant) ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy okazji wymiany łożyska okazało się, że końcówka jednej ze sprężyn z tyłu jest ułamana :disgust: i powinienem ją wymienić.

Niestety, w ASO jedna sprężyna od 1BE do S4 kosztuje 366 złociszy :shocked: - a więc wymiana sprężyn na jednej osi to blisko 730 zł :wallbash: :wallbash: :bag:

W tej sytuacji doszedłem do wniosku, że lepiej dołożyć 200 zł i kupić komplet 4 sprężyn :kox: (o zbliżonych albo lepszych parametrach) jakiejś dobrej firmy. :przebiegly:

Zaznaczam, że nie chcę za bardzo obniżać w stosunku do seryjnej eSkowej -20 mm. Na -40 w moim przypadku definitywnie nie mogę sobie pozwolić :no4:

Szukałbym raczej czegoś zbliżonego do 1BE, ale o większym stopniu progresywności tłumienia. Tak, żeby jeszcze usztywnić samochód i redukować przechył w ostrzejszych zakrętach a jednocześnie utrzymać te resztki komfortu :lol1: na dziurach i garbach w Warszawie. :decayed:

W każdym razie zależny mi na rozsądnym kompromisie między komfortem a bezpieczeństwem - tak, żeby mi plomby na nierównościach nie wylatywały :D

Amory na razie pozostałby seryjne z 1BE, ale nie wkluczam w przyszłości przesiadki na Bildsteina B6 czy raczej B8 (bo te kładzie się do eSek :gwizdanie:)

A więc co byście mi polecili Kochani :cool1:

Myślałem w pierwszym momencie o eibachach, później ewentualnie również weitecach.

Chociaż jak wynika ze strony eibacha http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/06238.2.4464059877300008015 :this: pasują one do eSek przed II liftem (do I 99), a mój samochód jest już po II lifcie :mysli: BTW czy po II lifcie zaszły jakieś zmiany w zawieszeniach :a4fan: B5 wymagające innych sprężyn :?: :think2: :think2:

Skolei odnośnie weiteców słyszałem gdzieś opinię (nie wiem na ile wiarygodną :no:), że tutaj poszli za bardzo w stronę komfortu kosztem stabilności :wtf:. :embarrassed:

Może ktoś bardziej biegły w tematach zawiechy oświeci mnie i poleci coś odpowiedniego :ok2:

Opublikowano

H&R :good:

Opublikowano

Witam, kolega ja w swoim quattro mam zestaw Bilsten B8 + springi Eibach pro kit - 35mm. Jeździ mi się dobrze, no czasem narzekam na wielkie dziury, ale wszystkie inne nierówności ten zestaw wybiera dość fajnie. Już nie wspomnę o prowadzeniu w zakrętach. Zaznaczam że auto siadło mi niżej niż te owe -35mm. Ale eibach jest dość komfortową sprężyna(miękką) porównując ją do H&R który jest twardszy.

Na rynku jest bardzo mało spręzyn które obniżają o -20mm jak 1BE, więc jestes praktycznie zmuszony posadzić go troszkę niżej lub iść do aso lub kupić używane springi s4.

Zobacz coś takiego słyszałem pozytywne oponie o nich: http://www.allegro.pl/item640164319_vogtland_audi_a4_s4_b5_25mm_pitstop.html

Pozdrawiam

Opublikowano

(...)

Zobacz coś takiego słyszałem pozytywne oponie o nich: http://www.allegro.pl/item640164319_vogtland_audi_a4_s4_b5_25mm_pitstop.html

Też to widziałem :przebiegly: Niestety, ze strony producenta wynika, że do avanta nie pasują :no:

http://www.vogtland.pl/audi-typ-limousine-quattro-rok-produkcji-05980901-p-52.html :this: Uwaga 12 - not for station wagons :thumbdown:

A jaka jest Wasza opinia o weitecach :toon: :?: :?:

Opublikowano

A nie myślałeś o zmienia kompletnego zawieszenia??

Różnica w prowadzeniu będzie większe niż po samych sprężynach a wbrew pozorom ceny też nie są straszne, np. zestawy KW są świetne jerzdżą w nie jednym S4 czy RS4 i S2 i dają świetnie rade i jest zero problemów :)

Opublikowano

zawiecha KW to koszt około 3000zł, więc raczej drogo :) kolego A3, a powiedz mi czy miałeś kiedyś do czynienia z zawieszeniami FK-Automotive? Bo taki zestaw kosztuje około 1000zł, a to moim zdaniem bardzo dobra cena.. tylko nie wiem jak z jakością :P

Opublikowano

Autami na KW jeździłem nie raz bardzo sporo km i są git jak na polskie drogi i trakcja owiele lepsza co do FK nie jeździłem autem na takim zawieszeniu ale z tego co czytam użytkownicy sobie chwalą ale w większości takie opinie są na forach niemieckich a jak wiadomo w naszych realiach bierze się pod uwage także wytrzymałość.

Cena jest bardzo ok i w Niemczech się sprawdza jak u nas osobiście nie wiem.

Opublikowano

Panowie... ja tym samochodem w cywilu jeżdżę - szafy dębowe i lodówki wożę :naughty: - a nie na torze :tongue4: Zawiechy całej nie mam zamiaru zmieniać, co najwyżej kiedyś jeszcze amorki - ale dopiero jak mi się te sypną - napisałem w pierwszym poście :tongue4:

Poza tym zaznaczyłem, że żadne -40 nie wchodzi w grę :no: bo na swoje osiedle nie wjadę :gwizdanie:

Nie róbcie :ot::polew: :polew: :wink4:

Powiedzcie raczej coś o weitecach - o ile coś n/t wiecie :przebiegly:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Hehehe Suli o tych modelach KW które ja mam na myśli to one się nie nadają na tor to są zestawy na ulice auto nie traci bardzo na komforcie.

Nie wiem czemu myślisz że jak się zmieni całe zawieszenie to od razu się taczka zrobi...

Opublikowano

weitec jest bardzo miekki, poza tym ze bedzie nizej komfort raczej sie nie zmieni

Podobnie jak seryjne 1BE czy jeszcze bardziej :?: Miałeś może z nimi odczynienia :?:

Ja obecnie waham się między eibahem a weitecem - właśnie ze względu na opinię, że w przypadku weiteca postawiono na komfort kosztem większej stabilności :mysli:

Opublikowano

powiem ci tak, mailem mozliwosc porowniania ich z ori springami ale akurat nie w s4, w ogole to moze kup od kogos uzywki ori i tyle, nie wiem SID, AW69?

Opublikowano

powiem ci tak, mailem mozliwosc porowniania ich z ori springami ale akurat nie w s4, w ogole to moze kup od kogos uzywki ori i tyle, nie wiem SID, AW69?

Rozumiem, że nie wystawiasz weitecom najwyższych not :decayed:

W tej sytuacji pozostaje mi się rozejrzeć za eibachami :kox: - tylko muszę jeszcze wyjaśnić jedną wątpliwość... :gwizdanie:

Czy w zawieszeniu eSek po II lifcie zaszły na tyle poważne zmiany, że sprężyny sprzed II liftu mogą nie pasować :mysli:

Opublikowano

Ja założyłem Weitec'i w ostatnich dniach :> wiem że nie mam eski ale zawsze mam porównanie do moich ori i jest niebo a ziemia jeśli chodzi o usztywnienie - prowadzenie auta :good: komfort jest bardzo dobry - nie spadł bardzo w porównaniu do ori a trzymanie w zakrętach jest o 100% lepsze.

Opublikowano

Ja założyłem Weitec'i w ostatnich dniach :> wiem że nie mam eski ale zawsze mam porównanie do moich ori i jest niebo a ziemia jeśli chodzi o usztywnienie - prowadzenie auta :good: komfort jest bardzo dobry - nie spadł bardzo w porównaniu do ori a trzymanie w zakrętach jest o 100% lepsze.

A możesz napisać mniej wiecej o ile auto poszło z przodu i z tylu w dół??

Opublikowano

Wiesz, szczerze Ci powiem że nie mierzyłem przed ani po :no: Ale wizualnie jest :good: i wrażenia z jazdy :kox: :kox:

Mogę jutro zrobić zdjęcia wiec sam zobaczysz jak siadł

Opublikowano

poprosilibyśmy o te zdjęcia ;) bo podobno weiteci siadają o 25mm a eibachy o 35mm (mowa o springach -30mm)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...