Suli Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Przy okazji wymiany łożyska okazało się, że końcówka jednej ze sprężyn z tyłu jest ułamana i powinienem ją wymienić. Niestety, w ASO jedna sprężyna od 1BE do S4 kosztuje 366 złociszy - a więc wymiana sprężyn na jednej osi to blisko 730 zł :wallbash: W tej sytuacji doszedłem do wniosku, że lepiej dołożyć 200 zł i kupić komplet 4 sprężyn (o zbliżonych albo lepszych parametrach) jakiejś dobrej firmy. Zaznaczam, że nie chcę za bardzo obniżać w stosunku do seryjnej eSkowej -20 mm. Na -40 w moim przypadku definitywnie nie mogę sobie pozwolić Szukałbym raczej czegoś zbliżonego do 1BE, ale o większym stopniu progresywności tłumienia. Tak, żeby jeszcze usztywnić samochód i redukować przechył w ostrzejszych zakrętach a jednocześnie utrzymać te resztki komfortu na dziurach i garbach w Warszawie. W każdym razie zależny mi na rozsądnym kompromisie między komfortem a bezpieczeństwem - tak, żeby mi plomby na nierównościach nie wylatywały Amory na razie pozostałby seryjne z 1BE, ale nie wkluczam w przyszłości przesiadki na Bildsteina B6 czy raczej B8 (bo te kładzie się do eSek :gwizdanie:) A więc co byście mi polecili Kochani Myślałem w pierwszym momencie o eibachach, później ewentualnie również weitecach. Chociaż jak wynika ze strony eibacha http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/06238.2.4464059877300008015 pasują one do eSek przed II liftem (do I 99), a mój samochód jest już po II lifcie BTW czy po II lifcie zaszły jakieś zmiany w zawieszeniach B5 wymagające innych sprężyn :?: :think2: Skolei odnośnie weiteców słyszałem gdzieś opinię (nie wiem na ile wiarygodną ), że tutaj poszli za bardzo w stronę komfortu kosztem stabilności . Może ktoś bardziej biegły w tematach zawiechy oświeci mnie i poleci coś odpowiedniego
Peterka Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Witam, kolega ja w swoim quattro mam zestaw Bilsten B8 + springi Eibach pro kit - 35mm. Jeździ mi się dobrze, no czasem narzekam na wielkie dziury, ale wszystkie inne nierówności ten zestaw wybiera dość fajnie. Już nie wspomnę o prowadzeniu w zakrętach. Zaznaczam że auto siadło mi niżej niż te owe -35mm. Ale eibach jest dość komfortową sprężyna(miękką) porównując ją do H&R który jest twardszy. Na rynku jest bardzo mało spręzyn które obniżają o -20mm jak 1BE, więc jestes praktycznie zmuszony posadzić go troszkę niżej lub iść do aso lub kupić używane springi s4. Zobacz coś takiego słyszałem pozytywne oponie o nich: http://www.allegro.pl/item640164319_vogtland_audi_a4_s4_b5_25mm_pitstop.html Pozdrawiam
Suli Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2009 (...) Zobacz coś takiego słyszałem pozytywne oponie o nich: http://www.allegro.pl/item640164319_vogtland_audi_a4_s4_b5_25mm_pitstop.html Też to widziałem Niestety, ze strony producenta wynika, że do avanta nie pasują http://www.vogtland.pl/audi-typ-limousine-quattro-rok-produkcji-05980901-p-52.html Uwaga 12 - not for station wagons A jaka jest Wasza opinia o weitecach :?: :?:
A3 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 A nie myślałeś o zmienia kompletnego zawieszenia?? Różnica w prowadzeniu będzie większe niż po samych sprężynach a wbrew pozorom ceny też nie są straszne, np. zestawy KW są świetne jerzdżą w nie jednym S4 czy RS4 i S2 i dają świetnie rade i jest zero problemów
Tomson Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 zawiecha KW to koszt około 3000zł, więc raczej drogo kolego A3, a powiedz mi czy miałeś kiedyś do czynienia z zawieszeniami FK-Automotive? Bo taki zestaw kosztuje około 1000zł, a to moim zdaniem bardzo dobra cena.. tylko nie wiem jak z jakością
A3 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autami na KW jeździłem nie raz bardzo sporo km i są git jak na polskie drogi i trakcja owiele lepsza co do FK nie jeździłem autem na takim zawieszeniu ale z tego co czytam użytkownicy sobie chwalą ale w większości takie opinie są na forach niemieckich a jak wiadomo w naszych realiach bierze się pod uwage także wytrzymałość. Cena jest bardzo ok i w Niemczech się sprawdza jak u nas osobiście nie wiem.
Suli Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 Panowie... ja tym samochodem w cywilu jeżdżę - szafy dębowe i lodówki wożę - a nie na torze Zawiechy całej nie mam zamiaru zmieniać, co najwyżej kiedyś jeszcze amorki - ale dopiero jak mi się te sypną - napisałem w pierwszym poście Poza tym zaznaczyłem, że żadne -40 nie wchodzi w grę bo na swoje osiedle nie wjadę :gwizdanie: Nie róbcie :polew: Powiedzcie raczej coś o weitecach - o ile coś n/t wiecie 1
kosiniak Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 weitec jest bardzo miekki, poza tym ze bedzie nizej komfort raczej sie nie zmieni
A3 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Hehehe Suli o tych modelach KW które ja mam na myśli to one się nie nadają na tor to są zestawy na ulice auto nie traci bardzo na komforcie. Nie wiem czemu myślisz że jak się zmieni całe zawieszenie to od razu się taczka zrobi...
Suli Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 weitec jest bardzo miekki, poza tym ze bedzie nizej komfort raczej sie nie zmieni Podobnie jak seryjne 1BE czy jeszcze bardziej :?: Miałeś może z nimi odczynienia :?: Ja obecnie waham się między eibahem a weitecem - właśnie ze względu na opinię, że w przypadku weiteca postawiono na komfort kosztem większej stabilności
kosiniak Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 powiem ci tak, mailem mozliwosc porowniania ich z ori springami ale akurat nie w s4, w ogole to moze kup od kogos uzywki ori i tyle, nie wiem SID, AW69?
Suli Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 powiem ci tak, mailem mozliwosc porowniania ich z ori springami ale akurat nie w s4, w ogole to moze kup od kogos uzywki ori i tyle, nie wiem SID, AW69? Rozumiem, że nie wystawiasz weitecom najwyższych not W tej sytuacji pozostaje mi się rozejrzeć za eibachami - tylko muszę jeszcze wyjaśnić jedną wątpliwość... :gwizdanie: Czy w zawieszeniu eSek po II lifcie zaszły na tyle poważne zmiany, że sprężyny sprzed II liftu mogą nie pasować
kosiniak Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 w zawieszenieu z tego co mi wiadomo zmian nie ma zadnych, a dla wieteca ogolnie Plus, za ta cene to dobra, komfortowa sprezyna
bulk_1986 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Ja założyłem Weitec'i w ostatnich dniach :> wiem że nie mam eski ale zawsze mam porównanie do moich ori i jest niebo a ziemia jeśli chodzi o usztywnienie - prowadzenie auta komfort jest bardzo dobry - nie spadł bardzo w porównaniu do ori a trzymanie w zakrętach jest o 100% lepsze.
Peterka Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam, Ja polecam eibacha - http://www.rallyshop.pl/index.php?p1161,sprezyny-eibach-pro-kit-audi-a4-kombi Kupowałem u tego sprzedawcy i mogę go polecić w 100%... Bardzo fachowa obsługa.
Jarol Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Ja założyłem Weitec'i w ostatnich dniach :> wiem że nie mam eski ale zawsze mam porównanie do moich ori i jest niebo a ziemia jeśli chodzi o usztywnienie - prowadzenie auta komfort jest bardzo dobry - nie spadł bardzo w porównaniu do ori a trzymanie w zakrętach jest o 100% lepsze. A możesz napisać mniej wiecej o ile auto poszło z przodu i z tylu w dół??
bulk_1986 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Wiesz, szczerze Ci powiem że nie mierzyłem przed ani po Ale wizualnie jest i wrażenia z jazdy :kox: Mogę jutro zrobić zdjęcia wiec sam zobaczysz jak siadł
Tomson Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 poprosilibyśmy o te zdjęcia bo podobno weiteci siadają o 25mm a eibachy o 35mm (mowa o springach -30mm)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się