Simon Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Gdy kupiłem A4 z Belgii była zdemontowana rolka napinacza i nie działała klima, a na VAGu pojawiały się błędy 15.7 15.5 i 15.3 (różnie) i to mimo ich kasowania. Postanowiłem więc uruchomić niesprawną klimę i usunąć przyczynę błędów klimatronika...ale po kolei: 1).w znanym serwisie aukcyjnym kupiłem kompletne ramię z ori rolką napinacza paska wielorowkowego klimy koszt 100zł zamienniki w sklepach ok.90zł Made in Slovakia ale lepiej kupić z dobrymi łożyskami. Do tego kupiłem pasek Contitech 4PK856 za 22zł w motoryzacyjnym. 2).następnie żeby sprawdzić poszczególne elementy klimy: a).czy chwyta elektrosprzęgło sprężarki klimy odpiąłem wtyczkę z czujnika niskiego ciśnienia i zwarłem dwa przewody w jej środku (zasymulowałem obecność środka R134a w klimatyzacji i jego prawidłowego ciśnienia) .podłączyłem VAGa i zrobiłem OUTPUT TESTS kanału 08 czyli Klimatyzacji mamy tam po kolei: elektro sprzęgło, dmuchawę, silniczki - wszystkie, wentylator elektryczny (mój po zimie trochę głośno chodził), test wyświetlacza temp zewnętrznej, test silniczka zasysającego powietrze wewnętrzne samochodu na czujnik jego temperatury, segmenty wyświetlacza klimatronika 3).gdy testy wszystkie przeszły oki na krótko na uruchomionym silniku włączyłem sprężarkę żeby sprawdzić czy nie jest zatarta, jednak nie jest to pochwalane przez fachowców od klimy, ponieważ sprężarka wywala z siebie olej syntetyczny, który smaruje układ (IceMan) 4).następnie sprawdziłem szczelność układu azotem(cena) ok.25zł...okazało się iż nieszczelny jest parownik klimatyzacji...i tu zaczęły się duże schody i wyszło dlaczego Belg zdemontował całkowicie rolkę napinacza u nich koszty "naprawy" to ok.500-700euro tam wymieniają elementy na nowe i raczej nikt w garażu nie serwisuje klimy a serwis wstawia nowe elementy 5).zdemontowałem z Bratem cały kokpit, dosłownie zostają praktycznie gołe kable: demontuje się obie poduchy, kanał środkowy, kierownicę, wyciąga cały kokpit itp itd...(parę zdjęć).Koszt w ASO ACWrocław to 520zł Dodano:.........................Demontaż kokpitu........................................................................................... [większość to śruby na klucz 8 i parę na klucz nr 10 (przy AirBagu pasażera)] [prace powinny być poprzedzone odłączeniem Akumulatora na jakąś co najmniej godzinę przed demontażem poduszek] a).demontujemy schowek pasażera (5 śrub 8ek) i osłonę nad nogami kierowcy (4 śruby 8ki), żeby dojść do dwuch z tej i tej strony zdejmujemy podważając śrubokrętem boczne osłony kokpitu(są nawet rysunki Audi) .wyjmujemy tylką popielniczkę i wkłądamy trzy śrubokręty w oznaczone miejsca złącza diagnostycznego obd wciskamy je w dół (wyskoczy z obudowy kanału) i odkręcamy śrubę nr 13 zdj. c).demontujemy (wykręcamy) gałkę biegów i mieszek jak w poście "Wymiana mieszka" ściągamy pierwszy i drugi plastik z rączki hamulca "ręcznego" kolejno i silnie ciągnąc, nie ma tam śrub itp rzeczy siedzi na wcisk d).po odbu stronach kanału środkowego pod zaślepkami są dwie śruby 8 odkręcamy je e).wyjmujemy radio i odkręcamy dwie śruby 8 trzymające blende środkową (u mnie drewno :smile: ) następnie odkręcamy dwa imbusy trzymające panel klimatronika. f).odkręcamy cztery śruby 8 trzymające cały kanał środkowy do środkowej konsoli oraz jedną nakrętkę 8 ukrytą pod zaślepką kanału środkowego po prawej stronie nóg kierowcy i wyjmujemy obie części kanału środkowego z autka!(odpinająć złącze plastikowe (3przewody) od zapalniczki i jej podświetlania) g).odkręcamy cztery śruby 8, które trzymają cały plastik środkowy do metalowych obejm kokpitu(łatwo dostępne i widoczne).Ściągamy ten plastik odczepiając kostki od włączników elektrycznych (p.mgielne itp.) h).odpinamy złącze poduszki pasażera (pomarańcz) i wykręcamy wszystkie śruby które ją trzymają - 10tki i jedna 8ka.Cała poduszka schodzi w dół....(Uwaga na blachy wokól poduchy są najostrzejsze - krawędzie) i).demontujemy liczniki odkręcając dwie śrubki na krzyżaka, znajdujące się pod zaślepką.Odpinamy złącza z tył i wyciągamy na zewnatrz. j).Demontaż kierownicy....demontujemy poduszkę kierowcy przez odkręcenie dwóch imbusów z tył po obu jej stronach...i odpięcię pomarańczowej wtyczki AirBagu. odkręcamy samą kierownię - nakrętka chyba 34, ale nie ściągamy bo musimy odczepić złącza klaksonu i AirBagu, które są pod plastikiem osłaniającym kolumne k).następnie odkręcamy: zatrzask regulacji wysokości kierownicy (2xśruba krzyżak), plastik - osłonę kolumny kierownicy (2xśruba krzyżak malutkie i głęboko oraz trzy małe z przodu mocujące plastik do manetek) oraz imbus pozyjci tego plastiku.Wszystkie pozycje w k).widać od spodu kierownicy. l).odpinamy złącza kierownicy (patrz.j)) i ja sciągamy,odkręcamy od góry imbus zaciskowy (poprzeczny) manetek, odpinamy je z złącz i już. Odkręcamy jeszcze tylko dwa krzyżaki mocujące, ukryte podspodem plastiku osłony pod kolumna kierownicy. Trudno je dostrzec ale są takie same jak te mocujące licznik (patrz i).) Wszystko przy kierownicy mamy zdemontowane!!! m).ostatni punkt to demontaż samej dechy rozdzielczej a to już przyjemność po całej długości kokpitu umieszczone są śruby mocujące kokpit do belki konstrukcji (od sopodu) są to już tylko czarne ósemki (8) (na zdjęciu mniej więcej w miejscach czerwonych kresek)- jeśli odkręcono poprawnie wszystkie śruby (10) z punktu h). Jest jeszcze nakrętka mocująca kanał powietrza w kokpicie z kanałem doprowadzającym z nagrzewnicy(na zdjęciu w miejscu niebieskiej kreski) n).delikatnie wyciągamy cały kokpit w przód - zeskoczy z dwóch zatrzaskuw na podszybiu, i...najgorsza robota z całej rozbiórki (szły wiązanki na dyrekcje Audi ) od spodu musimy dotrzeć do trzech śrubek 8ek mocujących kratkę nawiewu na podszybiu!Odkręcamy je cofamy kokpit spowrotem wyjmujemy w góre kratkę nawiewu i odczepiamy od niej złącze trzykablowe czujnika światłą słonecznego (w tym cypelku) o).teraz możemy całkowicie wysunąć i wyjąć kokpit!!! ............................................................................................................................ i wyjąłem z kanału klimatyzacji winny nieszczelności w układzie parownik: 6).na pierwszy rzut oka był okej ale zawiozłem go do firmy która zajmuje się lutowaniem takich rzeczy i po sprawdzeniu okało się że jest nieszczelny w środku na zgrzewach!Polutowali mi to w dwa dni i sprawdzili na szczelność na 12atm.Koszt operacji 80zł. Koszt nowego w ASO 1240zł 7).skoro już miałem parownik na wierzchu wyczyściłem go całego dokładnie szczoteczką i płynem do naczyń (IceMan) o zapach grapejfrutowym chodziło o odgrzybienie i pozbycie się Tego zapachu, po tej operacji dokładnie go wysuszyłem i był gotowy do założenia: 8).ponieważ miałem błędy silniczków klap rozkręciłem wszystkie cztery ich mechanizmy w celu wyczyszczenia z pyłu grafitowego i przeszlifowania papierem ich rotorów.Cena nowego silniczka w ASO coś ok.530zł... 9).zmontowałem wszystko do kupy uszczelniając cały kanał silikonem (to ważne, gdyż inacześ na wyższych obrotach dmuchawy świszcze na łączeniach plastików powietrze!!!): kanał, silniczki, parownik, nagrzewnice i założyłem do autka.Podłączyłem VAGa i zrobiłem Basic Settingsy klimy czyli zakodowałem ustawienia zerowe położenia klap silniczków (po operacjach czyszczenia sterownik jakby nie wie w jakich pozycjach znajdują się klapy) 10).i....pojechałem na sprawdzenie szczelności azotem...odłaczyłem przewód od czujnika ciśnienia klimy, żeby nie włączyła się przypadkowo (na azocie) sprężarka klimy. Można też odłączyć sam przewód od elektrosprzęgła pod plastikiem obok zbiorniczka z olejem od wspomagania. Po nabiciu 13atm pojeździłem tak sobie autkiem 3dni.Na trzeci dzień pojechałem sprawdzić ciśnienie azotu tzrymało 13atm 11).tu już zaczęła się robota chłopaków od klimy czyli zrzucenie azotu i podłączenie sprzętu do obsługi klimy. W tych kwestiach już za bardzo nie czaję, specjaliści wiedzą o co chodzi (IceMan) wiem tyle, że osuszali mi klimę próżniowo 45min, następnie profilaktycznie wtrysnęli 50g oleju smarującego i 650g środka R134a 12).Efekt jest taki że na pierwsze ciepłe dni ja mam przyjemną atmosferkę w mojej coś pięknego! P.S. Dziękuję za całą pomoc Wszystkim którzy mi pomagali fizycznie (Brat) i konkretną wiedzą z zakresu klimatyzacji (iceMan) Jeśłi ktoś ma jakieś sugestie chciałby żebym wrzucił jakieś dodatkowe zdjęcia czy b.szczegółowy opis to proszę o info. [Wszelkie prace przy samochodach marki Audi powinny być wykonywane pod nadzorem osób dorosłych!]
pre_pl Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Simon, super reportaż może pokusiłbyś się o bardziej szczegółowe rozpisanie demontażu kokpitu (taki step-by-step) ? Co oznacza to kółko: http://upload7.postimage.org/700903/photo_hosting.html Co chciałeś przez to podkreślić ?
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Opublikowano 14 Kwietnia 2007 pasek od klimy funkcjonuje na jakieś dodatkowej rolce prowadzącej? Powiedz mi proszę dokładnie co tam się znajduje bo świszczy mi z tamtych okolic ;]
Simon Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2007 pre w tym miejscu przy błędach typu 13.x 15.x zbiera się pył grafitowy ze ścierających się kostek....i w tym miejscu czyścimy rotor papierkiem ściernym...dokładniejszy opis rozbiórki też mogę zapodać ale się śpieszyłem i nie mam za dużo zdjęć z tego...ale co mam to dorzucę i opiszę... Kaziu poszukaj w ETCE jest dokładny rysunek tego...ale jest tak (w moim silniku) że pasek idzie ze sprężarki poprzez ramię napinacza(na którym jest rolka napinająca - patrz: zdjęcie rolki) a następnie wchodzi na wał silnika którym jest napędzana sprężarka i nawrót na sprężarkę. Newralgiczne są tu 1). pasek, 2). łożysko igiełkowe rolki napinacza
marcin j Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Nie mogłem sie powstrzymać. No kurcze, "odwaliłeś" kawał dobrej roboty.
Gość Iceman Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 piekna dokumentacja ,pogratulowac pomysłu fotorelacji i efektu :biggrin: :biggrin:
Simon Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2007 No wielkie dzięki!Trochę mało zdjęć zrobiłem w trakcie rozbiórki... IceMan dużo pracy i kosztów zaoszczędziłem dzięki Twojej pomocy i fachowej wiedzy jeszcze raz dzięki!
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Simon, dzięki za odpowiedź w sprawie paska :exclaim:
3M03 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 BRAWO!!!!!!!! Szczerze mówię: ROBI WRAŻENIE. GRATULACJE!!! Ps. Tak wiec możesz już przerabiać angliki na europejczyki pozdrawiam
Simon Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Dzięki Wszystkim! Dokończyłem, ale jeśli ktoś chce jakieś zdjęcia jeszcze lub jak zdemontować dalej klimatronik to piszcie na PW.
Gość Iceman Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 IceMan dużo pracy i kosztów zaoszczędziłem dzięki Twojej pomocy i fachowej wiedzy jeszcze raz dzięki numer konta wysyłam ci na pw
Simon Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2007 IceMan to może odpracuję w Twoim servisie
Gość Iceman Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 IceMan to może odpracuję w Twoim servisie niema problemu zapraszam
karbonek Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 Dodam od siebie jak to jest w AFN. Aby wyjąć całą obudowę w której jest nagrzewnica, parownik i dmuchawa trzeba dodatkowo odłączyć przewody od nagrzewnicy (zdjęcie 7). Czujnik światła z podszybia można wyciągnąć od góry aby nie bawić się w wyciąganiem go od spodu. Mi wyciągnięcie zajęło z pół godziny dopiero jak wszystko rozkręciłem zobaczyłem, że ten czujnik od góry wychodzi. Przy składaniu wyprowadziłem kabel od czujnika i dokleiłem go taśmą izolacyjną do śruborkęta aby mi nie wleciał do środka (zdjęcie 14 i 15). Dmuchawę wyczyściłem szczoteczką do zębów w płynie do mycia naczyń, później ją przepłukałem wodą. Trzeba uważać aby woda nie wleciała do silnika bo się zatrze po pewnym czasie. Nagrzewnicę oraz parownik umyłem też w płynie do mycia naczyń, później suszyły się na słońcu kilka godzin. Wszystkie silniki otworzyłem aby sprawdzić ich stan w środku i nasmarowałem (zdjęcie 12). Całość zajęła mi 2 i pół dnia głównie przez brak grzechotek i przedłużek.
mUd Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Witam! Chce wyczyścić wszystkie cztery silniczki klap. Czy żeby się do nich dostać muszę rozkręcić cały kokpit jak w temacie tutaj. Czy można się jakoś dostać do poszczególnych silniczków w łatwiejszy sposób. Do dwóch wiem ze jest możliwość dostania się przez zdjęcie schowka ale gdzie są dwa pozostałe ?
karbonek Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Dwa są pod całym "plastikiem" od klimatronika. Chodzi mi o to w czym jest dmuchawa, parownik i nagrzewnica. Dostęp jest z kanału środkowego, ale kiepski. Trzeci jest od tyłu po środku - chyba bez dostępu, a ostatni jest dostępny jak zdejmiesz schowek, ale go nie wyciągniesz tak, więc trzeba rozkręcić wszystko.
mycha852 Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 proszę o wrzucenie zdjęć z dokładnie zaznaczonymi miejscami gdzie te wszystkie 4 silniczki się znajdują.
biahh11 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam odświeżam temat bo mam pytanie czy jeżeli chce wymienić nagrzewnice to będzie konieczne spuszczenie freonu i ponowne jego nabicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się