GrzesMC Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Witam Do dnia wczorajszego bylem zakochanym i szczęśliwym posiadaczem z pięknym silnikiem 2.5 TDI V6...Audi trafilo do warsztatu w celu ustawienia rozrządu na pompie(było minimalnie przesunięte w wyniku czego VAG pokazywal zły kąt początku wtrysku) wizyta na tym miała sie zakończyć..niestety mechanik zadzownil do mnie ze jest zerwany gwint na jednym z wałków rozrządu i nie można zakręcić na nim koła... mechanik powiedział ze czeka na mnie jutro i moja decyzje co z tym dalej ma robić... mam nadzieje ze mi doradzicie w dość szybkim czasie co mogę z takim fantem zrobić? bo raczje nikt mi nie sprzeda pojedynczego walka rozrządu( bo to nawet chyba wogole sensu nie ma) czy da sie cos może nagwintować czy cos tego typu? wyjmując taki wałek z jakimi dodatkowymi kosztami trzeba sie liczyć? czekam na wasze wypowiedzi koledzy, pozdrawiam
vikis4 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Troszeczkę dziwi mnie to co napisałeś... "Na chłopski rozum" podejrzewam,że w przypadku zerwanego gwintu w wałku koło może nie dolegać na stożku,a co za tym idzie-przestawienie całego rozrz. prędzej czy pózniej jest nieuniknione! Autko chodziło normalnie?
GrzesMC Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2009 samochod do momentu kiedy zostal zaprowadzony do mechanika jezdzil sprawnie mial buta wszystko bylo znim OK...czasem tylko dymil na niebiesko czarno....i jak facet podpinal pod VAGA wyskakiwla mu bład kąta poczatu wtrysku i to mialo zostac usuniete... Mechanik stwierdzil ze gwint byl zerwany wczesniej i gdy odkrecil kolo teraz nie moge go zakrecic spowrotem...ale jak mowie autko smigalo jak trzeba bez zadnych zarzutow...
vikis4 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 A po co odkęcał koło od rozrządu,skoro miał tylko ustawić kąt wtrysku??? Wystarczą 3 srubeczki na imbus...
GrzesMC Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2009 hm...takie pytanie rowniez chodzi mi po glowie...i nie mam pojecia..ale skoro odkrecil to jakis cel to musialo miec...jutro o 9 mam byc u mechanika to bd konkretnie wiedzial po co odkrecal i co z tym gwinem wiecej..na dzis dzien wiem ze jest zerwany...ale wymianiajac zalozmy walki to trzeba razem z cala hydraulika, nie myle sie prawda?
vikis4 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Wałki jeśli są ok-nie musisz,ale hydro na bank (dla świetego spokoju) Reszta zależy od ciebie i zużycia... Co do gwintu na wałku: Podpytaj mechaniora-sam jestem ciekaw jak się wytłumaczy.... :> [br]Dopisany: 18 Czerwiec 2009, 22:39_________________________________________________Ale i tak nie znam celu w jakim odkręcał koło zębate...
GrzesMC Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2009 Jutro popytam sie o wszystko co i jak i jakim cudem sie stalo i wogole...wiec i cel odkrecania tez bd znal..ale jesli walki byly by dobre(taka mam nadzieje) to da sie ten gwint nagwintowac czy cos w tym stylu czy tylko smietnik?
szkopek Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 walki rozrzadu sa bardzo twarde,watpie zeby dalo sie zrobic nowy gwint
MarcinGD Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Jeden walek mozesz kupic oddzielnie w ASO. Uzywek raczej oddzielnie ci nie sprzedadza.
Flyer Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Znasz tego mechanika dobrze? Moze cos spartolil... Tez nie wiem po co odkrecal kolo zebate. Co do hydrauliki - trzebaby wyjac walki i sprawdzic jej stan. Jesli jednak auto ma moc, pracuje normalnie, a korekcje sa w porzadku, to ja bym sie za wczesniej o nia nie martwil.
AndyN Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Co on tam odkręcał? Po co to odkręcał? Kąt wtrysku ustawia się tak:
GrzesMC Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2009 już wszystko wiem....on tego nie odkręcał. Tylko zakładając wszystko zauważył ze śrubę na tym kółko można kręcić palcami..wiec chciał dokręcić i się ciągle kręciła...podobno była założona jakaś zła śruba (ze za krótka okolo 1.5 cm ) ma to zakręcić na większą śrube(taka jaka powinna tam byc) i ma działać... dowiedziałem się miedzy innymi ze ten silnik był już co najmniej raz rozbierany i ze było coś w nim kombinowane...a ma przejechane można powiedzieć TYLKO 250 tys... w pon ma być złożony i gotowy do odbioru...
vikis4 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Jasne... :gwizdanie: Gdyby śruba była luzna na bank miał byś przestawiony rozrząd! No chyba,że tak mocno kółko trzymało na stożku (ale to i tak do czasu...)
GrzesMC Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2009 Mechanik wlasnie mowil ze kolko mocno siedzi na stozku a srube wykrecil palcami i potem nie mogl jej wkrecic...tak mi mowil
vikis4 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Ok,co się stało to się nie odstanie... Co do gwintu w wałku-wiem,że są jakieś specjalne zestawy naprawcze tzn. sprężynka którą osadza się w zerwanym gwincie podobno ciężko to dostać. Ja kiedyś miałem zerwany gwint w silniku (bloku) motocykla i gość właśnie takim sposobem go naprawił-srubę dokręcał normalnie kluczem dynamometrem. Będe się z nim widział za kilka dni więc zapytam gdzie takie coś wytrzasnąć.
GrzesMC Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2009 bym był bardzo wdzięczny za taka informacje...ale ja juz w koncu sie pogubilem bo raz on mowil ze ten gwint jest zewany a jak przyjechaelm to ze sruba byla zakrotka o jakies 1.5 cm..wiec juz nie wiem..ale na inf bd cierpliwie czekal chodz mam nadzieje ze zalozenie "wlasciwej sruby na wlasciwym miejscu" wystarczy i nadal bd sie cieszyl bezawaryjan jazda pieknym autem
szkopek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Ok,co się stało to się nie odstanie... Co do gwintu w wałku-wiem,że są jakieś specjalne zestawy naprawcze tzn. sprężynka którą osadza się w zerwanym gwincie podobno ciężko to dostać.Ja kiedyś miałem zerwany gwint w silniku (bloku) motocykla i gość właśnie takim sposobem go naprawił-srubę dokręcał normalnie kluczem dynamometrem. Będe się z nim widział za kilka dni więc zapytam gdzie takie coś wytrzasnąć. blok silnika nie jest taki twardy jak walek rozrzadu,zeby ta sprezynke wkrecic to trzeba najpierw zrobic nowy gwint i dopiero ja wkrecic a w walku raczej sie juz nowegogwintu nie zrobi...........
GrzesMC Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2009 Bylem u mechanika i niestety nadal musiało zostać na kolejna noc i dzień poza domem z pompa jest wszystko dobrze z gwintem na walku tak samo ( dłuższa śruba pomogła).Mechanik ustawił również rozrząd(powiedział ze cały był kompletnie źle ustawiony)...niestety na jeździe próbnej z podpiętym VAG-iem i mechanikiem w środku jechałem i nagle audik nie chciał jechać i nie wkręcał się na większe obroty niż 2tys...( za mną zrobiła się niebieska chmura dymu a na VAG-u wyskoczył błąd: brak sterowania turbina.... Juz tylko regeneracja lub wymiana turba mi pozostała czy jest jakaś inne rzecz która mogla spowodować takie objawy? Mogło być tak ze wcześniej ktoś ustawił tak rozrząd by ukryć wadu turba? :mysli:
simon__75 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 A po co odkęcał koło od rozrządu,skoro miał tylko ustawić kąt wtrysku??? Wystarczą 3 srubeczki na imbus... Dokłądnie tak jak mowisz jedynie 3 sruby na imbusa - da sie to ustawic bez zciagadnia jakiegokolwiek z elementów - przynajmniej tak mialem w A6 C5...ale zeby zerwac gwint na walku??? SZOK :shocked:
GrzesMC Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2009 Dokłądnie tak jak mowisz jedynie 3 sruby na imbusa - da sie to ustawic bez zciagadnia jakiegokolwiek z elementów - przynajmniej tak mialem w A6 C5...ale zeby zerwac gwint na walku??? SZOK :shocked: takie byly podejrzenia mechanika na poczatku jak tylko zauwazyl ze sruba mu sie w rekach kreci...po rozebraniu bardziej zobaczyl ze sruba dluzsza wystarczy i breoblem znikinie )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się