Marek86232 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam, kolejnymi z niestety wielu problemów dotyczących silnika 2,0 ALT w moim samochodzie są następujące błędy:17536 oraz 17545. Posiadam Vaga 4.09pl który pokazuje mi w/w błędy i tłumaczy je następująco:''17536 - mieszanka za uboga strona1 regulacja długoterminowa zbyt mała opornośc. 17545 - mieszanka za uboga strona1 regulacja długoterminowa wolne obroty niezidentyfikowany rodzaj uszkodzenia". Z kolei kiedy zaglądam w tablice błędów, opis błędu 17536 się zgadza ale błąd 17545 tłumaczony jest jako "za bogata mieszanka". Nie mam pojęcia co jest uszkodzone w moim samochodzie ;(, dodam ze sonda lambda na kolektorze wydechowym jest wymieniona (Bosch) a błędy te pojawiają sie jednocześnie po przejechaniu ok 150km. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady bo sam juz nie mam pomysłu co jest grane?...
werpech Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam kup sobie odme w serwisie koszt 35zl brutto oto numer 06b103235g[br]Dopisany: 25 Czerwiec 2009, 11:31_________________________________________________poszukaj na forum o bledzie 17545 wszystko jest opisane jak zmienic odme
agoonzo Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 u mnie pojawiają się identyczne błędy ,wcześniej pojawiały mi się równo co 50 km ,teraz trochę rzadziej ,miedzy 130km a 230km .nie zaobserwowałem żadnych nieprawidłowości w pracy silnika , moc,przyspieszenie,wszystko jest raczej dobrze. nie mam pojęcia co może powodować pojawianie się tych błędów :/
werpech Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 ta mala odma wyleczy wasze audi z bledow temat sprawdzony[br]Dopisany: 25 Czerwiec 2009, 14:46_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_bogata_mieszanka_blad_17545_rozwiazanie_problemu-t60201.0.html;msg644117#msg644117
agoonzo Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 ok.,dzięki,pójdę tym tropem i wymienię tą odmę
Marek86232 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2009 ja już wymieniłem odmę i połączony z nią zawór u góry, skasowałem błędy i przejechałem juz ponad 150km i narazie żadnych błędów mam nadzieje ze więcej ich juz nie zobacze. Dzięki wielkie za podpowiedz [br]Dopisany: 26 Czerwiec 2009, 13:24_________________________________________________Koledzy mam jeszcze jedno małe pytanko, podczas wymiany tej odmy zaóważylem ze jest w niej troche oleju - to wydaje sie normalne, ale powyzej odmy znajduje sie zawor połaczony z pokrywą zaworow i odmą od filtra powietrza i w tym zaworze tez jest troche oleju który przedostaje sie właśnie do odmy od filtra powietrza no a potem do przepustnicy, czy to normalne???
agoonzo Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 ja też wymieniłem ten zawór i na razie jest dobrze,jeszcze nie pojawiły się żadne błędy i mam nadzieję,że się nie pojawią .pozostał tylko problem z zapalającą się kontrolką od niskiego stanu oleju 1
gregorypeck Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 u mnie to samo, swieci sie zolty check engine i są takie bledy: 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded problem pojawil sie po wymianie odmy i zaworu. Co ciekawe, przed wymianą odmy, byl zalozony dodatkowy zacisk (nieoryginalny) na rurce łączącej zawór z układem dolotowym, tak jak na zdjęciu: Gdzies jeszcze u kogos widzialem taki zacisk. Po wymianie odmy ASO zdjęło mi ten zacisk. Moze to ma jakis zwiazek? moze jest jakas nieszczelnosc w tych rurkach i stad te bledy.
werpech Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 Witam zaloz opaski tak jak to bylo wczeniej przewody musza byc szczelne zobacz czy wszystko jest szczelne
adeuszA4 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Wymieniłem odmę (czyli przewód gumowy zakończony gruszka w ASO około 160 zł), następnie przy pomocy miedzianej rurki o przekroju 12 mm naprawiłem odpowietrzacz układu (jego symbol 06B133241ak niestety już nie produkowany, ASO w zamian proponuje dwa przewody o łącznej wartości 350 zł). Następnie adaptacja przepustnicy. Po przejechaniu 150 km pomimo, że auto nie brało już lewego powietrza błąd się pojawił. Zdesperowany wymieniłem jeszcze ten plastikowy rozdzielacz nr. 06b103235g 35zł. Po około 24 godzinach sygnalizacja błędu zgasła. Przejechałem już około 1000 km i wszystko jest ok. Pozdrawiam.
domjenick Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 u mnie to samo, swieci sie zolty check engine i są takie bledy: 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded tutaj dopatrywalbym sie problemu w sondzie,bo raz pokazuje za duzo,a zaraz potem za malo-moze tu jest problem check engine zgasilem dwa razy,odlaczajac aku na okolo 45 minut,mialem problem z sonda
agoonzo Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 u mnie to samo, swieci sie zolty check engine i są takie bledy: 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded tutaj dopatrywalbym sie problemu w sondzie,bo raz pokazuje za duzo,a zaraz potem za malo-moze tu jest problem check engine zgasilem dwa razy,odlaczajac aku na okolo 45 minut,mialem problem z sonda ja miałem te same błędy( i parę osób na forum też ) które zniknęły po wymianie śruby odpowietrzajacej przy odmie ,także to raczej nie sonda
gregorypeck Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Bylem u fachowcow podobno z sondami wszystko OK. Ale zauwazyli ze z przeplywomierzem cos nie tak - podaje o polowe za male wartosci. Chcieli wymienic za 550zł ale narazie sie wstrzymalem - sprobuje przeczyscic i zobaczymy. Dzisiaj jeszcze zrobie logi z przeplywomierza i wrzuce na forum, niech sie inni wypowiedzą. A co do tej śruby odpowietrzającej - gdzie ona sie znajduje i jak wyglada? Moze tez powienienem sie jej przyjzec.
agoonzo Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 A co do tej śruby odpowietrzającej - gdzie ona sie znajduje i jak wyglada? Moze tez powienienem sie jej przyjzec. to jest ten plastikowy zawór połączony z odmą,pokrywa zaworów i dolotem powietrza,znajduje się pod plastikową pokrywą silnika. w poprzednim poście piszesz,że była na nim założona metalowa opaska.zresztą doskonale widać go na zdjęciu które wkleiłeś wymień ten zawór i na 100% pozbędziesz się tych błędów.koszt w serwisie to 35zł
gregorypeck Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Jesli chodzi o zawor oznaczony "10" na zalaczonym obrazku to juz go wymienilem na nowy razem z odmą. Ale czy to jest ten sam element o ktorym pisze adeuszA4: "...następnie przy pomocy miedzianej rurki o przekroju 12 mm naprawiłem odpowietrzacz układu (jego symbol 06B133241ak niestety już nie produkowany, ASO w zamian proponuje dwa przewody o łącznej wartości 350 zł)..."
agoonzo Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Jesli chodzi o zawor oznaczony "10" na zalaczonym obrazku to juz go wymienilem na nowy razem z odmą. chodzi o zawór oznaczony "11"
gregorypeck Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 No dokładnie, pomyliłem sie w poprzedim poście. Chodziło mi o 11. Dzisiaj załoze spowrotem ten zacisk pomiędzy "10" a "11" bo zauważyłem ze tam jest sporo luzu. Zastanawiam sie jeszcze czy dodatkowo to czymś uszczelnić.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2009, 15:08_________________________________________________zrobilem logi: http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/b6_alt_prosze_o_analize_logow-t94763.0.html;msg1079243#msg1079243 [br]Dopisany: 12 Wrzesień 2009, 18:17_________________________________________________Wyglada na to ze w koncu na dobre pozbylem sie bledow 17536 i 17545. U mnie problemy byly dwa: 1) Nieszczelnosc w okolicach ukladu dolotowego - zalozylem dodatkowy zacisk na czworniku i tym samym zlikwidowalem problem 17545 - po 800km blad sie nie pojawil. 2) Wadliwy przeplywomierz - podawal za male watosci. W logach ktore podalem wczesniej widac ze przy 4520RPM ECU widzi tylko 56,89 g/s i tym samym wpuszcza mniej paliwa do mieszanki, stad "17536 - System too lean". Dwukrotne czyszczenie przeplywomierza preparatem CRC nic nie dalo, dopiero wymiana na nowy pomogla. Teraz przy 4500 RPM mam okolo 85g/s a przy 5440RPM jest 102g/s wiec zgadza sie z tym co piszą tu w ostatnim akapicie: http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info. Zrobilem okolo 250 km i bledu nie ma.
radkoo Opublikowano 3 Marca 2021 Opublikowano 3 Marca 2021 (edytowane) Problem z za bogatą mieszanką rozwiązałem (przypadek) przez poprawienie MINUSA na akumulatorze (przewód od klemy wisiał dosłownie na kilku "włosach"). Po wymianie przewodu błąd za bogatej mieszanki nie występuje. Za długo się nie nacieszyłem. Co prawda poprawienie minusa pomogło na tyle że błąd pokazał się po przejechaniu ponad 200 km, a nie 50 km. Edytowane 3 Marca 2021 przez radkoo
radkoo Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 Po wymianie czwórnika i przepływomierza powietrza błędy zbyt bogatej i zbyt ubogiej mieszanki ustąpiły (przejechane około 500 km). Auto odżyło!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się