Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Hamulec ręczny, a napęd Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

widze ze bez filmiku sie tu niestety nie obejdzie nikt mi nie wierzy a ja nie mówie bo domniemywam jak MOZE działać torsen tylko

wypowiadam sie na podstawie własnych DOŚWIADCZEŃ i jesli mówie ze jak zaciagne reczny na biegu to efekt jest prawie taki sam jak bym zaciągnął na sprzegle to tak jest.

co do stałego napedu to niestety panowie nie macie pojęcia na czym polega słowo stały napęd na obie osie

i nie rozróżniacie pojęcia stały a pojęcia sztywny.

tu macie linka

http://209.85.229.132/search?q=cache:oeAVI4e2Gt4J:www.wojdas.24x7.pl/naped.html+nap%C4%99d+sta%C5%82y&cd=4&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

poczytajcie dokladnie a wszczegołności zamieszczone tebele

porównajcie z haldexem zastosowanym w VW i wtedy rozwieją sie wasze wątpliwości i zrozumiecie ze to co pisze to nie bzdury

mało treściwy ten artykuł, i w sumie nie znalazłem nic szczególnego co by pozwalało na blokowanie jednej osi stałego napedu w czasie jazdy :gwizdanie:

Opublikowano

w zakładce "Charakterystyka i opis układów rozdziału napędu między osie"

pisze dla S-AWD quattro

proporcje pomiędzy osiami dla VCU

przednią i tylną w % -------> 67:33 lub 33:67

przy poślizgu kół dla Torsen 80:20 lub 20:80

do tego jeszcze dochodzi centralny mechanizm róznicowy który w quattro nie posiada mozliwosci ani automatycznego ani ręcznego blokowania wiec moc moze być różnie przekazywana pomiedzy osie

rożnica w stałym napedzie na 4 kola a w "niestałym" napedzie typu haldex

jest taka ze torsen ( ten nasz stały) posiada centralny mechanizm róznicowy a nie posiada sprzegła miedzy osiowego

a w haldexie na odwrót i własnie przez to sprzegło os jest dołaczana.

artykuł nalezy przesledzić dokladnie gdyż jest tam w prosty sposób wyjaśnione wiele rzeczy

Opublikowano

Panowie przepraszam za może naiwne pytanie. Czy na wstecznym działa cały napęd znaczy obie osie, czy jak w starych VV tylko przednia?

Opublikowano

działają obie osie a w starych VW czyli jakich??

Opublikowano

działają obie osie a w starych VW czyli jakich??

np w starych passatach które maja silniki umieszczone poprzecznie

no i oczywiście golfy II i III

Opublikowano

no w mk III nie kazdym bo kumpel ma 1.8 syncro z 94 roku i tez mu obie osie ciagna do tyłu i ciekawostka nawet na wcisnietym sprzegle reczny łapie na obie osie....

Opublikowano

Tu macie linka jak działa nasz stały napęd Quattro w porównaniu z X drive, może to coś pomoże rozwiać wątpliwości.

Opublikowano

Ja nie mam wątpliwości :gwizdanie: Unieś tył auta i zapnij bieg, zobaczysz że ten film nie oddaje prawdy.

Zgodnie z tym co jest na filmie, stając tylną osią na lodzie, a przodem na przyczepnej nawierzchni - nie ruszysz... bzdura do kwadratu.

To ja mam chyba jakiś inny napęd :cool1:

Ten film chyba nakręcił dealer BMW, a do testu użył jakieś wybrakowane Audi :polew:

Opublikowano

x-drive w bmw to zupelnie inny uklad przeniesienia napedu, w porownaniu Q w audi

w bmw nie ma mechanizmu miedzyosiowego ale jest tak samo jak w audi EDS, tyle tylko ze jego dzialanie jest o wiele bardziej zdecydowane

Opublikowano

Ja nie mam wątpliwości :gwizdanie: Unieś tył auta i zapnij bieg, zobaczysz że ten film nie oddaje prawdy.

Zgodnie z tym co jest na filmie, stając tylną osią na lodzie, a przodem na przyczepnej nawierzchni - nie ruszysz... bzdura do kwadratu.

To ja mam chyba jakiś inny napęd :cool1:

Ten film chyba nakręcił dealer BMW, a do testu użył jakieś wybrakowane Audi :polew:

to looknij na to w takim razie

czy nadal twierdzisz ,że to bzura i tamten filmik nakręcił jakiś dealer BMW i uzył wybrakowane AUDI :cool1:

Tak wygląda niestety twój stały napęd Quattro.

Opublikowano

audi powinno zachowywac sie tak samo a jak jest kazdy widzi

audi nie moze zachowywać sie tak samo bo audi ma stały napęd na obie osie a BMW ma dołączaną przednią oś

w warunkach poślizgu Audi przenosi napęd na oś o mniejszej przeczepności dlatego nie moze z rolek zjechać a BMW w warunkach poślizgu przenosi bezstopniowo napęd na oś przednią

Aby AUDI mogło zjechać z rolek należy zablokować mechanizm różnicowy miedzy mostowy ale niestety takiej opjci w Audi nie ma.

Te filmiki pokazują WAM ze stały napęd to nie koniecznie wszystkie koła i osie ciągną nonstop.

Dlatego jest możliwość zaciągnięcia ręcznego na biegu bez sprzegła..... :tongue4:

Co innego jeśli jest sztywny napęd na obie osie ( w ciągnikach i innych maszynach) tam zazwyczaj nie ma wogole mechanizmu różnicowego miedzy mostowego. tam obie osie napędzane są cały czas.

Opublikowano

w starych audi 80 (B2 i B3) 90, 100 (C3, C4) i 200 była blokada mechanizmu międzyosiowego

a w niektórych modelach również tylnego

nie mam bladego pojęcia dlaczego audi odeszło od tego elementu i wrzuciło EDS :wallbash:

ale to było w niektórych warunkach zbawienne :good:

Opublikowano

Teraz czekam na wypowiedzenie się osób , które się tak zarzekały ,że niemożliwe jest zablokowanie tylnej osi w napędzie Quattro hamulcem ręcznym.

Kowi87 ,czy dalej twierdzisz , że hamulec ręczny w Quattro jest tylko do parkowania? :wink4:

Góral.tz ,czy dalej twierdzisz ,że zaciągając hamulec ręczny zablokujesz wszystkie 4 koła?

Proszę wypowiedzcie się teraz :gwizdanie:

Opublikowano

To uzasadnij mi dlaczego na przeglądach nie można wjeżdzać na rolke samochdem z napędem 4x4(gdzie pojade to mi zabraniają), przecież niby ten filmik pokazuje ze można :mysli:

nie wiem z tym ręcznym ja ciągle próbuje i energicznie i normalnie i ni huhu nie ślizgam sie, a na wcisniętym sprzęgle oczywiscie tak, hamulec naciągnąłem we wrzesniu i ogólnie go nie używam, to by raczej sie nie "skończył"

Opublikowano

Tak wygląda niestety twój stały napęd Quattro.

Dobra, przyjmijmy że w warunkach jakie stworzono do testu BMW jest górą.

A teraz weźmy realia: Zakop się BMW i Audi w błocie/głębokim śniegu.

I zacznij ostro buksować kołami przez kilka minut do przodu i do tyłu :naughty:

Smród klocków w BMW skutecznie Cię zatrzyma.

W Audi tylko temperatura wody może Cię zmusić do kapitulacji :cool1:

Nie zawsze takie testy mają odzwierciedlenie w praktyce. Mi jeszcze nigdy nie zabrakło trakcji i tego się trzymam :gwizdanie:

Opublikowano

w starych audi 80 (B2 i B3) 90, 100 (C3, C4) i 200 była blokada mechanizmu międzyosiowego

a w niektórych modelach również tylnego

nie mam bladego pojęcia dlaczego audi odeszło od tego elementu i wrzuciło EDS :wallbash:

ale to było w niektórych warunkach zbawienne :good:

bo producenci produkuja auta z myślą ze będą nimi jeździć idioci.. bo mnóstwo osób jeździło by na poblokowanych mechanizmach na asfalcie lub innym twardym podłożu nie zdając sobie sprawy czym to grozi... :wallbash:

ehh a osoby które wiedza na czym rzecz polega są przez reszte społeczeństwa zdani na durną elektronike która moze i jest pomocna, wygodna ale nigdy nie zastąpi człowieka gdyż on tylko wie co tak naprawde dzieje sie na drodze i czego oczekuje od samochodu...

Teraz czekam na wypowiedzenie się osób , które się tak zarzekały ,że niemożliwe jest zablokowanie tylnej osi w napędzie Quattro hamulcem ręcznym.

Kowi87 ,czy dalej twierdzisz , że hamulec ręczny w Quattro jest tylko do parkowania? :wink4:

Góral.tz ,czy dalej twierdzisz ,że zaciągając hamulec ręczny zablokujesz wszystkie 4 koła?

Proszę wypowiedzcie się teraz :gwizdanie:

Carlos* :notworthy: :oklaski: :oklaski: brawo za posta

dopiero teraz doszło do niektórych po długim i meczącym wam tłumaczeniu przeze mnie jak to jest z tym ręcznym i dopiero jesli ktoś nie zobaczy i sie nie przekona to nie uwierzy...

koledzy wiecej wiary w to co pisza inni, a nie wiecznie upierac sie przy swoim tylko na podstawie przypuszczeń, ja jak wczesniej pisałem wypowiadałem sie na podstawie swoich doswiadczen a nie przypuszczeń.

Opublikowano

Dokładnie Adams78 :good: jak by tak było jak jest na tym filmiku to na lodzie jak by jedne koła złapały lodu , a drugie by stały na suchym, to by te na lodzie boksowały i auto by nie wyjechało(bo przecież według filmiku przód nie kreci), tak samo jak zakrecisz kołem na podnosniku to przednie też ci sie zakrecą :cool1:

Wiec jednym słowem coś nie tak z tym filmikiem jest, napęd Q nie sprawdzał by sie wtedy na śliskiej nawierzchni :gwizdanie:

niewiem wjedź swoim na rolke nagraj taki filmik wtedy uwierzę i nie bede sie juz tu wypowiadał :tongue4:

Nawet w tych tabelkach było napisane ze polega na tym że jak jedna os straci przyczepnosc to moc przekazywana jest na drugą :gwizdanie:)w większym stopniu %

Opublikowano

Tak wygląda niestety twój stały napęd Quattro.

Dobra, przyjmijmy że w warunkach jakie stworzono do testu BMW jest górą.

A teraz weźmy realia: Zakop się BMW i Audi w błocie/głębokim śniegu.

I zacznij ostro buksować kołami przez kilka minut do przodu i do tyłu :naughty:

Smród klocków w BMW skutecznie Cię zatrzyma.

W Audi tylko temperatura wody może Cię zmusić do kapitulacji :cool1:

Nie zawsze takie testy mają odzwierciedlenie w praktyce. Mi jeszcze nigdy nie zabrakło trakcji i tego się trzymam :gwizdanie:

masz racje ale nie smród klocków lecz sprzegło wielotarczowe ale nie sądze zeby ono az tak dostało w d..pe zeby był smród..

wiadomo co naped stały Q to stały ale bez blokady miedzy mostowej to tak jak widzimy...

mi wiele razy brakło trakcji na lodzie na duzym wzniesieniu ale to normalne i nigdy podczas buksowania nie zauwazyłem tylko jednego śladu wiec w praktyce zadko zdazaja sie idealne warunki by napedzała tylko jedna oś

moim zdaniem albo napęd w subarce :notworthy: albo tak jak devastation pisał :audi: 80 z blokada lub stare poczciwe s1 lub z blokadami wszystkich mechanizmów różnicowych nawet była blokada na przód :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...