Kowi87 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 widze ze bez filmiku sie tu niestety nie obejdzie nikt mi nie wierzy a ja nie mówie bo domniemywam jak MOZE działać torsen tylko wypowiadam sie na podstawie własnych DOŚWIADCZEŃ i jesli mówie ze jak zaciagne reczny na biegu to efekt jest prawie taki sam jak bym zaciągnął na sprzegle to tak jest. co do stałego napedu to niestety panowie nie macie pojęcia na czym polega słowo stały napęd na obie osie i nie rozróżniacie pojęcia stały a pojęcia sztywny. tu macie linka http://209.85.229.132/search?q=cache:oeAVI4e2Gt4J:www.wojdas.24x7.pl/naped.html+nap%C4%99d+sta%C5%82y&cd=4&hl=pl&ct=clnk&gl=pl poczytajcie dokladnie a wszczegołności zamieszczone tebele porównajcie z haldexem zastosowanym w VW i wtedy rozwieją sie wasze wątpliwości i zrozumiecie ze to co pisze to nie bzdury mało treściwy ten artykuł, i w sumie nie znalazłem nic szczególnego co by pozwalało na blokowanie jednej osi stałego napedu w czasie jazdy :gwizdanie:
dansli Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 w zakładce "Charakterystyka i opis układów rozdziału napędu między osie" pisze dla S-AWD quattro proporcje pomiędzy osiami dla VCU przednią i tylną w % -------> 67:33 lub 33:67 przy poślizgu kół dla Torsen 80:20 lub 20:80 do tego jeszcze dochodzi centralny mechanizm róznicowy który w quattro nie posiada mozliwosci ani automatycznego ani ręcznego blokowania wiec moc moze być różnie przekazywana pomiedzy osie rożnica w stałym napedzie na 4 kola a w "niestałym" napedzie typu haldex jest taka ze torsen ( ten nasz stały) posiada centralny mechanizm róznicowy a nie posiada sprzegła miedzy osiowego a w haldexie na odwrót i własnie przez to sprzegło os jest dołaczana. artykuł nalezy przesledzić dokladnie gdyż jest tam w prosty sposób wyjaśnione wiele rzeczy
kapete Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Panowie przepraszam za może naiwne pytanie. Czy na wstecznym działa cały napęd znaczy obie osie, czy jak w starych VV tylko przednia?
dansli Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 działają obie osie a w starych VW czyli jakich??
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 działają obie osie a w starych VW czyli jakich?? np w starych passatach które maja silniki umieszczone poprzecznie no i oczywiście golfy II i III
dansli Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 no w mk III nie kazdym bo kumpel ma 1.8 syncro z 94 roku i tez mu obie osie ciagna do tyłu i ciekawostka nawet na wcisnietym sprzegle reczny łapie na obie osie....
Carlos* Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Tu macie linka jak działa nasz stały napęd Quattro w porównaniu z X drive, może to coś pomoże rozwiać wątpliwości.
adams78 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Ja nie mam wątpliwości :gwizdanie: Unieś tył auta i zapnij bieg, zobaczysz że ten film nie oddaje prawdy. Zgodnie z tym co jest na filmie, stając tylną osią na lodzie, a przodem na przyczepnej nawierzchni - nie ruszysz... bzdura do kwadratu. To ja mam chyba jakiś inny napęd Ten film chyba nakręcił dealer BMW, a do testu użył jakieś wybrakowane Audi
MARiOLiNi Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Na AKP 3 lata temu była długa dyskusja o tym propagandowym nagraniu...
Dev Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 x-drive w bmw to zupelnie inny uklad przeniesienia napedu, w porownaniu Q w audi w bmw nie ma mechanizmu miedzyosiowego ale jest tak samo jak w audi EDS, tyle tylko ze jego dzialanie jest o wiele bardziej zdecydowane
Carlos* Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Ja nie mam wątpliwości :gwizdanie: Unieś tył auta i zapnij bieg, zobaczysz że ten film nie oddaje prawdy. Zgodnie z tym co jest na filmie, stając tylną osią na lodzie, a przodem na przyczepnej nawierzchni - nie ruszysz... bzdura do kwadratu. To ja mam chyba jakiś inny napęd Ten film chyba nakręcił dealer BMW, a do testu użył jakieś wybrakowane Audi to looknij na to w takim razie czy nadal twierdzisz ,że to bzura i tamten filmik nakręcił jakiś dealer BMW i uzył wybrakowane AUDI Tak wygląda niestety twój stały napęd Quattro.
Dev Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 wszystko zalezy od tego jak działa EDS w aucie tutaj filmik na temat EDS w X5 BMW xDrive, Sharm El Sheikh, November 2007 audi powinno zachowywac sie tak samo a jak jest kazdy widzi
dansli Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 audi powinno zachowywac sie tak samo a jak jest kazdy widzi audi nie moze zachowywać sie tak samo bo audi ma stały napęd na obie osie a BMW ma dołączaną przednią oś w warunkach poślizgu Audi przenosi napęd na oś o mniejszej przeczepności dlatego nie moze z rolek zjechać a BMW w warunkach poślizgu przenosi bezstopniowo napęd na oś przednią Aby AUDI mogło zjechać z rolek należy zablokować mechanizm różnicowy miedzy mostowy ale niestety takiej opjci w Audi nie ma. Te filmiki pokazują WAM ze stały napęd to nie koniecznie wszystkie koła i osie ciągną nonstop. Dlatego jest możliwość zaciągnięcia ręcznego na biegu bez sprzegła..... Co innego jeśli jest sztywny napęd na obie osie ( w ciągnikach i innych maszynach) tam zazwyczaj nie ma wogole mechanizmu różnicowego miedzy mostowego. tam obie osie napędzane są cały czas.
Dev Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 w starych audi 80 (B2 i B3) 90, 100 (C3, C4) i 200 była blokada mechanizmu międzyosiowego a w niektórych modelach również tylnego nie mam bladego pojęcia dlaczego audi odeszło od tego elementu i wrzuciło EDS ale to było w niektórych warunkach zbawienne
Carlos* Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Teraz czekam na wypowiedzenie się osób , które się tak zarzekały ,że niemożliwe jest zablokowanie tylnej osi w napędzie Quattro hamulcem ręcznym. Kowi87 ,czy dalej twierdzisz , że hamulec ręczny w Quattro jest tylko do parkowania? Góral.tz ,czy dalej twierdzisz ,że zaciągając hamulec ręczny zablokujesz wszystkie 4 koła? Proszę wypowiedzcie się teraz :gwizdanie:
Kowi87 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 To uzasadnij mi dlaczego na przeglądach nie można wjeżdzać na rolke samochdem z napędem 4x4(gdzie pojade to mi zabraniają), przecież niby ten filmik pokazuje ze można nie wiem z tym ręcznym ja ciągle próbuje i energicznie i normalnie i ni huhu nie ślizgam sie, a na wcisniętym sprzęgle oczywiscie tak, hamulec naciągnąłem we wrzesniu i ogólnie go nie używam, to by raczej sie nie "skończył"
adams78 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Tak wygląda niestety twój stały napęd Quattro. Dobra, przyjmijmy że w warunkach jakie stworzono do testu BMW jest górą. A teraz weźmy realia: Zakop się BMW i Audi w błocie/głębokim śniegu. I zacznij ostro buksować kołami przez kilka minut do przodu i do tyłu Smród klocków w BMW skutecznie Cię zatrzyma. W Audi tylko temperatura wody może Cię zmusić do kapitulacji Nie zawsze takie testy mają odzwierciedlenie w praktyce. Mi jeszcze nigdy nie zabrakło trakcji i tego się trzymam :gwizdanie:
dansli Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 w starych audi 80 (B2 i B3) 90, 100 (C3, C4) i 200 była blokada mechanizmu międzyosiowego a w niektórych modelach również tylnego nie mam bladego pojęcia dlaczego audi odeszło od tego elementu i wrzuciło EDS ale to było w niektórych warunkach zbawienne bo producenci produkuja auta z myślą ze będą nimi jeździć idioci.. bo mnóstwo osób jeździło by na poblokowanych mechanizmach na asfalcie lub innym twardym podłożu nie zdając sobie sprawy czym to grozi... ehh a osoby które wiedza na czym rzecz polega są przez reszte społeczeństwa zdani na durną elektronike która moze i jest pomocna, wygodna ale nigdy nie zastąpi człowieka gdyż on tylko wie co tak naprawde dzieje sie na drodze i czego oczekuje od samochodu... Teraz czekam na wypowiedzenie się osób , które się tak zarzekały ,że niemożliwe jest zablokowanie tylnej osi w napędzie Quattro hamulcem ręcznym. Kowi87 ,czy dalej twierdzisz , że hamulec ręczny w Quattro jest tylko do parkowania? Góral.tz ,czy dalej twierdzisz ,że zaciągając hamulec ręczny zablokujesz wszystkie 4 koła? Proszę wypowiedzcie się teraz :gwizdanie: Carlos* :oklaski: :oklaski: brawo za posta dopiero teraz doszło do niektórych po długim i meczącym wam tłumaczeniu przeze mnie jak to jest z tym ręcznym i dopiero jesli ktoś nie zobaczy i sie nie przekona to nie uwierzy... koledzy wiecej wiary w to co pisza inni, a nie wiecznie upierac sie przy swoim tylko na podstawie przypuszczeń, ja jak wczesniej pisałem wypowiadałem sie na podstawie swoich doswiadczen a nie przypuszczeń.
Kowi87 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Dokładnie Adams78 jak by tak było jak jest na tym filmiku to na lodzie jak by jedne koła złapały lodu , a drugie by stały na suchym, to by te na lodzie boksowały i auto by nie wyjechało(bo przecież według filmiku przód nie kreci), tak samo jak zakrecisz kołem na podnosniku to przednie też ci sie zakrecą Wiec jednym słowem coś nie tak z tym filmikiem jest, napęd Q nie sprawdzał by sie wtedy na śliskiej nawierzchni :gwizdanie: niewiem wjedź swoim na rolke nagraj taki filmik wtedy uwierzę i nie bede sie juz tu wypowiadał Nawet w tych tabelkach było napisane ze polega na tym że jak jedna os straci przyczepnosc to moc przekazywana jest na drugą :gwizdanie:)w większym stopniu %
dansli Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 Tak wygląda niestety twój stały napęd Quattro. Dobra, przyjmijmy że w warunkach jakie stworzono do testu BMW jest górą. A teraz weźmy realia: Zakop się BMW i Audi w błocie/głębokim śniegu. I zacznij ostro buksować kołami przez kilka minut do przodu i do tyłu Smród klocków w BMW skutecznie Cię zatrzyma. W Audi tylko temperatura wody może Cię zmusić do kapitulacji Nie zawsze takie testy mają odzwierciedlenie w praktyce. Mi jeszcze nigdy nie zabrakło trakcji i tego się trzymam :gwizdanie: masz racje ale nie smród klocków lecz sprzegło wielotarczowe ale nie sądze zeby ono az tak dostało w d..pe zeby był smród.. wiadomo co naped stały Q to stały ale bez blokady miedzy mostowej to tak jak widzimy... mi wiele razy brakło trakcji na lodzie na duzym wzniesieniu ale to normalne i nigdy podczas buksowania nie zauwazyłem tylko jednego śladu wiec w praktyce zadko zdazaja sie idealne warunki by napedzała tylko jedna oś moim zdaniem albo napęd w subarce albo tak jak devastation pisał 80 z blokada lub stare poczciwe s1 lub z blokadami wszystkich mechanizmów różnicowych nawet była blokada na przód
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się