Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Podnoszący się stan oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem A4 2,0 TDI 140 KM 2006r MILTITRONIC. Po zakupie oddałem auto do serwisu (80 000km) vw (BENEPOL GDAŃSK ). Auto przeszlo przegląd bez żadnych zastrzeżeń. Po miesiącu zauważyłem ze na bagnecie stan oleju jest minimalnie powyżej maximum. Pojechałem ponownie do serwisu gdzie wymienili olej i nie stwierdzili innych usterek. Po kolejnym miesiącu problem powtórzyli sie i tym razem wynik na bagnecie znacznie przewyzszal punkt MAX bagnetu. Aktualnie auto stoi od dwóch tygodni w w\w serwisie. Wyeliminowali uszkodzenie głowicy, pompowtryskiwaczy a ostatnio pompy paliwa. Według ich oceny auto jest w idealnym stanie..... Słyszałem juz ze ponoć w jednym z programów TVN TURBO byle omawiany identyczny przypadek w jakimś samochodzie gdzie zastosowany byl diesla z grupyVW.

Może ktoś mial podobne doświadczenia lub wie czym może być to spowodowane?

Opublikowano

powiem Ci ze takie zachowanie nie mowi o niczym ciakwym, zmora tych silnikow sa pekajace glowice, wyrabianie i pekanie gniazd na pompowtryski, prawdopodobnie paliwo dochodzi do oleju i przez to bedzie podwyszony stan oleju,szukaj w glowicy...........

Opublikowano

W serwisie tez na poczatku jak zglaszalem problem od razu tak powiedzieli, ze ,,ten typ tak ma'' i pewnie glowica. Ale podobno sprawdzili to i wyeliminowali taką mozliwosc

Opublikowano

W serwisie tez na poczatku jak zglaszalem problem od razu tak powiedzieli, ze ,,ten typ tak ma'' i pewnie glowica. Ale podobno sprawdzili to i wyeliminowali taką mozliwosc

JAbym spróbował jeszcze w innym ASO niech potwierdzą,że to nie pęknieta głowica. :)
Opublikowano

A płynu chłodniczego Ci nie ubywa przypadkiem ?

Opublikowano

Stan płynu chlodniczego pozostaje bez zmian. Zastanawiam sie czy nie szukac powodów w filtrze czastek stałych. Podobno ktos juz mial taki przypadek. Filtr calyt czas pracowal w trybie wypalania i zwiekszona dawka paliwa zaczela dostawac sie paliwa

Opublikowano

A płynu chłodniczego Ci nie ubywa przypadkiem ?

gdyby tak było to na bagnecie miarki oleju pojawiłaby się emulsja a nie olej, najlepiej powąchać olej czy nie śmierdzi ropą - ewidentnie paliwo dostaje się do oleju jak napisał siwy2731 - pytanie teraz którędy - głowica, pompa paliwa, uszczelnienia pompek ?

Opublikowano

Też obstawiam że to ropa dostaje się do paliwa, a płyn chłodniczy to raczej nie możliwe ponieważ ciśnienie oleju w silniku jest duzo wyższe niż ciśnienie płynu chłodniczego więc siłą rzeczy płyn nie przepcha oleju :)

Opublikowano

Też obstawiam że to ropa dostaje się do paliwa

olej oczywiście miałeś na myśli :)

Opublikowano

głowica peka gdzie w miejscu mocowania wtrysku, widzialem to na zdjetej glowicy ale dokladnie nie pamietam, musisz zdemontowac glowice i dac na sprawdzenie szczelnosci, bo inaczej nie da sie tego sprawdzic, podobne objawy byly w silnikach SDI na pompowtryskach,tylko to przewaznie firmowe samochody robilismy i wtedy juz nie bylo co robic bo nikt tego oleju nie sprawdzal a tam byla sama ropa a nie olej,

Opublikowano

Serwis BENEPOL jako pierwsze zlecil sprawdzic szczelnosc glowicy. I twierdza ze jest szczelna. Ten serwis ma ogolnie dobre opinie wsrod znajomych dlatego im dalem auto do sprawdzenia

Opublikowano

na TVN turbo był taki przypadek z chevroletem z dieslem i filtrem czastek stałych, wyszlo na jaw ze taki filtr musi sie poprostu wypalic jak sie uprawia PSJ badz dużo jezdzi w korkach nie pozwalajac mu osiagnac wlasciwej temperatury pracy on sie zapycha, a wtedy komputer dodaje dawke paliwa zeby utrzymac parametry pracy, a paliwko nie spalone spada po tlokach do oleju,.

W przypadku tego chevroleta był nowy zadna gwaranacja tego nie obejmowała, kazali wlasciceilowi bardziej agresywnie jezdzic i co jakis czas wyjezdzac poza miasto zeby go 'przegonic'

pozdrawiam

Opublikowano

zgodze sie z tym ze w ruchu miejskim filtr czastek stalych sprawi sporo problemow, w takich samochodach jak mercedes jest dodatkowy zbiornik z specjalnym plynek ktory zostaje wtryskiwany przez specjalny wtryskiwach przed filtrem, w tym momencie podnosi sie temperatura spalin i filtr sie oczyszcza,(temperatura wypalania filtra musi byc wyzsza niz 400 stopni) a w opisanym na TVN samochodzie filtr oczyszcza sie wylacznie przez wzrost temperatury spalin ktore spowodowane jest wieksza iloscia paliwa w cylindrach,ale taki etap oczyszczania nie bedzie dzialal jesli sie jezdzi na miescie z mala predkoscia, w takim ukladzie przeprowadzenie oczyszczania polega na jezdzie na 3 biegu z predkoscia 80-90km/h przez 3-6 minut.

jesli Twoj samochod nie kopci, i ma normalne osiagi to jakos nie chce mi siewierzyc ze ropa nie jest spalana w wiekszej ilosci,mozesz wykrecic swiece zarowe ale tylko na dobrze rozgrzanym silniku i zobaczyc czy sa suche czy mokre,wtedy bedzie wiedzial wiecej odnosnie tego co dzieje sie w twoim silniku

Opublikowano

Zgadza się panowie, z tym filtrem cząstek stałych mam firmowego Forda Transita i tam w instrukcji jest napisane żeby go przeganiać od czasu do czasu bo inaczej będą problemy z owym filtrem.

Opublikowano

siemka

miałem podobną sytuacje tylko w 1,9 tdi PD, ostatecznie padło na vacum pompe ( paliwo mieszało się z olejem) wymieniłem i wszystko gra. zalałem nowy olej motula i wszytko bangla jak należy.

Opublikowano

, w takich samochodach jak mercedes jest dodatkowy zbiornik z specjalnym plynek ktory zostaje wtryskiwany przez specjalny wtryskiwach przed filtrem, w tym momencie podnosi sie temperatura spalin i filtr sie oczyszcza,(temperatura wypalania filtra musi byc wyzsza niz 400 stopni)

Tak jest tylko w ciężarowych. Osobowe mają suchy DPF.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...