sianoz 0 Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 witam wszystkich, proszę o radę - motor po uruchomieniu, po kilku sekundach słychać stukanie, obijanie na wysokości łańcuszka wałka rozrządu. myślę że obija się o obudowę. tam jest łańcuszek , napinacz i nastwanik(1600!zł). pytanie czy muszę wymieniać wszystko czy wystarczy łąńcuch i napinacz? dodam ze najechalem 125tys. (przebieg sprawdzony) i nie wiem skad juz taka awaria. kto maiał podobny problem, proszę o radę pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mosquitosound 1 Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 kolego ja robiłem ostatnio wymianę rozrządu i łańcuszka, ale bez napinacza[br]Dopisany: 10 Lipiec 2009, 10:29_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/silniki_benzynowe/b5_arg_wymiana_rozrzadu-t84093.0.html;new#new Link to comment Share on other sites More sharing options...
ripper774 1 Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 jaki czas te stuki trwają?, jezeli tylko przez chwilę tuż po uruchomieniu , to masz luzy na zaworach co niejest niczym niepokojącym, Link to comment Share on other sites More sharing options...
sianoz 0 Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 po uruchomieniu po kilku sek. zaczyna stukac i nie przestaje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario 6 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 po uruchomieniu po kilku sek. zaczyna stukac i nie przestaje Minęło 10 dni i nie zdjąłeś pokrywy zaworów, w dalszym ciągu teoretyzujesz... Uszczelka kosztuje około 50 zeta Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamkr61 0 Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 mam identyczne objawy w moim A4, byłem w dwóch warsztatach specjalizujących sie w Audi i wstępna diagnoza - napinacz. Na naprawę jestem umówiony za dwa tygodnie po powrocie do Norwegii i wtedy się okaże co go naprawdę boli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARW 1 Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Witam Niedawno przerabiałem ten sam temat, najpierw miałem stukanie przy odpalaniu rano, wymieniłem łańcuszek i napinacz stuki nadal były i do tego stukanie nie ustawało po odpaleniu. Padła nastawka i zawór sterujący który do niej wchodzi. Jak wyjmiesz nastawkę rozkręć śruby i zajrzyj do środka jest tam element ruchomy ,który blokuje mały sworzeń wchodząc w otwór w obudowie. Umnie ten otwór był wyślizgany . Link to comment Share on other sites More sharing options...
sianoz 0 Posted July 30, 2009 Author Share Posted July 30, 2009 dzięki bardzo, to znaczy z czesci łańcuszek, napinacz, nastawnik, zawór i coś jeszcze? za nastawnik serwis zyczy sobie 1630...nie wiem czy są zamienniki czy tylko serwis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARW 1 Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Nie wymieniaj odrazu wszystkiego ,bez pośpiechu postaraj się o dobrego mechanika który sprawdzi stan łańcuszka i napinacza . U mnie wymieniałem przy 140tyś z tego łancuszek był dobry i napinacz ale mechanik postawił na te cześci. Wymieniłem ale to nie było to, poleciała nastawka i zawór . Nastawka tylko serwis zapłaciłem 1250 zawór koło 750 . Napinacz też tylko serwis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sianoz 0 Posted July 30, 2009 Author Share Posted July 30, 2009 dzięki bardzo za info. z dobrym mechanikiem mam kłopot w okolicy - znawcy teamtu rozkładali ręce osłuc**jąc silnik. ale jest forum:) i do wniosków mozna dojść samemu pojadę do "któregoś' i pokażę palcem co trzeba zrobić - może coś z tego wyjdzie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kepasa 2 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Napinacz też tylko serwis. niestety, ale nie ma tragedii cenowej jak poszukasz zniżek.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzyna 0 Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 panowie a moze mi ktos powiedziec gdzie znajduje sie ta nastawka itd??? bo u mnie tez mam podobny problem jestem w trakcie wymiany napinacza i lancuszka tyle ze stare wygladaja dobrze....wiec jak moglby mi ktos troche objasnic to bede wdzieczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wandej 209 Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 znacie przyczyne tej dolegliwosci?? to wada fabryczna czy jak?? Bo mam ALT 145tys nalatane i narazie nic nie slysze ale jak bym miał wywalić 2 tyś na taka pierdołe to ręce opadają Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzyna 0 Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 ja wymienilem lancuszek i napinacz i nie pomoglo:( tragedia ...a za 3 tyg jade w trase 1100 mil w jedna strone....i nie wiem co robic bo jezeli wymienie ta nastawke i okaze sie ze to tez nie to??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sianoz 0 Posted December 15, 2009 Author Share Posted December 15, 2009 witam, jestem po wymianie łańcuszka i napinacza. niec nie pomogło. pewnie nastawka. pytanie tylko jaki ma wpływ na przce silnika i czy poprostu nie mozna z tym jeżdić nie patrząc na klekotanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
meidzer 1 Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Odgrzeje troche temat... Czy kolego sianoz udało ci sie naprawić problem z klekotaniem? Ja mam podobny i u mnie jest odłamany kawałek tej prowadnicy łańcucha - mechanik mówił że to to własnie powoduje stukanie. Jezdze z tym juz ponad rok i czas sie w końcu za to zabrać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
risones 2 Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 witam KLEKOTANIE to najlepsze okreslenie tego problemu u mnie najbardziej słychać rano po opaleniu i przy ostrym przyspieszaniu nie mam pojęcia co to może być ale czas to sprawdzić niedługo jade na wymianę rozrządu i może przy okazii, czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć co to jest ta nastawka żebym nie wyszedł na durnia jak pojadę do mechaniora Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregorypeck 3 Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 nastawnik: 06B109088C nr 4 na zalaczonym obrazku: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sianoz 0 Posted March 8, 2010 Author Share Posted March 8, 2010 na klekotanie nastawanika nie ma wpływu obłamana prowadnica napinacza łańcuszka - ja wymienialem napinacz i łancuch - bez potrzeby bo nic to nie dało. nie wiem dokonca jak dziala nastawnik i czy mozna z tym jezdzic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregorypeck 3 Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 no wlasnie - co robi ten nastawnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wandej 209 Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 no wlasnie - co robi ten nastawnik? Ja latałem wcześniej ADR`em z przebiegiem 250tyś i też grzechotało to... Przlatałem kolejne 50tyś i nic się nie stało Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3I 0 Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 a mam pytanie , takie nastawniki występują również w 2,8 ACK ? bo od jakiegoś czasu po odpaleniu zagrzechocze i po chwili cichnie. dobiega ten 2 sek. odgłos z lewej głowicy. jak kupiłem auto zapalał cichutko. olej Motul 10W40. moze niektórzy powiedzą ze to szklanki. Ale wydaje mi się ze to nie to. zastanawiam sie nad takim nastawnikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wandej 209 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 a mam pytanie , takie nastawniki występują również w 2,8 ACK ? bo od jakiegoś czasu po odpaleniu zagrzechocze i po chwili cichnie. dobiega ten 2 sek. odgłos z lewej głowicy. jak kupiłem auto zapalał cichutko. olej Motul 10W40. moze niektórzy powiedzą ze to szklanki. Ale wydaje mi się ze to nie to. zastanawiam sie nad takim nastawnikiem. Może być to samo bo tam też są z tyłu łańcuchy i napinacze :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3I 0 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 a mam pytanie , takie nastawniki występują również w 2,8 ACK ? bo od jakiegoś czasu po odpaleniu zagrzechocze i po chwili cichnie. dobiega ten 2 sek. odgłos z lewej głowicy. jak kupiłem auto zapalał cichutko. olej Motul 10W40. moze niektórzy powiedzą ze to szklanki. Ale wydaje mi się ze to nie to. zastanawiam sie nad takim nastawnikiem. Może być to samo bo tam też są z tyłu łańcuchy i napinacze :gwizdanie: da się to zdiagnozować po zdjęciu dekla zaworów? tzn czy mechanior bedzie wiedział , czy bedzie rozbierał pól auta na ślepo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wandej 209 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 a mam pytanie , takie nastawniki występują również w 2,8 ACK ? bo od jakiegoś czasu po odpaleniu zagrzechocze i po chwili cichnie. dobiega ten 2 sek. odgłos z lewej głowicy. jak kupiłem auto zapalał cichutko. olej Motul 10W40. moze niektórzy powiedzą ze to szklanki. Ale wydaje mi się ze to nie to. zastanawiam sie nad takim nastawnikiem. Może być to samo bo tam też są z tyłu łańcuchy i napinacze :gwizdanie: da się to zdiagnozować po zdjęciu dekla zaworów? tzn czy mechanior bedzie wiedział , czy bedzie rozbierał pól auta na ślepo szczerze to nie wiem. Po zdjęciu pokrywy próbowałem ruszać łańcuszkiem jednak był cały czas napięty... Także nie wiem jak określić czy ten napinacz jest do wymiany :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sianoz 0 Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 napinacz napina pod cicnieniem oleju więc nie sprawdzisz go na wyłączonym silniku. Napinacze nie są wadliwe - ja wymienilem niepotrzebnie. nastwanik powoduje klepanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3I 0 Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 ile kosztuje taki nastawnik ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARW 1 Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Witam. W zeszłym roku kupowałem nastawnik 1250 zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovan 0 Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Witam serdeczni Ja własnie jestem po wymianie nastawnika wałka rozrządu (dostalem go w audi za 1537 zł). Powiem to tak zmieniłem go ale sie okazało ze w zaworze wysokiego cisnienia oleju jest sworzen ktory wchodzi w srodek nastwanika (sworzenz dwoma pierscieniami) byl on wyrobiony i zachodzi potrzeba równiez wymiany zaworu (mozna go zakupic tylko w komplecie i niema zadnych czesci zapasowych 1035 zl).Z tymi elementami nie warto sie pakowac w angliki z tego wzgledu ze czesci były uzywane i sie wyrabiaja chyba ze zakupisz caly komplet.Łańcuszka nie wymieniałem bo byl w dobrym stanie przejechalem autem 200 tys km i musialem przeprowadzic cala kapitalke silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sianoz 0 Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 witam, napisz cos więcej o tej wymianie. czym grozi jazda z klepiącym nastawnikiem. czy po wymianie silnik pracuje inaczej? napisz więcej o wymianie zaworu. czy trzeba wymieniać razem. czy może tylko wymiana zaworu wystarczy. czy do wymiany zaworu trzeba rozbierać głowice? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now