Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Mocne szarpanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jakiegoś czasu zmagam się z nieprzyjemnym szarpaniem podczas przyśpieszania w zakresie obrotów 1400-2000. Od 2000 obr. w górę jest już wszystko ok. Podczas jazdy na 4 lub 5 biegu np. przy 1800 obr w momencie naciśnięcia pedału gazu, silnik zaczyna bardzo mocno drgać. Zupełny brak przyśpieszania i mocy, jedynie mocne "rzucanie" silnika. pomaga redukcja na mniejszy bieg, co wiąże się ze zwiększeniem obrotów silnika. Silnik w zakresie obrotów powyżej 2000 zachowuję się normalnie. Problem pojawią się od czasu do czasu. Ostatnio co raz częściej. Proszę kolegów, którzy spotkali się z takim problemem, o pomoc i jakieś rady. pozdrawiam

Opublikowano

U mnie jest podobnie ale nie mam pompowtrysków :decayed:

szarpie mocno w calym zakresie obrotów, ale tylko na rozgrzanym silniku. poniżej 80st jest ok :disgust:

Opublikowano

zacznij od najprostszej rzeczy

[odlacz EGR] tzn odlacz przewod podcisnieniowy od EGR i zaslep go ....

Opublikowano

podepnij manometr do pomiaru cisnienia paliwa wytwarzanego przez pompe podwojna. byc moze jest nieszczelnosc ukladu paliwowego i lapie powietrze.

Opublikowano

Problem o którym pisze Musashi występował często w pierwszych pompach tandemowych, w których uszczelnienie zrealizowano używając uszczelniaczy gumowych. Rozwiązano to zmieniajac konstrukcję pompy i stosując uszczelkę stalową. Nieszczelność tych uszczelniaczy objawiała się często wyciekiem paliwa po głowicy od strony ściany grodziowej.

Skorzystaj z rady spanky`ego - niewłaściwe wysterowanie EGR-a niejednemu napsuło już dużo nerwów. Ja w AFN-ie mam zaślepiony na stałe i nie narzekam, choć zdania co do tego rozwiązania są podzielone.

Opublikowano

Problem o którym pisze Musashi występował często w pierwszych pompach tandemowych, w których uszczelnienie zrealizowano używając uszczelniaczy gumowych. Rozwiązano to zmieniajac konstrukcję pompy i stosując uszczelkę stalową. Nieszczelność tych uszczelniaczy objawiała się często wyciekiem paliwa po głowicy od strony ściany grodziowej.

Skorzystaj z rady spanky`ego - niewłaściwe wysterowanie EGR-a niejednemu napsuło już dużo nerwów. Ja w AFN-ie mam zaślepiony na stałe i nie narzekam, choć zdania co do tego rozwiązania są podzielone.

przeciez mowa o AJM-ie

Opublikowano

przeciez mowa o AJM-ie

ale problemy techniczne stwarzane przez niesprawny egr moga byc podobne rowniez w silnikach z PD. poza tym pozostala wypowiedz dotyczy silnika okreslonego w watku

Opublikowano

przeciez mowa o AJM-ie

ale problemy techniczne stwarzane przez niesprawny egr moga byc podobne rowniez w silnikach z PD. poza tym pozostala wypowiedz dotyczy silnika okreslonego w watku

hm... to wytlumaczcie mi o ktora cieknaca pompe chodzi i gdzie ja moge znalezc w ajm-ie? poza tym - niesprawne elementy chyba lepiej naprawic/wymienic niz kombinowac z zaslepianiem prawda?

Opublikowano

Zaślepiłem ten przewód podciśnieniowy, ale dalej szarpie. Zaraz wrzuce zdjecie egr bo wyjade mi się dziwnie okopcony.Od kiedy zaczeło sie te szarpanie, gorzej pali rano. Zapłon i kat wtysku ustawiony i też nie pomogło...

1001913v.jpg

Opublikowano

oczywiście, że lepiej naprawic albo wymienic

też nie jestem fanem naprawiania jak to anglicy mówią 'budge it' :sick3:

Opublikowano

hm... to wytlumaczcie mi o ktora cieknaca pompe chodzi i gdzie ja moge znalezc w ajm-ie? poza tym - niesprawne elementy chyba lepiej naprawic/wymienic niz kombinowac z zaslepianiem prawda?

Pompę tandemową lub podwójną, różnie mówią, znajdziesz przykręconą do glowicy od strony ściany grodziowej. To skrzyżowanie pompy paliwowej z pompą próżniową. Wychodzą z niej trzy przewody: paliwowy zasilający, paliwowy powrotny i przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców i reszty instalacji podciśnieniowej.

Zaślepienie EGR na stałe nie ma na celu wyeliminownia szarpania silnika. O plusach i minusach takiego rozwiązania poczytaj w wątkach o zaślepianiu EGR.

Opublikowano

Uporałem się z problemem, konieczna była wymiana pompowtryskiwaczy.

Nowe cztery sztuki. Trochę kosztowne, ale wreszcie autko jeździ jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...