mariog84 Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Witam. Od jakiegoś czasu zmagam się z nieprzyjemnym szarpaniem podczas przyśpieszania w zakresie obrotów 1400-2000. Od 2000 obr. w górę jest już wszystko ok. Podczas jazdy na 4 lub 5 biegu np. przy 1800 obr w momencie naciśnięcia pedału gazu, silnik zaczyna bardzo mocno drgać. Zupełny brak przyśpieszania i mocy, jedynie mocne "rzucanie" silnika. pomaga redukcja na mniejszy bieg, co wiąże się ze zwiększeniem obrotów silnika. Silnik w zakresie obrotów powyżej 2000 zachowuję się normalnie. Problem pojawią się od czasu do czasu. Ostatnio co raz częściej. Proszę kolegów, którzy spotkali się z takim problemem, o pomoc i jakieś rady. pozdrawiam
starcode Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Nie jestem pewien... strzelam, ale obstawiłbym problem z pompowtryskami. Podobny problem mam u siebie.
Klima Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 U mnie jest podobnie ale nie mam pompowtrysków szarpie mocno w calym zakresie obrotów, ale tylko na rozgrzanym silniku. poniżej 80st jest ok
spanky Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 zacznij od najprostszej rzeczy [odlacz EGR] tzn odlacz przewod podcisnieniowy od EGR i zaslep go ....
Musashi Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 podepnij manometr do pomiaru cisnienia paliwa wytwarzanego przez pompe podwojna. byc moze jest nieszczelnosc ukladu paliwowego i lapie powietrze.
bolo73 Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 Problem o którym pisze Musashi występował często w pierwszych pompach tandemowych, w których uszczelnienie zrealizowano używając uszczelniaczy gumowych. Rozwiązano to zmieniajac konstrukcję pompy i stosując uszczelkę stalową. Nieszczelność tych uszczelniaczy objawiała się często wyciekiem paliwa po głowicy od strony ściany grodziowej. Skorzystaj z rady spanky`ego - niewłaściwe wysterowanie EGR-a niejednemu napsuło już dużo nerwów. Ja w AFN-ie mam zaślepiony na stałe i nie narzekam, choć zdania co do tego rozwiązania są podzielone.
pioteres Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Problem o którym pisze Musashi występował często w pierwszych pompach tandemowych, w których uszczelnienie zrealizowano używając uszczelniaczy gumowych. Rozwiązano to zmieniajac konstrukcję pompy i stosując uszczelkę stalową. Nieszczelność tych uszczelniaczy objawiała się często wyciekiem paliwa po głowicy od strony ściany grodziowej. Skorzystaj z rady spanky`ego - niewłaściwe wysterowanie EGR-a niejednemu napsuło już dużo nerwów. Ja w AFN-ie mam zaślepiony na stałe i nie narzekam, choć zdania co do tego rozwiązania są podzielone. przeciez mowa o AJM-ie
Musashi Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 przeciez mowa o AJM-ie ale problemy techniczne stwarzane przez niesprawny egr moga byc podobne rowniez w silnikach z PD. poza tym pozostala wypowiedz dotyczy silnika okreslonego w watku
pioteres Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 przeciez mowa o AJM-ie ale problemy techniczne stwarzane przez niesprawny egr moga byc podobne rowniez w silnikach z PD. poza tym pozostala wypowiedz dotyczy silnika okreslonego w watku hm... to wytlumaczcie mi o ktora cieknaca pompe chodzi i gdzie ja moge znalezc w ajm-ie? poza tym - niesprawne elementy chyba lepiej naprawic/wymienic niz kombinowac z zaslepianiem prawda?
Klima Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Zaślepiłem ten przewód podciśnieniowy, ale dalej szarpie. Zaraz wrzuce zdjecie egr bo wyjade mi się dziwnie okopcony.Od kiedy zaczeło sie te szarpanie, gorzej pali rano. Zapłon i kat wtysku ustawiony i też nie pomogło...
rookie Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 oczywiście, że lepiej naprawic albo wymienic też nie jestem fanem naprawiania jak to anglicy mówią 'budge it'
bolo73 Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 hm... to wytlumaczcie mi o ktora cieknaca pompe chodzi i gdzie ja moge znalezc w ajm-ie? poza tym - niesprawne elementy chyba lepiej naprawic/wymienic niz kombinowac z zaslepianiem prawda? Pompę tandemową lub podwójną, różnie mówią, znajdziesz przykręconą do glowicy od strony ściany grodziowej. To skrzyżowanie pompy paliwowej z pompą próżniową. Wychodzą z niej trzy przewody: paliwowy zasilający, paliwowy powrotny i przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców i reszty instalacji podciśnieniowej. Zaślepienie EGR na stałe nie ma na celu wyeliminownia szarpania silnika. O plusach i minusach takiego rozwiązania poczytaj w wątkach o zaślepianiu EGR.
mariog84 Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Opublikowano 28 Listopada 2009 Uporałem się z problemem, konieczna była wymiana pompowtryskiwaczy. Nowe cztery sztuki. Trochę kosztowne, ale wreszcie autko jeździ jak należy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się