Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Szarpie przy ruszaniu


VeilSide

Recommended Posts

Witam wszystkich.Mam spory problem, a wyglada on tak : na zimnym silniku przy ruszaniu strasznie szarpie i trzęsie !! przeczytalem wiele postów na ten temat i większość porad wskazywala na zużyte sprzęgło lub dwumas! ale w mojej :a4fan: rok temu było wymienione kompletne sprzęgło firmy sahs wraz z dwumasem!! dodam tylko ze podczas jazdy nie mam żadnych problemów z szarpaniem , trzęsieniem itp...autko trzesie tylko i wyłącznie wtedy,kiedy jest zimne podczas ruszania na pierwszym biegu!!

Link to comment
Share on other sites

tez tak mam a nie mam 2masa zrób test rano zatrzymaj sie zaciągnij ręczny daj 2 tys obrotów i przytrzymaj chwilkę na półsprzegle potem spróbuj normalnie juz ruszyć jak przejdzie to wina jest po stronie (tak mi sie wydaje) śniedziejącego docisku sprzęgła. tak jak wspomniałem tez tak mam i tylko jak zimny i jak zrobię taka operacje to przechodzi jak ręką odjął do następnego dnia :mysli:

Link to comment
Share on other sites

U mnie problem był podobny - okazało się że poduchy były kiepskie - ja zrobiłem komplet bo nie mam czasu na warsztat - wymieniłem poduchy pod silnikiem i pod skrzynia biegów (też były słabe). Mój znajomek miał to samo ale okazało się że przeguby miał do roboty (z jednej strony).

Wiesz jak jest z tymi samochodami - co warsztat inna diagnoza - co model inny przypadek. DO warsztatu niech diagnozują.

Link to comment
Share on other sites

jarek,zrobilem test tak jak mowiles i faktycznie pozniej nie telepal...czyli faktycznie bedzie to raczej wina od strony sprzegla ( docisk ) ...dzieki chlopaki za zainteresowanie tematem...w tygodniu postaram sie podskoczyc do mechanika i przynajmniej mniej wiecej wiem na czym stoje a on mnie nie zrobi w jajo ze trzeba wymieniac cholera wie ile czesci hehe . pozdro

Link to comment
Share on other sites

nie ma problemu, pochwal sie tylko jak usunąłeś ta "wadę" bo ja radze sobie z tym tak jak ci napisałem a tez kiedyś wymieniałem tarcze przy okazji wymiany skrzyni i po wymianie tak mi sie zaczęło właśnie dziać. lecz bladego pojęcia nie mam jak to usunąć na stałe

Link to comment
Share on other sites

Wtrącę tylko swoje 3 grosze. Jak wymiana sprzęgła to tylko LUK. Żadne inne! Chłopaki wymieniali na sachsy i musieli drugi raz wymieniać na LUK'a. Jest nawet opis wymiany na forum, chyba w warsztacie.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Wtrącę tylko swoje 3 grosze. Jak wymiana sprzęgła to tylko LUK. Żadne inne! Chłopaki wymieniali na sachsy i musieli drugi raz wymieniać na LUK'a. Jest nawet opis wymiany na forum, chyba w warsztacie.

Pozdro

po co takie bzdury piszesz w luku pracujesz , spokojnie mozna sachsy zakładać , a u niego moze byc problem z poducha olejowa bo pewnie tylko po dlugim postoju tak sie dzieje czyli przewaznie po nocy bo w dzien tego nie ma , jak by był docisk to w korku wlasnie po nagrzaniu zacznie szarpac a nie na zimnym , pozdrawiam ps jarek3251 jak moze mu sniedziec nowy docisk chłopaki troche pomyslec zanim cos napiszecie
Link to comment
Share on other sites

odzim jest dokladnie tak jak piszesz ! szarpanie zaczyna sie jesli samochod dluzej stoi...czyli juz jest nastepna rzecz do sprawdzenia hehe...zaraz poszukam dokladnych info na temat takiej poduchy i trzeba bedzie zaczac jak najszybciej z tym dzialac ... dzieki za podpowiedzi pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Wtrącę tylko swoje 3 grosze. Jak wymiana sprzęgła to tylko LUK. Żadne inne! Chłopaki wymieniali na sachsy i musieli drugi raz wymieniać na LUK'a. Jest nawet opis wymiany na forum, chyba w warsztacie.

Pozdro

po co takie bzdury piszesz w luku pracujesz , spokojnie mozna sachsy zakładać , a u niego moze byc problem z poducha olejowa bo pewnie tylko po dlugim postoju tak sie dzieje czyli przewaznie po nocy bo w dzien tego nie ma , jak by był docisk to w korku wlasnie po nagrzaniu zacznie szarpac a nie na zimnym , pozdrawiam ps jarek3251 jak moze mu sniedziec nowy docisk chłopaki troche pomyslec zanim cos napiszecie

Chcesz pomóc i proszę! :confused4:

Kolego odzim nie pracuje w luku :naughty: i jest tak jak napisałem. Kolega wspomniał, że ma wymienione sprzęgło sachsa. Moje "3 grosze" zwracają uwagę na problem ze sprzęgłami firmy sachs. Pomyliłem tylko nazwę wątku. Nie ma tego w warsztacie tylko w dziale Układ napędowy. Przeczytaj może dowiesz się czegoś ciekawego :tongue4: lu link http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t41030.0.html;highlight=wymiana+sprz%C4%99g%C5%82a+afn.

Może masz rację, że to nie sprzęgło. Nie wiem tylko na jakiej podstawie stwierdziłeś, że Ja twierdzę, że to sprzęgło!!!

Z tekstu bynajmniej nic takiego nie wynika i nie chciałem żeby wynikało, dlatego dodałem na początku treść z 3 groszami :przebiegły:.

Więc zanim napiszesz następnym razem, że ktoś pisze głupoty to dobrze się wczytaj w treść postu!!

Link to comment
Share on other sites

no to chyba nie czytales calego watku bo tylko kolega ten co napisal potwierdzil swoja teorie o sachsie poprostu trafil bubel ktory tez moze zdazyc sie w luku zreszta jak napisal cuber to te dwa same sprzegla i zakladalem juz takie i takie i nigdy nic sie z nimi nie dzialo , u ojca w audi sachs juz zrobil 150 tys i chodzi wiec tyle na temat , ja sie odnioslem do twojej bzdurnej teorii ze sachs to be a Luk good i to jeszcze na podstawie kogos opinii niczym nie potwierdzonej jak narazie bo nie doczytałem jak gwarant sie do tego odniósł ,a co do sprzegła to napisałem w ps do kogo sie odnosze

Link to comment
Share on other sites

Odzim chodzi mi o to. że jak przeglądam wątki o sprzęgle to forumowicze polecają raczej Luk'a bo takie oryginalnie byłe zakładane. Fakt, kolega z linku powiedział, że "ja nie mam interesu w mówieniu, że SACHS zepsuł swoją robotę, a LUK jest dobry" Ale napisał, że ludzie z serwisu powiedzieli że z sachsem to już drugi raz wpadka a z Lukiem nie mieli takich problemów.

Nie twierdzę, że tylko Luk bo to Luk. Po prostu jak przeglądałem forum odnośnie sprzęgieł ( bo musiałem wymienić u siebie) to forumowicze lepiej się wyrażali o Luk'u. Do sachsa mieli zastrzeżenia, bo natrafili wady fabryczne.

Może i natrafił ktoś na bubla z Luk'a- ale ja nic takiego na forum nie znalazłem. Jeśli wiesz o jakiejś wadzie Luk"a to prześlij link- chętnie poczytam.

A jak na razie to zdanie na temat sachsa mam jakie mam. I tak będę doradzał. Bo jeśli przez to zaoszczędzę komuś kasy i nerwów to będę tak radził OT- Bez urazy oczywiście :wink4:.

Link to comment
Share on other sites

Odzim chodzi mi o to. że jak przeglądam wątki o sprzęgle to forumowicze polecają raczej Luk'a bo takie oryginalnie byłe zakładane. Fakt, kolega z linku powiedział, że "ja nie mam interesu w mówieniu, że SACHS zepsuł swoją robotę, a LUK jest dobry" Ale napisał, że ludzie z serwisu powiedzieli że z sachsem to już drugi raz wpadka a z Lukiem nie mieli takich problemów.

Nie twierdzę, że tylko Luk bo to Luk. Po prostu jak przeglądałem forum odnośnie sprzęgieł ( bo musiałem wymienić u siebie) to forumowicze lepiej się wyrażali o Luk'u. Do sachsa mieli zastrzeżenia, bo natrafili wady fabryczne.

Może i natrafił ktoś na bubla z Luk'a- ale ja nic takiego na forum nie znalazłem. Jeśli wiesz o jakiejś wadzie Luk"a to prześlij link- chętnie poczytam.

A jak na razie to zdanie na temat sachsa mam jakie mam. I tak będę doradzał. Bo jeśli przez to zaoszczędzę komuś kasy i nerwów to będę tak radził OT- Bez urazy oczywiście :wink4:.

ok :>
Link to comment
Share on other sites

Witam

Pozwolę dodac swoją dawną wypowiedź:

No i się wyjaśniło. Problem szarpania przy ruszaniu zniknął . Mechanior wyjął skrzynię i okazało się, winą tych dolegliwości jest sprzęgło,..... miało luz na łożysku.

Ale okazało się, że mój AHU nie ma dwumasa..... podobno pierwsze wypusty tak miały. więc pare złoty zostało w kieszeni. Mam autko z sierpnia 97.

Zdemontowane sprzęgło miało znaczek :audi: i napis SACHS, widac, że nie tylko LUK wstawia ori elementy.

.

Jeżeli mogę : Odzim, ta poduszka z allegro jest na strone kierowcy ?? U siebie mam problem ruszania i wydaje mi sie że to bedzie poducha, solnik dość duży zakres drgań na wolnych obrotach, Czy w w obudwu poduchach jest olej ??

Link to comment
Share on other sites

ten gosc ma chyba wszystkie z obu stron to link przykladowy , tak obie sa olejowe wygladaja tak samo ale maja rozna twardosc dlatego trzeba podac która strona ,...... a to powyżej niech Rudi sobie przeczyta bo wlasnie tez mi sie tak wydawalo ale nie bylem na 100% pewny , a teraz jestem :naughty:

Link to comment
Share on other sites

koledzy podlacze sie pod temat moje a4 tez nieraz szarpie podczas ruszania z 1 ,zwlaszcza w korkach jak jest nagrzany i trzeba co chwile podjezdzac z 1 ,na zimnym czy nawet jak sie zatrzymam jednorazowo to tez tego niema,dzieje sie tak tylko w miescie gdy czesto uzywam sprzegla i 1 biegu,, czy to sprzeglo?? jaki jest koszt wymiAny?

Link to comment
Share on other sites

koledzy podlacze sie pod temat moje a4 tez nieraz szarpie podczas ruszania z 1 ,zwlaszcza w korkach jak jest nagrzany i trzeba co chwile podjezdzac z 1 ,na zimnym czy nawet jak sie zatrzymam jednorazowo to tez tego niema,dzieje sie tak tylko w miescie gdy czesto uzywam sprzegla i 1 biegu,, czy to sprzeglo?? jaki jest koszt wymiAny?

zrób tak jak kolega wcześniej napisał

zrób test rano zatrzymaj sie zaciągnij ręczny daj 2 tys obrotów i przytrzymaj chwilkę na półsprzegle potem spróbuj normalnie juz ruszyć jak przejdzie to wina jest po stronie (tak mi sie wydaje) śniedziejącego docisku sprzęgła
Link to comment
Share on other sites

koledzy podlacze sie pod temat moje a4 tez nieraz szarpie podczas ruszania z 1 ,zwlaszcza w korkach jak jest nagrzany i trzeba co chwile podjezdzac z 1 ,na zimnym czy nawet jak sie zatrzymam jednorazowo to tez tego niema,dzieje sie tak tylko w miescie gdy czesto uzywam sprzegla i 1 biegu,, czy to sprzeglo?? jaki jest koszt wymiAny?

Takie objawy daje uszkodzone koło dwumasowe. Koszty wymiany kompletu około 2 tys. zł. Poszukaj, na forum dużo na ten temat było.

Link to comment
Share on other sites

koledzy podlacze sie pod temat moje a4 tez nieraz szarpie podczas ruszania z 1 ,zwlaszcza w korkach jak jest nagrzany i trzeba co chwile podjezdzac z 1 ,na zimnym czy nawet jak sie zatrzymam jednorazowo to tez tego niema,dzieje sie tak tylko w miescie gdy czesto uzywam sprzegla i 1 biegu,, czy to sprzeglo?? jaki jest koszt wymiAny?

Ja własnie jestem w trakcie wymiany sprzegła i dwumasa, zamówiłem u Tom77 na forum zestawik Sachsa, wymiana bedzie mnie kosztowała ok 300zł, a cała szopka zmieści sie w 2tys :gwizdanie: U mnie objawy były takie że sprzegło ślizgało sie jak tylko pedał w podłoge dałem, to nie było mowy o jakimkolwiek przyspieszeniu tylko obroty gwałtownie wchodziły, ale to daltego że mam nieco wiecej niutków :naughty:

Link to comment
Share on other sites

koledzy podlacze sie pod temat moje a4 tez nieraz szarpie podczas ruszania z 1 ,zwlaszcza w korkach jak jest nagrzany i trzeba co chwile podjezdzac z 1 ,na zimnym czy nawet jak sie zatrzymam jednorazowo to tez tego niema,dzieje sie tak tylko w miescie gdy czesto uzywam sprzegla i 1 biegu,, czy to sprzeglo?? jaki jest koszt wymiAny?

kolego pisalem wczesniej juz ze takie objawy to konczący sie docisk i nie musi to byc dwumas ale jak wyjmiesz skrzynie to sprawdzisz orazu stan dwumasa
Link to comment
Share on other sites

ps jarek3251 jak moze mu sniedziec nowy docisk chłopaki troche pomyslec zanim cos napiszecie

to jak to kolego wytłumaczysz?? ok jestem otwarty na propozycje jeśli to nie jest "śniedziejący" docisk lub tarcza koła zamachowego to co? poducha silnika????? to dlaczego po zrobieniu tego testu mojego co zaproponowałem koledze na początku objaw przechodzi mi i jemu tez??????????????????????????? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

ps jarek3251 jak moze mu sniedziec nowy docisk chłopaki troche pomyslec zanim cos napiszecie

to jak to kolego wytłumaczysz?? ok jestem otwarty na propozycje jeśli to nie jest "śniedziejący" docisk lub tarcza koła zamachowego to co? poducha silnika????? to dlaczego po zrobieniu tego testu mojego co zaproponowałem koledze na początku objaw przechodzi mi i jemu tez??????????????????????????? :mysli:

ja mam troszkę inną teorie na ten temat-myślę, że na powierzchni tarczy tworzą się spieki, które gdy sprzęgło się nagrzeje "kleją" tarcze i stąd problem z ruszeniem "przypalenie sprzęgła"powoduje zdjęcie tej warstwy i problem mija. Wyleczyliśmy w ten sposób już kilka A4-ek

Link to comment
Share on other sites

ten gosc ma chyba wszystkie z obu stron to link przykladowy , tak obie sa olejowe wygladaja tak samo ale maja rozna twardosc dlatego trzeba podac która strona ,...... a to powyżej niech Rudi sobie przeczyta bo wlasnie tez mi sie tak wydawalo ale nie bylem na 100% pewny , a teraz jestem :naughty:

No to ukłon w waszą stronę. Ja byłem przekonany, że tylko luk'i były ze znaczkiem :audi: :oklaski: za argumenty z waszej strony. (dlatego lubię to forum- zawsze można się czegoś dowiedzieć :>)

koledzy podlacze sie pod temat moje a4 tez nieraz szarpie podczas ruszania z 1 ,zwlaszcza w korkach jak jest nagrzany i trzeba co chwile podjezdzac z 1 ,na zimnym czy nawet jak sie zatrzymam jednorazowo to tez tego niema,dzieje sie tak tylko w miescie gdy czesto uzywam sprzegla i 1 biegu,, czy to sprzeglo?? jaki jest koszt wymiAny?

kolego pisalem wczesniej juz ze takie objawy to konczący sie docisk i nie musi to byc dwumas ale jak wyjmiesz skrzynie to sprawdzisz orazu stan dwumasa

Tym razem się zgodzę z kolegą odzimem. Ja też miałem takie objawy tyle, że dodatkowo jeszcze na wstecznym. Zamówiłem sobie komplet sprzęgła za niecałe 600 pln i koło dwumasowe, ale z możliwością zwrotu. Jak wymieniałem sprzęgło to sprawdziłem dwumasa- okazał się jeszcze nie taki zły więc założyłem stare. Dwumasa oddałem do sklepu.

Wymieniłem przy okazji symering na wale (80pln) i łożysko igiełkowe podpory wałka (tak się chyba nazywa) (ok 30 pln).

Co do teorii to znajomy mechanik też mi tak wytłumaczył efekt drgania przy ruszaniu, jak to opisał alex181266.

Przez to przyklejanie podobno szybko lecą sprężyny na tarczy- i z tym chyba mogę się zgodzić, bo moje były bardzo wytrzaskane.

Link to comment
Share on other sites

A ja tak z ciekawosci zapytam co robicie ze starymi sprzęgłami i kołem dwumasowym po wymianie?? jest gdzieś jakis skup, czy cos :mysli: czy zostaje sprzedaż na szrocie :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

ja mam troszkę inną teorie na ten temat-myślę, że na powierzchni tarczy tworzą się spieki, które gdy sprzęgło się nagrzeje "kleją" tarcze i stąd problem z ruszeniem "przypalenie sprzęgła"powoduje zdjęcie tej warstwy i problem mija. Wyleczyliśmy w ten sposób już kilka A4-ek

podzelam ten pogad ale jezeli ten zabieg pomaga na chwile to raczej docisk stracil swoje wlasciwosci albo sloneczko na nim jest juz za bardzo wytarte
Link to comment
Share on other sites

ja mam troszkę inną teorie na ten temat-myślę, że na powierzchni tarczy tworzą się spieki, które gdy sprzęgło się nagrzeje "kleją" tarcze i stąd problem z ruszeniem "przypalenie sprzęgła"powoduje zdjęcie tej warstwy i problem mija. Wyleczyliśmy w ten sposób już kilka A4-ek

podzelam ten pogad ale jezeli ten zabieg pomaga na chwile to raczej docisk stracil swoje wlasciwosci albo sloneczko na nim jest juz za bardzo wytarte

w przypadku, który ma marcin6622 ten zabieg leczy na długo. To jarek3251 pisze, że pomaga on na chwile, ale jemu szarpie na zimnym.

Link to comment
Share on other sites

w przypadku, który ma marcin6622 ten zabieg leczy na długo. To jarek3251 pisze, że pomaga on na chwile, ale jemu szarpie na zimnym.

ale ja pisze z autopsji a nie po kogos doswiadczeniach leczyłem tak kiedys swoja alfe ale pomagało na krotko po wymianie samego docisku wszystko ustało
Link to comment
Share on other sites

czyli koledzy polecacie wymiane kompletu? tarcza + docisk+dwumas,kurcze az 2 tysie ...duuzo,a co do tgo zabiegu to ktos pisal ze pomoglo na troche ale jemu szarpal na zimnym..a mi nie! wogole to moge z tym troche pojezdzic czy jak to jest?

Link to comment
Share on other sites

czyli koledzy polecacie wymiane kompletu? tarcza + docisk+dwumas,kurcze az 2 tysie ...duuzo,a co do tgo zabiegu to ktos pisal ze pomoglo na troche ale jemu szarpal na zimnym..a mi nie! wogole to moge z tym troche pojezdzic czy jak to jest?

Wymiana sprzęgła to na pewno tarcza + docisk + łożysko. Co do dwumasówki to jak wyjmiesz to zobaczysz czy już się kwalifikuje do wymiany czy nie. Jak poleciały w nim sprężyny to raczej do wymiany. Jak jeszcze tłumi drgania czyli (sprężyny spełniają swoją rolę), nie jest zatarte i nic w nim nie lata to można założyć z powrotem. Ja tak bynajmniej zrobiłem.

Co do jazdy to ja jeździłem ze swoim ponad rok. Szarpał tylko jak się sprzęgło nagrzało, poza tym było ok więc nie wymieniałem, ale każdy niech robi jak uważa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...