Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Drgania przy niskich obortach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko :>

Podaczas ostanich upalnych dni zauważyłem jedną - niepokojącą - rzecz :shocked:

Przy odpalonym silniku, na luzie przy włączonej klimatyzacji silnik pracuje prawidłowo, jednak w momencie kompletnego wyłączenia klimatyzacji silnik obniża obroty i przkazuje drgania na kabine - sa one odczuwalne w dosc wysokim stopniu

Po ponownym włączeniu klimy wszystko się stabilizuje - podaczas jazdy problem nie występuje.

Czy to jest normalne ? Czy mam zaczać ziberać kase na jakiś poważny remont? ;([br]Dopisany: 20 Lipiec 2009, 12:02_________________________________________________Jeszcze jedna rzecz.

Gadałem wczoraj z mechanikiem i mówi ze to może być kwestia wtryskiwacza... Czy na VAG można to sprawdzić?

Opublikowano

Jeszcze jedna rzecz.

Gadałem wczoraj z mechanikiem i mówi ze to może być kwestia wtryskiwacza... Czy na VAG można to sprawdzić?

Silnik [000], grupa 013, 018, 023

Opublikowano

wtryskiwacze to niestety chyba trafna diagnoza... oczywiście do weryfikacji

podczas włączonej klimy dawka paliwa jest większa... wtryskiwacze bardziej obciążone

jak wyłączasz to wracają do normalnej dawki i jak trzepie to niestety niedobrze...

pocieszające jest to że ceny ciągle spadają ale nadal to spory wydatek...

Opublikowano

Witam! A może gdzieś zatankowałeś złe paliwo! Wystarczy to zeby auto miało drgania na wolnych obrotach. Często tak się dzieje na złym paliwie. Skrajny przypadek sam przerabiałem - na Statoil zatankowałem mazut (złodzieje pi....i) - wiem bo musiałem wypompowywać bak i widziałem co jest. Auto miało takie drgania i wibracje że myślałem ze się rozleci. Poniosłem spore koszty bo oprócz wymiany filtra, kosztów 40l paliwa i robocizny uszkodził mi się przy tym jeden pompowtrysk. Kasy nie odzyskałem bo nie wziąłem paragonu z tankowania. Pozdrawiam!

Opublikowano

Co do paliwa to dzisiaj zatankuje jakis Olejek wysokooktanowy i zobaczymy. Jednak chciałbym tez sprawdzić te wtryskiwacze.

Czy jakis miły klubowicz z Warszawy moglby sie ze mna umowic na podlaczenie VAG - bo może to jest kwestia regulacji wtrysku?

Niestety jeszcze sie nie dorobiłem swojego zestawu, a chciałbym to jak najszybciej sprawdzic bo boje sie na urlop wyjechac ... Oczywiscie podjade we wskazane miejsce :) chciałem przyjechac na spot ale niestety w robocie mnie zatrzymali :wallbash:

Opublikowano

Witam wszystkich także dołanczam sie do tego problemu. Mam identyczny problem autko audi a4 2004 XII przebieg 49 tys przebieg wiarygodny sprawdzony serwisie. paliwko leje na orlenie caly czas verve Audi kupiłem rok temu i od poczatku wystepuje ten problem mechanik powiedział ze to dwumas i zeby jezdzic dalej a tak przyokazji to zauwazyłem ze drgania sie wzmacniaja przy osiagnieciu temperatury 90 st na zimnym silniku te drgania w kabinie sa przynajmniej o połowe mniej odczuwalne :blink: w nastepnym tygodniu planuje wyciagniecie poduszek z pod silnik moze tam tkwi problem. a jak nie pomoze to niezostaje nic innego tylko nauczenie sie i zrobienie logów. Pozdro

Opublikowano

a jak nie pomoze to niezostaje nic innego tylko nauczenie sie i zrobienie logów

przepraszam za glupie pytanie ale co przez to rozumiesz :) ?

Opublikowano

jkestem laikiem w dziedzinie vag narazie tylko czytam na forum. Po sprawdzeniu poduszek jezeli sie okaze ze wszystko jest dobze bede musiał zakupisc kabelek i podesłac logi na forum do sprawdzenia............ Silnik [000], grupa 013, 018, 023

Opublikowano

Wszystko dobrze posprawdzaj. Szczególnie właśnie takie elementy jak poduszki czy dwumasa. Niech zrobi to naprawdę dobry mechanik (najlepiej zaufany czyli znajomy) żebyś niepotrzebnie "poszedł" w koszty. Takie wymiany są drogie a jest na forum sporo właścicieli Audiczek i Pasków, którzy za radą mechaników wymienili dwumasy, poduszki itd. a autka dalej drgały na wolnych obrotach - często przyczyny były inne takie jak: plecionka, rozrząd, czy walnięty pompowtrysk. Dlatego spokojnie i rozważnie podejdź do problemu. Pozdrawiam

Opublikowano

ciesze sie :) jednak nie mam takiego mechanika ;( może macie takowego w W-wie? Niestety "Rogal" podaje terminy 2 tyg co mnie osobiscie przeraza bo chcialbym spokojnie na urlop pojechac ...

Drugą sprawą jest to, że ja nigdy nie mialem diesla :P wiec może poprostu mam syndrom nowozakupionego auta - wszedzie doszukuje sie usterek :P

Opublikowano

Jeśli oprócz tych drgań na wolnych obrotach Twojej Audiczce nic się nie dzieje - tzn. nie słyszysz z okolic silnika (rozrząd -napinacz - alternator) czy klimy (sprzęgielko - łożysko) żadnych niepokojących odgłosów (szumy szmery itd) to jeździj spokojnie. Ja też byłem przewrażliwiony drganiami (bo zawsze jeździłem benzyniakami) jak pierwszy raz auto zaczło mi drgać gdy wyjeździłem austriackie paliwo i zatankowałem nasze. Z czasem doszedłem przekonania że silniki diesla mają inną "naturę". Poczytaj na forum o tych problemach a dużo się dowiesz i skorzystasz. W skrócie Ci podpowiem, że

1. silniki TDI 131 kM mają tenedencję do drgań większą niż te słabsze

2. Z przebiegami 100 - 200 kkm ze wzgledu na częściowe zuzycie niektórych elementów jak:

poduszki, wieszaki wydechu, EGR, plecionka, pompowtryski, dumasa mogą drgać na wolnych.

3. paliwo - złej jakości powoduje drgania

4. I wg mnie najważniejsza sprawa - nasze (moje na 100%) pompowtryski nie lubią ulepszonego

chemicznie paliwa typu: Verva, Ultimate itd - tylko normalnego diesla!!!!

Sprawdziłem to na własne skórze, dlatego piszę. Na zwykłym normalnym dieslu z Orlenu auto mam cichsze, dynamiczniejsze i nie drga na wolnych obrotach. Sprawdziłem to, tankując na przemian zwykłego diesla i diesla ulepszonego. Za każdym razem robiłem testy VAG-iem bloków: 013 i 023. Wyniki są zaskakujące. Kiedyś jak znajdę czas to opiszę moje testy ze szczegółami i wynikami.

A na razie jeździj i nie przejmuj się za bardzo. Pozdrawiam!

Opublikowano

Jeśli oprócz tych drgań na wolnych obrotach Twojej Audiczce nic się nie dzieje - tzn. nie słyszysz z okolic silnika (rozrząd -napinacz - alternator) czy klimy (sprzęgielko - łożysko) żadnych niepokojących odgłosów (szumy szmery itd) to jeździj spokojnie. Ja też byłem przewrażliwiony drganiami (bo zawsze jeździłem benzyniakami) jak pierwszy raz auto zaczło mi drgać gdy wyjeździłem austriackie paliwo i zatankowałem nasze. Z czasem doszedłem przekonania że silniki diesla mają inną "naturę". Poczytaj na forum o tych problemach a dużo się dowiesz i skorzystasz. W skrócie Ci podpowiem, że

1. silniki TDI 131 kM mają tenedencję do drgań większą niż te słabsze

2. Z przebiegami 100 - 200 kkm ze wzgledu na częściowe zuzycie niektórych elementów jak:

poduszki, wieszaki wydechu, EGR, plecionka, pompowtryski, dumasa mogą drgać na wolnych.

3. paliwo - złej jakości powoduje drgania

4. I wg mnie najważniejsza sprawa - nasze (moje na 100%) pompowtryski nie lubią ulepszonego

chemicznie paliwa typu: Verva, Ultimate itd - tylko normalnego diesla!!!!

Sprawdziłem to na własne skórze, dlatego piszę. Na zwykłym normalnym dieslu z Orlenu auto mam cichsze, dynamiczniejsze i nie drga na wolnych obrotach. Sprawdziłem to, tankując na przemian zwykłego diesla i diesla ulepszonego. Za każdym razem robiłem testy VAG-iem bloków: 013 i 023. Wyniki są zaskakujące. Kiedyś jak znajdę czas to opiszę moje testy ze szczegółami i wynikami.

A na razie jeździj i nie przejmuj się za bardzo. Pozdrawiam!

Uspokoiłeś mnie - przynajmniej na chwile :)

Ja tez całe życie jezdziłem "benzyniakami: :kox:

Co do dodatkowych dzwieków to czasem przy odpalonym silniku na jałowym biegu stojac przy otwartej masce slysze lekkie popiskiwanie - jakby pasek :gwizdanie: - ale mechanior powiedzial ze tym wogole nei musze sie przjemowac :)

Samochod ma swoje przejechane (228k) wiec nie spodziewam się, że będzie w 100% bez loozików :)

Co do paliwa - to faktycznie teraz mam zatankowane lepsiejsze paliwo, a wczesniej bylo zwykle i nie odczuwalem tych dragan :)

Musze to sprawdzic - dzisiaj moja niebieską strzałe zatankuje zwykłą oliwą - bo zbliżam sie do rezerwy :chytry:

Opublikowano

4. I wg mnie najważniejsza sprawa - nasze (moje na 100%) pompowtryski nie lubią ulepszonego

chemicznie paliwa typu: Verva, Ultimate itd - tylko normalnego diesla!!!!

Sprawdziłem to na własne skórze, dlatego piszę. Na zwykłym normalnym dieslu z Orlenu auto mam cichsze, dynamiczniejsze i nie drga na wolnych obrotach. Sprawdziłem to, tankując na przemian zwykłego diesla i diesla ulepszonego. Za każdym razem robiłem testy VAG-iem bloków: 013 i 023. Wyniki są zaskakujące. Kiedyś jak znajdę czas to opiszę moje testy ze szczegółami i wynikami.

"normalny zwykły diesel z Orlenu" - chyba nie ma takiego oznaczenia na dystrybutorach Orlen. Jest Verva ON i Eko ON. Jeżeli lejesz to drugie , to nie wiem czy ktoś z forum ci to wybaczy.

Opublikowano

Skoro pojawił sie temacik drgań pochodzenia odsilnikowego to nie bede zakłądał nowego wątka tylko podepnę się.

Silnik 1.9 BKE i co sie dzieje? na zminym silniku na biegu jałowym pojawiaja sie przy ok 1200-1300 wibracje. Natomiast przy rozgrzanym silniku wibracje te 'przenoszą sie" na zakres ok. 1700-1800 obritów. Teraz kilka słów nt. wibracji. Jest to wrażenie trzęsienia sie samochodu jakbym jechał na jajowatych (owalnych) kołach. ,Góra dół góra dół... jest to dość charakterystyczne... jakoś nadmiernego halasu z tym zwiazanego nie obserwuje tylko wspomniane telepanie.

Opublikowano

Witam! Jest zwykły diesel na Orlenie (dystrybutor Diesel ON) i ulepszona Verva (dystrybutor Verva ON) tak samo jak na BP jest zwykły i Ultimate, oraz jak np. na Shell'u jest V-Pover i zwykły. Oczywiście nigdy nie miałem na myśli biodiesla do pompowtrysków. To że tankuję zwykłego diesla na Orlenie to zwykła okoliczność, ponieważ taką stację mam pod nosem, Chodziło mi generalnie o to, że znalazłem sporo opinii potwierdzających moje spostrzeżenia - moje auto (pompowtryski) "woli" zwyklego diesla.

Opublikowano

Ekodiesel z Orlenu to zwykly ON - tak sie po prostu nazywa. Nie myslic z biodieslem

Opublikowano

Witam Konradoss- w Twoim przypadku na poczatek to podepnij VAG-a. Sprawdź ewentualne błędy a potem diagnoza w kierunku: rozrządu, EGR, pompowtryski, BIP-y. Jak tam bedzie OK to już trzeba szukać w: poduszkach, plecionce, wieszaki wydechu, ew. dwumas. Ale to juz raczej u mechaniora (Twojego zaufanego), bo są tacy co mogą Cię wpędzić w niepotrzebne koszty. Drgania w tym zakresie obrotów w jakim u Ciebie występują jest czasem dość trudno zdiagnozować. Działaj drogą eliminacji. Najpierw VAG, potem reszta. Pozdrawiam w tym upale (u mnie w cieniu 33 st.)

Opublikowano

Witam :) woczraj miałem wierzorny meeting ze Spanky'm i przerpwodzailismy diagnoze autka!

Na wstępie chapeau bas :hi: - pelna profeska a przy tym dobra nuka.

Ale jak to powiadają tragarze na całym śiwecie : Do rzeczy panowie! :naughty:

Po pierwszym podłaczeniu kompa przy statycznym pomiarze rzeczywiście pierwszy wtrysk cos fiksował (logi zamieszcze zaraz jak je dostane na maila).

Poza termostatem nic innego się nie działo.

Ciekawa rzecz się stała po tescie dynamicznym (gdzie dostałem takze wykładnie ad jazdy w PSJ :kox:) - wtryski zaczeły działać idealnie :shocked:

Odczekaliśmy dłuższą chwilę (Papieros - bez zmian - perfect :naughty: Ogólny wniosek - wtryski mechanicznie sa sprawne - ale możliwe, ze elektryka - jakieś przerwania są na złączach.

Co o tym myslićie?

Dzisiaj postaram sie znalezc mechanika, który oprócz wyczerpujacej praktyki posiada także VAG - i sprawdzi styki na wtryskach - i kolejne pytanko kumepl ma zaprzyjaźniony serwis Bosha - może tam mi to zrobią ?

Opublikowano

raczej więcej od spanky'ego niewielu coś wymyśli :wink4:...

a kabelki przy wtryskach ruszaliście ? bo tam się często czarna magia dzieje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...