Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Sprężyny EIBACH Pro-Kit czy komplet FK High Tec ?


fotograf87

Rekomendowane odpowiedzi

b6 możesz przerobić w zerkopolu na b8 lub ogolnie wzmocnić b6

do ciężkich aut b6+eibach pro kit nie nadaje sie i długo nie posłuży

Niestety muszę się z tym zgodzić, pomimo, iż sprzedawca zapewniał, że Bilstein B6 Sport jest optymalnie dobrany przez producenta do A4 B7 3.0tdi z quattro i springami 1BE.

Mam przelatane na nowych bilach B6 dokładnie 33.700 km i czuję bardzo wyraźną różnicę w stosunku do nowych. Już po 28kkm wykazywały tylko 48-49% skuteczności. Jest to amor za delikatny na nasze drogi do tak ciężkiego auta jak A4 3.0tdi z Q w połączeniu z zawieszeniem 1BE/1BV. No chyba, że Zerkopol potrafi tak ustawić jego charakterystykę i dobrać/ustawić odpowiednie utwardzenie, że ich żywotność się wydłuży. Puki co moja konkluzja jest taka, że na ori amorach montowanych przez fabrykę czyli czerwonych Monroe Reflex wybieranie nierówności było zdecydowanie lepsze i dłużej były w dobrej kondycji. Na nowych bilach było very well czyli komfortowo i stabilnie ale niestety za szybko się skończyło. Wynik jest taki, że po tym samym dystansie na nowych stabilizatorach od RS4 mam tuleje gumowe i łączniki do wymiany :wallbash:

Na amorkach przelatam jeszcze zimę a na wiosnę chyba wsadzę cały Eibach Pro System bo widzę, że ceny poszły w dół + wszystkie nowe wahacze, bo też już mają swoje nalatane. A jak nie to do sprężyn 1BE zapodam Monroe Reflex.

Pytanie do fotografa :hi: jak Ci się sprawuje ten Eibach ? nie jest za twardo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojego zestawu Eibach'a jestem bardzo zadowolony :) Autko ładnie siadło szczególnie przód :kox: Latem nie mam absolutnie żadnych problemów z jazdą. Zimą raz czy dwa nazbierałem cała pokrywę śniegu :polew:

Jeśli chodzi o twardość to muszę przyznać ze nie ma "biedy". Mimo 18-stki pozostaje trochę komfortu. Do pracy tego zawieszenia nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. No może jedynie trochę za mocno buja (do przodu - do tyłu) przy załadowanym aucie ( 5 osóB) i coś w bagażniku. Mimo to auto super trzyma się drogi. Teraz, jeśli nie sprzedam auta to zapoluje na stabilizatory RS4.

PS. miałem kilka dni sprężyny i amortyzatory 1BV (tylko nie wiem czy od odpowiedniej wersji silnikowej) to były cholernie twarde i całkowity brak komfortu. Eibach jest dużo przyjemniejszym zestawem niż 1BV i mogę go polecić wszystkim którzy chcą mieć przyjemność z jazdy i plomby w zębach na miejscu :)

Po prawie roku jazdy i zrobieniu 18 tyś km... sprawność amortyzatorów wynosiła 77-79% więc myślę ze to dobry wynik

pozdrawiam

Ps2. hehehe a ile teraz Eibach Pro System -30mm kosztuje?? tak z ciekawości :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thx's za wyczerpującą relację z użytkowania.

Teraz za ok 2,2 tys. zł można dostać bez problemów. Z rabatem jeszcze taniej.

Tylko martwi mnie, że jest jeden wspólny system dla 2.5 tdi Q i 3.0 tdi Q a wiadomo, że różnica w wadze jest spora.

Do wiosny mam jeszcze czas, muszę rozważyć za i przeciw. Tak czy siak wezmę albo tego eibacha albo do sprężyn 1BE dokupię monroe reflex. Całe szczęście, że Bilstein jest w pełni regenerowalny więc w razie W będzie na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mystic - a dlaczego nie popatrzysz na coś z KONI ?? Robią naprawdę świetne zestawy :good: Ja zmieniłem 1BE na KONI Sport + H&R i jest o niebo lepiej (pomimo tego, że zmieniałem na używki). Teraz kupiłbym cały zestaw KONI, albo KONI SFD - dopasowujące się twardością do jazdy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, myślałem o Koni, ale cenowo raczej się nie wbiję. Szukam rozwiązania do 2kzł nie więcej.

Nie chcę ładować większej kasy w zawias w tym bardziej, że jak bilsteiny wrócą z Zerkopolu po regeneracji i ustawieniu charakterystyki pod 1BE to będzie to 2-gi zawias na zapasie i jak się coś znowu wysypie to auto nie będzie musiało stać na kołkach przez miesiąc.

Edit. z tego co widzę to do B6/B7 avant quattro nie ma SFD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiecie przypadkiem co będzie się lepiej sprawdzało EIBACH System Pro (amorki + sprężyny) z zestawem stabilizatorów tej samej firmy (nazwa to chyba Anti-Roll Kit), czy może lepiej wpakować stabilizatory z RS4?

Z tego co wiem w 3.0TDI z przodu już jest taki stabilizator jak w RS4, więc wystarczyłoby zapakować nowy tylko do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od RSa są spoko i na tyle sztywne, że gumy szybciej siadają niż sam stabilizator się podda pod obciążeniem. Właśnie dzisiaj wymieniałem tuleje gumowe u siebie po lekko ponad 30kkm. Po co masz ładować w eibacha kasę jak masz porządny przedni rsowy stabilizator w aucie. Gumy do nich są powszechnie dostępne i tanie. Dokup tylko tył wymień z przodu łączniki i gumy i będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i takiej odpowiedzi potrzebowałem.:) Dzięki.

A co jest potrzebne, poza samym stabilizatorem, żeby z tyłu zamontować RSowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj jest temat o tym, wstawiałem w nim całą specyfikację wraz z numerami asowskimi. Sam pręt stabilizatora z N na końcu (sorki z N to przedni ) kup w aso, a łączniki przód + tył, tuleje, opaski u dzika z forum, ma ori lemfordery w ofercie :good: kupuję u niego wszystkie części i głowę swoją daję, że ma ori części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem zdjęcia autka kristof2009 który włozył same springi eibach -30 i autko fotograf87 który włozył zestaw pro system eibacha -30 i autka siedzą róznie tzn na samych springach mniej siadło a na zestawie wiecej czemu tak? Chciałem u siebie same springi włozyc jednak przy 18 gdy tak mało siądzie to chyba bedzie nadal srednio wyglądac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny się -układaja- po jakimś czasie, w sedanie ładniej to wygląda - bardziej równo - odpowiedziałem na PW :) przy różnych wzorach felg i różnych oponach inaczej to wygląda, raz niby wyżej raz niby niżej, najlepsze rozwiązanie to gwint, można szaleć z ustawieniami wysokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zakładał ktoś może Eibach pro kit -30 mm do seryjnych amortyzatorów 1BA sedan ?? Da rade na tym normalnie pojezdzić ? Nie bedzie bujać ? Równo siądzie ? :rolleyes:

Amortyzatory mam w praktycznie idealny stanie cos koło 84 %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristof2009 i słabo to siadło sam chciałem u siebie w avancie dac -30 eibach ale teraz sam nie wiem i teraz mysle nad -35 H&R jest kilka stron wcześniej wiec poczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zakładał ktoś może Eibach pro kit -30 mm do seryjnych amortyzatorów 1BA sedan ?? Da rade na tym normalnie pojezdzić ? Nie bedzie bujać ? Równo siądzie ? :rolleyes:

Amortyzatory mam w praktycznie idealny stanie cos koło 84 %.

Ja jutro odbieram auto od mechanika, zakładam eibachy -30 do seryjnych amorków (1BA), to mogę się podzielić wrażeniami.

PS, teraz dopiero zauważyłem, ze odgrzałem trochę kotleta...

może mikołaj założyłeś już te sprężyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie. Auto na razie siadło idealnie równo o 2 cm.

Myślę, ze jeszcze na pewno usiądzie. Fotki będą całkiem niebawem. Ja mierzyłem od środka felgi do nadkola.

Jeżeli chodzi o walory jezdne, to zrobiłem tylko z 15 km na razie :D Ale jest i komfort i ciut niżej, o to mi chodziło. Idealny kompromis co do obniżenia i zachowania komfortu :good:

[br]Dopisany: 05 Kwiecień 2011, 17:03_________________________________________________Małe porównanie zawieszenia

Ori 1BV vs amortyzator 1BA+EIBACH -30

Seves vs tolek

c4549c011eb5e790med.jpg

9de88c237873a040med.jpg

Jeszcze nie mierzyłem o ile usiadł mój po zmianie samych sprężyn, ale porównując do ori 1BV to wydaje nam się, że jest nieco niżej. Zrobię jeszcze parę km i zmierzę, o ile mój usiadł na samych sprężynach.

Póki co, zrobiłem okł 500 km i jestem mega zadowolony, jak wspomniałem wcześniej, kompromis co do własności jezdnych z zachowaniem komfortu. Dla mnie idealnie.

Jeszcze tylko wymiana stabilizatorów i będzie cacy :wink4:

[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2011, 11:32_________________________________________________Po dwutygodniowej jeździe, oraz przejechaniu okł 750 km zmierzyłem w końcu o ile mi usiadło autko.

Przód:

- seria: 38,5;

- eibach: 35,5.

Przód idealnie usiadł o deklarowane 30 mm!.

Tył:

- seria: 37;

- eibach: 33,5

Tył delikatnie niżej, usiadł o 35 mm.

Tył może być ciut niżej, bo mam pełnowymiarowe koło zapasowe, oraz zawsze jakieś graty SA tam wożone.

Dodam, że mierzyłem od środka felgi to nadkola.

Parę fotek:

b8ead8b31687bc67m.jpg

8eb9c9364e998099m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...