youngtimer Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 (temat po modyfikacjach) Czołem, Jak widać, asem mechaników nie jestem, ale z powodu dymienia z rury, a właściwie dwóch, chciałbym zobaczyć stan odmy. Niestety nie mogę jej zlokalizować. Powstają dwa pytania: - czy ten (parszywy) silnik ma odmę? - gdzie ją znajdę (byłbym wniebowzięty za foto)? Idąc tropem obejrzanych zdjęć wymienianych odm (np. wymiana odmy w A6), czy po jej stanie można stwierdzić, że może być przyczyną dymienia (np. zarzygana olejem)? PS. czy odłączenie akumulatora w tym modelu, skutkuje jeszcze czymś innym niż tylko blokadą radia?
Sztomel Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 widok na wyjście odmy z pokrywy zaworów (to ten widoczny wężyk, który potem wchodzi w rurę powietrza doprowadzającą luft do turbosprężarki) : http://motoallegro.pl/item704751788_audi_a4_06r_2_0_tdi_silnik_na_czes_40_tys_k_bpw.html nie napisałeś jaki kolor ma ten dym z wydechu ale przypuszczam, że czarny a odma nie jest tego przyczyną, nie wiem jak w A7 ale u mnie w Golfie Mk4 odłączenie aku nie blokuje radia (dopóki się nie wyjmie bezpiecznika z obwodu jego zasilania), trzeba tylko na nowo ustawić dzienny licznik kilometrów i wskazania czasu na zegarze.
youngtimer Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Czyli rolę odmę w tym silniku pełni ten kawałek wężyka? Czy może on być przyczyną dymienia? Dym jest siwy. Wali z rur (+ korek i bagnet) przy zimnym silniku, ale tylko przy obciążeniu (po przejechaniu kilkudziesięciu metrów). Na postoju brak objawów Po rozgrzaniu silnika dym zanika. http://www.youtube.com/user/TheYoungtimer#play/all/uploads-all/0/J7sUk3pvE7o http://www.youtube.com/user/TheYoungtimer#play/all/uploads-all/1/GvFkrMzMYl8 http://www.youtube.com/watch?v=N5DFitPHivw Turbo macałem, nie jest mokre od oleju. A kabel jak na złość nie chce mi czytać silnika. Inne mniej ważne podzespołu czyta. Co mogę jeszcze sprawdzić, dotknąć, obmacać, żeby stwierdzić, czy turbo się ponownie rozlatuje, czy może tylko odma jest zatkana? ... W między czasie odczepiłem wskazany wężyk. Cały zarzygany olejem. Jeżeli odma to ten czop na pokrywie zaworów, to czy można ją odkręcić? Czy jest zespolona z pokrywą?
jarek3251 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 nie jestem mechanikiem ale z rury wydobywa ci sie biały dym kolego wyglada to tak jak by "palił płyn chłodniczy" (jeśli mogę się tak wyrazić) ale to jest tylko moje przemyślenie a w odmie zawsze bedzie olej chyba ze zamontuje takie ustrojstwo nie pamiętam jak to sie nazywa ale na forum jest opisane co do korka oleju to w moim aucie co prawda leciwym tez chlapie olej i podobna tak ma być a z bagnetu to nie widziałem żadnych dziwnych rzeczy na tym filmiku
grabson765 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 nie ciekawie to wyglada jak dla mnie chmura z korka wychodzi niezla z bagnetu tez dymi takiego czegos jesczenie widzialem sprawdz uszczelke pod glowica
audiomaniak Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 chlapanie z pod korka to ja też mam podobne i fura hula, ale ten dym z tłumika to szok!
grabson765 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 chlapanie z pod korka to ja też mam podobne i fura hula, ale ten dym z tłumika to szok! chlapanie z korka kazdy ma ale chodzi o ten dym ktory wychodzi jak sie korek odkreci to nie jest normalne... obstawiam ze uszczelka pod glowica bedzie raczej podjedz gdzie niech Ci jeszcze sprawdza kompresje w silniku[br]Dopisany: 10 Sierpień 2009, 18:35_________________________________________________a propo rury wydechowej to rozumiem ze w zimie dymi po odpalenie a;e przy takich tempereaturach jakie teraz sa ie powinno dymic i to nie jest taki dym jak u Ciebie u Ciebie ewidentnie wyglada na spalany plyn chlodzacy raczej obstawiam najgorsze
youngtimer Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2009 wstępna diagnoza mechanika: przepalone zawory. Kolejka zamówiona, w poniedziałek rozbiórka silnika.
Filip 79 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 chlapanie i dymek z korka norma dymek z bagnetu tez jak olej cieply to chyba jest normalne ,no ale z rury to dymek niezly idzie tez mysle ze plyn chlodniczy spala pozdro
grabson765 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 moze i w 2.0 ten dym z korka i bagnetu jest normalny ale w 1.9tdi takiego czegos nie widzialem
youngtimer Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Padło turbo. Przewody wychodzące z turbo uwalone olejem, układ wydechowy również. Turbo jedzie do regeneracji. (demontaż/montaż turbo w francuskim warsztacie - 210E).
rookie Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 ale ten biały dym, to też trzeba wyjaśnić.. głowica? Przeciek jakieś chłodniczki?
grabson765 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Padło turbo. Przewody wychodzące z turbo uwalone olejem, układ wydechowy również. Turbo jedzie do regeneracji. (demontaż/montaż turbo w francuskim warsztacie - 210E). wedlug mnie na samym turbo sie nie skonczy po wymianie bedzie nadal dymic... ale poczekamy zobaczymy
Gość Zimny Chirurg Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Padło turbo. Przewody wychodzące z turbo uwalone olejem, układ wydechowy również. Turbo jedzie do regeneracji. (demontaż/montaż turbo w francuskim warsztacie - 210E). Witam Jak padło turbo to biały dym jak najbardziej wskazany. Poprostu olej sobie wali na kolektory i sie niecałkowicie spala i dltego tak smoli okropnie na biało. Osobiście widziałem kiedyś to samo na własne oczęta i było turbo złom. No ale wiadomo ze może i być wiele innych przyczyn. Co do tego dymku to chyba normalna sprawa. Przecież w silniku są ruchome elementy które same w sobie juz jakies podmuchy wytwarzają. Ja widziałem w 1,9 takie niby dymienia a smigały jak złe. Pozdro ZC
FiodoRR Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 moze masz to co ja http://www.a4-klub.pl/smf/b7_brd_dymienie_przy_starcie-t91816.0.html kontroluj stan plynu w chlodnicy.
MRoger Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Też stawiałem na turbinę, dymieniem z korka i bagnetu się nie przejmuj ew. sprawdź czy nie czuć spalinami. Po wymianie może Ci jeszcze podymić dopóki olej nie wypali się z układu wydechowego. Dodatkowo do czyszczenia cały układ dolotowy. Powodzenia i daj info czy wszystko się udało ....
Sztomel Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 wedlug mnie na samym turbo sie nie skonczy po wymianie bedzie nadal dymic... ale poczekamy zobaczymy i mnie się tak wydaje, dymienie siwoniebieskim dymem z odmy i tym z wydechu to również objawy dostawania się lewego powietrza do układu paliwowego, jeśli jest tam przezroczysty wężyk idący od filtra paliwa do pompy tandem to najpierw bym sprawdził czy widać w nim pęcherzyki powietrza a jeśli tak to w jakiej ilości.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się