Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Swap mocnych hamulców z systemu Lucas 280mm na 312mm ATE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, opiszę na czym polega swap hebli 312 Ate na miejsce starych 280 Lucas-a, taki system hamulców był zastosowany w moim aucie czyli w a4 b5 ahu 97r. do swapa potrzebujemy:

- tarcze 312/25mm (na tą tarcze felga minimalna to 16")

- zaciski ate

- jarzma

- blachy osłonowe

- klocki hamulcowe pod zaciski ate

- zdałby się też płyn hamulcowy do uzupełnienia poziomu lub też wymiany ja kupiłem 1.5 litry i wymieniłem w całym systemie na nowy

- nowe uszczelnienia do zacisku

Zaciski, jarzma oraz blachy osłonowe zakupiłem na allegro z vw passata 2.5 tdi rok 2002r. na piaście żeliwnej

Tarcze jakie zastosowałem to brembo 312/25mm a klocki ferodo premier pod zaciski ate

Ja zacząłem od wyczyszczenia i wymalowania zacisków, jarzm oraz blach osłonowych, farba czarny mat do 700 stopni, potem założyłem nowe uszczelniacze, gumki osłonowe tłoczka oraz gumki na prowadnice.

I po takim zabiegu można było przystąpić do właściwego zastąpienia słabych hebli mocnymi 312

tu moje stare heble 280

b71503463433dca4med.jpg

111cd3200f0673a1med.jpg

daa3eb1def5ce906med.jpg

a tu 312 z osprzętem

7bde90137fdd5a4cmed.jpg

b308419986afbd39med.jpg

f7c36970da2a0269med.jpg

porównanie :shocked:

f6816d50db8da7d8med.jpg

rozpisywał się nie będę co trzeba odkręcać dokładnie myślę że każdy da redę, po zmianie zacisków zalałem nowy płyn ate do całego systemu hamulcowego i odpowietrzyłem go, potem założenie tarczy, dokonanie pomiaru bicia, założenie zgodnie z kierunkiem klocków hamulcowych

tak wyglądało po złożeniu

6512392dc5cee319med.jpg

894dea739bbb6fdamed.jpg

i z felgą 17

58275e9e92a53767med.jpg

teraz tylko dotarcie i można się cieszyć z mocnych hamulców :notworthy:

Zaprzyjaźnione wątki:

- montaż w budzie b6 http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_wymiana_hamulcow_przednich_na_312mm-t23904.0.html

- b5 http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_upgrade_hamulcow_jarzma_312_mm_na_288_mm-t64876.0.html

- b5 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_swap_na_312mm_i_pytanie_o_uklad_hamulcowy-t83664.0.html

- coś o wielkości felgi na 312 http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_jakiego_minimalnego_rozmiaru_felga_do_tarczy_312_mm-t79281.0.html

- jakie tarcze http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_tarcze_na_swap_na_312mm-t72202.0.html

- z czego jarzma http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_w_jakich_modelach_byly_montowane_hamulce_312_ktore_podejda_do_b5-t110196.0.html

- na temat KODOWANIA ABS http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_swap_280mm_na_312mm_kodowanie_abs-t115550.15.html

Opublikowano

Kawał dobrej roboty ale popełniłeś jeden błąd, a mianowicie jak widać na zdjęciach nie odkleiłeś taśmy klejącej z klocków widać to na trzech ostatnich zdjęciach. Tą tasmę się odkleja i na klocku zostaje pianka z klejem która przykleja się do zacisku i dzięki temu klocki odchodzą od tarczy. bez tego mogą klocki wydawać dziwne dźwięki najczęściej zaczynają stukać. Choć nie wiem czy nie jest już za późno, w sklepach można dostać taki specjalny klej w sprayu z Loktite właśnie do klocków.

Opublikowano

dzięki za info, zauważyłem to jak złożyłem,i poprawiłem na drugi dzień po montażu, popełniłem błąd również zakładając sprężynę dociągającą klocki do prowadnicy, ale już poprawione i cieszę się z mocnych hebli :good:

Opublikowano

Jak kolega seba1-2 napisał w opisie, na jarzmach 312 pisze ATE tak samo jak na zaciskach. Sam osobiście mam ATE i hamulce są rewelacja (pod warunkiem że masz szerokie oponki)

Opublikowano

Jak rozpozac jarzma pod 312?

jarzma.jpg
Opublikowano

To jeszcze napiszcie, ile płacicie za tarcze 312 mm?

Opublikowano

Czy przy takim swapie niema potrzeby zmiany kodowania pompy ABS pod tarcze i zaciski 312mm ???

Opublikowano

ja nic nie zmieniałem i koledzy też nic nie opisywali, aby istniał taka potrzeba, wszystko działa jak należy :hi:

Opublikowano

ate to raczej lipy by nie produkował, mi się wydaje że są w porządku :good:

Opublikowano

ate to raczej lipy by nie produkował, mi się wydaje że są w porządku :good:

poczytaj sobie opinie na innych forach o tych tarczach :good: nie są one za ciekawe :no:
Opublikowano

no po szukałem teraz i podobno lipa że się krzywią i szybko zużywają i te rowki zamiast robić robotę to znaczy oczyszczać tarcze zostaje osad po klockach w rowkach, jednemu padły po 5tyś a innemu po 17tyś :hi:

a myślałem że najgorsze to nawiercane :gwizdanie:

Opublikowano

to czyli jednak zwykle , zadne nawiercane/nacinane

Opublikowano

to czyli jednak zwykle , zadne nawiercane/nacinane

tak kup zwykłe gładkie i będzie pan zadowolony :decayed:
Opublikowano

jaro4444 kiedyś już to napisał... markowe i gładkie :good:

Opublikowano

Czy zaciski z a6 2.5 2003r podejdą do swapa do b5?

Opublikowano

Czy zaciski z a6 2.5 2003r podejdą do swapa do b5?

podejdą z:

New Beatle roczniki 1999-2005

Golf roczniki 1998-2002

Bora roczniki 1999-2002

Passat roczniki 2001-2005

Audi A6 i A6Q roczniki 1998-2005

A6 C5. Modele od roku 1998

Skoda Superb 2002-2004

Audi TT 2003-2004

Opublikowano

to jak zaciski to i tarcze są chyba większe czy się mylę :mysli:

Opublikowano

to jak zaciski to i tarcze są chyba większe czy się mylę :mysli:

??
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

chodziło mi czy np A6 C5 2.8Q 1999 rok posiada tarcze 312 mm.Skoro odpowiedziałes ze zaciski sie nadadzą z A6 do swapa w B5 to pewnie są one wieksze i tarczę są większe :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...