Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Reanimowane by designer - wiosenny look str 2


designer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nadszedł w końcu czas żeby przedstawić moją A4 1.8T 163KM. Już raz gościła na tym forum w wątku -> http://www.a4-klub.pl/smf/b6_bfb_sline_avant-t52595.0.html, ale w związku z tym, iż od tamtego czasu sporo się wydarzyło postanowiłem pokazać ją raz jeszcze i opisać historię reanimacji. To drugie Audi w domu – pierwszym jest S6 C5 4.2 V8 :>

Autko w momencie zakupu przez mnie ( marzec 2009 ) miało na liczniku 262000 km i właściwie do tego czasu jeździło jako auto jakiegoś managera w Niemczech ( w Polsce od listopada 2008 w rękach usera Ivo ). Na bieżąco było serwisowane w ASO ( to akurat plus ), ale miało też kilka minusów osobiście mnie denerwujących :kwasny::

- ramiona wycieraczek „oblazły” z czarnej farby i widać było gołe aluminium;

- wypalone dziury po papierosach na fotelu kierowcy

- przetarta skóra na fotelu kierowcy ( przebieg zrobił swoje )

- wytarty włącznik świateł.

- brak dekielków na felgach

Na dodatek w pewnym momencie padł silnik wycieraczek przednich, więc wymieniłem przy okazji te obdarte pióra wycieraczek. Potem jednodniowa wizyta u tapicera, włącznik nówka i dekielki z Allegro i wydawało się że auto już bliskie ideału…..

Ale pojawił się największy problem :wallbash:. Auto kopciło na biało na zimnym silniku i nie była to para wodna jak mi sugerowano ( śmierdziało spalonym olejem ), a bagnet był suchy jak pieprz. Dodatkowo kilka błędów w silniku ( głównie katalizator, sondy lambda, doładowanie itp. ). Wykonałem logi, wrzuciłem na kilka forów, byłem na hamowni w VTG, ale mimo wielu diagnoz ( ubytek płynu chłodniczego przez uszczelkę głowicy, lambdy do wymiany, N75 do wymiany itp. ) objawów nie udało się zlikwidować. Dopiero wizyta u mechanika, rozebranie góry silnika i dodatkowo pomiar ciśnienia na cylindrach dał diagnozę -> nieszczelność, olej w nadmiernej ilości spalany w silniku. Do wymiany pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe no i wiadomo uszczelka pod głowicę ( z planowaniem ). Czyli mini remont silnika :confused4:. Tak np. wyglądały uszczelniacze:

ea58a464610a4169med.jpg

Wszystkie części ori z ASO. Zdjęcia z operacji:

231c93f1110f4a49med.jpg

3f36b4df18f95ce2med.jpg

5ae41d7b013fef36med.jpg

4a2d36b1c9cbb5abmed.jpg

Przy okazji pobytu w warsztacie dokładki zostały pomalowane na kolor:

edfb9b8087365171med.jpg

Cała operacja trwała 2 tygodnie, ale warto było. Po zabiegu zero dymku J Pozostała jeszcze kwestia katalizatora, bo błąd wrócił po 3 dniach. Zakupiłem na Allegro lekko używany. Po wyjęciu starego okazało się, że prawie cały wkład jest skruszony i lata w środku bezwładnie ( uszkodził przy okazji jedną z sond ) – jednym słowem masakra. Szybka wymiana i w końcu spokój.

Mogłem się teraz zająć wyglądem zewnętrznym autka. Dokładki miałem już w kolorze, więc czym prędzej pobiegłem do ASO i zamówiłem listwy drzwiowe od S4 i czarne grille ( maska i zderzak ). Efekt poniżej:

80ad0f5a09b0b73fmed.jpg

8b1007c8227bbc1dmed.jpg

e1f1cf1352d3eeabmed.jpg

75432149a820969fmed.jpg

4d5af742fab89ba9med.jpg

5f207bbfd6c7e888med.jpg

3c8bb41dbd3dae3cmed.jpg

0d96e2e48d6523dc.jpg

a10848d13d46f2aamed.jpg

c4a7547f3aa3fdd5med.jpg

964d129368e7179emed.jpg

02f220d7ecbcfb89med.jpg

7935e1be4f98bf0cmed.jpg

7bbe0b789c738f9emed.jpg

0cdeee71fdb655d6med.jpg

b9d5c5945968f163med.jpg

Autko nareszcie jeździ i wygląda jak trzeba. Kilka słów o wypasie poza standardem:

1) Ori:

- Pakiet S-line wewnątrz

- Zawieszenie – 20 mm

- Sportowe półskórzane fotele z pompowaniem odcinka lędźwiowego

- Koła 17” wzór S-Line

- Szyberdach

- Wszystkie szyby elektryczne

2) Dołożone:

- Xenony 5000K

- parktronik tył

- dokładki na kolor

- listwy S4

- czarne grille

Plany na przyszłość:

- chip u Andrzeja Poniedziałka

Na dzień dzisiejszy jedynym minusem ( niestety nie do dorzezania ) autka jest brak quattro. Gdyby nie to byłby to ideał. Na całe szczęście jest siostrzyczka, która na wypad na narty jest idealna. A „czwórka” nie się kula po mieście….. Amen.

PS A i tak cały czas rozglądam się za RS4 B5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym felgi troszkę wypchnął na zewnątrz :D Ładna, i widać od razu że trafiła w dobre ręce :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładny avancik- z zewnątrz i w środku malina-będzie jej dobrze u Ciebie

quattro każdy by chciał mieć :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna by ksiazke o tym aucie napisac :>

swoja droga to ktos musial ladnie dac w dupe zeby przy tym przebiegu 260 tys tyle rzeczy sie posypalo w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyjęliście tłoki sprawdziliście stan panewek(chodzi o te półksiężyce na korbach)?? koszt niewielki a zawsze dobrze wymienić jeśli się ma tłoki na wyjęciu bo potem niepotrzebne ponowne rozbieranie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na zimę niuńka dostała trochę nowych rzeczy:

1) Programik ( opisany tu -> http://www.a4-klub.pl/smf/b6_bfb_infected_by_unitronic-t108549.0.html ) w Unitronicu :notworthy:

2) Dystanse na przód 17 mm i na tył 20 mm

6c2505ca5cac7692med.jpg

b5608d7cc22a07e1med.jpg

7c619b9009b157femed.jpg

9fdcb529593a0d12med.jpg

3) I najważniejszy mod - zderzak przedni S-line :kox: :kox:

f72fbcf0eebafa0cmed.jpg

8d484affcfdd87bemed.jpg

Auto zaczyna wyglądać i jeździć jak należy :good:

Pozdrówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekałem z zakupem dystansów na twoje fotki , teraz juz wiem na co się zdecydować (biore do siebie przód 12mm tył 17mm) , moim zdaniem twoje dystanse są troszkę za duże , nie obciera ci tył przy obciazeniu?..fura super :good: prawie odbicie mojej z wyjątkiem super foteli s-line w skórce których niestety nie posiadam :confused4: śmiesznie wyglada zawias s-line (tył siedzi niżej niż przód) miałem tak samo i zastosowałem pewien półśrodek mianowicie wsadziłem pomiedzy zwoje sprężyn takie gumy z allegro i dupka poszła 2cm w górę wyglad super , ale jest nieco twardziej z tył.......życze bezawaryjnej eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super kolorystyka jeszcze tylko ten chromowany reling bym wimienil i bedzie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dystansach nic nie obciera, ja uważam że te grubości są idealne. Jednak przy 12 i 17 mm kółko będzie lekko schowane ( zależy od ET ), a mi chodziło o to żeby było prawie równo z nadkolem :tongue4: Z tym zawiasem rzeczywiście jest śmiesznie że ten przód jest wyżej - jeżeli będę cokolwiek zmieniał to przód pójdzie w dół :gwizdanie:

Relingi :mysli: Długo myślę, ale przeraża mnie rozbiórka sufitu i raczej się na to nie zdecyduję :confused4: aczkolwiek żałuję, bo napewno byłby kox :kox: Wolę tę kasę zainwestować w jakąś hybrydę, TIP-a, dołożyć do RNS-E czy kupić większe kółka na lato :evil: A i może będę rezał q :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

relingi u mnie 350 zł roboty na 2 h

Mój mechanik podjął się za 300 zł tylko podobno jest duże prawdopodobieństwo połamania uchwytów od podsufitki i straszna rzeźba przy tym :confused4: Aż na tyle mi te relingi nie przeszkadzają, a potem jak będzie coś krzywo zmontowane wewnątrz to każdy potencjalny kupiec będzie kręcił nosem że po dzwonie i chciał upust z kosmosu....

Narazie odpuszczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_wymiana_relingow_black_chrom_fotostory-t44149.0.html

zajrzyj tutaj fajnie opisane co i jak z wymianą relingów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co zrobiłeś z dziurami w fotelu ?

Tapicer mi naprawił :good:[br]Dopisany: 27 Styczeń 2010, 21:52_________________________________________________Myślałem że już wiosna na dobre i założyłem nowe felgi oryginały od RS4 B5 :evil: + oponki letnie :cool1:. Niestety nacieszyłem się 2 dni, bo zima znowu wróciła :wallbash: i niuńka stoi i czeka na roztopy. Tak to wygląda :kox::

f483a27bf0ae2fc1med.jpg

f97ee95d397e8e80med.jpg

d0b7e31601445711med.jpg

ec7c658bfa1d7073med.jpg

b38f0b10ca2877eamed.jpg

Jak już wiosna nadejdzie na dobre zaczynam dalsze mody mechaniczne, bo już mi mało mocy po samym czipie :gwizdanie:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...