Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak

  • Pomoc techniczna 1
  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ostatnie moje pytanko. Numer czujnik temperatury oleju do 2.4 ALF ktoś posiada? Czy może być z innego silnika też?

Opublikowano

Etka online i znajdziesz 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam kolegów i koleżanki. Mam następujący problem po wymianie licznika z zupełnego przedlifta bez FISu 1996 rok 1.9 TDI 1Z na chwilowo licznik z FISem z 1996 roku diesel a obecnie licznik z pierwszego polfita tzn licznik z zegarkiem analogowym 12,3,6,9. Problem objawia się na jednym i  drugim liczniku z fisem, mianowicie polega na wyłączaniu i włączaniu się sprężarki klimatyzjacji w różnych sytuacjach w szczególności jak samochód stoi np. na światłach... Na oryginalnych zegarach nie ma takiego oryginalnego zachowania klimatyzacji. Drogie Panie i Panowie macie jakiś pomysł jak poradzić sobie z owym problemem? Przyznam iż nie mam zbytnio pomysłu, chyba że odłączyć pin który służy odłączaniu klimatyzacji od licznika de facto nie wiem w jakim celu on tam jest??? Chyba że coś przeprogramować w liczniku?

Opublikowano

A sprawdzałeś bezpiecznik? Sprawdź też temperaturę na klimatroniku. Jak mi poprzedni licznik przekłamywał temperaturę płynu to odłączyło mi też klimę żeby silnik odciążyć. 

Ja panowie mam inny problem z tym licznikiem (VDO) wskaźnik poziomu paliwa podczas jazdy trochę przeskoczył, i teraz po zgaszeniu zapłonu nie opada do końca, co robić? 

IMG_20180702_093013.jpg

Opublikowano

Masz na myśli odczyt z kanału 51 klimatronika? 

Licznik pokazuje równo 90 stopni,  wiem iż klimatronik na kanale 51 potrafi pokazywać 97 stopni mimo iż cyferblat pokazuje 90

Sugerujesz iż to może nie być wina licznika w sensie różnicy pomiędzy oryginalnym a pierwszym liftem z FIS-em? 

 

Są to dwa oddzielne czujniki??

Bezpieczniki są całe, nadto na starym liczniku nie rozłącza klimatyzacji. Nadto brak jakichkolwiek błędów 

Wymieniłeś jakiś czujnik?  Jeśli tak to który i gdzie on się znajduje? 

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano

Wymieniłem jedynie licznik, bo to co u mnie jest na kanale 49 to właśnie temperatura płynu chłodzącego, i zależnie od licznika, tyle mi pokazywało. Wskazówka zawsze będzie stać bo wahania temperatury masz cały czas, między 85-100. Mnie temperatura na 120 potrafiła skoczyć i wtedy mi odłączyło klimę.

Opublikowano

U mnie takie objawy nie występują, nawet przy ostrym butowaniu czy też przez piekle w korku temperatura na kanale nie przekroczy 100 stopni kanał 49 to u mnie jest pusty i pokazuje "0"

Można rzec jestem w punkcie wyjścia :(

Opublikowano

Kto Ci robił full fis? Czy sam robiłeś? Może jakiejś masy nie ma.. czy klima wyłącza się w konkretnym odstępie czasu czy kiedy się jej spodoba?

Opublikowano

Znajomy, najmocniej można odczuć wyłączanie się klimatyzacji podczas postoju na światłach chociaż jak jadę np na tempomacie też    można wyczuć iż sprężarka się wyłączy i po chwili włączy lecz jest to sporadyczna sytuacja.  Co do postoju np na światłach, co chwilę wyłącza się i włącza... 

Na obecną chwilę nie mamy pomysłu co z tym zrobić... 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź, czy podczas wyłączania się klimy słychać cyknięcie z lewej strony przy skrzynce z bezpiecznikami, tam jest moduł komfortu. Ja po zmianie na full fis mam inny problem. Każde drzwi z osobna na fisie pokazuje po otwarciu, ale jak otworze jakie kolwiek inne drzwi jak od kierowcy, to mruga mi oświetlenie w aucie i słychać przy tym cykanie przy module komfortu. Na 90% to jest krańcówka w drzwiach pasażera z przodu, ale żeby to wymienić trzeba całe drzwi rozebrać.. jak na razie nie mam na to czasu niestety, ale mam nadzieję że niedługo znajdę na to czas i się przekonam czy jest to faktycznie wina krańcówki czy może jakaś masa nie styka.

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)

Słychać po lewej stronie pod kierownicą jak "cyka" jakiś moduł lub przekaźnik podczas włączania i wyłączania klimatyzacji. 

 

Edytowane przez Dymek090
Opublikowano

No to nie zdziwie się jak mamy podobny problem, tylko że mi odłącza światło, a Tobie klimę :D Ja wiem, że to problem nie jest po stronie licznika, bo był na próbę podpinany inny VDO i też mi światło gasło. Co lepsza - podpinam stary Jaeger i też mruga, dlatego też na 90% obstawiam krańcówkę w drzwiach, ale co steruje klimą to nie wiem.. jak jesteś ze Śląska (okolice Częstochowy) to mogę Ci dać namiary na bardzo dobrego elektronika i on by to ogarnął, ale to samochód trzeba zostawić na kilka dni.

Opublikowano

Niestety że Szczecina, można rzec że umnie wygląda jakby każdy inny licznik niż oryginalny odcina klimę

Opublikowano (edytowane)

Ma ktoś numer albo zdjęcie manetki do obsługi FIS z sedana 98r?

 

Chyba, że pasuje manetka z polifta tylko widzę, że ma inne kostki.

Edytowane przez Grzenio95
Opublikowano

Okej, manetkę już ogarnąłem. 

Czy ten licznik [\/] będzie pokazywał otwarte drzwi na FISie? Czy nie ma takiej opcji? A druga rzecz, zdejmował ktoś wskazówki zegarka? Ciężko schodzą?

 8e4c065846c4bcee141a30dea634

Opublikowano

O ile wszystko jest dobrze podłączone to będzie pokazywał każde otwarte drzwi.

Opublikowano
16 godzin temu, Grzenio95 napisał:

Okej, manetkę już ogarnąłem. 

Czy ten licznik [\/] będzie pokazywał otwarte drzwi na FISie? Czy nie ma takiej opcji? A druga rzecz, zdejmował ktoś wskazówki zegarka? Ciężko schodzą?

 8e4c065846c4bcee141a30dea634

Nie ma opcji. Wskazówki są na wcisk

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Fazii napisał:

Nie ma opcji. Wskazówki są na wcisk

Dzięki za odpowiedź :)

 Jeszcze jedno pytanie :D

A zakładał ktoś te tańsze FISy z allegro? Czytałem na forum A6, że mocniej świecą i przekładają folie z oryginalnego. Przerabiał ktoś ten temat?

Zegarek przed zdjęciem wskazówek ustawić np na 12:00? Czy nie ma to znaczenia?

Edytowane przez Grzenio95
Opublikowano
W dniu 1.07.2018 o 23:34, Dymek090 napisał:

Witam kolegów i koleżanki. Mam następujący problem po wymianie licznika z zupełnego przedlifta bez FISu 1996 rok 1.9 TDI 1Z na chwilowo licznik z FISem z 1996 roku diesel a obecnie licznik z pierwszego polfita tzn licznik z zegarkiem analogowym 12,3,6,9. Problem objawia się na jednym i  drugim liczniku z fisem, mianowicie polega na wyłączaniu i włączaniu się sprężarki klimatyzjacji w różnych sytuacjach w szczególności jak samochód stoi np. na światłach... Na oryginalnych zegarach nie ma takiego oryginalnego zachowania klimatyzacji. Drogie Panie i Panowie macie jakiś pomysł jak poradzić sobie z owym problemem? Przyznam iż nie mam zbytnio pomysłu, chyba że odłączyć pin który służy odłączaniu klimatyzacji od licznika de facto nie wiem w jakim celu on tam jest??? Chyba że coś przeprogramować w liczniku?

Problem rozwiązany, przynajmniej ten :)

Powodem takowego zachowania były dwa czujniki temperatury przed chlodbicą,  tzn. Jeden był fabryczny i on bezpośrednio podawał sygnał na klimatronik a drugi został dołożony podczas montowania wyświetlacza temperatury do licznika bez Fisa. Wystarczyło odłączyć przewód od klimy który idzie do licznika i klima działa prawidłowo (jeden niefabryczny czujnik temperatury podłączony do licznika drugi oryginalny do klimatronik) :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...