Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Kd_cx napisał:

1. Potrzebuję nowych transponderów czy mogę śmiało kodować aktualne kluczyki?

nie potrzeba nowych 
2. Po zakodowaniu kluczyków do nowego licznika w momencie kiedy włożę stary licznik, auto powinno odpalać? 

nie odpali już na starym
3. Przy dodawaniu kluczyków do nowego licznika w polu "login" wpisuję pin z nowego licznika czy starego? Czy pin starego licznika będzie mi do czegokolwiek potrzebny?

w twoim przypadku potrzebny jedynie pin licznika dla którego będziesz robił adaptacje
4. Ogólnie jeśli pójdzie coś nie tak to mam szansę na jakieś "recovery"?

jak będziesz trzymać się procedury adaptacji krok po kroku to musi się udać 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ok. Dzięki za info
Muszę przyznać, że odpowiedź na drugie pytanie zadecydowała o tym, że raczej nie podejmę się wymiany.
Po prostu nie mam pewności, że licznik będzie działał prawidłowo lub przy wymianie wyświetlacza coś popsuję...
A jeżeli nie ma już możliwości powrotu to istnieje ryzyko, że już auta nie odpalę...

@FaziiA emulator immo nie załatwił by tych problemów? Wtedy mógłbym sobie zmieniać liczniki jak tylko chce?

Swoją drogą przyznam, że najbardziej zależy mi na spalaniu. Nie chcę robić offtopa, ale czy jest jakaś możliwość odczytu spalania inna niż fis? Dodam, że obd raczej odpada, gdyż moje gniazdko ma tylko +12, -12 i linię K 

Edytowane przez Kd_cx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2019 o 21:51, Kd_cx napisał:

Ok. Dzięki za info
Muszę przyznać, że odpowiedź na drugie pytanie zadecydowała o tym, że raczej nie podejmę się wymiany.
Po prostu nie mam pewności, że licznik będzie działał prawidłowo lub przy wymianie wyświetlacza coś popsuję...
A jeżeli nie ma już możliwości powrotu to istnieje ryzyko, że już auta nie odpalę...

@FaziiA emulator immo nie załatwił by tych problemów? Wtedy mógłbym sobie zmieniać liczniki jak tylko chce?

Swoją drogą przyznam, że najbardziej zależy mi na spalaniu. Nie chcę robić offtopa, ale czy jest jakaś możliwość odczytu spalania inna niż fis? Dodam, że obd raczej odpada, gdyż moje gniazdko ma tylko +12, -12 i linię K 

Jak znasz pin licznika to zawsze możesz powrócić bez problemu do starego. Za każdym razem po prostu robisz adaptacje od nowa. Montuj full fisa i nie dramatyzuj. Filozofii z tym nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie na full fis nie działa prawa kontrolka kierunkowskazu. Ledy w liczniku okej, na starym wszystko działa, lewa kontrolka świeci normalnie. Miał ktoś taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Po użeraniu się z niedziałającym kablem k+can udało mi się wszystko zrobić...
Jednak mam problem. Odczytałem pin nowego licznika -> Wykonałem korektę przebiegu -> restart ECU -> Zgrałem wsad na dysk (backup)
Następnie zgodnie z instrukcją chciałem zaadaptować kluczyki przy użyciu k+can commander. Wykonałem 3 próby: 2 razy z pinem (0xxxx) i raz z pinem (xxxx) Mimo wykonywania wszystkiego zgodnie z instrukcją ani razu nie udało się uruchomić auta z nowym licznikiem. W oknie dialogowym aplikacji cały proces wyglądał prawidłowo, każda adaptacja kluczyka kończyła się "adaptation finished" Ikonka klucza mrugała cały czas tak samo przed, w trakcie i po...
Po włożeniu starego licznika auto nadal odpala normalnie.
1. Pytanie czy powinienem przeprowadzić adaptację kluczy przy użyciu VCDS? Istnieje jakaś instrukcja dla VCDS?
2. Czy jeżeli oba liczniki są takie same (ten sam zegarek + zielona i niebieska kostka w obu) to muszę przekładać jakieś piny oprócz do fisa?

Stary licznik: 8D0 919 861C
Nowy licznik: 8D0 919 880N
W programnie: 

e6h82Ryh.jpg
IMGUR.COM

Post with 0 views.

 

Edytowane przez Kd_cx
obrazki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co kolega  @KD_cx w VCDS gdy podaję nową liczbę kluczyków wyskakuje ERROR, nie mogę zaadaptować kluczyków. Ogólnie w błędach jest brak komunikacji z ECU. Czy istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu? Może trzeba przypisać ECU pod licznik czy zmienić VIN ? Mam 99 i miałem licznik z termometrem, musiałem zmieniać piny, tak dla informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tylko wali o braku komunikacji Can. Przekoduj kanał 60 na "0" i błąd już się nie pojawi po skasowaniu. 

Rozumie, że robisz wszystko zgodnie z procedurą adaptacji i w momencie testu nowej wartości kluczyków wywala błąd? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Fazii napisał:

Pewnie tylko wali o braku komunikacji Can. Przekoduj kanał 60 na "0" i błąd już się nie pojawi po skasowaniu. 

Rozumie, że robisz wszystko zgodnie z procedurą adaptacji i w momencie testu nowej wartości kluczyków wywala 

Żadnego błędu nie było, wyglądało że proces adaptacji przebiegał pomyślnie.  W vcds też był error, ściągnąłem pełnego vag com i poszło. Auto odpala wszystko działa oprócz sensora... zlutowalem emulator ale nie działa.  I chyba wymienię miskę o ile podjedzie bo aktualnie mam stalowa. Orientuje się ktoś czy podejdzie plug and play  do 1.9 ahh jakaś miska z czujnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Właśnie próbowałem wykonać adaptacje kluczyków zgodnie z instrukcją od @prezesik18
Użyłem do tego VAG-COM 409.1-US, który dostałem z kablem KKL
Podłączyłem nowy licznik -> Wybieram [25-Immobilizer] -> Jest połączenie z modułem -> Po wpisaniu loginu z nowego licznika błąd (to samo po wpisaniu pinu starego licznika)
-> Wybieram więc [17-Instruments] -> Jest połączenie z modułem -> Loguje się pinem nowego -> Nic nie wyskakuje więc jest ok -> (Kontrolka immo nadal mruga nic się nie zmienia) -> Wybieram [Adaptation-10] -> Channel Number wpisuje 01 -> Read -> I w górnych 4 okienkach dostaję info: ERROR: Channel 01 Not Available
Pytanie co robić dalej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kd_cx napisał:

Channel Number wpisuje 01

Ma być kanał 21

W instrukcji jest błąd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff...
Udało się :D 
Auto jeździ, wskaźniki działają.
Nie musiałem nic kodować ani zmieniać wsadu.
Teraz czeka mnie tylko podpięcie spalania do czerwonej kostki, podłączenie kilku pionów do masy i wymiana wyświetlacza.
Cały proces nie był wykonany tak jak w instrukcjach, dlatego później opisze krok po kroku jak to wyglądało w moim przypadku. 
Może to się przyda innym.

Dzięki wielkie za pomoc
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

18 godzin temu, Fazii napisał:

Pewnie tylko wali o braku komunikacji Can. Przekoduj kanał 60 na "0" i błąd już się nie pojawi po skasowaniu. 

Czy trzeba ciągnąć jakiś sygnał z ecu o spalaniu? Pokazuje 51.5 litra i zmienia się do 51.9 nawet na sadzonym silniku?. I nie wiem czemu ale po zmianie w kanale 60 przestał się świecić sensor ale za to kontrolka od immo się pali błędów nie ma auto odpala. Co znowu ? Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Nowisso napisał:

 

Czy trzeba ciągnąć jakiś sygnał z ecu o spalaniu? Pokazuje 51.5 litra i zmienia się do 51.9 nawet na sadzonym silniku?. I nie wiem czemu ale po zmianie w kanale 60 przestał się świecić sensor ale za to kontrolka od immo się pali błędów nie ma auto odpala. Co znowu ? Jakieś pomysły?

Skrzynka ecu, berzowa kostka, żółty przewód. 

Widocznie nie zakonczyles dobrze adaptacji immo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...