Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] 10W-40 zamiast 5W-40 + przelany olej


chmielu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przy wymianie oleju panowie mechanicy zalali Shell Helix 10W-40 mimo iż mieli zalać Shell Helix 5W-40 na takim silnik chodził do tej pory (oznaczenia VW 505.xx zgadzają się), do tego zamiast 3,8 litra jak podaje książka nalali 4 litry i teraz jest stan ok 3-4mm ponad górne zagięcie bagnetu. Po tych zabiegach przejechałem 400 km i nie wiem co dalej wylewać olej i wlewać 5W-40 czy odessać nadmiar, proszę o jakieś opinie. Przebieg auta to 120 000 km.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nic nie ruszał do następnej wymiany - nieco szybszej. :) Może tylko ten nadmiar odessać. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I następnym razem zalać 5W-40 ? Słyszałem że taki zabiegi mogą rozszczelnić silnik prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz tam dzie Ci to robili i nie wymieniają tak jak ma być. To przeciez oni popełnili babola i muszą sie do tego przyznać!!! Nie bój sie walczyć o swoje.

Nadmiarem oleju az bym sie tak nie przejmował to to nie jest aż tak duzo ale klasa oleju nie ta wlana to juz porażka! Nie zaleca sie wymiany oleju na lepszy jedynie w druga stronę na gorszy. Jak pojeżdzisz na gorszym oleju a potem na lepszy zmienisz to istnieje zagrożenie, że rozszczelni Ci silnik. Gestrzy olej nie wpłynie we wszystkie zakamarki silnika poprzez co szybciej sie bedzie zuzywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zimny Chirurg

Borze kolego jedz do nich ekspresowo bo moze byc juz za pózno!!!! Masz AJMa a to silnik na pompowtryskach. Te silniki tylko pełny syntetyk i to na dodatek z normą 505 01. I taki musisz lać. Tylko i wyłącznie. Bo pompki powiedzą papa. A to będzie wtedy juz duzy koszt. Zaginaj do nich i niech wylewają ten chłam. I tez musza odlać, bo jak za duzo to lipa. Tz nie odlać tylko zalać odpowiedni i odpowiednią ilość zalać.

Widać ze panowie mechanicy to nie mają zielonego pojęcia. Szkoda ze nie wlali minerała. To dobiero były by jaja.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie panikujcie ludzie

wymieni kiedy bedzie chciał i nic mu sie nie stanie

prędzej PD rozsypią sie po złym paliwie niz po takim oleju jęsli przejedzie jakieś tam kilometry

myslicie , że w niemcowni tak skrupulatnie jezdzą na 505.01 :polew:

koleś który pracował w aso niemieckim audi nie takie rzeczy widział od rodowitych i nie rodowitych niemców

ale pamietaj jak PD to norma 505.01 musi byc zachowana :decayed:

wyluzujta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale na tym który wlali jest norma 505.00 czyli olej nie jest dobry do pompowtryskiwaczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej na wymianę oleju jechać z własnym olejem kupionym ze sprawdzonego źródła i wtedy jest pewność co się zalewa :rolleyes: A przy okazji polecam olej MOTUL Specyfic 5W40 505.01. Sam na takim śmigam i jest elegancko, a mam taki sam silnik jak ty kolego :cool1: Lecz Ty zalejesz co będziesz uważał, a teraz to odessij nadmiar oleju i pojeździj troszkę na tym bo szkoda tego świeżo zalanego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak dużo mnie to nauczyło. Więc podsumowując mogę jakiś czas pojeździć na 10W-40 (505.00) jeśli tak to ile kilometrów, a później wlać 5W-40 (505.01) i nie grozi to rozszczelnieniem silnika i innymi skutkami ubocznymi ? Czy lepiej odrazu zmienić na prawidłowy, obecnie mam przejechane 400 km na nowym oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja o wymianie należy wyłącznie do Ciebie, teraz nic nie powinno złego się dziać z silnikiem. Jednak jeśli ta przypadłość spędza Ci sen z powiek to wymień ten olej na właściwy dla świętego spokoju i pełnej satysfakcji :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nic Ci się z silnikiem nie stanie to raz, dwa przebieg 120000 na rocznik 2001 troche mały ale i tak nie szkodzi

ja jak kupiłem auto miało 2,5 roku temu 16000 i wlałem 10W40 po 10000 tyś zmieniłem na 5W40 z normą dla PD

teraz mam 220000 i auto śmiga że miło oliwy bierze ok 800 ml na 15000 przy ostrej jezdzie czyli często powyżej 200 km/h

nie masz co przeżywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borze kolego jedz do nich ekspresowo bo moze byc juz za pózno!!!! Masz AJMa a to silnik na pompowtryskach. Te silniki tylko pełny syntetyk i to na dodatek z normą 505 01. I taki musisz lać. Tylko i wyłącznie. Bo pompki powiedzą papa. A to będzie wtedy juz duzy koszt. Zaginaj do nich i niech wylewają ten chłam. I tez musza odlać, bo jak za duzo to lipa. Tz nie odlać tylko zalać odpowiedni i odpowiednią ilość zalać.

Widać ze panowie mechanicy to nie mają zielonego pojęcia. Szkoda ze nie wlali minerała. To dobiero były by jaja.

Pozdro

ZC

Kolego drogi bez paniki. Na pewno od pomylkowego zalania oleju z nizsza norma samochod nie stanie na srodku drogi. Juz nie jeden wlał olej nie spelniajacy normy 505.01 do PD'kow i nawet tego niezauwazyl. Poza tym jak juz kiedys pisalem i to nawet przy okazji wymiany argumentów własnie z toba to olej nie odpowiada za smarowanie pompowtryskiwaczy. Wiec po raz kolejny prosze cie o niewypisywanie bzdur typu "Te silniki tylko pełny syntetyk i to na dodatek z normą 505 01. I taki musisz lać. Tylko i wyłącznie. Bo pompki powiedzą papa". Nie wprowadzajmy ludzi w blad bo pozniej pojawiaja sie miliony nowych niepotrzebnych tematow.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam PD-ka ktory przelcial 300 kkm na oleju nie spelniajacym norme 505.01 i lata do tej pory ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie

Po pierwsze trzeba poznać zasade działania i smarowania a potem się mądrzyć, myślicie że wszyscy ludzie co mają PD jeżdzą na oleju z normą 505.01? Otóż przynajmniej 40 nie ma o tym zielonego pojęcia i jeżdzą, niemcy też wcale tak nie dbają teraz o auta też oszczędności szukają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra olej olejem ale dzisiaj niespodzianka od wymiany auto jeździ mało i wolno po mieście 4km w jedna strone i 4km w drugą, czasem większa trasa 200km i tak zrobiło 3500 km. Raz dostała przez 15 min ostro w palnik. Wyjmuję bagnet a tam jak było przy górnym zagięciu tak teraz jest na środku. Nie wiem ile jest od zagięcia do zagięcia ale pewnie z 1l więc ubyło 0,5l.

Jeździ ona na tym 10W-40 czy może to być spowodowane złym olejem bo tochę zgupiałem ? Na forum passata wyczytałem że zamiana z castrola na mobil w tej samej klasie lepkości spowodowała że przestał brać 0.5l/1000km

Turbo jest w 100% sprawne, nie kopci, pod spodem sucho, nie przyglądałem się dokładnie silnikowi ale wydaje się że nie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie jak ewentualnie pozbyć sie nadmiaru oleju?zlać korkiem od miski czy może jest na to inny sposób?

Albo korkiem od miski albo jedź tam gdzie wymieniają i Ci odciągną górą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...