chmielu Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Witam, Przy wymianie oleju panowie mechanicy zalali Shell Helix 10W-40 mimo iż mieli zalać Shell Helix 5W-40 na takim silnik chodził do tej pory (oznaczenia VW 505.xx zgadzają się), do tego zamiast 3,8 litra jak podaje książka nalali 4 litry i teraz jest stan ok 3-4mm ponad górne zagięcie bagnetu. Po tych zabiegach przejechałem 400 km i nie wiem co dalej wylewać olej i wlewać 5W-40 czy odessać nadmiar, proszę o jakieś opinie. Przebieg auta to 120 000 km. Pozdrawiam.
lesand Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 odessij nadmiar, olej ponad stan to nic dobrego, według mnie to zostaw ten co ci zalali i zrób szybciej wymianę np: po 8000 km
akjam Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Ja bym nic nie ruszał do następnej wymiany - nieco szybszej. Może tylko ten nadmiar odessać.
chmielu Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2009 I następnym razem zalać 5W-40 ? Słyszałem że taki zabiegi mogą rozszczelnić silnik prawda ?
lesand Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 I następnym razem zalać 5W-40 ? Słyszałem że taki zabiegi mogą rozszczelnić silnik prawda ? tak 5W40, nie
sołtys85 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Jedz tam dzie Ci to robili i nie wymieniają tak jak ma być. To przeciez oni popełnili babola i muszą sie do tego przyznać!!! Nie bój sie walczyć o swoje. Nadmiarem oleju az bym sie tak nie przejmował to to nie jest aż tak duzo ale klasa oleju nie ta wlana to juz porażka! Nie zaleca sie wymiany oleju na lepszy jedynie w druga stronę na gorszy. Jak pojeżdzisz na gorszym oleju a potem na lepszy zmienisz to istnieje zagrożenie, że rozszczelni Ci silnik. Gestrzy olej nie wpłynie we wszystkie zakamarki silnika poprzez co szybciej sie bedzie zuzywał.
Gość Zimny Chirurg Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Borze kolego jedz do nich ekspresowo bo moze byc juz za pózno!!!! Masz AJMa a to silnik na pompowtryskach. Te silniki tylko pełny syntetyk i to na dodatek z normą 505 01. I taki musisz lać. Tylko i wyłącznie. Bo pompki powiedzą papa. A to będzie wtedy juz duzy koszt. Zaginaj do nich i niech wylewają ten chłam. I tez musza odlać, bo jak za duzo to lipa. Tz nie odlać tylko zalać odpowiedni i odpowiednią ilość zalać. Widać ze panowie mechanicy to nie mają zielonego pojęcia. Szkoda ze nie wlali minerała. To dobiero były by jaja. Pozdro ZC
Cristoforo Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 nie panikujcie ludzie wymieni kiedy bedzie chciał i nic mu sie nie stanie prędzej PD rozsypią sie po złym paliwie niz po takim oleju jęsli przejedzie jakieś tam kilometry myslicie , że w niemcowni tak skrupulatnie jezdzą na 505.01 koleś który pracował w aso niemieckim audi nie takie rzeczy widział od rodowitych i nie rodowitych niemców ale pamietaj jak PD to norma 505.01 musi byc zachowana wyluzujta
chmielu Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2009 No tak ale na tym który wlali jest norma 505.00 czyli olej nie jest dobry do pompowtryskiwaczy ?
kula007 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Najlepiej na wymianę oleju jechać z własnym olejem kupionym ze sprawdzonego źródła i wtedy jest pewność co się zalewa A przy okazji polecam olej MOTUL Specyfic 5W40 505.01. Sam na takim śmigam i jest elegancko, a mam taki sam silnik jak ty kolego Lecz Ty zalejesz co będziesz uważał, a teraz to odessij nadmiar oleju i pojeździj troszkę na tym bo szkoda tego świeżo zalanego oleju.
chmielu Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2009 A no tak dużo mnie to nauczyło. Więc podsumowując mogę jakiś czas pojeździć na 10W-40 (505.00) jeśli tak to ile kilometrów, a później wlać 5W-40 (505.01) i nie grozi to rozszczelnieniem silnika i innymi skutkami ubocznymi ? Czy lepiej odrazu zmienić na prawidłowy, obecnie mam przejechane 400 km na nowym oleju ?
kula007 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Decyzja o wymianie należy wyłącznie do Ciebie, teraz nic nie powinno złego się dziać z silnikiem. Jednak jeśli ta przypadłość spędza Ci sen z powiek to wymień ten olej na właściwy dla świętego spokoju i pełnej satysfakcji
gzrybol Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Kolego nic Ci się z silnikiem nie stanie to raz, dwa przebieg 120000 na rocznik 2001 troche mały ale i tak nie szkodzi ja jak kupiłem auto miało 2,5 roku temu 16000 i wlałem 10W40 po 10000 tyś zmieniłem na 5W40 z normą dla PD teraz mam 220000 i auto śmiga że miło oliwy bierze ok 800 ml na 15000 przy ostrej jezdzie czyli często powyżej 200 km/h nie masz co przeżywać.
studziany Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Borze kolego jedz do nich ekspresowo bo moze byc juz za pózno!!!! Masz AJMa a to silnik na pompowtryskach. Te silniki tylko pełny syntetyk i to na dodatek z normą 505 01. I taki musisz lać. Tylko i wyłącznie. Bo pompki powiedzą papa. A to będzie wtedy juz duzy koszt. Zaginaj do nich i niech wylewają ten chłam. I tez musza odlać, bo jak za duzo to lipa. Tz nie odlać tylko zalać odpowiedni i odpowiednią ilość zalać. Widać ze panowie mechanicy to nie mają zielonego pojęcia. Szkoda ze nie wlali minerała. To dobiero były by jaja. Pozdro ZC Kolego drogi bez paniki. Na pewno od pomylkowego zalania oleju z nizsza norma samochod nie stanie na srodku drogi. Juz nie jeden wlał olej nie spelniajacy normy 505.01 do PD'kow i nawet tego niezauwazyl. Poza tym jak juz kiedys pisalem i to nawet przy okazji wymiany argumentów własnie z toba to olej nie odpowiada za smarowanie pompowtryskiwaczy. Wiec po raz kolejny prosze cie o niewypisywanie bzdur typu "Te silniki tylko pełny syntetyk i to na dodatek z normą 505 01. I taki musisz lać. Tylko i wyłącznie. Bo pompki powiedzą papa". Nie wprowadzajmy ludzi w blad bo pozniej pojawiaja sie miliony nowych niepotrzebnych tematow. pozdr
spanky Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 znam PD-ka ktory przelcial 300 kkm na oleju nie spelniajacym norme 505.01 i lata do tej pory ...
gzrybol Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Dokładnie Po pierwsze trzeba poznać zasade działania i smarowania a potem się mądrzyć, myślicie że wszyscy ludzie co mają PD jeżdzą na oleju z normą 505.01? Otóż przynajmniej 40 nie ma o tym zielonego pojęcia i jeżdzą, niemcy też wcale tak nie dbają teraz o auta też oszczędności szukają.
chmielu Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Opublikowano 15 Listopada 2009 Dobra olej olejem ale dzisiaj niespodzianka od wymiany auto jeździ mało i wolno po mieście 4km w jedna strone i 4km w drugą, czasem większa trasa 200km i tak zrobiło 3500 km. Raz dostała przez 15 min ostro w palnik. Wyjmuję bagnet a tam jak było przy górnym zagięciu tak teraz jest na środku. Nie wiem ile jest od zagięcia do zagięcia ale pewnie z 1l więc ubyło 0,5l. Jeździ ona na tym 10W-40 czy może to być spowodowane złym olejem bo tochę zgupiałem ? Na forum passata wyczytałem że zamiana z castrola na mobil w tej samej klasie lepkości spowodowała że przestał brać 0.5l/1000km Turbo jest w 100% sprawne, nie kopci, pod spodem sucho, nie przyglądałem się dokładnie silnikowi ale wydaje się że nie cieknie.
darkopolo Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 A ja mam pytanie jak ewentualnie pozbyć sie nadmiaru oleju?zlać korkiem od miski czy może jest na to inny sposób?
Gość jonny Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 A ja mam pytanie jak ewentualnie pozbyć sie nadmiaru oleju?zlać korkiem od miski czy może jest na to inny sposób? Albo korkiem od miski albo jedź tam gdzie wymieniają i Ci odciągną górą
chmielu Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Opublikowano 15 Listopada 2009 Możesz rurke przez bagnet włożyć i odessać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się