pete007 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Przymierzam sie do wymiany oleju na którym do tej pory jeździłem Castrol Edge 5W40 Turbo Diesiel na Motula Specific-a 505.01. Przebieg mam autentyczny (na 99,9%) 137 tys km. Na obecnym oleju przejechałem 11 000 km z bagnetu ubyło ok 8-9mm (nie musiałem dolewać bo było zalane trochę ponad max). Przed samą zmianą oleju planuje użyć Motul Engine Clean-a pisałem do Macka, ktory jest przez wszystkich polecany na forum i dowiedziałem się ze nie ma przeciwskazań, ale jak dzwoniłem do gości od wymiany oleju usłyszałem ze taki środek to niepotrzebne ładowanie się w koszty i dodatkowo może spowodować rozszczelnienie silnika. Wiem że ogólnie na forum Clean jest polecany ale chciałem się dowiedzieć czy ktoś kto stosował Motul Engine Clean-a miał z tego powodu problemy z silnikiem ? Planuje tez użyć Motul Diesel System Clean-a czy ktoś po użyciu tego dodatku odczuł jakieś zmiany na plus albo minus ?
gzrybol Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam kolego nie kombinuj przy takim przebiegu nie masz co czyścić, to raz, dwa po cholere pchać się w koszty i Motula? ja na Mobilu dziergam ostro! Wedłóg mnie jak Ci z miarki na 11 tyś wziął 8-9mm to dużo ja mam 220 tyś przebiegu i mi na 15tyś bierze ok 800 ml przy naprawde ostrej jezdzie często 200-220 km/h.
Grzesiek234 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Szkoda kasy, zalej ten nowy olej i już. Płukanki to warto zastosować przy zmianie oleju na inną lepkość lub jak nie wiesz co było zalane wcześniej. A ty zalewasz olej tej samej klasy tylko innej marki. Swoją drogą to sporo ci ubywa ja mam 189tyś i zużycie jest niezauważalne na 15tyś.
Grzesiek234 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Każdy który spełnia normę do pompowtrysków 505.01 się nadaje, jeśli ma takie oznaczenie to możesz go spokojnie zalać.
pete007 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Co do brania oleju to zmierzyłem dokładnie wzieło 11mm, z czego 4mm to było nadlane ponad max przy zmianie oleju, silnik na trasie do austrii i spowrotem (2000km, predkosci autostradowe 130-150 km/h 4 osoby na pokładzie + załadowany po dach bagaznik i box na dachu) poradził zużył ok 2-3mm, wiec zuzycie podejrzewam ze wynika bardziej z tego ze było zalane za duzo oleju, a dodatkowo w zimie codziennie jezdziłem 5-6km do pracy i gasiłem silnik ktory na tej trasie nie zdarzył sie nagrzac. Odkad jezdze wiecej w trasie (srednio 2-3 w tygodniu trasa 80km) nie bierze oleju wogole. A co do produktów Motula, koledzy nie obrazcie sie, ale chciałbym zeby wypowiedziały sie osoby które go stosowały.
lukaszr Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 A co do produktów Motula, koledzy nie obrazcie sie, ale chciałbym zeby wypowiedziały sie osoby które go stosowały. Dodatki Motula stosowałem teraz - tydzień temu Motul Engine Clean przy zmianie oleju - warto zastosować, bo zawsze ze starym olejem więcej syfu zleci. Motul Diesel System Clean stosowałem przez ostatnie 3 zbiorniki + wymiana filtra paliwa - efekt: zmniejszone korekcje, widocznie mniej kopci i zauważyłem trochę mniejsze spalanie (FIS + kontrola rzeczywista na stacji benzynowej).
Cristoforo Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 ja zauważyłem że na Motulu mi troche wiecej bierze oleju jakieś 2mm na bagnecie na 10tys. od normalengo stanu u mnie średnio to wychodzi do 5mm na bagnecie na 10tys.km 90% same miasto z cięzką nogą
pete007 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2009 lukaszr dzieki własnie na takie odpowiedzi czekałem Czy jeszcze ktoś kto stosował Engine Clean mógłby się wypowiedzieć czy zauważył zwiększone/zmniejszone zużycie oleju ?[br]Dopisany: 27 Sierpień 2009, 10:16_________________________________________________Cristoforo, tak jak napisałem olej głownie brał mi w zimie, teraz nie bierze (sprawdzam regularnie co 3-4 tygodnie). Raz zdarzyło się tak ze nagle wziął 3-4mm z bagnetu jak w czerwcu wracałem zakopianką i chyba włączył sie tryb awaryjny bo silnik stracił moc i nie krecił sie wiecej niż 2200rpm. Przejechałem tak ok 10km do najbliższej stacji benzynowej, tam zgasiłem silnik, a po odpaleniu wszystko wróciło do normy. Później jak podłączyłem VAGa to miałem błąd na przepływce o ile dobrze pamiętam dotyczący wartości poza zakresem (wyprzedzałem wtedy campera, wiec mógł zassać za dużo spalin i zgłupieć).
rookie Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Nie płucz silnika, będzie ci brał więcej oleju. Wiem to z autopsji. :cwaniak1:
wojan8 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Witam, ja tydzień temu wymieniłem olej na MOTUL 8100 X-cess 5W/40, użyłem też MOTUL engine clean. Poprzednio jeździłem na półsyntetyku Castrola. Przebieg mojego autka 200 tysięcy. Po przejechaniu ok. 500 km wygląda, że wszystko jest OK, jak będzie dalej zobaczymy. Pozdrawiam kolegów.Wojan8
endriuu Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Jak najbardziej warto przepłukać silnik czasem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się