AndyN Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Dla uzupełnienia: ten powyżej to prawnik, który takimi sprawami zajmuje się zawodowo. To nie są porady ciotki klotki, która coś słyszała ale nie jest pewne co i gdzie.
yatkha Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 jeżeli samochód kupiłeś jako konsument [czyli w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą], to skorzystaj nie z gwarancji, a z uprawnień związanych z odpowiedzialnością sprzedawcy za zgodność towaru konsumpcyjnego z umową [uSTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego]. wystarczy, że zgłosisz to na piśmie w salonie, w którym kupiłeś samochód [nie w serwisie!]. wówczas ma zastosowanie art. 10 tej ustawy i tym samym nawet jeżeli 2 lata upłyną, to liczy się czas zgłoszenia usterki - wówczas przerywa to bieg terminu przedawnienia. Auto jest w leasingu i kupione na jednoosobową działalność gospodarczą, tzn. amortyzuje się, odliczenia paliwa, przeglądy itp Rozumiem, że w takim przypadku, powyższe uregulowania nie obowiązują?
meszrum Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 niestety, ale nie obowiązują. obowiązują Cię zatem ogólne warunki gwarancji KT oraz rękojmia z Kodeksu cywilnego [która już niestety wygasła]. pomimo tego, że nawet jeżeli przetrzymają Twój samochód do końca gwarancji, to nie tracisz tych uprawnień - liczy się data zgłoszenia usterki. jeżeli usterka pojawiła się w dniu objętym gwarancją, to obowiązek naprawy istnieje nawet jeżeli w czasie naprawy gwarancja wygasła. jeżeli samochód naprawiałeś już trzykrotnie, to masz skuteczne roszczenie [żądanie] wymiany całego silnika na nowy. z tego co pamiętam OGW KT w 2007 r. były tak skonstruowane. jeżeli sam nie czujesz się na siłach skorzystaj z kancelarii, która zajmuje się takimi zagadnieniami.
yatkha Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 niestety, ale nie obowiązują. obowiązują Cię zatem ogólne warunki gwarancji KT oraz rękojmia z Kodeksu cywilnego [która już niestety wygasła]. pomimo tego, że nawet jeżeli przetrzymają Twój samochód do końca gwarancji, to nie tracisz tych uprawnień - liczy się data zgłoszenia usterki. jeżeli usterka pojawiła się w dniu objętym gwarancją, to obowiązek naprawy istnieje nawet jeżeli w czasie naprawy gwarancja wygasła. jeżeli samochód naprawiałeś już trzykrotnie, to masz skuteczne roszczenie [żądanie] wymiany całego silnika na nowy. z tego co pamiętam OGW KT w 2007 r. były tak skonstruowane. jeżeli sam nie czujesz się na siłach skorzystaj z kancelarii, która zajmuje się takimi zagadnieniami. Usterka została zgłoszona już przy okazji pierwszej zmiany oleju. No i była sukcesywnie odnotowywana w historii auta. W tej chwili jest już co najmniej 6 uwag o utracie mocy. Trudno nazwać, że za każdym razem to była naprawa silnika, w sumie to do tej pory robili NIC.
meszrum Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 śmiało można już wystąpić o nowy silnik.
Narvik Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Aso Aso nie równe. Które ASO w Wawie prowadzi Ci tą naprawę? Nie lej do baku BP ulepszonego, a napewno Shella i Łukoila - to jest najgorsze ścierwo.
yatkha Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 Aso Aso nie równe. Które ASO w Wawie prowadzi Ci tą naprawę? Nie lej do baku BP ulepszonego, a napewno Shella i Łukoila - to jest najgorsze ścierwo. "Auto Unia" To jakie paliwo i jakich koncernów jest najbezpieczniejsze dla naszych tdi? Zwykłe BP? Orlen? Rozumiem, że zdecydowanie odradzacie wszelkie 'polepszacze' w paliwie?
fayera Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Ciężka sprawa,tylko współczuć... Nowe auto,człowiek się raduje,a tu takie numery z autem i z ASO. Wez może pod uwagę porady meszrum-a... Powodzenia i ostatecznego sukcesu.
marewel Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Ciśnij doi ASO na wymianę pompowtryskow.
yatkha Opublikowano 2 Września 2009 Autor Opublikowano 2 Września 2009 Dostałem informację z ASO, że wymieniają chłodnicę spalin. Podejrzewają, jakieś nieszczelności, które mają tłumaczyć ten bardziej 'tubalny' dźwięk pracy auta i spadek mocy.
FiodoRR Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 u mnie wymieniali jeszcze zawór recyrkluacji spalin, byl nieszczelny, zobacz czy przy zaworze nie masz sadzy.
yatkha Opublikowano 2 Września 2009 Autor Opublikowano 2 Września 2009 u mnie wymieniali jeszcze zawór recyrkluacji spalin, byl nieszczelny, zobacz czy przy zaworze nie masz sadzy. Nie mam dostępu do auta - przekazałem im Twoją sugestię telefonicznie.
turdzi Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 nie chce moze za wczsnie nic mowic bo jeszcze u siebie nie sprawdzilem ale z tego co masz wpisane w podpisie to widze ze spalanie tego auta masz jakies po byku 8,5 litra w trasie ? :blink:tyle to plai 3.0 TDI jak nie mniej
FiodoRR Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 mi tez pali ok 8,5 i wiecej bo troche go cisne
yatkha Opublikowano 2 Września 2009 Autor Opublikowano 2 Września 2009 nie chce moze za wczsnie nic mowic bo jeszcze u siebie nie sprawdzilem ale z tego co masz wpisane w podpisie to widze ze spalanie tego auta masz jakies po byku 8,5 litra w trasie ? :blink:tyle to plai 3.0 TDI jak nie mniej Spalanie w trasie jest 8.5l jak nie cisnę, a jak się zagalopuję to tak do 9.5l/10l
turdzi Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 No to cos masz nie teges bo jechalem dzis na budowe w sumie zrobilem 60km z czego 1/3 po miescie na trsce tempomat na 120 bylo tez pare dosc mocnych przyspieszen i pokazalo 6,5
yatkha Opublikowano 2 Września 2009 Autor Opublikowano 2 Września 2009 No to cos masz nie teges bo jechalem dzis na budowe w sumie zrobilem 60km z czego 1/3 po miescie na trsce tempomat na 120 bylo tez pare dosc mocnych przyspieszen i pokazalo 6,5 Może jest to związane z tą utratą mocy i ew rozszczelnieniem?? Jakbym nie jechał, to spalanie nie spadnie poniżej 8l/100km.
turdzi Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 to dzwon do nich i to tez im powiedz.To duuuzo za duzo.Jak sie postaram to 8 litrow pali mi 320 konne Subaru STI
yatkha Opublikowano 3 Września 2009 Autor Opublikowano 3 Września 2009 No to wymienili chłodnicę spalin i nadal jest to samo! A co ciekawsze, nie mają już zupełnie pomysłu, gdzie dalej szukać i co diagnozować i wymieniać. Zaproponowałem wtryskiwacze. Dostałem odpowiedź, że taką decyzję muszą podjąć 'fachowcy'.
vtec81 Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 Zawór recyrkulacji spalin, chłodnica spalin, czujniki wszelkiego rodzaju, brak mocy, start od 2,5tys itp skąd ja to znam moje użytkowe BRD z 2006 roku z przebiegiem 56tys km nadal cierpi na braki mocy.... nie ma kompletnie ciągu w chwili gdy turbo powinno zacząć pracować.... wypaliłem DPF /miał 95% zapełnienia/ i nadal auto nie ma pełni mocy..... wkręca się powyżej 2000obrotów ;/ ARL objeżdza go 2razy..... nie wiem już gdzie szukać :/ p.s. BRD Ałdi chyba się nie udał, wszelkie defekty są winą klientów - z takim podejściem do tematu marka traci wszelkie pozytywne, wypracowane przez lata cechy niezawodności itp.....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się