lmatys Opublikowano 2 Maja 2007 Opublikowano 2 Maja 2007 Witam. Jakie powinno byc napiecie na akumulatorze przy wlaczonym silniku i nawet najwiekszym obciazeniu? Mechanik mi sprawdzil i mam jakies 13,8V-13.9V...czy to jest ok?
theblack666 Opublikowano 29 Czerwca 2007 Opublikowano 29 Czerwca 2007 przy wlączonym silniku i zalączonych światłach mijania powinno być od 13,8- 14,5 v. takie jest prawidłowe
danisz_ Opublikowano 29 Czerwca 2007 Opublikowano 29 Czerwca 2007 14.5 jest za wysokie. Przy takim napięciu regularnie po trochu gotuje sie akuś i po jakimś czasie woda odparowuje a siarka osadza się na płytach. Trzeba wtedy dolewać wodę destylowaną i ładować akumulator jak najniższym prądem ze dwa dni aby się odsiarczył aż elektrolit osiągnie prawidłową gęstość
alcazar Opublikowano 30 Czerwca 2007 Opublikowano 30 Czerwca 2007 Prawidłowe napięie ładowania mierzone bez obciąźenia powinno wynosić 14.0 V-14.4 V, tak mówi kaźda instrukcja od akumulatora.
Barti261 Opublikowano 30 Czerwca 2007 Opublikowano 30 Czerwca 2007 14.5 jest za wysokie. Jesteś w błędzie. Jest to górna, dopuszczalna, granica normy własciwego napięcia ładowania w pojeżdzie podawana w kartach gwarancyjnych producentów europejskich. Nie jest to wcale za wysokie napięcie ładowania w pojeżdzie (jak na nasze warunki klimatyczne), tym bardziej, że zdecydowana większość aut amerykańskich napięcie ładowania ma na poziomie 14,6-14,8V....... i nie zaobserwowałem u swoich klientów (użytkowników aut z USA), aby następowało u Nich jakieś odparowanie wody destylowanej z kwasu siarkowego podczas normalnej eksploatacji samochodu. Żeby nastąpiło odparowanie wody destylowanej przy napięciu ładowania 14,5V to musiałbyś zrobić ze 150.000km w warunkach klimatycznych Afryki. Sam w poprzednim aucie (Mitsubishi) miałem napiecie ładowania 14,6V i jeździłem nim 6 lat, w tym po zmianie akumulatora 4,5 roku i nie dolewałem ani razu wody destylowanej. Prawidłowe napięie ładowania mierzone bez obciąźenia powinno wynosić 14.0 V-14.4 V, tak mówi kaźda instrukcja od akumulatora. Muszę się nie zgodzić, np.: karta gwarancyjna Varty 13,8-14,4V karta gwarancyjna Centry 13,9-14,5V karta gwarancyjna Sznajder 13,9-14,4V
alcazar Opublikowano 30 Czerwca 2007 Opublikowano 30 Czerwca 2007 Uważam że tolerancja w zakresie 0,2 na + lub - nie stanowi problemu dla akumulatora. Aby poprawnie sprawdzić ładowanie należy użyć dokładnego miernika bo wiem z doświadzczenia że te najtańsze potrafią przekłamywać. Prawidłowe napięie ładowania mierzone bez obciąźenia powinno wynosić 14.0 V-14.4 V, tak mówi kaźda instrukcja od akumulatora. Muszę się nie zgodzić, np.: karta gwarancyjna Varty 13,8-14,4V karta gwarancyjna Centry 13,9-14,5V karta gwarancyjna Sznajder 13,9-14,4V Nie wiem skąd masz te dane ale przed chwilą sprawdziłem karty gwarancyjne akumulatorów Centra, Jenox oraz Point S i wszystkie podają napięcie ładowania na poziomie 14.0-14,4V.
Barti261 Opublikowano 30 Czerwca 2007 Opublikowano 30 Czerwca 2007 Nie wiem skąd masz te dane ale przed chwilą sprawdziłem karty gwarancyjne akumulatorów Centra, Jenox oraz Point S i wszystkie podają napięcie ładowania na poziomie 14.0-14,4V. Mam z szuflady hehe. Dobra teraz na serio. Mam u siebie na oko około 1.000 szt gwarancji Centry i Exide i we wszystkich napięcie podane 13,9-14,5V; około 500szt gwarancji Varty i napięcie podane 13,8-14,4V i jeszcze wiele innych, gdzie napięcie ładowania jest podane inne niż 14,0-14,4V. Daj numer faxu to Ci prześlę kartę Centry, bo chyba mamy inne druki gwarancji. Ale nie o to chodzi, żeby się przepychać o +/- 0,1 czy 0,2V. Chciałem zwrócić uwagę na fakt, że pisanie 14.5 jest za wysokie. Przy takim napięciu regularnie po trochu gotuje sie akuś jest wprowadzaniem niektórych, mniej obeznanych z akumulatorami i alternatorami, użytkowników w błąd.
alcazar Opublikowano 30 Czerwca 2007 Opublikowano 30 Czerwca 2007 Oczywiście, mogą być rozbieżnosci ale wszystko jest w normie. Chciałem zwrócić uwagę na fakt, że pisanie 14.5 jest za wysokie. Przy takim napięciu regularnie po trochu gotuje sie akuś jest wprowadzaniem niektórych, mniej obeznanych z akumulatorami i alternatorami, użytkowników w błąd. Zgadzam się jak najbardziej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się