Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL] Alternatywa dla chip/remappingu w silnikach benzynowych - porady i doświadczenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ale one maja 210 na 4 barach

piłeś coś dzisiaj ?? :decayed:

nooo...dwa piwa.... :tongue4:-tym sie posiłkuje :wink4:

http://www.usrallyteam.com/content/tech/18t_injectors.html[br]Dopisany: 24 Listopad 2009, 01:19_________________________________________________https://www.034motorsport.com/

ciekawa stronka... :wink4:

Opublikowano

domjenick chcesz te 320 wtryski ?

Opublikowano

domjenick chcesz te 320 wtryski ?

za ile,bo pytam tez gdzie indziej :wink4:[br]Dopisany: 25 Listopad 2009, 19:46_________________________________________________tak ostatnio myslalem,jak obliczyc,jakie wtryski sa potrzebne w stosunku do doladowania-poprawcie mnie jesli jestem w bledzie

seryjne doladowanie,to 0,55 max 0,60,wtryski sa 280cc na 4 barach-jest mozliwe przeliczenie tego ,jesli zwiekszymy doladowanie-proporcjonalnie zwiekszyc przepustowosc

pomyslalem sobie,ze przy takich proporcjach na 1 barze stalego doladowania powinno byc okolo 560cc (oczywicie w duzym przyblizeniu)mnozac doladowanie i przepustowosc *2,zeby bylo latwiej liczyc,potem podzielilem to przez siebie-zeby uzyskac 1/10 -co wyszlo 56cc,na 0,10 bara,wiec przy stalym doladowaniu 0,80 bara-potrzebaby przpustowosci ok 450cc :mysli: jak to wyglada np w K04,GTRSie i innych duzych durbach-przecierz musi byc jakis przelicznik ,w ktorym brana pod uwage jest mieszanka,jaka powstanie... :mysli:

Opublikowano

Te wyliczenia nie będą odpowiednie. To nie jest liniowa zależność.

Wyjaśnienie jest krótkie, będzie ci zalewało silnik na biegu jałowym i nie będzie chciał wstawać po dodaniu gazu.

Opublikowano

Te wyliczenia nie będą odpowiednie. To nie jest liniowa zależność.

Wyjaśnienie jest krótkie, będzie ci zalewało silnik na biegu jałowym i nie będzie chciał wstawać po dodaniu gazu.

szczerze-to cos za duzo mi wychodzilo :mysli: zdaje sobie sprawe,ze dawka paliwa jest podawana roznie w zaleznosci od doloadowania i predkosci obrotowej
Opublikowano

Wyszło nieco za dużo, bo trzeba pamiętać, że na starcie już mamy ok. 1 bar ciśnienia atmosferycznego - w końcu silnikom N/A też trzeba dać szansę popracować :wink4: . Zmiana doładowania z 0.5bar na 1.0bar to zmiana ciśnienia bezwzględnego w stosunku 2bar/1.5bar = 1.33, czyli wtryski 280*1.33 - teoretycznie i z grubsza.

Opublikowano

. Zmiana doładowania z 0.5bar na 1.0bar to zmiana ciśnienia bezwzględnego w stosunku 2bar/1.5bar

nie bardzo rozumiem-mozesz mi to wyjasnic-bardzo interesujące jest to,co napisałes :wink4: z 0,5 seryjnego-podnosze na 1 bar,ale skąd sie wzięło 2 bary? i dlaczego mam podzielic przez 1,5 :mysli:

Opublikowano

Chyba nic nie pokręciłem, ale doładowanie, jak nazwa wskazuje, to dodanie czegoś do "ładowania" :) . To "ładowanie" to zasilanie w powietrze naszego silnika przez ciśnienie atmosferyczne, które w mierze bezwzględnej wynosi ok. 1bar. Tłok w suwie ssania wytwarza podciśnienie, co w mierze bezwzględnej byłoby wytwarzaniem próżni, czyli ciśnienia = 0bar. Z tej różnicy mamy "ładowanie" 1-barowe silników bez turbinki/kompresora. Doładowanie turbiną/kompresorem 0.5bar oznacza zwiększenie różnicy ciśnień z 1bar na 1.5bar, czyli mamy "ładowanie" równe 1.5bar. Do tych 1.5bar są dostosowane wydajnościowo wtryski. Zwiększenie doładowania z 0.5bar na 1bar podniesie ciśnienie "ładowania" do 2bar i stąd wychodzi zmiana "ładowania" z 1.5bar na 2bar i współczynnik 1.33.

Opublikowano

Chyba nic nie pokręciłem, ale doładowanie, jak nazwa wskazuje, to dodanie czegoś do "ładowania" :) . To "ładowanie" to zasilanie w powietrze naszego silnika przez ciśnienie atmosferyczne, które w mierze bezwzględnej wynosi ok. 1bar. Tłok w suwie ssania wytwarza podciśnienie, co w mierze bezwzględnej byłoby wytwarzaniem próżni, czyli ciśnienia = 0bar. Z tej różnicy mamy "ładowanie" 1-barowe silników bez turbinki/kompresora. Doładowanie turbiną/kompresorem 0.5bar oznacza zwiększenie różnicy ciśnień z 1bar na 1.5bar, czyli mamy "ładowanie" równe 1.5bar. Do tych 1.5bar są dostosowane wydajnościowo wtryski. Zwiększenie doładowania z 0.5bar na 1bar podniesie ciśnienie "ładowania" do 2bar i stąd wychodzi zmiana "ładowania" z 1.5bar na 2bar i współczynnik 1.33.

dzieki-teraz zrozumialem :good:
Opublikowano

Dominiku to nie jest takie proste. Zbig_wwl też nie do końca masz rację. Bo pisałeś to kierując się częściowo silnikiem wolnossącym. W turbo doładowanym tłok nie wytwarza takiego podciśnienie bo doładowane sprężone powietrze pcha się samo do komory spalania po otwarciu zaworów. Ty nie kombinuj za dużo Dominik tylko wkładaj tam 320CC. Bo 560CC wtryski to stosuje się do mocy 350+KM.

Ponad to podnosząc doładowanie z tych 0,5Bar na 1 Bar podnosisz też ciśnienie paliwa. Jeśli będziesz miał FPR 4Bar i doładowanie 1Bar to ciśnienie paliwa na listwie będzie 5Bar. Jest dużo zmiennych takich jak: gęstość powietrza, temperatura powietrza, ciśnienie atmosferyczne,doładowanie też nie jest stałe bo opada pod koniec na K03. Nie ma takich zasad, że zawsze do 1Bar-a powietrza podaje się tą samą ilość paliwa. Bo np. do 1Bar-a z K03 poda się znacznie mniej paliwa niż do 1Bar-a z GT28RS. 1Bar powietrza z GT28RS będzie miało większą gęstość i będzie chłodniejsze więc w 1Bar-ze powietrza z GT28RS będzie więcej tlenu, a więcej tlenu daje możliwość spalenia większej ilości paliwa a mieszanka nadal będzie stechiometryczna(czyli AFR będzie ok) no i podaje się więcej paliwa, stąd bierze się większa moc na większych sprężarkach. Bo na tym samym doładowaniu uzyskuje się większą moc.

Będzie prawdopodobnie tak jak szogun0 napisał, że bez poważnej ingerencji w ECU(porządnego remapingu) będzie ci auto zalewać na biegu jałowym, albo podczas spokojnej jazdy. Namiesza to w adaptacji mieszanki bo lambda będzie odejmować non stop paliwo, a jak dojdzie do -25% to będzie błąd 561 i check.

Opublikowano

Ja tam się z tym, co napisał gregory zgadzam i zdaję sobie sprawę, że to "nie takie proste" :wink4: . Ilość paliwa zależy od masy powietrza (pośrednio tlenu) w komorze spalania, a ta z kolei to funkcja ciśnienia, temperatury, współczynnika napełniania itd. O ile ze zmianą ciśnienia ECU sobie jeszcze jakoś radzi - w końcu ma przepływkę + sensor temperatury i wie, ile tego powietrza jest, to zmiana wtrysków na wydajniejsze nieco go "ogłupi" i będzie przelewał. Oczywiście korekcje na podstawie lambdy nieco poprawią sytuację, ale to zawsze korekcje - remaping jak najbardziej pożądany, bo w otwartej pętli sterowania bez lambdy silnik też powinien pracować przyzwoicie.

Uproszczenie popełnione przeze mnie powyżej miało tylko na celu pokazanie i wyjaśnienie grubego błędu obliczeniach wydajności wtrysków tylko na podstawie zmiany ciśnienia doładowania.

Pozdrowionka

Opublikowano

Ty nie kombinuj za dużo Dominik tylko wkładaj tam 320CC

nic nie kombinuje-rozmowy ida w dobrym kierunku ,na nastepny weekend umawiam sie z gosciem na ogledziny wtryskow od Saaba,bo 320 od audi to w dzien ze swieczka mozna szukac-akurat te sa bardzo rzadkie i ciezkie do znalezienia-a co smieszne-juz nie produkowane,bo zastapione 210@3 bar i pupa-trzeba sprawdzac inne Bosha-te co mam na oku dlugoscia sa takie same-60mm,ale musze zobaczyc,czy saab ma taka sama wtyczke,jak tak-to biore 272 @3 bar,wiec bedzie blisko,czego chcialem-moge sie jeszcze pokusic o ciut wieksze np cos ponizej 400cc @4 bar i zobaczyc,jak sie auto bedzie zachowywac-jesli bedzie lipa-to albo zostawie,sprzedam dalej ,lub oddam,zamienie etc

a jesli chodzi o wyliczanie stosunku-to czysto teoretyczny wywod i moja chec dowiedzenia sie czegos wiecej,czy mozna to jakos wyliczyc-mozna,ale i tak trzeba kompa,zeby to zestroic ,zeby banglalo dobrze-to akurat wiemy wszyscy... :wink4:

Opublikowano

280CC @3Bar w twoim wypadku będą lepsze IMO. 400CC będą na bank za duże.

Opublikowano

280CC @3Bar w twoim wypadku będą lepsze IMO. 400CC będą na bank za duże.

no to jeszcze pozostaje problem dopasowania od Saaba,ale pojade i zobacze czy beda dobre
Opublikowano

280CC były też przecież w grupie VAG :)

Opublikowano

280CC były też przecież w grupie VAG :)

byly,ale dostanie ich graniczy z cudem...
Opublikowano

domjenick, zastanawiam się kiedy dojdziesz do wniosku, że trzeba zrobić chipa... Bo jak widać, nie ma skutecznej dla niego alternatywy.

Rozumiem Twoją chęć zgłębiania tematu, ale przyznasz że efekty chyba nie są zadowalające.

Opublikowano

Witam!

Ostatnio zainteresowalem sie pewnymi kostkami (ECU), calkiem ich sporo w UK.

Czy mozna podlaczyc to do mojego autka A4 2.0 benzyna,2002rok? Czy tak, jak wspomina opis moc silnika wzrosnie o ok.30KM?

Jak ze zuzyciem paliwa po takim zabiegu?

Czy kupujac taka kostke, bede w stanie sam to podlaczyc?

Dzieki, pozdrawiam :)

Opublikowano

Witam!

Ostatnio zainteresowalem sie pewnymi kostkami (ECU), calkiem ich sporo w UK.

Czy mozna podlaczyc to do mojego autka A4 2.0 benzyna,2002rok? Czy tak, jak wspomina opis moc silnika wzrosnie o ok.30KM?

Jak ze zuzyciem paliwa po takim zabiegu?

Czy kupujac taka kostke, bede w stanie sam to podlaczyc?

Dzieki, pozdrawiam :)

Nie, nie będziesz w stanie jej sam podłączyć, nie nie uzyskasz 30KM i siła rzeczy nic się w spalaniu nie zmieni :disgust:

Opublikowano

Witam!

Ostatnio zainteresowalem sie pewnymi kostkami (ECU), calkiem ich sporo w UK.

Czy mozna podlaczyc to do mojego autka A4 2.0 benzyna,2002rok? Czy tak, jak wspomina opis moc silnika wzrosnie o ok.30KM?

Jak ze zuzyciem paliwa po takim zabiegu?

Czy kupujac taka kostke, bede w stanie sam to podlaczyc?

Dzieki, pozdrawiam :)

....i siła rzeczy nic się w spalaniu nie zmieni :disgust:

Nie prawda, może się zmienić bo spalanie może wzrosnąć :decayed: :> :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...