Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym wymienić olej w skrzyni i potrzebuje serwisu z Warszawy godnego polecenia. Z góry dziękuję za propozycje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich forumowiczów to mój pierwszy post tutaj więc bardzo proszę o wyrozumiałość nigdy nie miałem auta z automatem ale zawsze chciałem mieć więc kupiłem A4 B7 z 2005 roku od znajomego mechanika który 3 lata temu kupił ją przywiezioną z Farancji z uszkodzoną skrzynią nie wiem dokładnie co tam było uszkodzone ale za remont tej skrzyni mówił że dał chyba z 3 tyś. o ile dobrze pamiętam oczywiście olej i filtr również był wymieniony i przez te 3 lata autem jeździła żona, bez awarii i bez żadnych problemów oryginalny przebieg auta które ma teraz to 250 tyś. trochę poczytałem o multitroniku i wiem że one nie są idealne ale mają tyle samo zwolenników jak i przeciwników ja mimo to auto zakupiłem ale chciałem zapytać o kilka kwestii. Skrzynia pracuje bardzo płynnie nie ma żadnych szarpnięć itd. jedyne co mnie zastanawia to np. rano jak jadę do pracy na zimnym silniku to jadąc sobie równo np. 70km/h obroty raz wkręcają się na 2 tyś. a po chwili spadają do 1200, 1300 i po chwili znowu dokręca do 2 tyś. i nawet jak zbiję bieg na niższy łopatkami przy kierownicy to po jakimś czasie jak skrzynia przejdzie znowu w pełen automat to znowu ją dokręca do 2 tyś. i po chwili spada do niższych, na ciepłym silniku raczej to nie występuję i obroty są równe przy stałej prędkości nie jestem pewien czy powinienem się martwić czy tak powinno być bo skrzynia chcę aby auto szybciej temperaturę silnika złapało mogę ewentualnie nagrać film rano jakby to pomogło w diagnozie jeśli nie wytłumaczyłem to dość jasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jedziesz czasem na skraju zmiany przełożenia (przez to sterownik na nierozgrzanej skrzyni może się trochę gubić ;)). Zobacz czy przy 80 też będzie zrzucał obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

Spróbuję również napisać co tak mnie złości i doprowadza do bezsilności. 

Auto było już dwa razy na tzw " postawieniu " sterownika lecz , to co zaczęło się dziać od kilku dni to jakiś ewenement. 

Ponownie znika z deski zegarowej informacja o aktualnym trybie pracy multitonica [ P, R, N, D ] znika i pojawia się. Ekspert od skrzyń biegów twierdzi, że wszystko w skrzyni i sterowniku jest w jak najlepszym porządku. Samochód jeździ, zmienia biegi ; do przodu do tyłu. A podświetlenie znika. Sugerowano mi żebym zdiagnozował moduł komfortu ponieważ nie komunikuje się z radiem [ nie oryginalne ] i teraz pytam z niedowierzaniem - jaki ma wpływ radio na znikajace podświetlenia trybu pracy skrzyni?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2018‎-‎10‎-‎08 o 18:19, Havlito napisał:

Dzień dobry

Spróbuję również napisać co tak mnie złości i doprowadza do bezsilności. 

Auto było już dwa razy na tzw " postawieniu " sterownika lecz , to co zaczęło się dziać od kilku dni to jakiś ewenement. 

Ponownie znika z deski zegarowej informacja o aktualnym trybie pracy multitonica [ P, R, N, D ] znika i pojawia się. Ekspert od skrzyń biegów twierdzi, że wszystko w skrzyni i sterowniku jest w jak najlepszym porządku. Samochód jeździ, zmienia biegi ; do przodu do tyłu. A podświetlenie znika. Sugerowano mi żebym zdiagnozował moduł komfortu ponieważ nie komunikuje się z radiem [ nie oryginalne ] i teraz pytam z niedowierzaniem - jaki ma wpływ radio na znikajace podświetlenia trybu pracy skrzyni?

 

Pozdrawiam

Czy czasem nie kontaktowałeś się ze mną wczoraj celem diagnozy tego problemu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

Tak. Dzwoniłem .

Póki co auto pojechało do elektronika samochodowego do diagnozy. Poprosiłem aby wydrukowali wszystkie błędy które " wypluje " komputer.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Havlito napisał:

Dzień dobry

Tak. Dzwoniłem .

Póki co auto pojechało do elektronika samochodowego do diagnozy. Poprosiłem aby wydrukowali wszystkie błędy które " wypluje " komputer.

 

 

No i " wypluł " - lecz nie od razu. Za drugim podłączeniem kiedy trzeba było ruszyć samochód z miejsca.

P0706 - transmission range sensor "A" circut range / performance

znalazłem w historii postów , że oznacza ten błąd - sterownik. 

Czyżby po raz trzeci ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2015 o 22:27, Bart-S napisał:

Panowie... ile jeszcze razy będzie wałkowany ten sam temat?

Żaden z olejów dostępnych na rynku after market nie jest tym samym który dostępny jest w ASO - niestety trzeba się z tym pogodzić. Warsztaty współpracujące z VW/Audi Group mają większe rabaty na części i dzięki temu właśnie olej mam taniej - a że na częściach/materiałach nie zarabiam, to masz 400zł za 5L.

Do dziś nie ustaliłem kto jest producentem G 052 180 A2 a to że taki sam symbol widnieje na opakowaniu Febi, nie znaczy że to ten sam olej! Do swoich przekładni lejcie co chcecie - ale proszę mi tu nie siać zamętu.

nie za bardzo się zgadzam, nikt nie wie co to za olej w tym ASO dają, może mi to ktoś wytłumaczyć, wg. mnie to jak zwykle zmowa celem wyłudzenia od nas tj. użytkowników kasy, każdy wie - nie kupuj oleju w ASO bo płacisz 30-50 drożej niż za to samo co jest dostępne na rynku, nie wierzę że olej do skrzyni multi ten idealny robi tyko Audi, pytam się kto jest producentem tego oleju, który zalewa Audi ?! nie chcę mi się wierzyć że ten olej jest lepszy np. od tego: Motul Multi CVTF, czy ktoś ma jakąś wiedzę co za olej leje Audi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Rok temu zakupiłem Audi A6 C5 z 2003 r. , silnik 3.0 benzyna, multitronic. Auto było z „pewnych rąk”. Po kupnie samochodu zleciłem założenie instalacji LPG (w STAGMAG pod Białymstokiem) oraz wymianę oleju w skrzyni biegów metodą dynamiczną (bez płukania skrzyni).  Po paru miesiącach użytkowania i przejechaniu ok 5 tys. km pojawił się problem:

Podczas zwalniania przed światłami lub ulicą z pierwszeństwem, przy prędkości ok 10-20 km/h zapala się lampka ESP, wyczuwam „spadek mocy” i gaśnie mi auto. Udaje mi się go ponownie odpalić, ale kontrolka ESP pali się nadal, obroty falują, a skrzynia po wrzuceniu na D lub na R nie reaguje (w sensie, że sama nie „toczy” auta), dopiero jak dodam mocniej niż zazwyczaj gazu to z mocnym szarpnięciem i wyraźnie słyszalnym stukiem auto rusza. Mogę jechać dalej, ale znów podczas przyhamowywania przed światłami/ulicą obroty falują (aż do zapalenia się kontrolki akumulatora) i auto gaśnie lub nie. Co ciekawe, po przejechaniu paru kilometrów kontrolka ESP gaśnie i wszystko wraca do normy, tj. obroty nie falują, po wrzuceniu na D lub R auto się toczy, nawet pod górkę.

Byłem już bodajże u 6 „autoelektryków”, ale każdy tylko podłącza pod komputer i… no w zasadzie to tyle, nic konkretnego. Ostatnio po ww. objawach komputer pokazał błąd mieszanki (?). Autoelektryk polecił abym wyłączył moduł w instalacji LPG odpowiedzialny za gromadzenie błędów i jazdę tylko na benzynie. Tak też zrobiłem, ale po paru dniach problem się powtórzył.

Dodam jeszcze, iż ww. problem jest nieregularny, tj. bywa i 3 razy w tygodniu, ale też i bywa tak, że miesiąc jeżdżę bez problemu. Może mieć to związek ze skrzynią czy może problem leży gdzieś indziej? Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za niejasności, które w miarę możliwości ewentualnie wyjaśnię, ale jestem totalnym laikiem w tych sprawach.

Pozdrawiam,

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2018 o 15:45, Bart-S napisał:

A nie jedziesz czasem na skraju zmiany przełożenia (przez to sterownik na nierozgrzanej skrzyni może się trochę gubić ;)). Zobacz czy przy 80 też będzie zrzucał obroty.

No nie sądzę bo dzisiaj rano zrobiłem test i gdy obroty po spadnięciu w dół idą znowu do góry to załączyłem szybko tempomat i ku mojemu zdziwieniu obroty spadły do (normalnych) +/- 1300, 1500 i cały czas tak były utrzymywane nawet jak przyspieszałem tempomatem to prędkość rosła a obroty stały, zresztą jadąc delikatnie obroty raczej nie powinny iść do 2 tyś. czy 2.5tyś. tak ? czasem działa to wyśmienicie a czasem dokręca do 2, 2,5 tyś i spada w dół i tak cały czas aż przyjdzie moment gdzie się unormuje i jest ok, wiadomo że jak się da w palnik to obroty musi dokręcić bo np. chcemy szybko wyprzedzić ogólnie mimo wszystkich tych narzekań na 2.0 TDI to nie spodziewałem się aż takiej fajnej dynamiki a przy wyprzedzaniu wystarczy dosłownie musnąć gaz i auto rwie do przodu w porównaniu z moim poprzednim Peugeotem 307 2.0 HDI 90KM to jest istna przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 28.05.2018 o 22:59, Fr0styyy. napisał:

Kiedyś pisałem o braku światła wstecznego, wcześniej nie było błędu.

Pojawił się teraz

18194 - Back-Up Lamp Signal 
            P1786 - 35-00 - Open Circuit

Co robić?

W dniu 7.06.2018 o 14:51, Bart-S napisał:

Zacząłbym od przekaźnika światła wstecznego.

Czyli 219, czy ten największy w ECU? 219 skorodowany i przypalony z jednej strony (wtf), ten największy w stanie dobrym, ale obydwa sprawdzane tylko organoleptycznie przy naprawie wycieraczek.

I jeszcze jedna prośba, przy przeprowadzce wcięło mi papiery od wymiany oleju itd., auto teraz ma 318tyś przebiegu, mógłbyś sprawdzić kiedy ostatnio wymieniałeś olej? Wiem, że chyba w 2016 ale od tego momentu 60kkm to chyba lekko już zrobiłem...

 

EDIT: a jeszcze tak na marginesie, test świateł vcdsem wychodzi pozytywnie ;)

Edytowane przez Fr0styyy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.10.2018 o 19:00, Havlito napisał:

No i " wypluł " - lecz nie od razu. Za drugim podłączeniem kiedy trzeba było ruszyć samochód z miejsca.

P0706 - transmission range sensor "A" circut range / performance

znalazłem w historii postów , że oznacza ten błąd - sterownik. 

Czyżby po raz trzeci ? 

 

Jak sytuacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2018 o 22:04, fastest napisał:

nie za bardzo się zgadzam, nikt nie wie co to za olej w tym ASO dają, może mi to ktoś wytłumaczyć, wg. mnie to jak zwykle zmowa celem wyłudzenia od nas tj. użytkowników kasy, każdy wie - nie kupuj oleju w ASO bo płacisz 30-50 drożej niż za to samo co jest dostępne na rynku, nie wierzę że olej do skrzyni multi ten idealny robi tyko Audi, pytam się kto jest producentem tego oleju, który zalewa Audi ?! nie chcę mi się wierzyć że ten olej jest lepszy np. od tego: Motul Multi CVTF, czy ktoś ma jakąś wiedzę co za olej leje Audi?

A Wy ciągle uparcie swoje... Chcesz powiedzieć że jestem w zmowie z Audi grup i dlatego polecam oryginalny ATF? Błagam... Przetestowałem wszystkie zamienniki, które są dostępne na rynku. Żaden z nich nie jest tym samym olejem, który jest dostępny w ASO. Miałem możliwość zobaczyć jak na zamiennikach pracuje skrzynia, jaki zakres temperatur, jaki osad... Czynników jest wiele. Każdy zamiennik spełnia jakieś tam normy, jest też olejem hydraulicznym a zatem skrzynia będzie na nim jeździć ale nie są to optymalne warunki. Na oryginalnym oleju wygląda to najlepiej dlatego skoro wymiana ATF ma miejsce co 60 000km jestem zdania, że nie ma co marudzić tylko wydać te 500zł i mieć pewność, że zalany olej jest najbardziej optymalny dla tej przekładni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2018 o 10:08, Gasza napisał:

Witam.

 

 

Rok temu zakupiłem Audi A6 C5 z 2003 r. , silnik 3.0 benzyna, multitronic. Auto było z „pewnych rąk”. Po kupnie samochodu zleciłem założenie instalacji LPG (w STAGMAG pod Białymstokiem) oraz wymianę oleju w skrzyni biegów metodą dynamiczną (bez płukania skrzyni).  Po paru miesiącach użytkowania i przejechaniu ok 5 tys. km pojawił się problem:

 

 

Podczas zwalniania przed światłami lub ulicą z pierwszeństwem, przy prędkości ok 10-20 km/h zapala się lampka ESP, wyczuwam „spadek mocy” i gaśnie mi auto. Udaje mi się go ponownie odpalić, ale kontrolka ESP pali się nadal, obroty falują, a skrzynia po wrzuceniu na D lub na R nie reaguje (w sensie, że sama nie „toczy” auta), dopiero jak dodam mocniej niż zazwyczaj gazu to z mocnym szarpnięciem i wyraźnie słyszalnym stukiem auto rusza. Mogę jechać dalej, ale znów podczas przyhamowywania przed światłami/ulicą obroty falują (aż do zapalenia się kontrolki akumulatora) i auto gaśnie lub nie. Co ciekawe, po przejechaniu paru kilometrów kontrolka ESP gaśnie i wszystko wraca do normy, tj. obroty nie falują, po wrzuceniu na D lub R auto się toczy, nawet pod górkę.

 

 

Byłem już bodajże u 6 „autoelektryków”, ale każdy tylko podłącza pod komputer i… no w zasadzie to tyle, nic konkretnego. Ostatnio po ww. objawach komputer pokazał błąd mieszanki (?). Autoelektryk polecił abym wyłączył moduł w instalacji LPG odpowiedzialny za gromadzenie błędów i jazdę tylko na benzynie. Tak też zrobiłem, ale po paru dniach problem się powtórzył.

 

 

Dodam jeszcze, iż ww. problem jest nieregularny, tj. bywa i 3 razy w tygodniu, ale też i bywa tak, że miesiąc jeżdżę bez problemu. Może mieć to związek ze skrzynią czy może problem leży gdzieś indziej? Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za niejasności, które w miarę możliwości ewentualnie wyjaśnię, ale jestem totalnym laikiem w tych sprawach.

 

 

Pozdrawiam,

 

 

Kuba

 

 

Czy w sterowniku skrzyni zapisują się jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Fr0styyy. napisał:

 

Czyli 219, czy ten największy w ECU? 219 skorodowany i przypalony z jednej strony (wtf), ten największy w stanie dobrym, ale obydwa sprawdzane tylko organoleptycznie przy naprawie wycieraczek.

I jeszcze jedna prośba, przy przeprowadzce wcięło mi papiery od wymiany oleju itd., auto teraz ma 318tyś przebiegu, mógłbyś sprawdzić kiedy ostatnio wymieniałeś olej? Wiem, że chyba w 2016 ale od tego momentu 60kkm to chyba lekko już zrobiłem...

 

EDIT: a jeszcze tak na marginesie, test świateł vcdsem wychodzi pozytywnie ;)

Przekaźnik wstecznego masz przy ECU. Test wstecznego przejdzie jeśli akurat trafisz moment w którym usterka nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bart-S napisał:

Przekaźnik wstecznego masz przy ECU. Test wstecznego przejdzie jeśli akurat trafisz moment w którym usterka nie występuje.

Ale usterka jest 24/7 od półtora roku, a test świateł robiłem po zmianie MCE na N, więc to nie jest moment, tylko te światła nie działają od dawna.

Informacja, że przekaźnik od wstecznego jest przy ECU też nie wystarcza - muszę wiedzieć, który przekaźnik mam wymienić, nr. OEM bądź nr. z obudowy przekaźnika ;)

Co z drugą częścią posta dotyczącą przebiegu?

Edytowane przez Fr0styyy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Fr0styyy. napisał:

Ale usterka jest 24/7 od półtora roku, a test świateł robiłem po zmianie MCE na N, więc to nie jest moment, tylko te światła nie działają od dawna.

Informacja, że przekaźnik od wstecznego jest przy ECU też nie wystarcza - muszę wiedzieć, który przekaźnik mam wymienić, nr. OEM bądź nr. z obudowy przekaźnika ;)

Co z drugą częścią posta dotyczącą przebiegu?

Tak ale za realizację świateł reverse odpowiada sterownik skrzyni na bazie pozycji wybieraka - jedyna pochodna to właśnie przekaźnik. Jeśli dobrze pamiętam to 369.

Nie mam zapisanego folderu z tej wymiany więc nie potrafię wskazać Ci przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bart-S napisał:

Czy w sterowniku skrzyni zapisują się jakieś błędy?

Dzięki za zainteresowanie.

Przy ostatniej wizycie u autoelektryka i podpięciu pod komputer wyświetliło taki błąd:

18265 - Sygnał obciążenia

           P1857-35-10- komunikat o usterce ze sterownika silnika - Sporadyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Bart-S napisał:

Jak sytuacja?

Audi jest u mechanika od czwartku 18.10. Na teraz - żadnych informacji mam nadzieję, że pracują nad usunięciem awarii.

Okazuje się , że tylko z moim Audi są kłopoty. Taki wyjątkowy,  feralny egzemplarz. Z innymi multitrinikami - żadnych kłopotów nie mieli. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2018 o 09:58, Gasza napisał:

Dzięki za zainteresowanie.

Przy ostatniej wizycie u autoelektryka i podpięciu pod komputer wyświetliło taki błąd:

18265 - Sygnał obciążenia

           P1857-35-10- komunikat o usterce ze sterownika silnika - Sporadyczny.

A w sterowniku ABS też coś się zapisało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...