Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Nic, po prostu lubię znać wnętrze (bebechy itp.) różnych urządzeń :P Jak byłem mały to zawsze jak dostałem jakąś zabawkę to zamiast się nią bawić to ją rozkręcałem i patrzyłem co tam siedzi w środku :tongue4: Tak mi zostało na starość :polew:

A jako, że skrzyni nie rozkręcę to chciałbym poznać jej wygląd od środka^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Fr0styyy ja mam wlasnie rozebrana skrzynie na czesci wiec moge zrobic pare fotek i wstawic... tylko co cie interesuje mniej wiecej?? ktora czesc skrzynii??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jak dam rade to dzis wieczorem zrobie i wrzuce...[br]Dopisany: 16 Luty 2012, 14:54_________________________________________________Zrobilem dzis rano na szybkiego ale mysle ze wystarcza.

Sprzeglo:

DSC_9982.jpg

Sterownik hydrauliczny i sprzeglo:

DSC_9983.jpg

Bierznie z lancuchem:

DSC_9984.jpg

Bierznie z lancuchem:

DSC_9985.jpg

Obudowa gdzie jest zamontowany sterownik hydrauliczny a na nim elektroniczny:

DSC_9986.jpg

Bierznie z lancuchem:

DSC_9987.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jak dam rade to dzis wieczorem zrobie i wrzuce...[br]Dopisany: 16 Luty 2012, 14:54_________________________________________________Zrobilem dzis rano na szybkiego ale mysle ze wystarcza.

DSC_9982.jpg

DSC_9983.jpg

DSC_9984.jpg

DSC_9985.jpg

DSC_9986.jpg

DSC_9987.jpg

Wow super :) wewnątrz jest ciekawsza niż na zewnątrz, bo tylko tak ją widziałam do tej pory, teraz opisik co jest co :polew: nie no łańcuch rozpoznaję :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może być?

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 01J 927 156 CP

Component and/or Version: V30 01J 1.8l5VT RdW 2011

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 44717

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Może mieć związek z tym, że ostatnio (jakieś 3 tygodnie temu jak były te mrozy akumulator padł mi do 0)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może być?

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 01J 927 156 CP

Component and/or Version: V30 01J 1.8l5VT RdW 2011

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 44717

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Może mieć związek z tym, że ostatnio (jakieś 3 tygodnie temu jak były te mrozy akumulator padł mi do 0)?

Sterownik skrzyni nie dostał informacji o aktualnej prędkości obrotowej silnika od sterownika silnika. Jeśli pojawia się sporadycznie i po skasowaniu nie wraca - można olać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mogło być spowodowane tym, że samochód zgasł podczas gwałtownego hamowania?

Co oznacza to, że koła mi się kręcą na N? Na podnośniku wrzuciłem na N (sprawdzałem poduszki silnika) to koła się kręciły zamiast stać w miejscu, ale mogłem jedną ręką zatrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mogło być spowodowane tym, że samochód zgasł podczas gwałtownego hamowania?

Tak.

Co oznacza to, że koła mi się kręcą na N? Na podnośniku wrzuciłem na N (sprawdzałem poduszki silnika) to koła się kręciły zamiast stać w miejscu, ale mogłem jedną ręką zatrzymać.

N to bieg "neutralny" - odpowiednik luzu w manualu. Więc dlaczego koła miałyby się nie kręcić :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N to bieg "neutralny" - odpowiednik luzu w manualu. Więc dlaczego koła miałyby się nie kręcić :mysli:

Na podnośniku bez ich dotykania? Jak puszczam hamulec to zaczynają się kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzisiaj sprawdzałem i kilka razy to dzieje się tak tylko jak koła są podniesione. Jak samochód stoi sobie na równej nawierzchni to nie zjeżdża itp. :)

Da się zrobić jakieś dynamiczne logi multitronica? Bo jak np. jadę sobie 70 km/h na 5 biegu i wcisnę pedał do oporu to obroty tak jakby przeskoczą z 2000 na 2050 i się cofną na 2000 i będą powoli rosły.. Przy tym troszkę szarpnie (poduszki silnika, dwumas, poduszka skrzyni?). Przy odpuszczaniu gazu jak nie zrobię tego łagodnie tylko od razu zdejmę nogę to też szturchnie trochę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka skrzyni i dwumas są mechanicznymi elementami, nie powiązanymi z żadnym czujnikiem - nie zdiagnozujesz ich VAGiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze jedno. Czy podczas jazdy mogę wrzucić N i zahamować gwałtowanie? Bo szukam przyczyny dlaczego są takie drgania przy hamowaniu dziwne. Czy to skrzynia, czy zwichrowane tarcze hamulcowe? Na P i na manualnej dzieje się tak samo więc obstawiam tarczę, ale chcę się upewnić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze jedno. Czy podczas jazdy mogę wrzucić N i zahamować gwałtowanie?

Nie, nie wolno tak robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem. Te drgania/bicia mają jakiś związek ze skrzynia? Bo jak hamuje bardzo ostro (z ABS) to tak jakby tego nie czuć, ale jak powoli zwalniam z hamulcem do 0 to właśnie to dziwne uczucie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...