Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spoko, jesteś chyba ostatnią osoba, która jest mi wstanie pomóc. Szkoda że te samochody tego typu to porażka tzw z Niemiec i innych krajów, a my jesteśmy w to uwiklani którzy sie na to dają nabrać na super stan.Ale każdy Polak madry po szkodzie.Ale jak by takich nie bylo to pewnie nie bylibyśmy zieloną wyspą......

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam mam takie pytanko czy jest mozliwosc zmiany danych nastawczych adaptacji w sterowniku skrzyni. A wiec mam problem z napieciem blog 10-0.195A blog-11 0.295A. Blog 10 ma zaniski amperaz a z tym sie wiąrze cisnienie oleju na zawór n215 sterujacy sprzegłem do jazdy w przód.

Opublikowano
Witam mam takie pytanko czy jest mozliwosc zmiany danych nastawczych adaptacji w sterowniku skrzyni. A wiec mam problem z napieciem blog 10-0.195A blog-11 0.295A. Blog 10 ma zaniski amperaz a z tym sie wiąrze cisnienie oleju na zawór n215 sterujacy sprzegłem do jazdy w przód.

Ręcznie tego nie zapiszesz - można skasować obecne parametry i zrobić nową adaptację ale przy tak niskim ciśnienu już wiadomo, że coś nie gra (nowa adaptacja najprawdopodobniej zapisze się na tym samym poziomie czyli problem nadal nie rozwiązany).

Opublikowano

Panowie,moje objawy w A4 2,5 tdi V6(multitronic-6biegów)to po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów przy predkości 70,80/godz. wskazówka obrotomierza minimalnie faluje..

ponadto przy ruszaniu np. na światłach samochód nie przyjemnie szarpie przy ruszaniu...

prosze o podpowiedż-od czego mam zacząć,bo w warsztacie chca wymieniać łańcuch bo mówia że rozciągnięty...(cena to od 4 do 7000zł.)

jestem załamany.. co robić?

pozdrawiam...

Opublikowano

Łańcuch 1300 zł kosztuje a oni cenę 7k dają... :grin:

Z olejem ze 2k by wyszło :whistling:

Opublikowano
Panowie,moje objawy w A4 2,5 tdi V6(multitronic-6biegów)to po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów przy predkości 70,80/godz. wskazówka obrotomierza minimalnie faluje..

ponadto przy ruszaniu np. na światłach samochód nie przyjemnie szarpie przy ruszaniu...

prosze o podpowiedż-od czego mam zacząć,bo w warsztacie chca wymieniać łańcuch bo mówia że rozciągnięty...(cena to od 4 do 7000zł.)

jestem załamany.. co robić?

pozdrawiam...

Cena na pewno zbyt duża jak na samą wymianę łańcucha - tyle można zapłacić za kapitalny remont skrzyni, jeśli uszkodzenia są poważne i wymagają wymiany większości komponentów.

Opublikowano

Proszę podać namiary na ten warsztat w Głogowie...

dzieki pozdrawiam..

Do wszystkich użytkowników Multitronica !

Skrzynia jest BARDZO ŁATWA do remontu . Pod dwoma warunkami : trzeba MYSLEĆ i NIE bać śie korzystając z zeszytów technicznych Audi . Wszystkie warsztaty wg mnie " Kafelkowe ' to ewidetne DNO . Nie maja POJĘCIA o tego typie urzadzeń. dzisiaj dzwoniłem do serwisu ASO Lubin - Paczkowski Świton , który po 42 minutach zadzownił do mnie aby mi odpowiedziec ,że w Multitronic 01j NIE !!!! stosuje się oleju G 052 180 A2 oraz G 052 190 A2 . Alem się zesmiał. Poczym zażadali Vin samochodu i ... stwierdzili że taki olej tam jest stosowany !! cena za oleje odpoewiednia 108 zł za litr oraz 129 za litr , ja kupiłem za 46 zł oraz za 54 zł również FIRMOWE !!

Niniejszym dziekuje za pomoc Panu Bartkowi i jego rady . Całośc remontu GENERALNEGO ( ze skrzyni została tylko OBUDOWA ) zamknęła sie suma ; za cześci 2500 zł robocizna 1500 zł . Całośc 4 000 pln. Ale jest NÓWKA !! i chodzi jak burza - . Jeżdziłem sporo lat ( 20 - słownie dwadziescie ) na automatach ale MULTITRONIC bije wszystkie inne jezeli chodzi o komfort i technikę jazdy na głowę. I jest WYTRZYMAŁY , tylko trzeba o niego dbac !! Tylko ten kto nie zna Multitronica pisze głupoty o jego możliwościach i wytrzymałośći . Takowych jest więcej na forum .

. To tyle pozdrawiam MJR

---------- Post dopisany at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany at 19:21 ----------

PS . Warszat był nie " kafelkowy ' Jest to mój mój kolega który samochodami zajmuje sie od 25 lat !!! , zajmowuje sie tez skrzyniami automatycznymi - a Multitronica robił .. PIERWSZY RAZ !!! . Warszat w Głogówie ! Dolny Ślask .Polecam z CZYSTYM sercem !!

MJR

---------- Post dopisany at 19:53 ---------- Poprzedni post napisany at 19:29 ----------

Wymieniono tez też tarczki sprzęgła z 6 -ciu na 7 lamelek , Filtry ( w skrzyni jest tez 3-ci filtr ) oraz wszystkie simeringi i przeglądnieto / rozmontowano pompe . itd . Słownie WSZYSTKO !!

---------- Post dopisany at 20:02 ---------- Poprzedni post napisany at 19:53 ----------

W poniedziałek robimy nowy Soft oraz adaptacje . Oczywiscie Ww ASO ale robi to ZNAJOMY !!! a nie ichni tzw " robol" nie uwłaczając jemu . Pozdrawiam wzytkich MULTITRINICÓW . Nie dajcie sie ... zdemonizowac tzw zna FFFF com .

MJR

Opublikowano

Super Marcin to szerokości !! mnie to wszystko czeka dopiero ale spoko :) warto w skrzynkę zainwestować dla mnie jest jedyna słuszna, powtarzam- dla mnie

Opublikowano

Witam! Jestem nowy na tym forum.

Mój problem polega na tym, że kupiłem w faceta Niemczech A4 z multitronikiem (2003r 1,8T 163KM) z przebiegiem 111000km (oryginalny). Auto ma awarię skrzyni biegów - włączając na D czy R nic się nie dzieje samochó nawet nie rusza. W dodatku jak się odpali samochód to słychać taki dźwięk (trochę jakby metaliczny) - dźwięk ten jest zależny od obrotów po jak przygazuję to częstotliwość tego dźwięku też wzrasta. Dostałem od tego Niemca wydruk z serwisu audi z niemiec gdzie robili diagnostykę skrzyni biegów i tam są wymienione 2 błędy: 17114 i 17134.

Mam pytania: Czy ktoś miał taki problem? Co oznaczają te błędy? Co można według tych kilku zdań opisu można wywnioskować na temat tej skrzyni - co jej jest (jaka przyczyna awarii). I jakie to byłyby koszty?

Proszę o pomoc za którą z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam! Jestem nowy na tym forum.

Mój problem polega na tym, że kupiłem w faceta Niemczech A4 z multitronikiem (2003r 1,8T 163KM) z przebiegiem 111000km (oryginalny). Auto ma awarię skrzyni biegów - włączając na D czy R nic się nie dzieje samochó nawet nie rusza. W dodatku jak się odpali samochód to słychać taki dźwięk (trochę jakby metaliczny) - dźwięk ten jest zależny od obrotów po jak przygazuję to częstotliwość tego dźwięku też wzrasta. Dostałem od tego Niemca wydruk z serwisu audi z niemiec gdzie robili diagnostykę skrzyni biegów i tam są wymienione 2 błędy: 17114 i 17134.

Mam pytania: Czy ktoś miał taki problem? Co oznaczają te błędy? Co można według tych kilku zdań opisu można wywnioskować na temat tej skrzyni - co jej jest (jaka przyczyna awarii). I jakie to byłyby koszty?

Proszę o pomoc za którą z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Jak dodajesz gazu obroty rosną i auto stoi w miejscu?

Opublikowano
tak - nic się nie dzieje (nie rusza)

Zacznij od wstawienia auta na podnośnik i zobacz czy któraś z półosiek się kręci - może masz fuksa i padł tylko przegub...

Opublikowano

może dam radę i jutro podjadę do mechanika i zobaczę to (może mam fuksa).

A te błędy z diagnostyki: 17114 i 17134 - co one oznaczają lub czy mogły wpływać na to, że uto nie jeździ?

Opublikowano
może dam radę i jutro podjadę do mechanika i zobaczę to (może mam fuksa).

A te błędy z diagnostyki: 17114 i 17134 - co one oznaczają lub czy mogły wpływać na to, że uto nie jeździ?

Przy tych błędach nie ma jednoznacznej odpowiedzi - sprawdź półosie a błędy skasuj i zobacz czy wracają.

Opublikowano
Panowie,moje objawy w A4 2,5 tdi V6(multitronic-6biegów)to po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów przy predkości 70,80/godz. wskazówka obrotomierza minimalnie faluje..

ponadto przy ruszaniu np. na światłach samochód nie przyjemnie szarpie przy ruszaniu...

prosze o podpowiedż-od czego mam zacząć,bo w warsztacie chca wymieniać łańcuch bo mówia że rozciągnięty...(cena to od 4 do 7000zł.)

jestem załamany.. co robić?

pozdrawiam...

Ja mialem takie same objawy szarpal przy ruszniu. Zdemontowalem skrzynie rozebralem wymylem sterownik hydlalniczny w kturym sie znajduje malutki filterek.Wymienilem filtr,rurke doprowadzajaca cisnienie do sprzegla jazdy w przod,uszczelki,i oczywiscie nowy olej,kasowanie adaptacji i auto lata i jest ok.

Opublikowano
O.K. - zrobię jak pisałeś. Napiszę co wyszło z tego.

Na razie wielkie dzięki.

Podniosłem i przeguby są O.K. - półosie się nie kręcą.

Błędów nie skasowałem bo nie było komputera by skasować. Może jutro ma ktoś podjechać to zrobi jeszcze raz diagnostykę i powie co jest i skasuje co się da.

Dziś jeszcze raz wsłuchiwałem się w prace silnika i skrzyni i cały czas jest taki jakby metaliczny dźwięk z okolic skrzyni biegów - cały czas to znaczy od momentu odpalenia (a zmiana na D, R, N) nic nie zmienia -ten dźwięk jest cały czas taki sam. Jedynie częstotliwość tego dźwięku zmienia się wraz z dodaniem gazu.

Nie wiem czy ma to znaczenie dla tej usterki ale na liczniku świeci kontrolka ESP i napis SERVICE. Nic więcej nie świeci - co by dotyczyło jakichkolwiek usterek.

Czy coś więcej można teraz powiedzieć o tej awarii mojego multitronika lub co można zrobić by więcej się dowiedzieć?

Pozdrawiam

Opublikowano
O.K. - zrobię jak pisałeś. Napiszę co wyszło z tego.

Na razie wielkie dzięki.

Podniosłem i przeguby są O.K. - półosie się nie kręcą.

Błędów nie skasowałem bo nie było komputera by skasować. Może jutro ma ktoś podjechać to zrobi jeszcze raz diagnostykę i powie co jest i skasuje co się da.

Dziś jeszcze raz wsłuchiwałem się w prace silnika i skrzyni i cały czas jest taki jakby metaliczny dźwięk z okolic skrzyni biegów - cały czas to znaczy od momentu odpalenia (a zmiana na D, R, N) nic nie zmienia -ten dźwięk jest cały czas taki sam. Jedynie częstotliwość tego dźwięku zmienia się wraz z dodaniem gazu.

Nie wiem czy ma to znaczenie dla tej usterki ale na liczniku świeci kontrolka ESP i napis SERVICE. Nic więcej nie świeci - co by dotyczyło jakichkolwiek usterek.

Czy coś więcej można teraz powiedzieć o tej awarii mojego multitronika lub co można zrobić by więcej się dowiedzieć?

Pozdrawiam

SERVICE nie ma nic wspólnego ze skrzynią a co do ESP - trzeba podłączyć kompa do ABS i sprawdzić czego się czepia.

Opublikowano

O.K. - jak pisałem może jutro ktoś tam podjedzie z kompem to sprawdzi.

A w pozostałych sprawach: ten dźwięk który jest cały czas (bez względu na ustawienia skrzyni P, R, N czy D) tylko zależny od obrotów silnika - co myślisz o tym?

Opublikowano
O.K. - jak pisałem może jutro ktoś tam podjedzie z kompem to sprawdzi.

A w pozostałych sprawach: ten dźwięk który jest cały czas (bez względu na ustawienia skrzyni P, R, N czy D) tylko zależny od obrotów silnika - co myślisz o tym?

Naprawdę trudno powiedzieć - może dwumas, może wałek wejściowy. Nigdy nie stawiam diagnozy po samych objawach (tym bardziej jak sam tego nie widzę/słyszę/czuję).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...