Pzwmichal Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Witam, mam pytanko odnośnie multi. Przebieg 217 tys km skrzynia chodzi plynnie, olej zmieniany co 60 tys w Aso. Silnik 2,7 TDI BPP. Otóż od jakiegoś czasu zauwazylem, ze auto stojące na P delikatnie wibruje, tzn. Czuć lekkie wibracje w środku. Czytałem, ze po 200 tys km jest na bank do wymiany dwumasa. Czy to ona mozemiec wpływ na te lekkie wibracje. Dodam, ze podczas jazdy jest wszystko ok poza prędkościami w okolicach 120 km/h. Czuć delikatne "mrowienie".nie jest to uciążliwe ale trochę mnie denerwuje:) jak zdiagnozować ta dwumase? Czy może przyczyny szukać np. W poduchach silnika??. Wielkie dzięki za ewentualna pomoc
Skqra Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Witam.... Może jestem tu nowy ale nikt konkretnie tu z Was nie opisał krok po kroku jak wymienic olej w multitronicu Posiadam Audi A4 B7 2.0TDI multitronic z 2005 , może ktoś z Was opisac krok po kroku jak wymienic olej? Gdzie się wlewa,spuszcza itd? Przy jakiej temp się odkręca korek by nad stan oleju ulać no i jak z filtrami? już znalazłem......pozdrawiam Edytowane 11 Lutego 2015 przez Skqra
Bart-S Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Opublikowano 11 Lutego 2015 Witam.... Może jestem tu nowy ale nikt konkretnie tu z Was nie opisał krok po kroku jak wymienic olej w multitronicu Posiadam Audi A4 B7 2.0TDI multitronic z 2005 , może ktoś z Was opisac krok po kroku jak wymienic olej? Gdzie się wlewa,spuszcza itd? Przy jakiej temp się odkręca korek by nad stan oleju ulać no i jak z filtrami? Błąd - jest to opisane w tym wątku. Witam, mam pytanko odnośnie multi. Przebieg 217 tys km skrzynia chodzi plynnie, olej zmieniany co 60 tys w Aso. Silnik 2,7 TDI BPP. Otóż od jakiegoś czasu zauwazylem, ze auto stojące na P delikatnie wibruje, tzn. Czuć lekkie wibracje w środku. Czytałem, ze po 200 tys km jest na bank do wymiany dwumasa. Czy to ona mozemiec wpływ na te lekkie wibracje. Dodam, ze podczas jazdy jest wszystko ok poza prędkościami w okolicach 120 km/h. Czuć delikatne "mrowienie".nie jest to uciążliwe ale trochę mnie denerwuje:) jak zdiagnozować ta dwumase? Czy może przyczyny szukać np. W poduchach silnika??. Wielkie dzięki za ewentualna pomoc Raczej nie będzie to koło dwumasowe (jest szansa ale mała). Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią.
Pzwmichal Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 dzięki Bartek, a możesz napisać jakie są objawy padnietej dwumasy w multi. Tak pytam z ciekawości
Bart-S Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Opublikowano 11 Lutego 2015 Nie ma typowych... Czasem walenie silnikiem przy odpalaniu ale to nie tylko dwumas - problem dotyczy kilku elementów. Koło się po prostu zużywa i nie spełnia już swojej funkcji (tłumienie drgań).
refrerefre Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Na ktorej stronie jest opisana wymiana oleju (przy jakiej temp. i tak dalej...) ?
endriuupb Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Witam Od lutego 2014 jestem posiadaczem Audi A4 b6 2004 z silnikiem 1.8 T AEB* Multitronik. Symbol skrzyni GZF Wersja sterownika 8E0910155 K Wersja oprogramowania skrzyni 3220 *wyjaśniam osoba która sprzedawała mi auto podmieniła silnik nie informując Mnie o takim zabiegu oryginalnie powinien siedzieć BFB W sierpniu 2014 wymieniłem olej metodą dynamiczną w Sserwis Sofa Dosyć informacji przejdźmy do szczegółów , podczas jazdy autem podświetliły się wszystkie biegi na FIS-ie odczytałem błędy i otrzymałem : 2 Faults Found:18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU P1850 - 000 - - - Intermittent18149 - Clutch Pressure Adaptation Limit Reached P1741 - 000 - - - Intermittent Dokonałem pomiarów MVB 10 = 0,280A ADP.RUN 71 stopni C ; 15Nm 11 = 0,265A ADP.RUN 71 stopni C ; 15Nm 12 = 0,845A 0,740A; 0,280A Pomiarów dokonałem na uruchomionym silniku, aby osiągnąć 71 stopni; musiałem przy obecnych temperaturach czekać około 1h, mimo że wróciłem z trasy około 20 km. Czy ktoś może wie co może być przyczyną tych błędów??? A zapominałem powiedzieć może najważniejszego około 3 tygodnie wstecz wgrywałem zmodyfikowany wsad do ECU, przed wgraniem go komputer nie posiadał żadnych błędów, ale po wgraniu i odpaleniu auta zapisał się błąd o spadku napięcia, podejrzewam że miałem za słaby prostownik podtrzymujący napięcie na aku. Modyfikacja polegała na wyłączeniu układu SAI - obieg wtórnego powietrza. Proszę o sugestie, przyczyny powstania błędu
Bart-S Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 Na ktorej stronie jest opisana wymiana oleju (przy jakiej temp. i tak dalej...) ? Wcześniej była na 8mej... Po konwersji forum nie wiem jak się to ustawiło (a szukać dziś nie mam czasu ). Kiedyś Musashi chyba założył o tym osobny wątek. Witam Od lutego 2014 jestem posiadaczem Audi A4 b6 2004 z silnikiem 1.8 T AEB* Multitronik. Symbol skrzyni GZF Wersja sterownika 8E0910155 K Wersja oprogramowania skrzyni 3220 *wyjaśniam osoba która sprzedawała mi auto podmieniła silnik nie informując Mnie o takim zabiegu oryginalnie powinien siedzieć BFB W sierpniu 2014 wymieniłem olej metodą dynamiczną w Sserwis Sofa Dosyć informacji przejdźmy do szczegółów , podczas jazdy autem podświetliły się wszystkie biegi na FIS-ie odczytałem błędy i otrzymałem : 2 Faults Found: 18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU P1850 - 000 - - - Intermittent 18149 - Clutch Pressure Adaptation Limit Reached P1741 - 000 - - - Intermittent Dokonałem pomiarów MVB 10 = 0,280A ADP.RUN 71 stopni C ; 15Nm 11 = 0,265A ADP.RUN 71 stopni C ; 15Nm 12 = 0,845A 0,740A; 0,280A Pomiarów dokonałem na uruchomionym silniku, aby osiągnąć 71 stopni; musiałem przy obecnych temperaturach czekać około 1h, mimo że wróciłem z trasy około 20 km. Czy ktoś może wie co może być przyczyną tych błędów??? A zapominałem powiedzieć może najważniejszego około 3 tygodnie wstecz wgrywałem zmodyfikowany wsad do ECU, przed wgraniem go komputer nie posiadał żadnych błędów, ale po wgraniu i odpaleniu auta zapisał się błąd o spadku napięcia, podejrzewam że miałem za słaby prostownik podtrzymujący napięcie na aku. Modyfikacja polegała na wyłączeniu układu SAI - obieg wtórnego powietrza. Proszę o sugestie, przyczyny powstania błędu Modyfikacja softu ECU nie ma nic wspólnego z przedstawionym błędem. Resztę masz na pw.
leo1992 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Witam Posiadam a4 b6 1.9tdi 130 z multi 6 GJA i mam problem jak wrzuce D to auto sie nie toczy, a jak dam gazu to szarpnie samochodem i ruszy a na R jest wszystko ok. Dodam że jak delikatnie podniose obroty to ruszę bez szarpniecia. Bardzo prosze o pomoc jestem z Katowic
Bart-S Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Telefon masz w pierwszym poście. Podłączaj kompa i dzwoń.
leo1992 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Problem taki ze nie posiadam vaga jedynie kompa diagnostycznego który nie łaczy sie ze skrzynia ewentualnie jaki interface kupic
Bart-S Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 Problem taki ze nie posiadam vaga jedynie kompa diagnostycznego który nie łaczy sie ze skrzynia ewentualnie jaki interface kupic Dla B6 wystarczy VAG-COM 311.2 (czyli zwykły kabelek KKL np. od Viakena).
kls Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Cześć, możecie napisać ile u Was kosztuje mała wymiana oleju w Mulitroniku? U mnie człowiek krzynkął 300 PLN - warmińsko - mazurskie, myślałem, że będzie więcej, dlatego chętnie dowiem się ile u Was.
slo Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 To na pewno nie wymienia Ci oleju na oryginał tylko jakiś inny. Sam ori olej kosztuje ~400zł
kls Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 To na pewno nie wymienia Ci oleju na oryginał tylko jakiś inny. Sam ori olej kosztuje ~400zł To jak to w końcu jest? Byłem przekonany, że najlepszy będzie FEBI G 052 180 http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130141333141-FE27975-olej-atf.html 5l x 51,45 PLN to 257,25
manian Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 To na pewno nie wymienia Ci oleju na oryginał tylko jakiś inny. Sam ori olej kosztuje ~400złDaj namiar na sklep z cena oleju ori za 400 zł. Ja w piatek byłem w aso i cena 117 zł za litr ale udało mi sie kupić za 540 zł 6 litrów. Taniej nigdzie nie znalazłem.
kls Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 To na pewno nie wymienia Ci oleju na oryginał tylko jakiś inny. Sam ori olej kosztuje ~400złDaj namiar na sklep z cena oleju ori za 400 zł.Ja w piatek byłem w aso i cena 117 zł za litr ale udało mi sie kupić za 540 zł 6 litrów. Taniej nigdzie nie znalazłem. Ja nie będę lał oleju z ASO bo połowę kwoty płacę za to, że jest z ASO. Sprawdź pod tym linkiem: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130141333141-FE27975-olej-atf.html
slo Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 olej do multitronika tylko ori To na pewno nie wymienia Ci oleju na oryginał tylko jakiś inny. Sam ori olej kosztuje ~400złDaj namiar na sklep z cena oleju ori za 400 zł.Ja w piatek byłem w aso i cena 117 zł za litr ale udało mi sie kupić za 540 zł 6 litrów. Taniej nigdzie nie znalazłem. Ja nie będę lał oleju z ASO bo połowę kwoty płacę za to, że jest z ASO. Sprawdź pod tym linkiem: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130141333141-FE27975-olej-atf.html Nie masz racji.
kls Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 olej do multitronika tylko ori To na pewno nie wymienia Ci oleju na oryginał tylko jakiś inny. Sam ori olej kosztuje ~400złDaj namiar na sklep z cena oleju ori za 400 zł.Ja w piatek byłem w aso i cena 117 zł za litr ale udało mi sie kupić za 540 zł 6 litrów. Taniej nigdzie nie znalazłem. Ja nie będę lał oleju z ASO bo połowę kwoty płacę za to, że jest z ASO. Sprawdź pod tym linkiem: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130141333141-FE27975-olej-atf.html Nie masz racji. A kto dostarcza ATFa do ASO?
manian Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) olej do multitronika tylko ori To na pewno nie wymienia Ci oleju na oryginał tylko jakiś inny. Sam ori olej kosztuje ~400złDaj namiar na sklep z cena oleju ori za 400 zł.Ja w piatek byłem w aso i cena 117 zł za litr ale udało mi sie kupić za 540 zł 6 litrów. Taniej nigdzie nie znalazłem. Ja nie będę lał oleju z ASO bo połowę kwoty płacę za to, że jest z ASO. Sprawdź pod tym linkiem: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130141333141-FE27975-olej-atf.html Nie masz racji. A kto dostarcza ATFa do ASO? i to jest właśnie nie wiadomo. Nikomu nie udało się jeszcze tego stwierdzić. Po przeczytaniu tego tematu wiem, że na oleju nie będę oszczędzał. Teraz jeszcze jedna kwestia - prawidłowa wymiana oleju. Po obdzwonieniu kilku serwisów skrzyń automatycznych żaden chyba nie znał procedury prawidłowej wymiany. Dopiero trafiłem dzięki koledze Bart-S do jednego z użytkowników forum który polecił mi byłe aso audi Rzeszów. Zadzwoniłem, Pan poprosił o vin w celu sprawdzenia jaki i ile oleju będzie potrzebny oraz jak wygląda procedura wymiany zgodnie z dokumentacją audi. Oddzwonił i wszystko wyjaśnił więc tam jadę. Edytowane 3 Marca 2015 przez manian
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się