Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opieram się na własnym doświadczeniu, poduchy nie robią takich wibracji. Ewidentnie wywalone przeguby wew.

Mechanik stwierdził duży luz na przegubie wewnętrznym i prawdopodobnie to było głównym winowajca przy drganiach. Odbiorę samochód na dniach to poinformuję czy drgania ustaly.

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Opieram się na własnym doświadczeniu, poduchy nie robią takich wibracji. Ewidentnie wywalone przeguby wew.

Mechanik stwierdził duży luz na przegubie wewnętrznym i prawdopodobnie to było głównym winowajca przy drganiach. Odbiorę samochód na dniach to poinformuję czy drgania ustaly.

Przegub ma fabryczny luz - raczej na tym bym się nie opierał ale objaw jest oczywisty a zatem wykluczając koła jedyna możliwość... ;)

Opublikowano

Jest ok,wibracji/drgań już nie ma. :-)

Opublikowano

Jest ok,wibracji/drgań już nie ma. :-)

:decayed:

Opublikowano

Ile jest w stanie wytrzymać km/nm skrzynia multitronic 6lamelowa? Zastanawiam się nad wirusem ale obawiam się o skrzynie choć i tak mam w planach że jak padnie skrzynka zrobię swapa na manuala.

Opublikowano (edytowane)

Multitronic nie lubi podnoszenia mocy chociaż w benzynie masz stosunkowo niski maksymalny moment obrotowy (przynajmniej w serii) a zatem można zaryzykować. Jeśli chcesz cieszyć się sprawną przekładnią - nie polecam.

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano

Dzięki za informację :-)

Opublikowano

Twoja skrzynia ma sprzęgło 6-lamelowe (sugeruję się oznaczeniem poprzedniego sterownika) - teraz zapakowali Ci sterownik nie dość, że od innej przekładni to jeszcze jest to wersja dla 7-lamel. Wg. instrukcji montażowych taka konfiguracja (sprzęgło 6, sterowanie 7 lub odwrotnie 7 vs. 6) rozwala wałek wejściowy skrzyni. Jak najszybciej wróc do wersji "6" lub ewentualnie rozważ możliwość konwersji sprzęgła na 7 lamel.[br]Dopisany: 21 Październik 2010, 15:09_________________________________________________Potestowałem dziś trochę swoją skrzynkę...

Witam, mineło 5 lat zrobione, około 80 tysięcy, skrzynia padła, koszt roboty 5000, jak myślicie czy chodzi tu o sterownik, który był podmieniony, czy po prostu nadszedł czas tej skrzyni ?


Witam, dwa tygodnie temu miałem wymieniany sterownik skrzyni biegow, naprawa zostala wykonana w ASB PALKA w Mysłowicach, oni oddaja do regenarcji sterowniki, a firma naprawiająca odsyła im i w ten sposób podmieniają, proszę o opinie forumowiczów, poniżej wrzucam zdjecia z VAG-a z przed i po naprawie, przejechane 1500km, samochód sprawuje sie dobrze, jednak chciałem zauważyc, iż moja skrzynia to GWX - 8E0 910 155 Q, natomiast warsztat wkłada mi sterownik pod GJA - 8E2 910 155 B, po rozmowie telefonicznej z warsztatem :wallbash: kolo nie przyznaje sie do błędu i mówi, że jesli wszystko jest ok to tak będzie, że jesli samóchod się zaadoptowal to jest dobrze...Jutro jestem umowiony na aktualizację softu skrzyni w Audi ciekawe co oni powiedzą w tym temacie i czy dokonają tej aktualizacji...Facet z ASB Palka jest niesympatyczny - typowy cwaniak, który mysli, że wszystko wie najlepiej, jeśli ktoś lubi stresujace momenty oraz wysokie skoki adrenaliny POLECAM !!! :evil:

a o to zdjęcia z VAG-a dla formlanosci

Lx7ki.jpg

Lx9Pr.jpg

A to konwersacja w całości i to co zrobił ASB PAŁKA, proszę o komentarze

Opublikowano

Pytanie co dokładnie wykonano - fizycznie sterownik GJA i GWX jest inny. Chyba że nadpisano mapę sterownika GWX wgrywając mu soft of GJA. Tak czy inaczej - obie operacje są nieprawidłowe. Uruchomi się to ale nie jest to sprzęt przeznaczony do pracy ze sobą co w konsekwencji może doprowadzić do problemów (jakich, trudno powiedzieć). Składając skrzynię zawsze dopasowuję komponenty aby zgadzały się "hardware-owo" - to podstawa do jakiejkolwiek dalszej diagnostyki.

Opublikowano (edytowane)

Jest ok,wibracji/drgań już nie ma. :-)

:decayed:
Wiem ze nie w temacie pisze ale po wymianie przegubów wewnętrznych co prawda drgania ustaly w pewnym stopniu lecz delikatne drgania jeszcze zostały, co zalecacie żeby sprawdzić?

Poduchy silnika, skrzyni wraz z kołami sprawne i dobrze wyważone.

Edytowane przez Dominik93
Opublikowano

Jest ok,wibracji/drgań już nie ma. :-)

:decayed:
Wiem ze nie w temacie pisze ale po wymianie przegubów wewnętrznych co prawda drgania ustaly w pewnym stopniu lecz delikatne drgania jeszcze zostały, co zalecacie żeby sprawdzić?

Poduchy silnika, skrzyni wraz z kołami sprawne i dobrze wyważone.

Znów zasadnicze pytanie - wibracje ustają po odpuszczeniu gazu?

Opublikowano

Tak, wibracje ustają po odpuszczeniu pedału gazu.

Opublikowano

Tak, wibracje ustają po odpuszczeniu pedału gazu.

Jakiej marki przeguby zainstalowano?

Opublikowano

Zamiennik, nie pamiętam nazwy. Czy przez założenie zamiennika mogą powodować te drgania?

Opublikowano

Zamiennik, nie pamiętam nazwy. Czy przez założenie zamiennika mogą powodować te drgania?

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Dowiedz się jaka to marka - z informacji które zebrałem - nie ma na rynku pasującego przegubu wewnętrznego (można kupić jedynie kompletną półoś z zamontowanymi przegubami zewn. i wew.).

Opublikowano (edytowane)

Przegub to DSP 661044. Niestety przez ostatnie spore wydatki nie mogłem pozwolić sobie na nową oryginalna polos.

Edit.

Dzisiaj zauważyłem że samochód wpada w wibracje podczas przyspieszania gdy przekroczy 4 tys obrotów, jaką przyczyna może być tego zjawiska?

Przestudiowalem trochę forum i mam trochę informacji co do drgań i zamierzam posprawdzac : Rozporka i plecionka na wydechu,wyczyścić piasty kół, rozporke wału.

Drgania róznie występują i w różnych zakresach obrotów a drugiego dnia tych drgań nie ma w tych samym zakresie obrotów. Większe drgania występują po przekroczeniu 4 tys obrotów.

Czy to mogą być objawy koła dwumasowym który znajduje się w multitronic?

Proszę o jakieś sugestie co mogę jeszcze sprawdzić żeby wyeliminować drgania.

Edytowane przez Dominik93
Opublikowano

Jest kilka możliwości - bez diagnostyki nie da się określić co jest powodem. Mimo wszystko celowałbym w przeguby bo czegoś takiego jak DSP 661044 nawet wygooglować nie mogę a to nie wróży dobrze. Myślałem, że może to Spidan ale jednak nie.

Kołowałbym używane półosie aby podmienić i zobaczyć czy zmieni się charakterystyka wibracji.

Opublikowano

Witam koledzy mam taki problem. Jakiś czas temu zaczęły się drgania, wibracje auta podczas przyśpieszania. diagnoza przeguby wewnętrzne.Jak wiadomo w aso dostępne są tylko kompletne półosie w zabójczej cenie. kupiłem jakieś zamienniki najdroższe jakie były dostępne w ofercie. po wymianie problem dalej występuje ale mniej. Skrzynia rok temu miała remont na ponad 5 tyś zł. wymieniony łańcuch i bieżnie i jakieś takie duperele. Ogólnie skrzynia pracuje super beż szarpnięć bez żadnych odgłosów. Ruszanie do przodu z P jak i do tyłu z P jest płynne. A objawy to drgania wibracje podczas przyśpieszania w różnym zakresie obrotów i przy różnych prędkościach. Po odpuszczeniu gazu są dalej odczuwalne ale delikatnie. Wibracje i drgania czasami są większe czasami mniejsze. Jaka może być przyczyna??? Czy to padające sprzęgło? auto ma przebieg 240 tyś km.POMOCY!!!można osiwieć.

Opublikowano

Ty sobie żartujesz? Przecież właśnie koledzy o tym piszą wyżej, wysil się troszkę i przeczytaj parę postów wyżej

Wysłane za pomocą Commodore C64

Opublikowano

Witam koledzy mam taki problem. Jakiś czas temu zaczęły się drgania, wibracje auta podczas przyśpieszania. diagnoza przeguby wewnętrzne.Jak wiadomo w aso dostępne są tylko kompletne półosie w zabójczej cenie. kupiłem jakieś zamienniki najdroższe jakie były dostępne w ofercie. po wymianie problem dalej występuje ale mniej. Skrzynia rok temu miała remont na ponad 5 tyś zł. wymieniony łańcuch i bieżnie i jakieś takie duperele. Ogólnie skrzynia pracuje super beż szarpnięć bez żadnych odgłosów. Ruszanie do przodu z P jak i do tyłu z P jest płynne. A objawy to drgania wibracje podczas przyśpieszania w różnym zakresie obrotów i przy różnych prędkościach. Po odpuszczeniu gazu są dalej odczuwalne ale delikatnie. Wibracje i drgania czasami są większe czasami mniejsze. Jaka może być przyczyna??? Czy to padające sprzęgło? auto ma przebieg 240 tyś km.POMOCY!!!można osiwieć.

Załóż inny zestaw kół i zobacz czy efekt dalej występuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...