Cor72z Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 1.Chciałem sie dowiedzieć ile pali Pb ten model... każdy pisze cos innego.... 2.Jakie Paliwo należy lać do 2.8V6 .. ja leje 98 3.O ile więcej pali automat od Man..
pre_pl Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 1.Chciałem sie dowiedzieć ile pali Pb ten model... każdy pisze cos innego.... http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=22827#22827 Jak każdy pisze co innego, to czego oczekujesz ? Przejrzyj temat, który podałem wyżej.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 2.Jakie Paliwo należy lać do 2.8V6 .. ja leje 98 możesz lać 95 oktanowe. Jemu to nie robi różnicy czy spala PB 98 czy nawet PB 100. To zwykły silnik wolnossący.
staniek Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 2.Jakie Paliwo należy lać do 2.8V6 .. ja leje 98 możesz lać 95 oktanowe. Jemu to nie robi różnicy czy spala PB 98 czy nawet PB 100. To zwykły silnik wolnossący. Coś się mi wydaje, że jednak do 30V powinno się lac co najmniej PB98. 12V daje radę na PB95. Pozdrawiam!
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 Coś się mi wydaje, że jednak do 30V powinno się lac co najmniej PB98. 12V daje radę na PB95. przecież to prawie te same silnik. 2.8 tylko o dwa tłoki więcej i trochę inaczej ułożone Normalny silnik wolnossący, który może jeździć na 95 oktanowym paliwie. Oczywiście jak chcesz to możesz nawet mu lać V power Racing Od wewnątrz, na klapce wlewu paliwa masz info otyczące tego co możesz zalać.
staniek Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 Coś się mi wydaje, że jednak do 30V powinno się lac co najmniej PB98. 12V daje radę na PB95. przecież to prawie te same silnik. 2.8 tylko o dwa tłoki więcej i trochę inaczej ułożone Normalny silnik wolnossący, który może jeździć na 95 oktanowym paliwie. Oczywiście jak chcesz to możesz nawet mu lać V power Racing Od wewnątrz, na klapce wlewu paliwa masz info otyczące tego co możesz zalać. No i na 99,99% w 30V będzie to PB98, ale poczekajmy, może wypowie się jakiś posiadacz 30V
schiller Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 oj kaziu zdziwil bys sie. w pasku 03 rocznik z tym silnikiem trzeba lac 98.
Cor72z Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Opublikowano 6 Maja 2007 Ja leje 98 lecz zdarzyło sie tez 95 pewnego razu:P na 95 autko wydawało sie być bardzo zamulone....
demoralizator Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 przecież to prawie te same silnik. 2.8 tylko o dwa tłoki więcej i trochę inaczej ułożone ??????????????????????? Ktoś tu się troche pomylił bo różnica tkwi tylko w liczbie zaworów czyli w budowie głowic. A co do oktanów Od wewnątrz, na klapce wlewu paliwa masz info otyczące tego co możesz zalać.
schiller Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 Ktoś tu się troche pomylił bo różnica tkwi tylko w liczbie zaworów nie do konca.oba maja 5 na cylinder.
demoralizator Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 Ale mi chodziło o konstrukcję 12V a 30V w silniku 2.8. Zapewne ja się pomyliłem bo źle zrozumiałem wypowiedź Kaziu_Wichura, :redface:
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 jak używałem 2.8 to lałem mu tylko PB95 jeździł tak samo jak na PB98. Wniosek: tak samo? to po co przepłacać? No chyba, że zaraz ktoś zarzuci jakimś dekalogiem fabryki gdzie będzie napisane, że zaleca się lanie benzyn o ilości oktanów nie mniejszej niż 98. Wtedy przestanę się upierać i przyznam rację. Ale jak narazie stoję twardo przy swoim. Przecież te jednostki są stare jak świat. ECU nie rozpoznaje jakie leje się mu paliwo. Oczywiście tutaj mówimy o tych co najmniej 10letnich samochodach, w nowszych może się to zmieniło.
Gość rob Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 ja leje teraz Pb 95, spalanie przy takim silniku od 9 l - 16l, przy czy 9l osiągalne tylko na trasie, a większe spalanie niestanowi większego problemu :biggrin:
jdlugozima Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Witam Wtrącę się do dyskusji, jeśli chodzi o rodzaj paliwa to katalogowo w/g książki serwisowej zalecane jest do silników nowszych 193KM paliwo 98 natomiast w praktyce nie zauważyłem różnicy czy 95 czy 98 jest to samo. Zużycie przy znacznych prędkości poza miastem wyszło mi 9,4 l w mieście koło 12 l.
pet3r Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 w ksiazce obslugi samochodu mojego ojca (Dodge Grand Caravan 3.3 V6) jest napisane, ze zalecane paliwo to 98 oktanowe a minimum, na ktorym moze jezdzic to bodajze 83-85 oktanowe. kiedys dokladnie liczylismy spalanie, chwile po przerzuceniu sie z 98 na 95 palil 0,5-0,8l wiecej, po przejechaniu kilku bakow spalanie sie wyrownalo. Ja leje 98 lecz zdarzyło sie tez 95 pewnego razu:P na 95 autko wydawało sie być bardzo zamulone.... to pewnie autosugestia, nie moglo byc bardziej zamulone. chyba, ze wlales paliwo na jednej z lesnych stacji, na ktorej Bog wie w jakich proporcjach miesza sie je z woda
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 to pewnie autosugestia, nie moglo byc bardziej zamulone. chyba, ze wlales paliwo na jednej z lesnych stacji, na ktorej Bog wie w jakich proporcjach miesza sie je z woda dokładnie tak jak kolega pisze. Jak lałem V power racin to mi się wydawało, że rakieta niesamowita się zrobiła (a przynajmniej chciałem żeby mi się tak wydawało) Lejcie PB95 - nie widać różnicy po co przepłacać. Tak jak już mówiłem, V6 to nie żadne cud techniki i niemieckiej myśli technicznej tylko zwykły wolnossący silnik
pet3r Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Kaziu - nie do konca jest tak z tymi ulepszanymi paliwami, jednak cos daja. kilka osob potwierdzilo, ze po zalaniu V-power 99 moja V-szostka (2.6) chodzila odrobine ciszej, ja natomiast zauwazylem, ze nie szarpala tak przy hamowaniu silnikiem. poza tym ustalo delikatne falowanie obrotow zaraz po odpaleniu :eek: zreszta byla juz dyskusja tego typu na forum i wniosek jest mniej wiecej taki - silnik moze pracowac ciszej, lagodniej i to wszystko, na pewno mocy nie przybedzie podobno najlepszym paliwem tego typu jest BP Ultimate.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Kaziu - nie do konca jest tak z tymi ulepszanymi paliwami, jednak cos daja. kilka osob potwierdzilo, ze po zalaniu V-power 99 moja V-szostka (2.6) chodzila odrobine ciszej, ja natomiast zauwazylem, ze nie szarpala tak przy hamowaniu silnikiem. poza tym ustalo delikatne falowanie obrotow zaraz po odpaleniu :eek: zreszta byla juz dyskusja tego typu na forum i wniosek jest mniej wiecej taki - silnik moze pracowac ciszej, lagodniej i to wszystko, na pewno mocy nie przybedzie podobno najlepszym paliwem tego typu jest BP Ultimate. tak, zgodzę się. Jednak są to tylko małe plusiki, które wg mnie nie są warte przepłacania, nic więcej poza tym co wymieniłeś nie zyskuje się. Dla przypomnienia sam kiedyś jeździłem 2.8, tyle, że w budzie A6 więc nie to co piszę jest poparte własnymi doświadczeniami.
Gość spedyt Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 ze po zalaniu V-power 99 moja V-szostka (2.6) chodzila odrobine ciszej To są właśnie ulepszenia tego paliwa, tzn brak spalania stukowego
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 tzn brak spalania stukowego raczej chyba jego zmniejszenie (?)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się