breed Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 witam chodze na kurs koparkoladowarki i tam wykladowca omawial silnik turbne itp co i jak dziala... i zapytalem mu pytanie. "czy wymiana turbiny i wtryskiwaczy uzyskam wiecej koni" opdowiedział tak ale powiedział ze silnik mocno dostanie komora spalania wieksze cisnienie powietrza wieksza dawka paliwa mowil ze duzo mniejszy zywotnosc. i tak samo wiedzial jak program chip ze to tez silnik mocno dostanie w dupe. nie znam sie tak za bardzo choc wiem ze robicie itp. ale co mial ze duzo skroci zywotnosc ???? czekam na wasze opinie.
Iverson Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 w jakim wieku jest Twój wykładowca??
breed Opublikowano 25 Września 2009 Autor Opublikowano 25 Września 2009 ok 50 lat. a ja sie na tym nie znam....
letallec Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 Za czasów Twojego wykładowcy silniki miały mały margines bezpieczeństwa na podnoszenie podstawowych parametrow pracy(dawka paliwa, cisnienie doładowania etc.). Teraz to już inna epoka i samochody maja znaczny zapas na takie modyfikacje.
SoMeS Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 jak bym takie coś usłyszał to bym przestał uczęszczać na jego wykłady
rob555 Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 zadales zle pytanie....zlej osobie kiedys mowiono ze wystarcza wielosezonowe (czy wogule sa takie) opony na caly rok. Teraz prawie kazdy rosadny kierowca zaklada zimowki na zime. Gdyby wykladowca mial racje bym otworzyl sklep z czesciami dla wszyskich tuningowanych samochodow....zbyt bylby nieziemski
szogun0 Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 Nie uogólniaj Rob555, bo dawniej opony były robione z zupełnie innej mieszanki gumy. A prawdą jest, że opona zimowa została wprowadzona jako rozszerzenie oferty, żeby po prostu częściej kupować produkty koncernów. Zastanowiłeś się kiedyś, dlaczego magiczną cyfrą jest 7? A nie np 8, 6 lub np. 4 stopnie w temp. otoczenia? Przecież to jest jakaś bzdura. Sorry za OT.
domjenick Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 jesli chodzi o opony-to "zimowki" sa wykonane troche inaczej i inaczej mieszanka reaguje w temperaturach srednio panujacych w zimie,a inaczej,kiedy sa wysokie...-to jest jeden z glownych powodow produkowania "zimowek"-zachowuja wlasciwosci przyczepno-odprowadzajace lepiej,niz te,ktore sa przystosowane do jazdy w lecie,bo "letnia" opona w temperaturze nizszej niz 5/7 stopni-po prostu twardnieja i nie sa juz tak plastyczne,co z kolei sprzyja poslizgom i uszkodzeniom opony...[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2009, 22:28_________________________________________________a powracajac do tematu-wykladowca ma "nieswieza" wiedze na temat podnoszenia wydajnosci silnikow...
rob555 Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 Nie uogólniaj Rob555, bo dawniej opony były robione z zupełnie innej mieszanki gumy. Zastanowiłeś się kiedyś, dlaczego magiczną cyfrą jest 7? A nie np 8, 6 lub np. 4 stopnie w temp. otoczenia? Przecież to jest jakaś bzdura. Sorry za OT. Te magiczne 7 zostalo stworzone dla potrzeby rynku. Kowalski wtedy wie kiedy ma zmienic inaczej by przy slonecznej pogodzie i -15C latal na letnich bo przeciez tak ladnie jest A nie ma co mowic....kazda zimowka na zime jest lepsza od niewiem jakiej hiper letniej (mowie o warunkach typu mokro i zimno i blotko)
Dzo-Dzo Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 my tu o zimówkach czy o panu wykladowcy ? :gwizdanie: hehe ale jestem ciekaw jak zadales mu to pytanie i jaką miał mine , daj mu namiar na naszą strone klubową
domjenick Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 ...ta sie gosciu "podszkoli" w tym i owym...
SoMeS Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 bieżniki nie bieżniki... ja w tym roku nie zmieniam kół na zimowe :gwizdanie: koniec ot wszystko w tym temacie w zasadzie zostało już napisane... każdy kto ma jakiekolwiek pojęcie o tym przyzna że jeżeli tuner profesjonalnie podejdzie do softu, przyglądając sie wcześniej bliżej i diagnozując silnik, nie ma prawa się nic stać
OLO_GDA Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 w temacie opon to czasy tez sie zmienily jezeli chodzi o wielosezonowki. ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;] . jestem zadowolony jak cholera. w silnikach tez sie czasy zmienily i teraz producenci ograniczaja moce zeby spelniac normy emisji spalin a margines pozostaje jeszcze w zakresie programu indywidualnie pisanego pod dany silnik a nie bezpieczny program dla calej serii silnikow. technologia idzie naprzod i ja kiedys zagorzaly przeciwnik chipowania teraz bez stresu polecam takie operacje (u ludzi ktorzy maja pojecie oczywista)
gregory Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;] A co latasz tyle po śniegu Jak już OT w śmiesznym temacie to OT
OLO_GDA Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;] A co latasz tyle po śniegu Jak już OT w śmiesznym temacie to OT nie ,ale sniegu jest w u nas moze ze dwa tygodnie a w trasy sie lata non stop. przeciez nie bede przekladal opon za kazdym razem jak snieg spadnie :gwizdanie: w górach pewnie taka opcja nie przejdzie ...
gregory Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;] A co latasz tyle po śniegu Jak już OT w śmiesznym temacie to OT nie ,ale sniegu jest w u nas moze ze dwa tygodnie a w trasy sie lata non stop. przeciez nie bede przekladal opon za kazdym razem jak snieg spadnie :gwizdanie: w górach pewnie taka opcja nie przejdzie ... Spoko, rozumiem dla mnie też ważne jest aby zimowa opona dobrze się sprawowała na asfalcie To był Jołk powyżej
truckmaniac Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Temat rzeka Czasy się zmieniają, więc i technologie sa inne. Tak samo dla opon, jak i wszystkich innych elementów. Kiedyś silniki się remontowało po 50-60 tys. km
KOval81 Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 A może facetowi chodziło o podnoszenie mocy (wymiana turbo + wtryski) w tych koparko-ładowarkach ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;] A co latasz tyle po śniegu Jak już OT w śmiesznym temacie to OT nie ,ale sniegu jest w u nas moze ze dwa tygodnie a w trasy sie lata non stop. przeciez nie bede przekladal opon za kazdym razem jak snieg spadnie :gwizdanie: w górach pewnie taka opcja nie przejdzie ... Olo - ale rozumiem, że Ty nie chcesz napisać, że zakładasz zimówki jedynie, jak leży śnieg..... a nie zależnie od temperatury??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się