Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Temat może byc śmieszny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam chodze na kurs koparkoladowarki

i tam wykladowca omawial silnik turbne itp

co i jak dziala...

i zapytalem mu pytanie.

"czy wymiana turbiny i wtryskiwaczy uzyskam wiecej koni"

opdowiedział tak ale powiedział ze silnik mocno dostanie komora spalania wieksze cisnienie powietrza wieksza dawka paliwa mowil ze duzo mniejszy zywotnosc.

i tak samo wiedzial jak program chip ze to tez silnik mocno dostanie w dupe.

nie znam sie tak za bardzo choc wiem ze robicie itp.

ale co mial ze duzo skroci zywotnosc ????

czekam na wasze opinie.

Opublikowano

w jakim wieku jest Twój wykładowca?? :cool1:

Opublikowano

faktycznie śmieszny temat

Opublikowano

Za czasów Twojego wykładowcy silniki miały mały margines bezpieczeństwa na podnoszenie podstawowych parametrow pracy(dawka paliwa, cisnienie doładowania etc.). Teraz to już inna epoka i samochody maja znaczny zapas na takie modyfikacje.

Opublikowano

jak bym takie coś usłyszał to bym przestał uczęszczać na jego wykłady :decayed:

Opublikowano

zadales zle pytanie....zlej osobie

kiedys mowiono ze wystarcza wielosezonowe (czy wogule sa takie) opony na caly rok. Teraz prawie kazdy rosadny kierowca zaklada zimowki na zime.

Gdyby wykladowca mial racje bym otworzyl sklep z czesciami dla wszyskich tuningowanych samochodow....zbyt bylby nieziemski

Opublikowano

Nie uogólniaj Rob555, bo dawniej opony były robione z zupełnie innej mieszanki gumy.

A prawdą jest, że opona zimowa została wprowadzona jako rozszerzenie oferty, żeby po prostu częściej kupować produkty koncernów.

Zastanowiłeś się kiedyś, dlaczego magiczną cyfrą jest 7? A nie np 8, 6 lub np. 4 stopnie w temp. otoczenia?

Przecież to jest jakaś bzdura.

Sorry za OT.

Opublikowano

jesli chodzi o opony-to "zimowki" sa wykonane troche inaczej i inaczej mieszanka reaguje w temperaturach srednio panujacych w zimie,a inaczej,kiedy sa wysokie...-to jest jeden z glownych powodow produkowania "zimowek"-zachowuja wlasciwosci przyczepno-odprowadzajace lepiej,niz te,ktore sa przystosowane do jazdy w lecie,bo "letnia" opona w temperaturze nizszej niz 5/7 stopni-po prostu twardnieja i nie sa juz tak plastyczne,co z kolei sprzyja poslizgom i uszkodzeniom opony...[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2009, 22:28_________________________________________________a powracajac do tematu-wykladowca ma "nieswieza" wiedze na temat podnoszenia wydajnosci silnikow... :wink4:

Opublikowano

Nie uogólniaj Rob555, bo dawniej opony były robione z zupełnie innej mieszanki gumy.

Zastanowiłeś się kiedyś, dlaczego magiczną cyfrą jest 7? A nie np 8, 6 lub np. 4 stopnie w temp. otoczenia?

Przecież to jest jakaś bzdura.

Sorry za OT.

Te magiczne 7 zostalo stworzone dla potrzeby rynku. Kowalski wtedy wie kiedy ma zmienic :) inaczej by przy slonecznej pogodzie i -15C latal na letnich bo przeciez tak ladnie jest

A nie ma co mowic....kazda zimowka na zime jest lepsza od niewiem jakiej hiper letniej (mowie o warunkach typu mokro i zimno i blotko)

Opublikowano

my tu o zimówkach czy o panu wykladowcy ? :gwizdanie:

hehe ale jestem ciekaw jak zadales mu to pytanie i jaką miał mine , daj mu namiar na naszą strone klubową

Opublikowano

...ta sie gosciu "podszkoli" w tym i owym... :polew:

Opublikowano

i odrazu dac mu VIPA hehehe

Opublikowano

bieżniki nie bieżniki... ja w tym roku nie zmieniam kół na zimowe :gwizdanie:

koniec ot :wink4:

wszystko w tym temacie w zasadzie zostało już napisane... każdy kto ma jakiekolwiek pojęcie o tym przyzna że jeżeli tuner profesjonalnie podejdzie do softu, przyglądając sie wcześniej bliżej i diagnozując silnik, nie ma prawa się nic stać :good:

Opublikowano

w temacie opon to czasy tez sie zmienily jezeli chodzi o wielosezonowki. ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;] . jestem zadowolony jak cholera.

w silnikach tez sie czasy zmienily i teraz producenci ograniczaja moce zeby spelniac normy emisji spalin a margines pozostaje jeszcze w zakresie programu indywidualnie pisanego pod dany silnik a nie bezpieczny program dla calej serii silnikow.

technologia idzie naprzod i ja kiedys zagorzaly przeciwnik chipowania teraz bez stresu polecam takie operacje (u ludzi ktorzy maja pojecie oczywista)

Opublikowano

ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;]

A co latasz tyle po śniegu :polew: Jak już OT w śmiesznym temacie to OT :decayed:

Opublikowano

ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;]

A co latasz tyle po śniegu :polew: Jak już OT w śmiesznym temacie to OT :decayed:

nie ,ale sniegu jest w u nas moze ze dwa tygodnie a w trasy sie lata non stop. przeciez nie bede przekladal opon za kazdym razem jak snieg spadnie :gwizdanie: w górach pewnie taka opcja nie przejdzie ...

Opublikowano

ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;]

A co latasz tyle po śniegu :polew: Jak już OT w śmiesznym temacie to OT :decayed:

nie ,ale sniegu jest w u nas moze ze dwa tygodnie a w trasy sie lata non stop. przeciez nie bede przekladal opon za kazdym razem jak snieg spadnie :gwizdanie: w górach pewnie taka opcja nie przejdzie ...

Spoko, rozumiem dla mnie też ważne jest aby zimowa opona dobrze się sprawowała na asfalcie :)

To był Jołk powyżej :wink4::)

Opublikowano

Temat rzeka ;)

Czasy się zmieniają, więc i technologie sa inne.

Tak samo dla opon, jak i wszystkich innych elementów.

Kiedyś silniki się remontowało po 50-60 tys. km ;)

Opublikowano

A może facetowi chodziło o podnoszenie mocy (wymiana turbo + wtryski) w tych koparko-ładowarkach :polew:

ja w tym roku robilem eksperyment i jezdze na calorocznych. bo wez tu znajdz w dobrej kasie zimowki z indeksem predkosci 250;]

A co latasz tyle po śniegu :polew: Jak już OT w śmiesznym temacie to OT :decayed:

nie ,ale sniegu jest w u nas moze ze dwa tygodnie a w trasy sie lata non stop. przeciez nie bede przekladal opon za kazdym razem jak snieg spadnie :gwizdanie: w górach pewnie taka opcja nie przejdzie ...

Olo - ale rozumiem, że Ty nie chcesz napisać, że zakładasz zimówki jedynie, jak leży śnieg..... :naughty::shocked: a nie zależnie od temperatury??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...