Szymoonk Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 Problem polega na tym iż na postoju bieg jałowy, czy to pod obciążeniem czy bez woltomierz na desce wskazuje od 12 do 13 gdy przygazuje do tych 1000 obrotów ładowanie wzrasta do prawidłowego czyli 14,5 na woltomierzu w aucie. Gdy dodaje gazu to oświetlenie świeci mocniej (lampy przednie, kontrolki w kabinie) oraz nawiew mocnej dmucha gdy pusze gaz wszystko przygasa. Po włączeniu np. świateł to ładowanie automatycznie maleje o 0.5 Wymieniłem już regulator napięcia na "HELLA" 120 zł w moto ale problem jest identyczny jak na starym. Co jeszcze mogę zrobić? czyżby nowy regulator był walnięty? A może ta nieszczęsna kostka stacyjki ma z tym coś wspólnego ?
mlodyy Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 moze szczotki w regulatorze sie zawieszaja albo diody sie pomapily w alternatorze, mialem tak w 80 tce ze na jalowym swiecilo mi sie ladowanie jak dodalem gazu bylo ok wymienilem regulator i wrocilo do normy
grippen Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 a przypadkiem nie stało ci się to po założeniu klimy a ona sporo ciągnie może alternator nie wyrabia
Szymoonk Opublikowano 29 Września 2009 Autor Opublikowano 29 Września 2009 miałem już tak przed założeniem klimy ale dopiero teraz się za to zabrałem : żadna kontrolka od ładowania się nie zapala a diody były sprawdzone.. [br]Dopisany: 28 Wrzesień 2009, 17:24_________________________________________________nikt nie miał podobnym problemów ??
jacekm Opublikowano 29 Września 2009 Opublikowano 29 Września 2009 Może coś nie tak z naciągiem paska, ale to chyba zbyt oczywiste aby nie zostało sprawdzone. Piszesz o wskazaniach voltomierza na desce a co pokazuje miernik podpięty do aku ?
Szymoonk Opublikowano 29 Września 2009 Autor Opublikowano 29 Września 2009 miernik pokazuje to samo co woltomierz w aucie, pasek oczywiście sprawdzony i nie ma prawa się ruszyć
Daimos Opublikowano 29 Września 2009 Opublikowano 29 Września 2009 sprawdź połączenia elektryczne alternatora, akumulatora, a przede wszystkim połączenia masy, ja obstawiałbym jednak na alternator (zwarcie, przebicie, przerwa w diodzie itp)
Szymoonk Opublikowano 29 Września 2009 Autor Opublikowano 29 Września 2009 dziś po uruchomieniu napięcie powoli szlo do góry aż pokazało się 14,2 lecz po włączeniu świateł od razu wskazówka leci w dół Tak że bez poboru prądu jest 14 ale po dodaniu gazu i tak się rozświetla wszystko natomoast po włączeniu: świateł mijania , długich, radyjka, dmuchawy , ogrzewania szyby tylnej napięcie na wolnych potrafi spaść do =12 oczywiście na jałowym
leoncjo Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 Może coś z kółkiem pasowym alternatora.... może ktoś założył większe, ale mało prawdopodobne ?? Proponuje wyjąć alternator i oddać na stół probierczy i szukać przebić i upływnosci.
Szymoonk Opublikowano 13 Października 2009 Autor Opublikowano 13 Października 2009 Problem rozwiązany... Zakupiłem alternator z passata ze sprzęgłem(stary nie miał) 150 zł i ładowanie wróciło do normy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się