BASTO Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 Jak w temacie,przy kreceniu kierownica na postoju gdzies z okolic przekładni słychac dzwiek jakby tarła guma o gume,bardziej to jest słyszalne na zewnatrz przy zgaszonym silniku i kreceniu na boki kierownica.W srodku tez ale przy sciszonym radiu,na zapalonym silniku tez słychac w srodku...Co to może być??Jak jest zimny to na zapalonym w srodku nic nie skrzypi...
Adam77 Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 U mnie też skrzypiało i wpierw wymieniłem końcówki drążka (gałki), łączniki stabilizatora oraz wszystkie 8 wachaczy i nadal skrzypiało. Przy następnej okazji wymieniłem również sprężyny, bo jedna mi pękła i wg mechanika to mogło wydawać ten dziwny dźwięk. Nic z tego, nadal skrzypiało. Spróbowałem również spryskać WD40 w miejscu gdzie kolumna kierownicza przechodzi do komory silnika. To zlikwidowało część skrzypienia, ale nadal przy kręceniu na parkingu oraz na przechyłach przy zakręcie skrzypiało, jak "guma o gumę". W końcu na przeglądzie technicznym okazało się że mam luzy na drążkach kierowniczych i po wymontowaniu faktycznie były spore luzy, a ten przegub kólowy w drążku całkowicie zardzewiał, bo osłona gumowa przepuszczała wodę i to właśnie to wydawało ten dźwięk rozlatującego się "statku pirackiego" :>, więc być może u Ciebie też jest to powodem. Ja w każdym razie po wymianie tych drążków kierowniczych wreszcie mogę się cieszy ciszą w aucie, a kosztowało mnie to wymianę wielu części które również mogły wydawać te dźwięki i 3 razy ustawiałem geometrie . Ciesze się w każdym razie, że to nie maglownica (przekładnia kierownicza) którą mechanik też podejrzewał. Pozdrawiam
BASTO Opublikowano 8 Października 2009 Autor Opublikowano 8 Października 2009 Musze sprobowac,podjade na stacje diagnostyczną.Dzis probowalem wszystkiego,sikalem wd 40 miedzy grodzia silnika,smarowalismy pod oslona gumowa przy przekladni i nic ciagle to samo..nawet popuscilismy przekladnie i nic to nie dalo dalej skrzypi
rikardo Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Też miałem takie skrzypienie i z tego co zauważyłem to mam teraz chyba luz na drążku kierowniczym z lewej strony a skrzypienie ustało całkowicie. Dlatego myślę, że kolega Adam77 ma rację, że przyczyna nie są żadne gumy a przypuszczalnie odgłosy padającego drążka kierowniczego.
BASTO Opublikowano 8 Października 2009 Autor Opublikowano 8 Października 2009 Czyli drązek kierowniczy z gałką tak??
rikardo Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Czyli drązek kierowniczy z gałką tak?? Ja sprawdziłem to w ten sposób, że podniosłem samochód z lewej strony a następnie poruszałem za koło i pojawiło się stukanie na drążku kierownicy. Gdy podniosłem z prawej strony i uczyniłem to samo to stukanie nie występuje w ogóle dlatego przypuszczam, że to drążek który przypuszczalnie wcześniej skrzypiał a teraz już sobie puka.
BASTO Opublikowano 8 Października 2009 Autor Opublikowano 8 Października 2009 Jak tylko znajde chwilke to to sprawdze i napisze jakie objawy.Dzieki.
gzrybol Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Witam Podłącze sie do tematu u mnie też skrzypi kierownica ale słychac tak jak by to byo przy samej kierownicy, dzwiąk taki jak drzwi od starej szafy skrzypią, zawiecha nowa koncówki i drąki też, przekładnia świeżo po regenreacji i co ciekawe jak sie tylko troche cieplej zrodziło dziś 17 stopni to zaczęło znowu skrzypieć tak na zgaszonym ja i na odpalonym silniku w obie strony przy kręceniu już mnie krew zalewa nie mam już co wymienić
sikszak Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 odświeżę temat. założyłem 17" felgi i zaczęło mi skrzypieć przy kręceniu kierownicą ale tylko jak kręcę w lewo i przy samym końcu dokręcania na maksa w lewo. W prawo cisza. Przyznam się że przy zmianie kół zauważyłem że końcówka drążka kierowniczego (prawa) jest do wymiany bo pękła guma i wyciekł cały smar. Czy to może być winą skrzypienia kierownicy tylko w jedną stronę? Po świętach będę wymieniał końcówkę ale pytam czy to ona może być tak dziwną przyczynę skrzypienia tylko w lewą stronę
A-rek Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 odświeżę temat. założyłem 17" felgi i zaczęło mi skrzypieć przy kręceniu kierownicą ale tylko jak kręcę w lewo i przy samym końcu dokręcania na maksa w lewo. W prawo cisza. Przyznam się że przy zmianie kół zauważyłem że końcówka drążka kierowniczego (prawa) jest do wymiany bo pękła guma i wyciekł cały smar. Czy to może być winą skrzypienia kierownicy tylko w jedną stronę? Po świętach będę wymieniał końcówkę ale pytam czy to ona może być tak dziwną przyczynę skrzypienia tylko w lewą stronę chyba wkradla sie tu mala pomylka, piszesz o koncowkach, a one nie maja oslony. oslona jest na drązku kierowniczym i przegubie. druga sprawa jesli masz peknieta oslone i wyciekl z niej smar to pewnie chodzi ci o przegub i to jest czesc do wymiany
mmateeuszz Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Jak w temacie,przy kreceniu kierownica na postoju gdzies z okolic przekładni słychac dzwiek jakby tarła guma o gume,bardziej to jest słyszalne na zewnatrz przy zgaszonym silniku i kreceniu na boki kierownica.W srodku tez ale przy sciszonym radiu,na zapalonym silniku tez słychac w srodku...Co to może być??Jak jest zimny to na zapalonym w srodku nic nie skrzypi... odświeżę temat. Może ktoś przez ten czas od założenia tematu miał podobne objawy i jakoś sobie z tym poradził???
macietola Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 mi pompa poskrzypiwala jak dokrecalem na maxa w lewo a w prawo ani glosu
mmateeuszz Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 U mnie napewno pompa nie wydaje głosu... Coś słychać jak kierownica łączy się z maglownica. Psikalem Od strony wnętrza auta ale nic to nie pomogło. Pasuje od strony maglownicy tylko taki tam dostęp masakra. Jest tam jakiś element ze może tak skrzypiec, piszczeć jakby gumę trzeć?
Rabbi Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 U mnie napewno pompa nie wydaje głosu... Coś słychać jak kierownica łączy się z maglownica. Psikalem Od strony wnętrza auta ale nic to nie pomogło. Pasuje od strony maglownicy tylko taki tam dostęp masakra. Jest tam jakiś element ze może tak skrzypiec, piszczeć jakby gumę trzeć? ktoś pisał już że u niego na kolumnie skrzypiało za kołem kierownicy i manetkami i się uporał z tym.jest gdzieś wątek,poszukaj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się