Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


ksiadz99

Rekomendowane odpowiedzi

ja placilem po 19zl za szt. febi. na necie chyba 16zl febi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tej grzałki ja wiem coś takiego-wytłumaczył mi to kiedyś elektronik z VW- grzałka się załączy przy niskich temperaturach chyba poniżej +5stp na zewnątrz pod warunkiem ze nie będą włączone dodatkowe urządzenia np światła.

silnik pracuje , wentylacja załączona na niski bieg- grzałka dziala. Gdy nastąpi spadek napięcia,włączycie światła- grzałka się wyłącza.

taką grzałkę miałem w golfie III TDI z 93r.

Dokładnie to mogą być włączone inne urządzenia tylko to zależy od obciążenia alternatora jeżeli jest powyżej 50 % to się nie włączą ale np. u mnie akumulator jest przyzwoicie naładowany jak uruchomię silnik, włącza się (medium) czyli 2 świece z 3.ale jak do tego włączę szybę tylną z lusterkami to włącza się grzanie (małe) 1 świeca z 3. Do (hi) 3 z 3 jeszcze nie doszłem :) chyba akumulator bym musiał wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to niech mi ktoś powie dlaczego klimatronik pokazuje mi na kanale 49 ze mam 49*C temp chłodzenia i tak jest zawsze czy -15*C na dworze czy 0*C dodam ze na klimie nie ma błędów pamiętam ze zeszłej zimy pokazywał mi rożne temperatury i raczej takie które były zbliżone do temp otoczenia a teraz 49 i dopiero wzrasta jak na desce pokaże mi się ponad 60*C to tak samo na klimie pokazuje aż dojdzie do 87 *C

tylko właśnie martwi mnie to ze chwila po odpaleniu auta przy temp -15*C to klima pokazuje 49*C czy coś mam nie tak jakiś czujnik walnięty ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie skala zaczyna na kanale 49 od 30C. no moim zdaniem jest walnięty czujnik było to przerabiane tylko teraz to już nie pamiętam :) najlepiej zobaczyć to vag-em bo pamiętam pi razy drzwi ze ten czujnik od silnika ma jakby 2 sądy jedną puszcza do kompa a drugą do zegarów na kanale 49 masz tą od zegara (przynajmniej ja tak mam) zobacz jeszcze kanał 51 co tam Ci wojuje :) ja bym się nie martwił żeby Ci do kompa pokazywał faktyczną temperaturę i na zegarach a czy skala zaczyna sie od -15 czy od 49 to i tak chyba nie ma to znaczenia dla silnika bo on ma utrzymywać 90*C no chyba ze Ci nie odpala bo daje inna mieszankę ale jak na kanale 51 podaje do kompa dobrą informacje :) (mi zaczyna od 27*C) a na zewnątrz -10*C i bez problemu pali :) To chyba ok. Ale najlepiej niech się wypowie jakiś spec, bo o kanałach 49 i 51 są różne mity i baśnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie by było jak by ktoś coś dorzucił na ten temat bo ostatnie to nie za dobrze mi odpala na mrozie :(

a pamiętam ze kanał 49 pokazywał mi rzeczywista temp i z odpalaniem nie było problemu

no to czekam jeszcze na wypowiedzi bo może jakiś czujniczek będzie cza wymienić i po sprawie :)[br]Dopisany: 20 Grudzień 2010, 15:46_________________________________________________oj widzę temat ucichnął :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie by było jak by ktoś coś dorzucił na ten temat bo ostatnie to nie za dobrze mi odpala na mrozie :(

a pamiętam ze kanał 49 pokazywał mi rzeczywista temp i z odpalaniem nie było problemu

no to czekam jeszcze na wypowiedzi bo może jakiś czujniczek będzie cza wymienić i po sprawie :)[br]Dopisany: 20 Grudzień 2010, 15:46_________________________________________________oj widzę temat ucichnął :(

jak przeczytasz te 23 strony wątku na pewno znajdziesz coś dla siebie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie by było jak by ktoś coś dorzucił na ten temat bo ostatnie to nie za dobrze mi odpala na mrozie :(

a pamiętam ze kanał 49 pokazywał mi rzeczywista temp i z odpalaniem nie było problemu

no to czekam jeszcze na wypowiedzi bo może jakiś czujniczek będzie cza wymienić i po sprawie :)[br]Dopisany: 20 Grudzień 2010, 15:46_________________________________________________oj widzę temat ucichnął :(

Temat jest o świecach podgrzewających płych chłodzący, a te świece nie mają nic wspólnego z odpalaniem auta. Zresztą wszytsko zostału już chyba wyjaśnione w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam tylko jedną rade :) jak przekręcisz kluczyk to zapalają się kontrolki te od świec to tylko przypuszczenie ze się Grzeją (ze mają napięcie) Bo jak się przysłuchasz to usłyszysz stycznik (bzdyk) poniżej (+3*) wsiądź do auta, wyłącz radio, przekręć stacyjkę usłyszysz odpali Ci się kontrolka świec jak zgaśnie słuchaj i po chwili (2-4) sekundy będzie następne pstryk wtedy świece żarowe przestały dostawać napięcie. odpal auto! Tylko (u mnie) stycznik się włącza poniżej 3 stopni

A co do czujnika na kanale 49 sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. ze kiedyś pokazywał zbliżoną :) czyli jest do wymiany ( może dla tego Ci źle odpala bo daje złą mieszankę (klima nie ma nic do czujnika temperatury chłodzenia) mi ten czujnik nawet na kompie nie pokazało dopiero po próbach i błędach doszłem co jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym opisać swoje doświadczenia z tymi świecami.

Więc po pierwsze, po przeczytaniu dokładnie i to nawet kilkukrotnie całego wątku postanowiłem i u siebie sprawdzić czy świece w ogóle mam i czy się załączają. Okazało się, że świece są (auto sprowadzone z Włoch ! czyli niby z ciepłego kraju... ) i jedną świecę mam spaloną. Kupiłem w ASO w Łodzi za siedemdziesiąt kilka złotych i oczywiście zrobiłem błąd bo nie posłuchałem kolegów na forum bo jest to rzeczywiście świeca firmy Beru i można ją kupić poza ASO za prawie połowę mniej. Oczywiście pomyślałem, że sam wymienię ale niestety dojście, przynajmniej w AJM-e jest fatalne a ja miałem jak na złość spaloną środkową świecę i nie mając odpowiednio głębokiego klucza nasadowego próbowałem odkręcić zwykłym kluczem płaskim i świecę obrobiłem, na szczęście na tyle mało, że po podjechaniu do znajomego mechanika porządnym kluczem nasadowym dało radę się ją wykręcić. Teraz mając pewność, że wszystkie świece są sprawne postanowiłem zastosować opisane w tym wątku podłączenie kontrolek do świec aby sprawdzić czy się załączają (parę metrów kabli + 3 szt. żarówek od kierunkowskazów). Jeden kabel (+) do świecy, drugi (-) podłączyłem do minusa akumulatora bo akurat w pobliżu nie mogłem znaleźć żadnej łatwo dostępnej masy. Przy świecach z wciskanymi fajkami jest trochę problem z podłączeniem przewodu bo wciskając go do fajki ciężko potem założyć fajkę z kablem i mieć pewność, że dobrze siedzi i nie spadnie w czasie jazdy na nierównościach (nie chciałem nacinać kabli od świec aby tam się włączyć bo przecież to tylko tymczasowy wihajster). Proponuję jakoś logicznie umocować te świece wewnątrz auta (najlepiej gdzieś ukryte trochę bo w nocy to tak dają światłem, że cała buda oświetlona i źle się jedzie) bo jak miałem je położone po prostu na dywanikach gumowych to tak śmierdziało gumą jak się zapaliły że hej.

No i teraz pierwsze testy - testowałem to prze około 2 tyg. jednak nie jeżdżąc codziennie:

1) temp. na zewnątrz -4 st. - odpaliłem auto i nic, ruszam najpierw zapaliła się jedna żarówka, po chwili zgasła i w jej miejsce zapaliły się dwie pozostałe i znowu po pewnym krótkim czasie dołączyła do nich ta co paliła się wcześniej, więc ogólnie paliły się 3 szt.; po około 4 km jazdy w trasie temp. silnika przekroczyła 70st i żarówki zgasły a potem to już moment aby na zegarze pojawiło się 90st.

Muszę wspomnieć, że nie miałem wtedy włączonego nic poza światłami a jak włączyłem ogrzewanie to chyba jedna (albo wszystkie, już nie pamiętam...) z żarówek zgasła !

2) temp. na zewnątrz około -10st - żarówki zapalają się w takiej samej konfiguracji ale o dziwo zgasły dopiero przy temp. powyżej 80 st. ! i powtórzyło mi się to potem jeszcze kilka razy przy podobnie wysokiej temperaturze minusowej na zewnątrz, co by się trochę kłóciło z wymienionymi wcześniej warunkami działania świec poniżej 70st.. Chyba, że to chodzi o to, że one nie załączają się przy temp. silnika powyżej 70st. ?!

Reasumując, to co zauważyłem to najlepiej od razu na początku nie włączać od razu ogrzewania i to na max. (może jedynie nawiew na szybę i ewentualnie ogrzewanie tylnej szyby jeśli konieczne) bo wtedy jest pewność, że na pewno świece działają a poza tym silnik szybciej się nagrzewa do 90st. Najdłużej trwa pierwsze nagrzanie silnika właśnie do tych 70st. (i to nawet przy działających świecach) a potem to już moment jak jest 90st. (przy mrozie około -10st. tą temp. u mnie auto osiągało po około 10km ale jazdy w trasie - w mieście w korkach to całkiem inna bajka).

W związku z tym, że nigdy tak naprawdę nie wiadomo kiedy te świece się załączają (ja nie mogłem tego zauważyć po przygasającym świetle w podsufitce czy po jakimś kliknięciu stycznika), chodzi mi głównie o to 50% obciążenie alternatora, planuję latem zamontować jakieś małe i lekko świecące diody w mało rażącym oko miejscu na stałe aby cały czas mieć wiedzę czy świece działają. One naprawdę robią różnicę w nagrzewaniu, zwłaszcza w dieselach (miałem poprzednio Audi 80 z 90 roku w benzynie i grzało o niebo lepiej niż teraz A4)

Na zakończenie mam jeszcze jedno pytanie do bardziej znających się na elektryce samochodowej: dwie z podłączonych żarówek świeciło słabiej i wydawały się jakby nadpalone. Czy jest to spowodowane, że dwie świece słabiej działają (te starsze, których nie wymieniłem) czy też po prostu przypadek, że się nadpaliły ?

Przepraszam, za tak długi tekst ale chciałem dobrze wszystko opisać w tym cokolwiek trochę tajemniczym temacie, bo sam niejednokrotnie korzystam z opisów innych i doceniam wyczerpujące informacje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, za tak długi tekst ale chciałem dobrze wszystko opisać w tym cokolwiek trochę tajemniczym temacie,

i bardzo dobrze zrobiłeś kolego ;) może i ja się w końcu przyjrzę swoim świecom ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działanie świec podgrzewających płyn można również zauważyć na woltomierzu ale dotyczy to tych osób które maja taki wskaźnik. Podczas grzania tych świec wskazówka woltomierza jest ustawiona tuz przed kreską wskazująca 14 V i po wyłączeniu grzania co sygnalizuje dźwięk przekaźnika przesuwa się do przodu. Ponadto ostatnio odkręcałem znajomemu te przewody bo chciał sprawdzić świece z powodu długiego grzania. Świec nie wymieniał ale po dwóch dniach stwierdził, że samochód się zaczął szybciej grzać. Przypuszczalnie styki były zaśniedziałe dlatego warto to też sprawdzić.

Na zakończenie mam jeszcze jedno pytanie do bardziej znających się na elektryce samochodowej: dwie z podłączonych żarówek świeciło słabiej i wydawały się jakby nadpalone. Czy jest to spowodowane, że dwie świece słabiej działają (te starsze, których nie wymieniłem) czy też po prostu przypadek, że się nadpaliły ?

Wydaje mi się, że pozostałe dwie grzeją tylko częściowo dlatego warto je również wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto w zime tez wolno sie nagrzewało, w trasie jak jechałem troszke szybciej to dochodziło do 90 ale jak zwalniałem np w miescie lub jakiejs wiosce to spadało do ok 80. Narazie jestem w trakcie testów termostatu i czujnika G2/G62 ale tez zastanawiam sie nad tymi świecami tylko nie wiem czy wogole je mam. Gdzisiaj próbowałem je zlokalizować i niestety nie mogłem znaleźć. Sprawdzałem grupe 16 i po odpaleniu na zimnym miałem w drugim oknie 11000000 a w trzecim 00, czyli sie nie włączyły, albo po prostu ich nie ma. W jaki sposób można jeszcze je sprawdzić?

PS. Auto z niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto w zime tez wolno sie nagrzewało, w trasie jak jechałem troszke szybciej to dochodziło do 90 ale jak zwalniałem np w miescie lub jakiejs wiosce to spadało do ok 80. Narazie jestem w trakcie testów termostatu i czujnika G2/G62 ale tez zastanawiam sie nad tymi świecami tylko nie wiem czy wogole je mam. Gdzisiaj próbowałem je zlokalizować i niestety nie mogłem znaleźć. Sprawdzałem grupe 16 i po odpaleniu na zimnym miałem w drugim oknie 11000000 a w trzecim 00, czyli sie nie włączyły, albo po prostu ich nie ma. W jaki sposób można jeszcze je sprawdzić?

PS. Auto z niemiec.

W AVF chyba nie było tych świec. Był jakiś układ dogrzewania w nagrzewnicy ale nie jestem w 100% pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...