szmekot1 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 czy te świece maja też wpływ na odpalanie zimą????
Sztomel Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 czy te świece maja też wpływ na odpalanie zimą???? nie mają żadnego wpływu.
Michał Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Panowie, wykonałem pomiary i tak oto: świeca 1: 1,1 Ohm świeca 2: 1,0 Ohm świeca 3: 0,8 Ohm i tu pytanie: sprawne? czekam na niższe temperatury żeby sprawdzić czy się załączają
Sztomel Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 czekam na niższe temperatury żeby sprawdzić czy się załączają :cool1 najlepiej świece sprawdzić poprzez podanie na każdą z nich kolejno plusa bezpośrednio z akumulatora i trzymać ręką króciec wodny by poczuć rozgrzewanie płynu (robić to oczywiście na zimnym i niezapalonym silniku) odczekać chwilę aż ciepło się rozejdzie i ponownie sprawdzić w ten sposób kolejną świecę - wtedy masz pewność czy świece grzeją a jeśli chcesz sprawdzić czy układ ich podgrzewania jest sprawny to wystarczy przeprowadzić Vagiem test elementów wykonawczych (przekaźnik J359 - małej mocy grzewczej a następnie J360 - dużej mocy grzewczej) - przy teście przekaźniki powinny wydać słyszalne kliknięcie a jeśli kliknięcia nie będzie słychać to przyłożyć do każdego z nich rękę i ich włączenie będzie wyczuwalne pod ręką i przy output teście nie trzeba czekać na spadek temperatury otoczenia
Szuszu Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 No ciekawy temat będę obserwował i na bieżąco sprawdzał. co do kolegi Artur z Brzegu pisałeś Mam pytanie ,czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika,przekaznik świec żarowych i sterownik świec żarowych,bo sprawdzałem miernikiem, i nie dochodzi napięcie do nich ?A kontrolka grzania zapala się na dwie sekundy. Wszystko jest napisane Czujnik str 7 drugi post reszta na początku
Sztomel Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Wszystko jest napisane Czujnik str 7 drugi post reszta na początku no niestety czujnik, który na ww. stronie zamieściłem dotyczy starego typu silnika, w BLB jest on pod pompą tandem, podawaniem zasilania na świece steruje ECU więc nie ma jakiegoś odrębnego sterownika a co do przekaźnika świec żarowych w B7 to dobrze gdyby ktoś umieścił fotkę z rozpiską w dziale FAQ bo nikt nie jest w stanie się tam doszukać czegoś cennego do B7.
Artur z Brzegu Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Kolego a co to jest ECU ? i ten dział FAQ ?
Sztomel Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 FAQ (ang. Frequently Asked Questions) - to zbiory "często zadawanych pytań" i odpowiedzi na nie, tworzone głównie po to, aby uwolnić się od ciągłego odpowiadania na stale powtarzające się i nudne (dla odpowiadającego) pytania. Forum jest podzielone na działy, jak wejdziesz w dział "Układ Elektryczny" to trzecim powieszonym tematem jest właśnie http://www.a4-klub.pl/smf/faq_elektryka-t5251.0.html ECU (ang. Engine Control Unit) - jednostka sterująca silnika - sterownik silnika.
Michał Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Sztomel przeprowadzić Vagiem test elementów wykonawczych (przekaźnik J359 - małej mocy grzewczej a następnie J360 - dużej mocy grzewczej) Output test w 01-Engine? czy jakaś inna grupa?
Sztomel Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Sztomel przeprowadzić Vagiem test elementów wykonawczych (przekaźnik J359 - małej mocy grzewczej a następnie J360 - dużej mocy grzewczej) Output test w 01-Engine? czy jakaś inna grupa? jeśli masz vaga to wchodzisz w -> Select->)01 Engine->03 output test->następnie 08 lub 09 (nie pamiętam) jest przekaźnik małej i dużej mocy grzewczej.
Michał Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 dzięki jak będzie trochę czasu to przez weekend się z tym pobawię[br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 20:11_________________________________________________tak jak mówiłeś Sztomel, słychać kliknięcia obu przekaźników
Artur z Brzegu Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Panowie mam pytanie ,jak sprawdzić psełdo przekażnik nafaszerowany elektroniką od A4, od świec żarowych? o nr. VW AG 03G 907 282 lub 461 pisany od góry przekażnika .Ma on 9 nóżek,4 górne styki idą na świece o oznaczeniac( G1 do G4). Gruby jedyny styk to plus oznaczony ( 30), który raczej podaje nap. na świece żarowe.Jeszcze są cztery styki o nr.(87 i 31) i (DI i ST). Prawdo podobnie i raczej to on nie podaje napięcia na świece żarowe ,bo wyciągnełem go i jest tak samo jak by tam był włożony. A mrozy idą.
piotr2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam serdecznie. Mam identyczny problem auto nie moze sie rozgrzac, temerature 80 stopni to chyba po godzinie jazdy osiaga. Wymienilem termostat płyn chłodzacy i nic! Obecnie ratuja mnie podgrzewane siedzenia. Jutro sprawdze swiece dogrzewające silnik o ktorych mowice. Pozdrawiam
Wihajster Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam serdecznie. Mam identyczny problem auto nie moze sie rozgrzac, temerature 80 stopni to chyba po godzinie jazdy osiaga. Wymienilem termostat płyn chłodzacy i nic! Obecnie ratuja mnie podgrzewane siedzenia. Jutro sprawdze swiece dogrzewające silnik o ktorych mowice. Pozdrawiam ile masz na klimatroniku w kanale 49??
k0za Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Czy te dodatkowe świeczki występują również w AJM ? Też mam problem z dogrzaniem się do 90*C
lesand Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Czy te dodatkowe świeczki występują również w AJM ? Też mam problem z dogrzaniem się do 90*C str. 9 post 10 i 11
pio911 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Układ 3 świec działa tylko do osiągnięcia 65* C. Temperaturę silnika utrzymuje termostat przy temperaturach jakie mamy powinien uzyskać 90* C po 8-10 Km (zależne od prędkości obrotowej silnika
Daimos Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Czy te dodatkowe świeczki występują również w AJM ? Też mam problem z dogrzaniem się do 90*C występują, sprawdź termostat
Michał Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 piotr2009 i k0za chyba raczej powinniście sprawdzić termostat, czujnik temperatury g2/g62, drożność układu i ewentualne zapowietrzenia na forum jest mnogo wątków o tym zagadnieniu ten temat jest o świecach które podgrzewają płyn w układzie chłodzenia po to żeby nagrzewnica szybciej się grzała->ciepło w kabinie... na temperaturę roboczą silnika nie mają większego wpływu
k0za Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Termostat wymieniony, czujniki sprawne. Jak mogą nie mieć wpływu na temp roboczą jednostki skoro podgrzewają płyn? Coś tu nie bangla
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się