majkel_majki Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Witam wszystkich, Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł zastąpienia poczciwego 2.6 mocniejszą jednostką. Zamieniałbym V6 na V6, doły tych silników są te same, układ jezdny też więc temat nie jest tak abstrakcyjny jak swap np. 1.6 na 1.8T Dowiedziałem się, że na prościej jest wstawić AAH z racji mniej skomplikowanej i zbliżonej do ABC góry jednak chętniej celowałbym w ACK. Jest dla mnie oczywistym, że różnice od strony elektroniczno- elektrycznej istnieją, pytanie jak poważne one są bo od tego zależy opłacalność całej operacji. Na chłopski rozum m. in. łapa silnika, poduszki, sprężarka klimatyzacji i przebieg jej przewodów, przebieg przewodów olejowych automatu i układu chłodzenia z racji tego samego dołu powinny być takie same, inny jest komputer silnika, skrzynia biegów, jej sterownik. Części podobnych/ różniących się pod maską zapewne jest więcej, dlatego liczę na podpowiedzi co bardziej obeznanych z budową tych silników Kolegów zanim zacznę lub nie poważnie zastanawiać się nad przekładką. Za wszystkie sugestie z góry serdecznie dziękuję
Dev Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 kup lepiej inne auto z takim silnikiem jak chcesz swap tego typu jest bardzo ryzykowny i może byc bardzo kosztowny
michuNS Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 witaj kolego, różnic jest troszkę , jak chcesz zmieniać na aah to raczej nie warto różnica w osiagach nie warta zachodu, natomiast jezeli chodzi o swap na ack to jest sporo pracy i kosztów. Najbezpieczniej zakupić cały kompletny silnik z wiązkami i komputerem. Pojedyncze elementy osprzętu powinny pasować ale zawieszenie silnika ( poduszki) są inne w połączeniu skrzyni skrzyni kole zamachowym rozruszniku też( chyba ze kupić silnik razem ze skrzynią ale to już zupełnie bez sensu kosztowo). Wydaje mi się ze jeżeli chodzi o swap na ack to taniej zmienić auto niż grzebać przy przekładaniu. Co do przekładki na aah wypowiedziałem sie wyżej
majkel_majki Opublikowano 18 Października 2009 Autor Opublikowano 18 Października 2009 Dzięki za podpowiedzi Sęk w tym, że nie chcę zmieniać samochodu- jeżdżę już kawał czasu, wiem co mam, niebite i doinwestowane. Gdybym kupował elementy do przekładki to tylko w komplecie z komputerami i elektryką, chodziło mi bardziej o listę elementów żeby czegoś nie przeoczyć i policzyć realne koszty. Skrzynię tak czy siak muszę mieć inną bo mam tipa i przełożenia do 2.8 są inne, a robiąc taki myk w aucie nie chcę prowizorki.
michuNS Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 uzbrojony silnik ze skrzynią to koszt min 4000-5000 tys. za swoje graty tez trochę dostaniesz. trzeba by sprawdzić jeszcze jak wyglada sprawa półosiek , zawieszenia silnika i skrzyni , kolektorów podciśnień itp.. nie lekki kawałek chleba . suma sumarum za wkład jaki trzeba włożyć w przeróbkę mógłbyś raczej spokojnie kupić ładnie utrzymany i doinwestowany egzemplarz oryginalny z 30V , za twoje auto jeżeli jest dobrze utrzymane też weźmiesz nie mało.. :>
Obsession Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Wybaczcie małe odgrzewanie (nie chce zakładać nowego tematu) michuNS napisał, że swap na 2.8 AAH to gra nie warta świeczki, ale chyba dla osoby która ma chodzący 2.6.. Ja będę teraz zmieniał motor z powodu zbyt dużych kosztów naprawy. Więc jeśli nie byłoby problemu to wolałbym wsadzić 2.8 AAH (zakup silnika z osprzętem). Orientuje się ktoś czy są jakieś różnice czy jest to plug & play?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się