Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] V6 2,5TDI vs chipowany AWX ?


rubix

Rekomendowane odpowiedzi

Mam B5 FL 2,5 tdi 150 PS i chce przejść na b6 w Dieslu! Zastanawiam się nad 2,5 155 ,163 a może 180 zależy jaki się trafi. Albo Chipowac AWX ?? Jak to wygląda z przyspieszeniem , trwałością , spalaniem i kosztami ? Co wybraliście by na moim miejscu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy, czy chcesz Quattro, czy nie.

Przy mocy rzedu 180PS ja bym wybral Q... latwiej je znalezc przy 2.5TDI.

Jak tanio i dobrze to AWX/AVF, jak drozej to AVF Q, a jak niekoniecznie tanio to 2.5TDI Q + chip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał tylko i wyłącznie 1,9 mniej usterkowy silnik sporo mniej pali tańsze klamoty przetarty szlak do 185 200 i więcej koni ja sam mam 1.9 186 KM i 382 niutki koleś ma 2,5 co prawda tylko 155KM ale poza kulturą pracy (na plus) to nic więcej nie da się porównać po prostu przepaść.

Z tego co mi wiadomo 2,5 180 to obligatoryjnie jest Q i to drugi plus ale tylko tej wersji (pytanie czy warto Q -większe spalanie i straty mocy ,wykorzystasz trochę lepszą trakcję poza zimą ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1,9 tdi ASZ (silniczek od A3) i moc rzędu 195 km i 400 nm. Powiem szczerze, że nie zamienił bym tej furki w żadnym wypadku na 2,5. 2,5 więcej pali jest kosztowniejszy i więcej z tym problemów. A takie grzebane 1,9 tdi "zjada" takie 2,5tdi na śniadanie.No chyba że tak jak poprzednik powiedział chcesz 4X4 to już niestety raczej łatwiej znajdziesz 2,5. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz AWX-a i jeszcze go dłubać , to tylko i wyłącznie w quattro :hi:

Prezes coś o tym wie - niedługo zacznie się zima :naughty::kox: Szczerze powiedziawszy, to ja również polecam 1,9 i do tego jakiś mod. Bardzo oszczędne, tanie w eksploatacji, bo sofcie buta już ma niezłego - tak jak napisano wyżej, poza kulturą silnika V6 i częściej występującym Quattro się nie różni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz nie przesadzajcie ja o 2.5 ( 180 KM ) nei moge zlego slowa powiedziec , kultury pracy wogol nie da sie porownac , auto ma 145 tys i nic sie z niem nie dziej/dzialo moze to zasluga poprawionego silnika BUA dzieki Q prowadzi sie bajecznie i jezli mam byc szczery to auta wielkosci A4 bez tylnego lub napedu 4x4 juz nigdy wiecej nie kupie bo przedni naped w aucie tej wielkosci to porazka ( to wola bym juz kupic jakas mazde 6 czy avesisa przeynajmniej bezawaryje ) a wim co mowie bo przed tem mialem BLB oske , teraz mam q i roznica w prowadzniu jest ogromna...... a wracajac do silnika to 2,5 idealnie nadaje sie na dlugie trasy i znosi bezproblemowo jazde non stopem 180 Km/h i wiecej , czego nie moge powiedziec o 1,9 bo to silnik nie jest do takich predkosci.

Z tym ze gorzej z dlubaniem to fakt

Jak cos to brat mojej mamy ma takie auto na sprzedaz , na bazie kotrego powstaly moje przemyslenia :

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_bau_a4_25_tdi_180_km_quattro_full_sline_full_wyposazenie-t98364.0.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp, !!

Gdybym się zdecydował na 2,5 to pozostanę przy serii nawet jak by miało 155 PS ( oska !manual ! nie wyścigówka ale jedzie ! )

A gdyby AWX to tylko soft raczej . te 160 koni tez pojedzie !

Tylko boje się ze z chipowany AWX zacznie się sypać i palić jak smok ?!?!

W AWX jest większy wybór nawet można w miarę normalnej cienie dorwać sedana nie starego . Z 2,5 gorzej niema tragedii ale gorzej …

Wiec mam moje poszukiwania rozszerzyć o AWX czy i być pewnym ze chip go nie zabije czy pozostać wiernym V6 ;] ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czip ma go zabic?chlopie niektorzy tu wyciskaja z awx ponad 200kucy, a ty o jakis czipach piszesz :kox:.poczytaj troche zawsze warto sie doinformowac o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipowany awx kox

:good:

bardziej rozwojowy póki co od 2,5

To się już raczej nie zmieni. Jeśli auto do tras gdzie się jeździ z większymi prędkościami to może lepiej 2.5 V6, bo wiadomo silnik mniejszej pojemności bardziej cierpi na wyższych obrotach. Jeśli do jazdy po okolicy to AWX też ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko boje się ze z chipowany AWX zacznie się sypać i palić jak smok ?!?!

Zrobiłem na programie 45000 i auto dalej jeździ.Co do spalania to faktycznie jara jak cholera.Bardzo dynamicznie po zakorkowanym mieście 7,6.Dzisiaj zerkałem na średnie spalanie po mieście to mam 6,8.Jak wracałem ze zlotu w Pile to mi się nudziło i na trasie Piła-Lublin zrobiłem spalanie 4,70. Na baku najwięcej przejechałem 1320km , a zalałem 61l.Tak więc jak ktoś zrobi program z głową i się na tym zna to spalanie będzie takie samo lub nawet niższe niż fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko boje się ze z chipowany AWX zacznie się sypać i palić jak smok ?!?!

Zrobiłem na programie 45000 i auto dalej jeździ.Co do spalania to faktycznie jara jak cholera.Bardzo dynamicznie po zakorkowanym mieście 7,6.Dzisiaj zerkałem na średnie spalanie po mieście to mam 6,8.Jak wracałem ze zlotu w Pile to mi się nudziło i na trasie Piła-Lublin zrobiłem spalanie 4,70. Na baku najwięcej przejechałem 1320km , a zalałem 61l.Tak więc jak ktoś zrobi program z głową i się na tym zna to spalanie będzie takie samo lub nawet niższe niż fabryczne.

Posłuchaj kolego, co pisze Hugo - po chip'ie, jeżdżąc spokojnie zejdziesz ze spalaniem paliwa do mniejszych wartości, niż na serii. Dając mu w palnik, podskoczy o jakiś 1-1,5l w stosunku do serii, więc chyba nie ma się o co martwić.

Pamiętaj tylko, żeby oddać auto w dobre ręce, bo moich 2 znajomych chciało ostatnio oszczędzić i Passat B5 i A4 B5 się wysrały (nie znam szczegółów). Dodam, że program zrobiony przez jakiegoś garażowca - najprawdopodobniej ściągnięty z neta.

2,5 tdi jak już się uprzesz, to najlepiej z oznaczeniem BAU - czyli po 2003r. (180 KM z Q)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam AVF-a 192KM i 389NM i pali mi po mieście od 8 do 9,5 litra na 18". Ojciec ma 2,5 Q 180KM na 17" i pali mu 8,5 - 10!!

Kolega autor, z tego co napisał, to raczej nie będzie się bawił w przeróbki tak daleko idące, ale wyznacznik będzie miał jakiś co do spalania (jak się w ogóle zdecyduje na 1,9) :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak ze nie zmienilbym juz v6 na zadne r4 :no: . AWX/AVF malo pala po czipie potrafia byc szybkie. W 2.5 na sofcie ponad 180 wycisniesz wiec nie jest zle , jak lykniesz Q to moze 200 przekroczysz przy dobrym wietrze, i silnik zbytnio nie wyzylowany - co innego 200 w AWX - IMO. Oczywiscie 1.9 do modow sie 4x bardziej nadaje ale to juz kwiestia co kto chce z samochodem robic :gwizdanie: - jedni wymieniaja turbiny, doloty , coolery itp itd.... a inni sprzedaja i kupuja 3.0tdi :naughty:

Takie po sofcie z Q 2.5 to nie wiem czy go ten AWX tak wciaga na na sniadanie jak tu ktos pisal ... a ztego co czytam to np taki Trzeniowy sobie radzi swietnie.

. Dlugie trasy - V6 !! (jazda z predkoscia 180-200 nie jest meczarnia bo silnik pracuje fajnie - jezdzisz to wiesz o czym mowie)

1.9 to super silnik ale jak dla mnie topornie brzmi - o ile to mozna nazwac brzmieniem (jedni kochaja drudzy nienawidza), to mnie od niego skutecznie odpycha.

p.s. 2.5 wieksze koszty - ale to chyba dla Ciebie zrozumiale. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...