Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] V6 2,5TDI vs chipowany AWX ?


rubix

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz gdybym zmieniał swojego paździerza to również jedynie na 3,0tdi Q, albo na 330xD - oczywiście jeśli chodzi o diesel'a. 1,9 tdi to taki pierdzioch do przemieszczania się (czasem nawet w miarę szybkiego :>) po mieście i na trasach z logicznymi prędkościami. Kwestia tego, co stawiasz sobie za priorytet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak kolega KOval81 mówi 3.0TDI - mistrz

nie wiem czy mistrz a w dieslowskie V6 VAG to jedyne silniki ktore maja kulture pracy jakiej sie wymaga od auta za takie pieniadze.Calkowicie zgadzam sie mmcv i moje obecne auto jest otanim R4 w dyszlu jakie mam z koncernu VAG :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 w Q po czipsie ma tyle samo mocy co 2.5TDI np BDH w serii.

1.9 w Q będzie lżejszy z 80-100kg od 2.5 TDI

Osiągi bardzo ale to bardzo zbliżone.

Jedyną dużą różnicą w eksploatacji jest wymiana rozrządu

1.9 ok 1500PLN

2.5 ok 2500PLN

Jeżdzę 2 lata 2.5TDI i nie mogę mu nic zarzucić , no może tylko to że nie chce jeździć jak mu się zaleje PB :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz nie przesadzajcie ja o 2.5 ( 180 KM ) nei moge zlego slowa powiedziec , kultury pracy wogol nie da sie porownac , auto ma 145 tys i nic sie z niem nie dziej/dzialo moze to zasluga poprawionego silnika BUA dzieki Q prowadzi sie bajecznie i jezli mam byc szczery to auta wielkosci A4 bez tylnego lub napedu 4x4 juz nigdy wiecej nie kupie bo przedni naped w aucie tej wielkosci to porazka ( to wola bym juz kupic jakas mazde 6 czy avesisa przeynajmniej bezawaryje ) a wim co mowie bo przed tem mialem BLB oske , teraz mam q i roznica w prowadzniu jest ogromna...... a wracajac do silnika to 2,5 idealnie nadaje sie na dlugie trasy i znosi bezproblemowo jazde non stopem 180 Km/h i wiecej , czego nie moge powiedziec o 1,9 bo to silnik nie jest do takich predkosci.

Z tym ze gorzej z dlubaniem to fakt

Jak cos to brat mojej mamy ma takie auto na sprzedaz , na bazie kotrego powstaly moje przemyslenia :

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_bau_a4_25_tdi_180_km_quattro_full_sline_full_wyposazenie-t98364.0.html

Pozdrawiam

Z tym że 1.9 nie nadaje się do wyższych prędkości to sie nie zgodzę. Ja mam AVF i 180 - 190 czy nawet 200 to nie ma problemu, zajrzyj do mojego tematu i spójrz na foty, średnie spalanie 7.0litrów na odcinku 600km z czego 2/3 z tego z prędkością ponad 180km/h na tempomacie :D

Do tego dodam że prędzej bym się spodziewał że w 2.5 coś się wysra niż 1.9 czipowane padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że 1.9 nie nadaje się do wyższych prędkości to sie nie zgodzę. Ja mam AVF i 180 - 190 czy nawet 200 to nie ma problemu, zajrzyj do mojego tematu i spójrz na foty, średnie spalanie 7.0litrów na odcinku 600km z czego 2/3 z tego z prędkością ponad 180km/h na tempomacie :D

Do tego dodam że prędzej bym się spodziewał że w 2.5 coś się wysra niż 1.9 czipowane padnie.

Tylko zauważ jak silnik pracuje przy tych prędkosciach co napisałes, tak jak by miał zaraz wyskoczyć, taki jargot :naughty: ja również uwarzam że 2,5 będzie lepszy w trasy, nie wiem jak w A4 ale w A6 przy prędkosciach 180-200 silnik ładnie i cicho pracuje że aż chce sie jechać nie to co w 1.9 :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że 1.9 nie nadaje się do wyższych prędkości to sie nie zgodzę. Ja mam AVF i 180 - 190 czy nawet 200 to nie ma problemu, zajrzyj do mojego tematu i spójrz na foty, średnie spalanie 7.0litrów na odcinku 600km z czego 2/3 z tego z prędkością ponad 180km/h na tempomacie

to zapnij tempomat na 180Kmh przez 15 min i sprawdz sobie temp.oleju a pozniej zrob to samo w 2.5L - mysle ze sie zdziwysz.R4 w dieslu to nie ejst motor do latania z takim predkosciami.Ok mozna i nawet wiecje al chwilow a nie non stopem.A jesli tak latasz to...... nie chcial bym kupic auta po tobie :)[br]Dopisany: 22 Październik 2009, 11:07_________________________________________________

Tylko zauważ jak silnik pracuje przy tych prędkosciach co napisałes, tak jak by miał zaraz wyskoczyć, taki jargot :naughty: ja również uwarzam że 2,5 będzie lepszy w trasy, nie wiem jak w A4 ale w A6 przy prędkosciach 180-200 silnik ładnie i cicho pracuje że aż chce sie jechać nie to co w 1.9

dokładnie , kultura pracy silnika 2.0 przy tych prędkościach jest fatalna czuć i widać ze silnik sie meczy i nie specjalnie lubi takie prędkości.W 2,5l wujasa jest bajka i 190-200 można spokojnie nazwać prędkością podróżna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

julo23 to nie chodzi o to ze to auto Ci nie pojdzie tyle :wink4: czy tez ze nie da sie tak jechac. Rzecz wtym ze 2.5 to samochod na AUTOBANY, i jazda 200 na godzine przez pareset dobrych km nie meczy jak jazda 1.9(pomijajac to jak meczy sie silnik w 1.9 ) . Jezdzilem 1.9 pare razy i juz przy 3.0-3.2 tys ten silnik daje sie we znaki przy utrzymywaniu takiej predkosci.

Nie chce krytykowac tego motoru bo to naprawde swietna baza na mody itp , pod warunkiem ze kogos to jara. Ja wole miec mocniejsza serie i np podniesc tylko chipsem moc delikatnie - poprawic elastycznosc , i nie sprawdzac granicy wytrzymalosci silnika/sprzegla.

Turdzi :good: :good:[br]Dopisany: 22 Październik 2009, 11:15_________________________________________________

Do tego dodam że prędzej bym się spodziewał że w 2.5 coś się wysra niż 1.9 czipowane padnie.

a to z autopsji czy przeczytanych postow ? :gwizdanie:

Ja wrecz odwrotnie ...gdybysmy lecieli trasa po 200km/h ok. 500km to bardziej bym sie bal o Twojego 1.9 ze Ci sie ugotuje niz o mojego 2.5.

Jesli chodzi o codzienna eksploatacje to odpukac jeszcze mnie niczym nie zaskoczyl (zrobione 55tys poki co, wiec to niezawiele zeby cos sensownego powiedziec ale daje rade i np 22h jazda non-stop(2-3krotnie) z duzymi predkosciami nie sprawila mu zadnych problemow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor temtu nic nie pisał że do czego potrzebuje to auto czy do jazdy z dużą prędkością po autostradach czy na miasto

Mam B5 FL 2,5 tdi 150 PS i chce przejść na b6 w Dieslu! Zastanawiam się nad 2,5 155 ,163 a może 180 zależy jaki się trafi. Albo Chipowac AWX ?? Jak to wygląda z przyspieszeniem , trwałością , spalaniem i kosztami ? Co wybraliście by na moim miejscu ?

Jeśli chodzi o przyśpieszenie to AWX/AVF po chipie minimalnie szybszy od 2,5 155 i 163 w serii i porównywalny z 180km.

Trwałość silników jest również podobna z tym że AWX/AVF jest mniej awaryjny.

Spalanie w 1,9 jest o około 1-1,5L mniejsze od 2,5 wyszystko zależy od stylu jazdy.

Koszty utzrymania, tu zdecydowanie wygrywa 1,9.

Jak auto ma być na miasto i czasem trasa to zdecydowanie 1,9. Jak jeździsz bardzo dużo po autostradach z dużymi prędkościami to 2,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp ;]

Czy autostrada czy miasto . Ja jeżdżę głównie po miesicie czasem gdzieś skoczę w gorach czy mazury w tym roku byłem moim audikiem w IT Biobione ! 1000 km zrobiłem na baku no i jeszcze cos zostało . Spalanie jakies 6,2 na 17” wlaczylem tempomat i w Alpach czy z gorki czy pod 2,5 sunie wiem z autopsji .

Ale to jest była moja 1 taka trasa głownię cykl mieszany z przewaga miasta .

Najbardziej konkretna była wypowiedz JAROL’a THX !

Przekonuje mnie to do 1,9 ale jakoś mi się nie chce uwierzyć ze z prawie 10 letnie konstrukcji (2000/2001 pierwszy AWX ) podrasuje na samym programie do 160 170 km i zrobie nim 60 tys przez dwa lata bo tyle planuje jeździć i nic nie będzie się dzialo … :> było by super .

Ale te konia z LUFTU się nie biorą cos po d*pie musi dostać .

Z waszych wypowiedzi wywnioskowałem w skrócie kup AWX/AWF + DOBRY POGRAM i zapierdalasz tanio szybko bez awaryjnie ?!?!? Dobrze zrozumiałem ?cos mi się to zbyt piękne wydaje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rubix. Nie odkryję Ameryki, jeżeli napiszę, że każda sroka swój ogonek chwali ;)

Ja Ci napiszę tak:

poznałeś smak jazdy V6. Jeżeli zakupisz R4, to raczej będzie Ci trudno się odnaleźć.

Ostatnio robiłem logi kumplowi w jego AVF'ie. Jak tak sobie pojeździłem, to uwierz mi, nie potrafię opisać szczęścia, jakie odczuwałem po powrocie do mojego V6 :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wcześniej AWX, teraz mam 2.5 180 PS w B6 i 2.0 170 PS w B7 (oba Q), kultura pracy to jak pisali wcześniej, bez porównania, od 2 miechów nie mogę przyzwyczaić sie do klekotu 2.0, mimo że jest lepiej niż w 1.9. Żonka w 2.5 objeżdża mnie w 2.0 (oba seria),różnica w spalaniu to ok 1.5-2 L, ale między AWX w ośce a 2.5 Q to juz miałem ok 3-4 l. Ja bym brał 2.5. Musisz tylko policzyć czy Cię stać na EWENTUALNY wkład finansowy w rozrząd i górę silnika (przy starszych modelach).

Jak znajdziesz zdrowe 2.5 (180 w Q) to polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zauważ jak silnik pracuje przy tych prędkosciach co napisałes, tak jak by miał zaraz wyskoczyć, taki jargot :naughty: ja również uwarzam że 2,5 będzie lepszy w trasy, nie wiem jak w A4 ale w A6 przy prędkosciach 180-200 silnik ładnie i cicho pracuje że aż chce sie jechać nie to co w 1.9 :thumbdown:

Mój tam cichutko motorek pracuje, dobrze jest wyciszony, moze to nie jest ryk V6 ale ja przy kupowaniu to omijałem szerokim łukiem 2.5 i uciekałem gdzie pieprz rośnie.

Pewnie na mnie naskoczycie ale taka prawda, ostatnio byłem w warsztacie pytać o koszty rozrządu to się zaciekawili czy to czasem nie 2.5 bo dosyć dobrze wyposażony jak spojrzeli na parkingu. później sie jeszcze pół godziny nabijali z 2.5 - jeden przed drugim wspominał kolejne auta które ostanio robili i ile to właściciel tych 2.5 litrówek nie zapłacił za cześci i robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zauważ jak silnik pracuje przy tych prędkosciach co napisałes, tak jak by miał zaraz wyskoczyć, taki jargot :naughty: ja również uwarzam że 2,5 będzie lepszy w trasy, nie wiem jak w A4 ale w A6 przy prędkosciach 180-200 silnik ładnie i cicho pracuje że aż chce sie jechać nie to co w 1.9 :thumbdown:

Mój tam cichutko motorek pracuje, dobrze jest wyciszony, moze to nie jest ryk V6 ale ja przy kupowaniu to omijałem szerokim łukiem 2.5 i uciekałem gdzie pieprz rośnie.

Nie przejmuj się. Każdy się czasem myli. Grunt, to umieć się do tego przyznać ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@truckmaniac

jak chce mieć V6 to kupuje w benzynie :D

Własnie kupiłem drugie A4 3.0 V6 piękna sprawa :D Może niedługo wrzuce zdjęcia.

Ale mojego AVF i tak wole.

180 na autobanie i spalanie 7.0 Litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@truckmaniac

jak chce mieć V6 to kupuje w benzynie :D

Własnie kupiłem drugie A4 3.0 V6 piękna sprawa :D Może niedługo wrzuce zdjęcia.

Ale mojego AVF i tak wole.

180 na autobanie i spalanie 7.0 Litrów.

Kup 3.0 TDI :naughty: choć do benzyny nic nie mam.

A co do 1.9, to nie obraź się, bo to tylko moje subiektywne odczucie, ale kultura pracy tego silnika wywołuje u mnie palpitacje serca. Nic nie poradzę :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no następne moje auto to napewno będzie 3.0 TDI w A6.

Widac mamy rożne zdania na ten temat widocznie mieliśmy inne doświadczenia z awaryjnością silników spod ręki inżynierów z Ingolstadt. Ja już swoje odcierpiałem psychicznie i finansowo i to już nie są dla mnie tylko opowieści z forum.

Dlatego nie kupie więcej 2.0 TDI ani 2.5 TDI.

Ty moze trafiłeś na niepodjechany egzemplarz i póki co cieszysz się bezawaryjną jazdą i komfortem podróżowania z silnikiem V6 ale ilu może się tym pochwalić ? Najczęsciej tacy ludzie nic nie mówią bo głupio im się przyznać ile wpakowali w naprawy.

Pozdro i szerokości - dajmy sie wypowiedzić komuś innemu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...