Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wycięce katalizatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dżwięk jest taki sam, tylko turbo ładnie słychać. Wszystko pasowało idealnie ale ze śrubami miałem niezły zgryz :wallbash:, musiałem je ciąć na aucie a tam jest "super dostęp"[br]Dopisany: 11 Listopad 2009, 20:39_________________________________________________Dzisiaj przy troszkę szybszej jezdzie doszedłem do wniosku że auto pracuje o wiele ciszej niż z katalizatorem , i lepiej się zbiera już z niższych obrotów. :notworthy:

Opublikowano

byly uszczelki w komplecie?

Uszczelek nie ma ale idzie się dogadać za 160 zł + 20 wysyłka. Ja zamawiam na plecionce wzmocnionej. To co jest na aukcji to jest nie wzmocniona. Ciekawy jestem jak to spasuje.

I co, zamówiłeś? Wykonał Ci na plecionce wzmocnionej?

Opublikowano

byly uszczelki w komplecie?

Uszczelek nie ma ale idzie się dogadać za 160 zł + 20 wysyłka. Ja zamawiam na plecionce wzmocnionej. To co jest na aukcji to jest nie wzmocniona. Ciekawy jestem jak to spasuje.

I co, zamówiłeś? Wykonał Ci na plecionce wzmocnionej?

Tak odbieram w środę na plecionce wzmocnionej za 160 zeta

Opublikowano

To napisz jak pasowało, bo u mnie idealnie. Życzę powodzenia przy demontażu starego! :wallbash:

Opublikowano

tom2009, może fotostory z montażu takiego cuda?

ja już negocjuję z tłumiki-gruchot cenę z wzmocnioną plecionką... :)

I oczywiście daj znać jak się poprawiło po takiej akcji...

pozdro

FuThe

Opublikowano

tom2009, może fotostory z montażu takiego cuda?

ja już negocjuję z tłumiki-gruchot cenę z wzmocnioną plecionką... :)

I oczywiście daj znać jak się poprawiło po takiej akcji...

pozdro

FuThe

Powiedz że jesteś z forum i da ci za 160. Foto z montażu już gdzieś jest chyba na forum. W sobotę będę zakładał to napiszę jak spasowało. Może być problem ze śrubami. Trzeba dobry klucz 13 albo 12.

Opublikowano

To czekam na relacje tom2009 z montażu - powiedz jaki miałeś przebieg, czy ciężko było się dostać (lałeś śruby jakimś WD) i ogólnie jakie wrażenia...ja już wynegocjowałem przygotowanie z wzmocnioną plecionką, ale nie wiem czy przed zimą się zbiorę na wymianę. Czekam na wrażenia...może mnie przekonasz;)

Opublikowano

To czekam na relacje tom2009 z montażu - powiedz jaki miałeś przebieg, czy ciężko było się dostać (lałeś śruby jakimś WD) i ogólnie jakie wrażenia...ja już wynegocjowałem przygotowanie z wzmocnioną plecionką, ale nie wiem czy przed zimą się zbiorę na wymianę. Czekam na wrażenia...może mnie przekonasz;)

Przebieg masz w awatarze

To czekam na relacje tom2009 z montażu - powiedz jaki miałeś przebieg, czy ciężko było się dostać (lałeś śruby jakimś WD) i ogólnie jakie wrażenia...ja już wynegocjowałem przygotowanie z wzmocnioną plecionką, ale nie wiem czy przed zimą się zbiorę na wymianę. Czekam na wrażenia...może mnie przekonasz;)

Przebieg prawdziwy masz w moim obrazku :D a wymieniam bo mam drgania na biegu jałowym i zaczynam od plecionki i przy okazji kat chociaz nie sądzę żeby był zatkany ale nie wiadomo bo jeździła kobieta emerytka :D. Zameinnik już mam i w sobotę myślę zakładać. [br]Dopisany: 19 Listopad 2009, 15:20_________________________________________________

Dżwięk jest taki sam, tylko turbo ładnie słychać. Wszystko pasowało idealnie ale ze śrubami miałem niezły zgryz :wallbash:, musiałem je ciąć na aucie a tam jest "super dostęp"[br]Dopisany: 11 Listopad 2009, 20:39_________________________________________________Dzisiaj przy troszkę szybszej jezdzie doszedłem do wniosku że auto pracuje o wiele ciszej niż z katalizatorem , i lepiej się zbiera już z niższych obrotów. :notworthy:

A te uszczelki koniecznie trzeba wymienić ? Bardzo zniszczone ? Czy szkoda kupować i stare założyć ?

Opublikowano

Lepiej wymienić bo stara jest już zprasowana. A koszt żaden ( 14 zł.)

Opublikowano

To czekam na relacje tom2009 z montażu - powiedz jaki miałeś przebieg, czy ciężko było się dostać (lałeś śruby jakimś WD) i ogólnie jakie wrażenia...ja już wynegocjowałem przygotowanie z wzmocnioną plecionką, ale nie wiem czy przed zimą się zbiorę na wymianę. Czekam na wrażenia...może mnie przekonasz;)

Przebieg masz w awatarze

To czekam na relacje tom2009 z montażu - powiedz jaki miałeś przebieg, czy ciężko było się dostać (lałeś śruby jakimś WD) i ogólnie jakie wrażenia...ja już wynegocjowałem przygotowanie z wzmocnioną plecionką, ale nie wiem czy przed zimą się zbiorę na wymianę. Czekam na wrażenia...może mnie przekonasz;)

Przebieg prawdziwy masz w moim obrazku :D a wymieniam bo mam drgania na biegu jałowym i zaczynam od plecionki i przy okazji kat chociaz nie sądzę żeby był zatkany ale nie wiadomo bo jeździła kobieta emerytka :D. Zameinnik już mam i w sobotę myślę zakładać. [br]Dopisany: 19 Listopad 2009, 15:20_________________________________________________

Dżwięk jest taki sam, tylko turbo ładnie słychać. Wszystko pasowało idealnie ale ze śrubami miałem niezły zgryz :wallbash:, musiałem je ciąć na aucie a tam jest "super dostęp"[br]Dopisany: 11 Listopad 2009, 20:39_________________________________________________Dzisiaj przy troszkę szybszej jezdzie doszedłem do wniosku że auto pracuje o wiele ciszej niż z katalizatorem , i lepiej się zbiera już z niższych obrotów. :notworthy:

A te uszczelki koniecznie trzeba wymienić ? Bardzo zniszczone ? Czy szkoda kupować i stare założyć ?

Jeżeli masz zakładać katalizator w postaci zamiennik to pozostawił bym oryginalny ale to twoja sprawa. Osobiście wymieniałem plecionkę u siebie i katalizator zostawiłem po uprzednim przedmuchaniu jak na razie przy przebiegu 180 tys nic mu nie jest i jest drożny ponadto bez żadnych problemów w rodzinie śmiga AVG z katalizatorem ze stanem licznika 220. Uszczelki lepiej wymień ponieważ nie ma pewności czy stare nie będą przepuszczać spalin.

Opublikowano

Zabrałem się dzisiaj za wymianę katalizatora na zamiennik ze złączem elastycznym oferowany przez tłumiki-gruchot i niestety nie dałem rady wykręcić starego kata. Kurde miałem miało czasu a dostęp strasznie kiepski i przełożyłem robotę na przyszłą sobotę. Śruby koło turbiny poszły bez problemu ale z drugiej strony to masakra. Możecie mi powiedzieć jak podchodziliście do tych śrub ? Czy odkręcaliście tą osłonę przegłubu przykręconą na imbusach ? Bo chyba inaczej tam nie podejdzie do tych śrub ??? Od góry kiepski dostęp a od dołu zasłania ta osłona przegłubu. Myślałem że w 1 godzinę to zrobię ale na to trzeba więcej czasu !!!! W przyszłą sobotę się za to wezmę. Dajcie może jakieś wskazówki. Widzę że na forum się zarejestrował Pan od tłumików gdzie kupowałem zamiennik więc może on da mi wskazówki jak to odkręcić ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. [br]Dopisany: 21 Listopad 2009, 15:39_________________________________________________

WITAM to ja jestem producentem tego zamiennika w razie pytań to proszę kontaktowania się najlepiej przez stronę www.tlumiki-gruchot.pl

Miło powitać Pana na forum :) Może będzie można uzyskać jakieś fachowe doradztwo odnośnie wydechów od Pana na forum.

Opublikowano

Ja nie odkręcałem tej osłony nad półosią. Wystarczy kilka razy potraktować śruby WD40 i mieć dobry klucz z przedłużką i przegubową końcówką i można łatwo odkręcić. Śrubę z prawej strony (od strony koła) można odkręcić oczkowym kluczem, tylko trzeba włożyć rękę od strony koła.

Opublikowano

Ja nie odkręcałem tej osłony nad półosią. Wystarczy kilka razy potraktować śruby WD40 i mieć dobry klucz z przedłużką i przegubową końcówką i można łatwo odkręcić. Śrubę z prawej strony (od strony koła) można odkręcić oczkowym kluczem, tylko trzeba włożyć rękę od strony koła.

Załatwię sobie własnie lepszy klucz z przedłużką, śruby spryskałem już kilka razy wd40. Do tej od koła podszedłem kluczem oczkowym i się kręciła ale z nią to pewnie bym sobie spokojnie poradził. A tą górną śrubę i boczną od silnika odkręcałeś od góry czy od dołu ? Ja próbowałem to odkręcać na podnośniku ......

Opublikowano

Ja poradziłem sobie z tymi śrubami w ten sposób, że odkręciłem opaskę łączącą przednią cześć wydechu z tylną i wyjąłem katalizator kawałkiem rury wydechowej obok silnika z tym, że trzeba odkręcić zawór EGR.

Opublikowano

Ja poradziłem sobie z tymi śrubami w ten sposób, że odkręciłem opaskę łączącą przednią cześć wydechu z tylną i wyjąłem katalizator kawałkiem rury wydechowej obok silnika z tym, że trzeba odkręcić zawór EGR.

Też teraz tak pomyślałem. Nawet nie trzeba by demontować osłon pod silnikiem chyba ... Ale po co EGR demontowałeś ?

Opublikowano

Też teraz tak pomyślałem. Nawet nie trzeba by demontować osłon pod silnikiem chyba ... Ale po co EGR demontowałeś ?

Osłony musisz odkręcić ponieważ nie wymanewrujesz tym kawałkiem wydechu, ja dodatkowo odkręcałem od podłogi tą poprzeczkę znajdującą się za osłoną skrzyni bo końcówka wydechu mi o nią wadziła. Auto musi stać na kanale i zachodzi konieczność obracania wydechem aby to wyjąć bez problemu. Po wyjęciu masz dobry dostęp zarówno przy odkręcaniu jak i skręcaniu. EGR odkręcałem ponieważ nie przejdzie katalizator. Nie chciałem zrujnować pół samochodu i przy okazji go przeczyściłem. Nie wiem czy to widziałeś ale w dziale warsztat jest temat poświęcony wymiany plecionki. Powodzenia

Opublikowano

Widziałem widziałem. Niestety kanału nie mam i zastanawiam się czy zrobię to bez kanału .. Chyba nie wymanewruję z tą rurą .....

Opublikowano

Widziałem widziałem. Niestety kanału nie mam i zastanawiam się czy zrobię to bez kanału .. Chyba nie wymanewruję z tą rurą .....

Bez kanału będzie ci ciężko :no:

Opublikowano

Bez kanału to będzie tragedia! Ja odkręciłem obudowę filtra powietrza, ale dopiero jak obciołem śruby to mi kat wylazł. Bo z rurą ni cholery niechciał wyleść.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...