Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana przegubu zewnętrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja tylko dodam że w silniku AJM wymieniałem ostatnio osłonę przegubu w kolegi ucie i tam wkręcenie śruby żeby zdjąć przegub niestety nie pomaga jest tam zawleczka sprężynowa którą trzeba zdjąć i przez uderzenie młotkiem przegub zejdzie aha bez rozpięcia dwóch dolnych wahaczy się nie obeszło skręcenie kół na max nic nie dało przegub nie wyszedł

Opublikowano

Jarek, a próbowałeś na postawionych kołach? U mnie od strony kierowcy całość wychodziła idealnie. Ale od strony pasażera trzeba było postawić go na kołach, bo w pozycji na lewarku nie dało się wyjąć.

Opublikowano

Ja tylko dodam że w silniku AJM wymieniałem ostatnio osłonę przegubu w kolegi ucie i tam wkręcenie śruby żeby zdjąć przegub niestety nie pomaga jest tam zawleczka sprężynowa którą trzeba zdjąć i przez uderzenie młotkiem przegub zejdzie aha bez rozpięcia dwóch dolnych wahaczy się nie obeszło skręcenie kół na max nic nie dało przegub nie wyszedł

zamiast wachaczy odkreccie najpierw koncowke drazka powinno pomoc,i wtedy kola na maxa

Opublikowano

Jarek, a próbowałeś na postawionych kołach? U mnie od strony kierowcy całość wychodziła idealnie. Ale od strony pasażera trzeba było postawić go na kołach, bo w pozycji na lewarku nie dało się wyjąć.

Nie chciałem żeby coś mi się od strony skrzyni rozsypało wolałem odpiąć dolne wahacze bo górne wahacze i końcówka drążka to śruby od nich tak są zapieczone że młotkiem nie mogłem wybić żadnej dlatego musiałem rozpiąć dolne wahacze

Opublikowano

Z tymi górnymi wahaczami jest problem. Wiem bo to przerabiałem. Młotkiem nie za wiele się zdziała. W moim przypadku pomogło WD40 plus podgrzanie całości i wtedy dopiero młotek. Na "sucho" prędzej bym coś pokrzywił niż ruszył tą śrubę.

Opublikowano

Witam PANÓW.

Odświeżę temacik.

Chcę wymienić osłonę przegubu od strony pasażera.

Czy ktoś by mógł napisać jakie dokładnie narzędzia są potrzebne(rozmiary itp).

Nie mam niestety garażu ale mam zamiar to zrobić za blokiem na parkingu:D trochę hardcorowe WIEM.

Chce mieć wszytko dograne żebym nagle nie musiał latać po miesicie za jakimś narzędziem.

Opublikowano

Witaj kolego ja dokładnie robiłem to tydzień temu i juz ci mowie co ci potrzebne

Narzędzia:

Imbus 14 lub klucz 24 zależy czy masz śrubę oryginalna czy juz zmieniona

przedłużka do klucza najlepiej rura tak ok 1 m (bo śruba może być zapieczona)

jak będziesz wyciagał całą pół os to jeszcze potrzebujesz klucz gwiazdkę chyba 8 jak sie nie mylę

młotek i druga osoba co by ci nacisnęła hamulec i skręciła kołami :> :decayed:

a zapomniałem i części osłona przegubu z rowkiem i smar grafitowy ale to daja w komplecie

Opublikowano

Dzięki bardzo.Oto właśnie chodziło.

Powiedz czy długo się z tym bawiłeś??

Chcę jak najmniej demontować elementów.

Pozdro

Opublikowano

no u mnie niestety nie poszło bez wyciagania całej pół ośki bo nie wyciagnołem przegubu z samego skrętu ale z odkręceniem wszystkiego zeszło mi jakies 1,5 godzinki ale nie spiesząc sie i przy okazji piłem sobie browarka :naughty:

Opublikowano

jak robisz pod blokiem to radze caly przod podniesc i postawic na solidnych klockach (czasami trzeba szarpnac) :wink4:

Opublikowano

Nie trzeba wymontowywać wahaczy.Wystarczy wypiąć końcówkę drążka i dobrze odchylić piastę trzymając za tarczę hamulcową. Przy montażu przyda się pomoc drugiej osoby .Samemu trydno jedną ręką odchylić tarczę a drugą wsunąć przegub.

Opublikowano

Ostatnio musiałem niestety po raz kolejny wymienić gumę przegubu zewnętrznego - ostatnio chyba sam ją delikatnie przeciąłem i to niestety z tej prawej gorszej strony. Cała operacja zajęła mi 30 minut bez ściemy. Nie odkręcałem żadnych drążków czy innych rzeczy. Wyciągałem całą półośkę tak jak opisywałem to wcześniej. Nie ściągałem nawet koła. Najpierw odkręciłem śrubę przy piaście, potem auto na lewarek aby swobodnie móc odkręcać kołem i po kolei odkręciłem śruby trzymające przegub wewnętrzny. Potem auto należy postawić na kołach (inaczej będzie problem z wyjęciem całej półosi) i skręcić koła maks w lewą stronę. Wtedy półośka wychodzi idealnie. Całość szybko na stół, błyskawiczne zbicie przegubu (czyścić go nie musiałem bo przecięcie gumy była akurat minimalne więc nawet smaru za dużo nie u było a brud nie miał opcji się dostać), wciskając nowy smar wypchnąłem stary który usunąłem. Szybka wymiana gumy i montaż całości w odwrotnej kolejności. Kumpel który na mnie patrzył zrobił tylko wielkie oczy.

Ta sama operacja na przegubie od strony kierowcy jest prostsza, bo jest znacznie więcej miejsca.

Opublikowano

Witam! Niekiedy jadąc słychać charakterystyczne cykanie w lewym kole. Co świadczy o zużyciu przegubu. Jednak razem z cykaniem - ale tylko po wrzuceniu na luz - szarpie lewym kołem tak mocno że aż całe auto się trzęsie. Kiedy auto ciągnie na biegu przegub cyka ale szarpanie nie występuje. Dodam jeszcze że cykanie pojawia się i zanika średnio co dwa dni. Sprawdziłem klocki, tarcze, wahacze i wszystko ok. Więc czy to szarpanie to wina przegubu? Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Po niedzieli biorę się za wymianę ale nie mam pewności czy tylko przegub załatwi problem.

Opublikowano

Skręć kołami maks w jedną stronę i ruszaj tak. Potem to samo w drugą stronę. Jeśli to przegub to będzie strzelał. Jeśli nic nie będzie strzelać to mało prawdopodobne żeby u ciebie był to przegub zewnętrzny.

Opublikowano

piszecie, że aby wyjąć półośkę trzeba mieć wkręcone koło, postawić auto na ziemię i skręcić koła w lewo. jak wygląda złożenie? z tego na ile kumam to normalnie w powietrzu bo śruby ściągną półoś.

Opublikowano

a jak wyglada zalozenie przegubu? trzeba poprostu nabic? na sile? czy jest jakis inny sposob?

Jeśli chodzi ci o założenie przegubu na półośkę to tak - trzeba użyć siły. Innej opcji nie ma. Stukasz młotkiem od góry, przez jakieś drewienko aż przegub nie wskoczy.

Opublikowano

mam problem czyscilem przegub,

i obracalem tym w srodku,

i teraz nie wiem ktora strona ustawic,

sa podobne ale jedna strona na rantach ma wciecia, kolo kulek ona ma byc widoczna na rozlozonym przegubie, czy ta gladka bez wciec na rantach?

Opublikowano

Panowie nie trzeba wyciagac polosi do wymiany przegubu zewnetrznego ani wypinac wahaczy a tym bardziej nie wolno wypinac koncowki drazka bo bedzie trzeba jechac na zbieznosc i mowie tu tylko o wypieciu ze zwrotnicy.

Poluzowac srube wkrecona w przegub oraz poluzowac sruby kola.Podniesc na lewarku i podstawic klocek drewniany.Zdejmujemy kolo,odkrecamy srube z przegubu.Skrecamy kola maksymalnie zaciskiem hamulcowym na zewnatrz,tzn.:przegub lewy to kola w prawa strone,przegub prawy to kola w lewa strone aby sobie ulatwic jezeli ktos robi to pierwszy raz pproponuje odkrecenie zacisku (klucz 17,dwie sruby).Wysuwamy przegub,jezeli nie da rady wysunac wkladamy jakis bolec w piaste i wybijamy.Nastepnie wyciagamy przegub manipulujac nim w strone tylu samochodu tam gdzie zrobilismy sobie miejsce poprzez skrecenie kol w przeciwnym kierunku. Zbijamy przegub,jezeli nie chce zejsc trzeba kogos poprosic zeby trzymal polos napinajac ja w strone przegubu wewnetrznego aby go nie uszkodzic.

Przy wkladaniu przegubu procedura ta sama,tzn. wkladamy z tej strony w ktora nam wyszedl.

Wymiana przegubu to ok. 15-20 min.dla kogos kto robil to juz kilka razy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...