goldi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Ja tylko dodam że w silniku AJM wymieniałem ostatnio osłonę przegubu w kolegi ucie i tam wkręcenie śruby żeby zdjąć przegub niestety nie pomaga jest tam zawleczka sprężynowa którą trzeba zdjąć i przez uderzenie młotkiem przegub zejdzie aha bez rozpięcia dwóch dolnych wahaczy się nie obeszło skręcenie kół na max nic nie dało przegub nie wyszedł
Labiel Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Jarek, a próbowałeś na postawionych kołach? U mnie od strony kierowcy całość wychodziła idealnie. Ale od strony pasażera trzeba było postawić go na kołach, bo w pozycji na lewarku nie dało się wyjąć.
krzysiek23 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Ja tylko dodam że w silniku AJM wymieniałem ostatnio osłonę przegubu w kolegi ucie i tam wkręcenie śruby żeby zdjąć przegub niestety nie pomaga jest tam zawleczka sprężynowa którą trzeba zdjąć i przez uderzenie młotkiem przegub zejdzie aha bez rozpięcia dwóch dolnych wahaczy się nie obeszło skręcenie kół na max nic nie dało przegub nie wyszedł zamiast wachaczy odkreccie najpierw koncowke drazka powinno pomoc,i wtedy kola na maxa
goldi Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Jarek, a próbowałeś na postawionych kołach? U mnie od strony kierowcy całość wychodziła idealnie. Ale od strony pasażera trzeba było postawić go na kołach, bo w pozycji na lewarku nie dało się wyjąć. Nie chciałem żeby coś mi się od strony skrzyni rozsypało wolałem odpiąć dolne wahacze bo górne wahacze i końcówka drążka to śruby od nich tak są zapieczone że młotkiem nie mogłem wybić żadnej dlatego musiałem rozpiąć dolne wahacze
Labiel Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Z tymi górnymi wahaczami jest problem. Wiem bo to przerabiałem. Młotkiem nie za wiele się zdziała. W moim przypadku pomogło WD40 plus podgrzanie całości i wtedy dopiero młotek. Na "sucho" prędzej bym coś pokrzywił niż ruszył tą śrubę.
ardian6 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Witam PANÓW. Odświeżę temacik. Chcę wymienić osłonę przegubu od strony pasażera. Czy ktoś by mógł napisać jakie dokładnie narzędzia są potrzebne(rozmiary itp). Nie mam niestety garażu ale mam zamiar to zrobić za blokiem na parkingu:D trochę hardcorowe WIEM. Chce mieć wszytko dograne żebym nagle nie musiał latać po miesicie za jakimś narzędziem.
e2rdd23 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Witaj kolego ja dokładnie robiłem to tydzień temu i juz ci mowie co ci potrzebne Narzędzia: Imbus 14 lub klucz 24 zależy czy masz śrubę oryginalna czy juz zmieniona przedłużka do klucza najlepiej rura tak ok 1 m (bo śruba może być zapieczona) jak będziesz wyciagał całą pół os to jeszcze potrzebujesz klucz gwiazdkę chyba 8 jak sie nie mylę młotek i druga osoba co by ci nacisnęła hamulec i skręciła kołami :> a zapomniałem i części osłona przegubu z rowkiem i smar grafitowy ale to daja w komplecie
ardian6 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Dzięki bardzo.Oto właśnie chodziło. Powiedz czy długo się z tym bawiłeś?? Chcę jak najmniej demontować elementów. Pozdro
e2rdd23 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 no u mnie niestety nie poszło bez wyciagania całej pół ośki bo nie wyciagnołem przegubu z samego skrętu ale z odkręceniem wszystkiego zeszło mi jakies 1,5 godzinki ale nie spiesząc sie i przy okazji piłem sobie browarka
Buba Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 jak robisz pod blokiem to radze caly przod podniesc i postawic na solidnych klockach (czasami trzeba szarpnac)
janusz_stg Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Nie trzeba wymontowywać wahaczy.Wystarczy wypiąć końcówkę drążka i dobrze odchylić piastę trzymając za tarczę hamulcową. Przy montażu przyda się pomoc drugiej osoby .Samemu trydno jedną ręką odchylić tarczę a drugą wsunąć przegub.
Labiel Opublikowano 9 Września 2010 Autor Opublikowano 9 Września 2010 Ostatnio musiałem niestety po raz kolejny wymienić gumę przegubu zewnętrznego - ostatnio chyba sam ją delikatnie przeciąłem i to niestety z tej prawej gorszej strony. Cała operacja zajęła mi 30 minut bez ściemy. Nie odkręcałem żadnych drążków czy innych rzeczy. Wyciągałem całą półośkę tak jak opisywałem to wcześniej. Nie ściągałem nawet koła. Najpierw odkręciłem śrubę przy piaście, potem auto na lewarek aby swobodnie móc odkręcać kołem i po kolei odkręciłem śruby trzymające przegub wewnętrzny. Potem auto należy postawić na kołach (inaczej będzie problem z wyjęciem całej półosi) i skręcić koła maks w lewą stronę. Wtedy półośka wychodzi idealnie. Całość szybko na stół, błyskawiczne zbicie przegubu (czyścić go nie musiałem bo przecięcie gumy była akurat minimalne więc nawet smaru za dużo nie u było a brud nie miał opcji się dostać), wciskając nowy smar wypchnąłem stary który usunąłem. Szybka wymiana gumy i montaż całości w odwrotnej kolejności. Kumpel który na mnie patrzył zrobił tylko wielkie oczy. Ta sama operacja na przegubie od strony kierowcy jest prostsza, bo jest znacznie więcej miejsca.
marcelc Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Witam! Niekiedy jadąc słychać charakterystyczne cykanie w lewym kole. Co świadczy o zużyciu przegubu. Jednak razem z cykaniem - ale tylko po wrzuceniu na luz - szarpie lewym kołem tak mocno że aż całe auto się trzęsie. Kiedy auto ciągnie na biegu przegub cyka ale szarpanie nie występuje. Dodam jeszcze że cykanie pojawia się i zanika średnio co dwa dni. Sprawdziłem klocki, tarcze, wahacze i wszystko ok. Więc czy to szarpanie to wina przegubu? Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Po niedzieli biorę się za wymianę ale nie mam pewności czy tylko przegub załatwi problem.
Labiel Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 Skręć kołami maks w jedną stronę i ruszaj tak. Potem to samo w drugą stronę. Jeśli to przegub to będzie strzelał. Jeśli nic nie będzie strzelać to mało prawdopodobne żeby u ciebie był to przegub zewnętrzny.
RAFLIK A4 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Czy ktoś mi powie gdzie dokładnie i w jakiej pozycji maja być założone te 2 podkładki (Pierscienie) które są w zestawie z przegubem! Bo na zdjęciach niestety ale togo nie widać http://img685.imageshack.us/img685/4107/pierscienierys1e.jpg czy ten kierunek podkładki jest w dobra stronę obrócony czy powinien być na odwrót??
Kuba A4 Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 piszecie, że aby wyjąć półośkę trzeba mieć wkręcone koło, postawić auto na ziemię i skręcić koła w lewo. jak wygląda złożenie? z tego na ile kumam to normalnie w powietrzu bo śruby ściągną półoś.
igore36 Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 a jak wyglada zalozenie przegubu? trzeba poprostu nabic? na sile? czy jest jakis inny sposob?
Labiel Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Opublikowano 25 Listopada 2010 a jak wyglada zalozenie przegubu? trzeba poprostu nabic? na sile? czy jest jakis inny sposob? Jeśli chodzi ci o założenie przegubu na półośkę to tak - trzeba użyć siły. Innej opcji nie ma. Stukasz młotkiem od góry, przez jakieś drewienko aż przegub nie wskoczy.
igore36 Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 mam problem czyscilem przegub, i obracalem tym w srodku, i teraz nie wiem ktora strona ustawic, sa podobne ale jedna strona na rantach ma wciecia, kolo kulek ona ma byc widoczna na rozlozonym przegubie, czy ta gladka bez wciec na rantach?
knipex Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Panowie nie trzeba wyciagac polosi do wymiany przegubu zewnetrznego ani wypinac wahaczy a tym bardziej nie wolno wypinac koncowki drazka bo bedzie trzeba jechac na zbieznosc i mowie tu tylko o wypieciu ze zwrotnicy. Poluzowac srube wkrecona w przegub oraz poluzowac sruby kola.Podniesc na lewarku i podstawic klocek drewniany.Zdejmujemy kolo,odkrecamy srube z przegubu.Skrecamy kola maksymalnie zaciskiem hamulcowym na zewnatrz,tzn.:przegub lewy to kola w prawa strone,przegub prawy to kola w lewa strone aby sobie ulatwic jezeli ktos robi to pierwszy raz pproponuje odkrecenie zacisku (klucz 17,dwie sruby).Wysuwamy przegub,jezeli nie da rady wysunac wkladamy jakis bolec w piaste i wybijamy.Nastepnie wyciagamy przegub manipulujac nim w strone tylu samochodu tam gdzie zrobilismy sobie miejsce poprzez skrecenie kol w przeciwnym kierunku. Zbijamy przegub,jezeli nie chce zejsc trzeba kogos poprosic zeby trzymal polos napinajac ja w strone przegubu wewnetrznego aby go nie uszkodzic. Przy wkladaniu przegubu procedura ta sama,tzn. wkladamy z tej strony w ktora nam wyszedl. Wymiana przegubu to ok. 15-20 min.dla kogos kto robil to juz kilka razy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się