swirus Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 witam jestem nowicjuszem i liczę na pomoc i zrozumienie.... mam a4 z silnikiem 2,5tdi 110kW (obecnie 185tys km ma na liczniku;nie wiem ile w pamięci) i musze powiedzieć że nieźle się spisywało... (niestety czas przeszły) . Problemy zaczęły się od wycieku oleju z obudowy filtra , pokryw zaworowych i gdzieś za turbo. Po wizycie u mechanika dowiedziałem sie że odma była zapchana - oki. Zrobione i był spokój przez jakiś czas. Problem się powtórzył raz ,drugi no i trzeci. Po raz kolejny olej wyciska z obudowy filtra, pokrywy zaworowe są mokre przy wtryskach (przy gumkach). Zauważyłem że w interku od str kierowcy jest olej no i oczywiście zaczyna kopcić strasznie na szaro. ;( Ze sterownika wyskoczyły dwa błędy: 1117 błąd sporadyczny 575 błąd sporadyczny autko jakby traci na mocy no i dziwnie sie zbiera. szarpie przy 2000 rpm i przy około 3000 jakby go coś dusiło(delikatnie ale czuć). Oleju ubywa a ja chciałbym jeszcze pojeździć tym autkiem z jakieś 5 lat... Macie jakieś dobre rady dla laika ( wizyta u mechanika nieunikniona więc to pomijajcie) żebym wiedział na co zwrócić uwagę , co musi być zrobione żeby co miesiąc nie jeździć do warsztatu... straciłem już zaufanie do warsztatów bo juz w kilku byłem i niestety albo nie wiedzą jak sobie z tym radzić albo celowo działają żeby zarobić ... może macie namiary na jakiś pewny warsztat w okolicy Tarnowskich Gór, Gliwic , Katowic... z góry dzięki za pomoc uzupełnij profil o model silnika bo musiałem zgadywać,żeby temat poprawić sorki i dzięki
kudalty66 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 jak duzo tego oleju ci ubywa, na jakim oleju jezdzisz??? popatrz na moje wątki zobaczysz jakie mozna miec przejscia z tym silnikiem, skoro odma wymieniona nie powinno juz tak puszczać, pytanie na jaka odmę wymieniłeś czy była ori z serwisu, a moze znów sie zapchała???
swirus Opublikowano 25 Października 2009 Autor Opublikowano 25 Października 2009 oleju znika na 100km jakies 300-400ml no i kopci na szaro/biało leje mu pół syntetyka z castola a wymiany robie najpozniej co 10 000 (olej i wszystkie filtry) wydaje mi sie ze odma nie byla wymieniona choc mechanik twierdzi inaczej.... moze trafilem jakis felerny model bo mam z nim czary mary raz w miesiącu... to przez odme moze tak kopcic i olej pchac w intercooler ? wiesz moze co to za bledy: 1117 Sygnał ładowania generatora terminala DF 575 cos z ukladem dolotowym
bartek213 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 zmień odme sam kup ori z serwisu gdzies na forum jest watek z dokładnymi zdjeciami jak to zrobic i przy okazji koniecznie zmień podkładki pod wtryskami musza byc koniecznie ori pozatym przy okazji wymiany odmy sprawdz jak wirnik w turbinie wyglada bo mozliwe że przez ta zapchana odme zajezdziłeś turbo. Sprawdz tez wąż odpowitrzajacy silnik on wchodzi do rury ktora idzie od filtra powietrza do turbo jezeli tam nie bedzie oleju to masz zajezdzone tubo a jezeli bedzie no to musisz szukac dalej
Dżej Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 swirus Kody błędów znajdziesz tutaj. 0575 jest związany z problemami w dolocie powietrza, od nieszczelności układu począwszy. Zobacz, czy po drodze od turbiny aż do kolektora dolotowego nie ma plam, nie jest mokro.
Gość Zimny Chirurg Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 UUUUU 2,5 TDI jak nie zarabiasz 10 tyś PLN na miech to utoniesz z tym silnikiem. Straszna lipa te silniki ze nikt Ci nie powiedział co to moze być za tragedia zanim go nabyłeś. Szkoda. No ale pewnie bedziesz miał za chwile wszystko do wymiany włącznie z wałkami rozżądu, pompą wtryskową , turbiną pompą eleju, zaworkami zwrotnymi i z całą resztą co smaruje ten silnik. Jak trafisz lipną sztuke to jest beczka bez dna. Jak to jeszcze jakoś działa to proponował bym uciekać z tego silnika jak jeszcze w miare jezdzi. trafić zdrową jednostke to jakieś ok 4% ze bedzie normalnie sie sprawowała. Zresztą poczytaj na forum o tych silnikach to pewnie sie załamiesz co zes nabył. Pozdrawiam ZC P.S. Jak masz takie ubytki oleju i kopci to juz pewnie turbo na 1 ogień pójdzie do wymiany.
swirus Opublikowano 26 Października 2009 Autor Opublikowano 26 Października 2009 dzieki za pomoc i dobre rady... troszke sie juz naczytalem na temat AKN. no coz mi pozostalo? wieszac sie nie mam zamiaru a jezdzic trzeba wiec bede musial sie zabrac do roboty. jesli natrafie na jakies problemy to napewno sie zglosze. jeszcze raz dzieki serdeczne czy te podkladki pod wtryskami to mozna tak sobie wymienic czy trzeba odpowietrzac uklad paliwowy? ps: jakas dobra rada dla laika za jakim autkiem warto sie rozgladac?
bartek213 Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 nie trzeba odpowietrzac mozesz smiało samemu w domu wymieniac a naj lepszym autkiem dla ciebie bedzie poczciwe 1.9tdi
swirus Opublikowano 26 Października 2009 Autor Opublikowano 26 Października 2009 zwykly 1,9 tdi? czemu nie. pytanie tylko czy moze byc ten 130km? troszke juz slyszalem na ich temat. a moze 2,0 170km? moze ten jest jakis bardziej odporny na niewiedze laika?
bartek213 Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 naj lepiej to własnie 19tdi 130 koni nowsze bym odpuscił bo sa rownie problematyczne co twoj aktualny
rookie Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 najlepszy, najtrwalszy AFN i AVG, a najlepiej AVG z 99 lub 2000 roku po face lifcie i szukaj takiego w Niemczech z książką, da się poszukać z małym przebiegiem, ja poszukałem z 148 tys.km na blacie i auto nówka, taki mam i taki polecam
kudalty66 Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 nie trzeba odpowietrzac mozesz smiało samemu w domu wymieniac a naj lepszym autkiem dla ciebie bedzie poczciwe 1.9tdi jak to nie trzeba odpowietrzać, a probowałes kiedyś odpalic V6 tke, chocby po wymianie przelewów???? lub filtra paliwa???[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 00:40_________________________________________________ UUUUU 2,5 TDI jak nie zarabiasz 10 tyś PLN na miech to utoniesz z tym silnikiem. Straszna lipa te silniki ze nikt Ci nie powiedział co to moze być za tragedia zanim go nabyłeś. Szkoda. No ale pewnie bedziesz miał za chwile wszystko do wymiany włącznie z wałkami rozżądu, pompą wtryskową , turbiną pompą eleju, zaworkami zwrotnymi i z całą resztą co smaruje ten silnik. Jak trafisz lipną sztuke to jest beczka bez dna. Jak to jeszcze jakoś działa to proponował bym uciekać z tego silnika jak jeszcze w miare jezdzi. trafić zdrową jednostke to jakieś ok 4% ze bedzie normalnie sie sprawowała. Zresztą poczytaj na forum o tych silnikach to pewnie sie załamiesz co zes nabył. Pozdrawiam ZC P.S. Jak masz takie ubytki oleju i kopci to juz pewnie turbo na 1 ogień pójdzie do wymiany. silniki wbrew pozorom nie sa takie złe, są tylko i wyłacznie bardziej wrażliwe na slabe paliwo filtry i oleje, jak bedziesz dbal to bedziesz miał!!! P.S. a dlaczego nie 5% jest dobra, lub np nie 3%???? skad takie dane??? pozdrawiam
Musashi Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 silniki 2,5 tdi sa bdb, pod warunkiem ze poprzedni wlasciele o dbali o motor. odpowietrzac uklad paliwowy bezwglednie trzeba. jezeli silnik kopci, pierwszym elementem, ktory nalezy wymienic jest odma.
swirus Opublikowano 27 Października 2009 Autor Opublikowano 27 Października 2009 wiem o tym ze jak sie dba to sie ma... niestety nie wiem czy przebieg jest prawdziwy i jak bylo autko traktowane. slyszalem opinie ze przy trosce odpowiedniej silniczek wcale nie jest taki zly i ze to najczesciej niewiedza(w moim przypadku) lub "oszczednosc" wlascicieli jest przyczyna awaryjnosci... nie pozostaje nic innego jak szarpnac sie raz konkretnie i go ratowac. dzieki za wsparcie
kudalty66 Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 wiem o tym ze jak sie dba to sie ma... niestety nie wiem czy przebieg jest prawdziwy i jak bylo autko traktowane. slyszalem opinie ze przy trosce odpowiedniej silniczek wcale nie jest taki zly i ze to najczesciej niewiedza(w moim przypadku) lub "oszczednosc" wlascicieli jest przyczyna awaryjnosci... nie pozostaje nic innego jak szarpnac sie raz konkretnie i go ratowac. dzieki za wsparcie mnie też mój szarpnał i to dużo, ale po remoncie pojechałem do Rogala na mineralną, zrobiłem program i teraz na zwykłe 1.9 bym sie nie zazmienił, chyba że ARL +soft pozdrawiam i dobrych mechaników ci życze,.
swirus Opublikowano 29 Października 2009 Autor Opublikowano 29 Października 2009 no cóż , chwilowo autko stoi ... zdania na temat tego silnika są podzielone i po przeglądnięciu tematów z nim związanych wiem już coś więcej ... ja niestety swojego nie zmieniam! nie ma to jak pomruk V6. to lek na zszarpane nerwy... przyznaje ze zaraz po kupnie autka wymienilem przelewy bez odpowietrzania... brak reakcji. odpalil bez problemu skoro odme mam zatkana i ja wymieniam na nowa czy nie warto by bylo zdjac miski olejowej i jej wyczyscic? jakis musi byc powod ze sie zatyka. zmienia olej co max 10tys i filtry wiec jaka moze byc przyczyna?
kudalty66 Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 no cóż , chwilowo autko stoi ... zdania na temat tego silnika są podzielone i po przeglądnięciu tematów z nim związanych wiem już coś więcej ... ja niestety swojego nie zmieniam! nie ma to jak pomruk V6. to lek na zszarpane nerwy... przyznaje ze zaraz po kupnie autka wymienilem przelewy bez odpowietrzania... brak reakcji. odpalil bez problemu skoro odme mam zatkana i ja wymieniam na nowa czy nie warto by bylo zdjac miski olejowej i jej wyczyscic? jakis musi byc powod ze sie zatyka. zmienia olej co max 10tys i filtry wiec jaka moze byc przyczyna? a po co chcesz miske zciagać, ???? Odma sie zapycha z powodu troche złej konstrukcji i złej jakosci oleju, im lepszy olej tym wieksze szanse ze sie nie zapcha, w nowszych 2.5 tdi odma została poprawiona i niema juz siteczka które może sie zapychac
swirus Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Opublikowano 1 Listopada 2009 hmmmm.... czyli castrol półsyntetyczny to nienajlepszy wybor? co wiec najlepiej lac do v-ki?
kubson Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Ja mam castrola 10w40 i jeszcze mi nic nie spalil oleju ...
swirus Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 ... turbo i walki ocalone, odma wymieniona, uszczelnione co trzeba.... :> ... niunia pomyka jak marzenie DZIĘKI SERDECZNE WSZYSTKIM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się