Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Problem z silnikiem i mocą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

jestem nowicjuszem i liczę na pomoc i zrozumienie.... :wink4:

mam a4 z silnikiem 2,5tdi 110kW (obecnie 185tys km ma na liczniku;nie wiem ile w pamięci) i musze powiedzieć że nieźle się spisywało...

(niestety czas przeszły) :(. Problemy zaczęły się od wycieku oleju z obudowy filtra , pokryw zaworowych i gdzieś za turbo. Po wizycie u mechanika dowiedziałem sie że odma była zapchana - oki. Zrobione i był spokój przez jakiś czas. Problem się powtórzył raz ,drugi no i trzeci. Po raz kolejny olej wyciska z obudowy filtra, pokrywy zaworowe są mokre przy wtryskach (przy gumkach). Zauważyłem że w interku od str kierowcy jest olej no i oczywiście zaczyna kopcić strasznie na szaro. ;( Ze sterownika wyskoczyły dwa błędy:

1117 błąd sporadyczny

575 błąd sporadyczny

autko jakby traci na mocy no i dziwnie sie zbiera. szarpie przy 2000 rpm i przy około 3000 jakby go coś dusiło(delikatnie ale czuć).

Oleju ubywa a ja chciałbym jeszcze pojeździć tym autkiem z jakieś 5 lat... Macie jakieś dobre rady dla laika ( wizyta u mechanika nieunikniona więc to pomijajcie) żebym wiedział na co zwrócić uwagę , co musi być zrobione żeby co miesiąc nie jeździć do warsztatu...

straciłem już zaufanie do warsztatów bo juz w kilku byłem i niestety albo nie wiedzą jak sobie z tym radzić albo celowo działają żeby zarobić ...

może macie namiary na jakiś pewny warsztat w okolicy Tarnowskich Gór, Gliwic , Katowic...

z góry dzięki za pomoc

uzupełnij profil o model silnika bo musiałem zgadywać,żeby temat poprawić

sorki i dzięki

Opublikowano

jak duzo tego oleju ci ubywa, na jakim oleju jezdzisz???

popatrz na moje wątki zobaczysz jakie mozna miec przejscia z tym silnikiem,

skoro odma wymieniona nie powinno juz tak puszczać, pytanie na jaka odmę wymieniłeś czy była ori z serwisu, a moze znów sie zapchała???

Opublikowano

oleju znika na 100km jakies 300-400ml no i kopci na szaro/biało

leje mu pół syntetyka z castola a wymiany robie najpozniej co 10 000 (olej i wszystkie filtry)

wydaje mi sie ze odma nie byla wymieniona choc mechanik twierdzi inaczej....

moze trafilem jakis felerny model bo mam z nim czary mary raz w miesiącu...

to przez odme moze tak kopcic i olej pchac w intercooler ?

wiesz moze co to za bledy:

1117 Sygnał ładowania generatora terminala DF

575 cos z ukladem dolotowym

Opublikowano

zmień odme sam kup ori z serwisu gdzies na forum jest watek z dokładnymi zdjeciami jak to zrobic i przy okazji koniecznie zmień podkładki pod wtryskami musza byc koniecznie ori pozatym przy okazji wymiany odmy sprawdz jak wirnik w turbinie wyglada bo mozliwe że przez ta zapchana odme zajezdziłeś turbo. Sprawdz tez wąż odpowitrzajacy silnik on wchodzi do rury ktora idzie od filtra powietrza do turbo jezeli tam nie bedzie oleju to masz zajezdzone tubo a jezeli bedzie no to musisz szukac dalej

Opublikowano

swirus

Kody błędów znajdziesz tutaj.

0575 jest związany z problemami w dolocie powietrza, od nieszczelności układu począwszy. Zobacz, czy po drodze od turbiny aż do kolektora dolotowego nie ma plam, nie jest mokro.

Gość Zimny Chirurg
Opublikowano

UUUUU

2,5 TDI jak nie zarabiasz 10 tyś PLN na miech to utoniesz z tym silnikiem. Straszna lipa te silniki ze nikt Ci nie powiedział co to moze być za tragedia zanim go nabyłeś. Szkoda. No ale pewnie bedziesz miał za chwile wszystko do wymiany włącznie z wałkami rozżądu, pompą wtryskową , turbiną pompą eleju, zaworkami zwrotnymi i z całą resztą co smaruje ten silnik. Jak trafisz lipną sztuke to jest beczka bez dna. Jak to jeszcze jakoś działa to proponował bym uciekać z tego silnika jak jeszcze w miare jezdzi. trafić zdrową jednostke to jakieś ok 4% ze bedzie normalnie sie sprawowała. Zresztą poczytaj na forum o tych silnikach to pewnie sie załamiesz co zes nabył.

Pozdrawiam

ZC

P.S. Jak masz takie ubytki oleju i kopci to juz pewnie turbo na 1 ogień pójdzie do wymiany.

Opublikowano

dzieki za pomoc i dobre rady...

troszke sie juz naczytalem na temat AKN. no coz mi pozostalo? wieszac sie nie mam zamiaru a jezdzic trzeba wiec bede musial sie zabrac do roboty. jesli natrafie na jakies problemy to napewno sie zglosze. jeszcze raz dzieki serdeczne

czy te podkladki pod wtryskami to mozna tak sobie wymienic czy trzeba odpowietrzac uklad paliwowy?

ps: jakas dobra rada dla laika za jakim autkiem warto sie rozgladac?

Opublikowano

zwykly 1,9 tdi? czemu nie. pytanie tylko czy moze byc ten 130km? troszke juz slyszalem na ich temat.

a moze 2,0 170km? moze ten jest jakis bardziej odporny na niewiedze laika?

Opublikowano

najlepszy, najtrwalszy AFN i AVG, a najlepiej AVG z 99 lub 2000 roku po face lifcie

i szukaj takiego w Niemczech z książką, da się poszukać z małym przebiegiem,

ja poszukałem z 148 tys.km na blacie i auto nówka,

taki mam i taki polecam

Opublikowano

nie trzeba odpowietrzac mozesz smiało samemu w domu wymieniac a naj lepszym autkiem dla ciebie bedzie poczciwe 1.9tdi

jak to nie trzeba odpowietrzać, a probowałes kiedyś odpalic V6 tke, chocby po wymianie przelewów???? lub filtra paliwa???[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 00:40_________________________________________________

UUUUU

2,5 TDI jak nie zarabiasz 10 tyś PLN na miech to utoniesz z tym silnikiem. Straszna lipa te silniki ze nikt Ci nie powiedział co to moze być za tragedia zanim go nabyłeś. Szkoda. No ale pewnie bedziesz miał za chwile wszystko do wymiany włącznie z wałkami rozżądu, pompą wtryskową , turbiną pompą eleju, zaworkami zwrotnymi i z całą resztą co smaruje ten silnik. Jak trafisz lipną sztuke to jest beczka bez dna. Jak to jeszcze jakoś działa to proponował bym uciekać z tego silnika jak jeszcze w miare jezdzi. trafić zdrową jednostke to jakieś ok 4% ze bedzie normalnie sie sprawowała. Zresztą poczytaj na forum o tych silnikach to pewnie sie załamiesz co zes nabył.

Pozdrawiam

ZC

P.S. Jak masz takie ubytki oleju i kopci to juz pewnie turbo na 1 ogień pójdzie do wymiany.

silniki wbrew pozorom nie sa takie złe, są tylko i wyłacznie bardziej wrażliwe na slabe paliwo filtry i oleje, jak bedziesz dbal to bedziesz miał!!!

P.S. a dlaczego nie 5% jest dobra, lub np nie 3%???? skad takie dane???

pozdrawiam

Opublikowano

silniki 2,5 tdi sa bdb, pod warunkiem ze poprzedni wlasciele o dbali o motor.

odpowietrzac uklad paliwowy bezwglednie trzeba.

jezeli silnik kopci, pierwszym elementem, ktory nalezy wymienic jest odma.

Opublikowano

wiem o tym ze jak sie dba to sie ma... niestety nie wiem czy przebieg jest prawdziwy i jak bylo autko traktowane. slyszalem opinie ze przy trosce odpowiedniej silniczek wcale nie jest taki zly i ze to najczesciej niewiedza(w moim przypadku) lub "oszczednosc" wlascicieli jest przyczyna awaryjnosci...

nie pozostaje nic innego jak szarpnac sie raz konkretnie i go ratowac.

dzieki za wsparcie

Opublikowano

wiem o tym ze jak sie dba to sie ma... niestety nie wiem czy przebieg jest prawdziwy i jak bylo autko traktowane. slyszalem opinie ze przy trosce odpowiedniej silniczek wcale nie jest taki zly i ze to najczesciej niewiedza(w moim przypadku) lub "oszczednosc" wlascicieli jest przyczyna awaryjnosci...

nie pozostaje nic innego jak szarpnac sie raz konkretnie i go ratowac.

dzieki za wsparcie

mnie też mój szarpnał i to dużo, :wallbash: ale po remoncie pojechałem do Rogala na mineralną, zrobiłem program :evil: i teraz na zwykłe 1.9 bym sie nie zazmienił, chyba że ARL +soft :naughty: pozdrawiam i dobrych mechaników ci życze,.

Opublikowano

no cóż , chwilowo autko stoi ...

zdania na temat tego silnika są podzielone i po przeglądnięciu tematów z nim związanych wiem już coś więcej ...

ja niestety swojego nie zmieniam! nie ma to jak pomruk V6. to lek na zszarpane nerwy...

przyznaje ze zaraz po kupnie autka wymienilem przelewy bez odpowietrzania... brak reakcji. odpalil bez problemu

skoro odme mam zatkana i ja wymieniam na nowa czy nie warto by bylo zdjac miski olejowej i jej wyczyscic?

jakis musi byc powod ze sie zatyka. zmienia olej co max 10tys i filtry wiec jaka moze byc przyczyna?

Opublikowano

no cóż , chwilowo autko stoi ...

zdania na temat tego silnika są podzielone i po przeglądnięciu tematów z nim związanych wiem już coś więcej ...

ja niestety swojego nie zmieniam! nie ma to jak pomruk V6. to lek na zszarpane nerwy...

przyznaje ze zaraz po kupnie autka wymienilem przelewy bez odpowietrzania... brak reakcji. odpalil bez problemu

skoro odme mam zatkana i ja wymieniam na nowa czy nie warto by bylo zdjac miski olejowej i jej wyczyscic?

jakis musi byc powod ze sie zatyka. zmienia olej co max 10tys i filtry wiec jaka moze byc przyczyna?

a po co chcesz miske zciagać, ????

Odma sie zapycha z powodu troche złej konstrukcji i złej jakosci oleju, im lepszy olej tym wieksze szanse ze sie nie zapcha, w nowszych 2.5 tdi odma została poprawiona i niema juz siteczka które może sie zapychac

Opublikowano

hmmmm....

czyli castrol półsyntetyczny to nienajlepszy wybor? co wiec najlepiej lac do v-ki?

Opublikowano

Ja mam castrola 10w40 i jeszcze mi nic nie spalil oleju ...

Opublikowano

... turbo i walki ocalone, odma wymieniona, uszczelnione co trzeba.... :>

... niunia pomyka jak marzenie :evil:

DZIĘKI SERDECZNE WSZYSTKIM

:cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...