Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Problem z obrotami po odpaleniu - problem rozwiązny


Largo79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam mały problem i nie wiem co może być przyczyną.

Problem polega na tym iż po odpaleniu skaczą mnie obroty silnika, czasem potrafi zgasnąć. Trwa to około jednej minuty lub jeśli uda się ruszyć (bo silnik zachowuje się jakby mu brakowało mocy) to po przejechaniu około 1km wszystko ustaje i silnik pracuje normalnie. Przeczyściłem przepływomierz ale gdzieś wyczytałem że mogę mieć dwa, jeśli tak to gdzie on się znajduje?? A może ktoś miał już taki przypadek i będzie znał rozwiązanie!!!

Ostatnio zauważyłem że ten problem nie występuje przy wyższych temperaturach i mniejszej wilgotności powietrza, może ktoś miał takie przypadek i wie jak go rozwiązać?? Od jakiegoś czasu mamy dość ładną pogodę i temperatury w granicach 10 stopni i wtedy problemu nie ma, jak zakładałem ten wątek to były przymrozki i duża wilgotność co mogło skutkować takim zachowaniem silnika.

Problem z skaczącymi obrotami zniknął po wyczyszczeniu przepustnicy oraz czujnika przepływu masy powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest umieszczona u Ciebie ale u mnie znajduje się mniej więcej pod kolektorem wydechowym.

Może przyczyną być też jakaś nieszczelność. Porostu weź latarkę i poprzeglądaj dokładnie wszystko pod machą. Jak nic nie znajdziesz to pozostaje podjechanie do warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem świece i nadal problem jest, dzieje się to na Pb, zresztą jak napisałem na zimnym silniku po odpaleniu przez około jedną minutę skaczą obroty i bark mocy żeby ruszyć, przy wymianie świec zauważyłem że jedna świeca była cała okopcona na czwartym cylindrze, zamieniłem miejscami cewki zapłonowe i sprawdzę dzisiaj co czy nadal się robi osmolenie na świecy bo może coś jest nie tak z cewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temp do ECU byc moze oszukuje i dostaje za mała dawke paliwa, ale sprawdx tez ta cewke o której pisałes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka jest OK, sonda lambda też OK, nie wiem co z przepustnicą (jeśli wiecie gdzie ona się znajduje to prosiłbym o info). Takie jeszcze jedno pytanie czy w moim samochodzie jest silniczek krokowy a jeśli tak to też gdzie on się może znajdować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżam temat bo mam podobny problem,

silnik aeb, po odpaleniu na zimnym silniku kulawi drży i spadają obroty, bardzo słaby na niskich obrotach, wkręca się na wyższe bez problemu ale szarpie. Po przejechaniu 1 km działo sie to dalej na postoju, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu po 10 min problem znika... Jak silnik się rozgrzeje tez tego problemu nie zauważam, rozrząd, świece i filtry swierzo po wymianie.

Co polecacie sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm miałem coś takiego jak padła mi sonda lambda

może zna ktoś nr kat sondy lambdy tej przed katem.....zaczynam mysleć o wymianie.oczywiście AVJ.doszedłem że to nr wg etki 06B 906 265D sonda firmy NTK czy zna ktoś odpowiednik tej sondy w BOSCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...