Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

Motul 5W40...masakra, kontrolka oil min wyła co 100ml, a na bagnecie też ubywało. A na 10w40 cisza i trzyma poziom.

kiko79,

powiedz ile przejeżdżasz km dziennie i czy codziennie jeździsz ? Czy są to dystanse do pracy i z powrotem ? Czy coś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też będę zmieniał tylko nie wiem który lepszy volwoline Max live 10w40 czy ten motul S 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul 5W40...masakra, kontrolka oil min wyła co 100ml, a na bagnecie też ubywało. A na 10w40 cisza i trzyma poziom.

kiko79,

powiedz ile przejeżdżasz km dziennie i czy codziennie jeździsz ? Czy są to dystanse do pracy i z powrotem ? Czy coś jeszcze.

dziennie robię ok. 40 km, rano do pracy i po 10 godz. powrót. Jeżdżę absolutnie codziennie, bo na rower nawet przy ładnej pogodzie jestem za leniwy. I mówię absolutnie szczeże i poważnie: u mnie na motulu 6100S+ oleju nie ubywa, a na Motulu 8100 x-cess 5w40 ubywało znacznie a do tego kontrolka oil min zapalała się co 100 km. Teraz mam motula 6100S+, przejechałem na nim już ok. 6000km. Zmieniany w połowie sierpnia. W międzyczasie był wyjazd do Ustki (z Białegostoku jest trochę km) i z porotem, kilka wpadów na mazury, reszta to jazda po mieście. Od tego czasu poziom spał od 2 mm od poziomu MAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. Czyli w porządku. Super.


Cześć koledzy.

Ponieważ przed momentem pisałem do kolegi "enrike2", bo prosił mnie o odpowiedź na temat wybrania oleju do swojego silnika. Odpisałem mu podobnie jak Wam koledzy, tutaj dopisując jeszcze co nieco.

Kiedyś przez 8 miesięcy jeździłem na oleju Motul 10W/40 i miałem problem, bo olej mi wciągał samochód i kontrolka się zapalała co 100km. Przeszedłem więc na inny olej, który wg mnie również nie jest podrabiany, czyli na taki, który nie przechodzi przez nasze polskie ręce lub przechodzi go jak najmniej. Najmniej podrabiany. Przeszedłem więc z tego Motula 10W/40 6100 Synergy na Valvoline 5W/40 MaxLife. Jeździłem na tym Valvolinie 5W/40 od kwietnia tego roku, czyli zaraz po zimie czyli przez 9miesiący, przy czym zmieniałem go ponownie na koniec czerwca. Z kontrolką oleju nie miałem problemu. Olej silnik wciągał. Przejeżdżałem równo 700-800 km na tym Valvolinie, po czym załączała się mi kontrolka "oil min". Załączała się prawidłowo, bo na bagnecie zaraz po zgaszeniu gorącego silnika miałem minimum. Dolewałem więc kolejne 500ml i tak do kolejnego minimum. W zależności od nogi na pedale gazu oraz trybu miejskiego lub autostradowego oleju szło więcej lub mniej.

Ja teraz w czwartek wieczorem u kolegi "waskivw" zmieniałem olej na nowy. Na dotychczasowym oleju, czyli na Valvolinie 5W/40 MaxLife przejeździłem od końca czerwca 8tys. km. (niecałe 6miesięcy). Teraz silnik zalałem olejem typu Liqui Moly MoS2 10W/40. Kupiłem bańkę 5litrów + 1litr. Kupiłem również filtr MANN'a oraz płukankę Liqui Moly Engine Flush 300ML (kod 2640 - jakoś tak, bo opakowania 500ml w sklepie nie mieli wówczas - 26....coś tam).

W garażu kolegi waskivw, kolega waskivw dolał mi do istniejącego oleju (starego) tą płukankę. Włączyłem silnik. Samochód pracował na biegu jałowym 15minut. Po tym czasie spuściliśmy olej. Waskivw po spuszczeniu starego oleju, zakręcił korek i zmienił mi filtr oleju na nowy (MANN). Wlaliśmy do 3/4 na bagnecie tego nowego oleju z dodatkiem MoS2. Olej ten ma inny kolor. Jest Szary. Nie złocisty.

Kolega waskivw opowiedział mi taką informację, że miał wcześniej klienta, który swój samochód, bodajże BMW zalewał również olejem Valvolinie. Po spuszczeniu tego oleju, olej ten przyjmował kolor podchodzący po czerwony. U mnie po spuszczeniu tego starego Valvoline, również miałem kolor podchodzący pod czerwony. Nie wiem czy ma to znaczenie czy nie, jednak do tej pory przepracowany olej miał raczej kolor smolisty, ciemny, czarny.

W sobotę i niedzielę zrobiłem 650km na tym nowym oleju. Do dnia dzisiejszego od wymiany oleju zrobiłem już 750km. Nic się nie dzieje złego. Raczej same plusy.

Po pierwsze, kontrolka oleju nie fiksuje. Chyba, że to zasługa zimy i niskiej temperatury (poniżej 10st. C). Nie zafiksowała po przejechaniu pierwszych 100km. Przejechałem już 750km od zamknięcia i nie podnoszenia maski i jest ok. Przez 7 interwałów (7x100km) kontrolka się nie pojawiła. Jest to ogromny plus. Nie ma więc minimum w silniku jeszcze. Vagiem jeszcze nie sprawdzałem bo mi się nie chce.

Silnik od momentu zalania wg mnie działa jeszcze ciszej niż do tej pory na Valvolinie. Jest jeszcze jedna rzecz. Interesująca. Mianowicie, silnik mi poprawił osiągi. Ma przyspieszenie poprawione. Zrywa się o wiele lepiej niż do tej pory. Kolejnym plusem jest to, że zapieprzałem 140km na autostradzie, że mnie gliniarze nawet drapnęli cywilnym samochodem na ograniczeniu 110 i udało się mi przejechać dystans 460km na 47litrach gazu. Do tej pory na 47 litrach LPG udawało się mi przejechać 360km. Więc przejechałem dodatkowo 100km więcej. Oznaczałoby to, że ten olej 10W/40 z tym MoS2 doszczelnił tak silnik (przede wszystkim pierścienie w silniku), że wzrosła kompresja, bo samochód dostał mocy, jest silniejszy niż do tej pory oraz, że zmniejszyło się mi spalanie. Przejechałem 100km więcej.

Na chwilę obecną ten olej jest wg nie najlepszym jaki miałem, chociaż nie wiem z drugiej strony czy olej ten powinienem wlać do swojego silnika. Nie wiem do końca czy spełnia wszystkie normy Audi/VW. Jest olejem z górnej półki i nie jest podrabiany. Może podrabiany to on i jest ale w najmniejszym stopniu spośród wszystkich dostępnych na rynku. Zapłaciłem kwotę: 5litrów oleju (122zł) + 1litr oleju (29zł) + płukanka(24zł) = 175zł. Oleju wziąłem bańkę 5litrów i 1litr, bo sądziłem, że lepiej wziąć więcej aby mieć na dolewkę. Mieć spokój na jakiś czas. Na razie nie dolałem nic przez 750km. Zobaczę ile się mi uda przejechać do pojawienia się oil min. Chyba, że się ten "oil min" nie zapali, więc silnik nie zjadłby tego oleju. Jeszcze raz napiszę, że po przejechaniu dystansu 750km od zalaniu silnika tym olejem, nie odczuwam pogorszenia przyspieszenia sinika. Jest on lepiej doszczelniony niż na Valvolinie po tym dystansie. Na Valvolinie po tym dystansie odczuwałem, że silnik tak jakby głośniej chodził i że jest to pewnie związane z małą jego ilością w silniku. Miałem dobre przypuszczenia bo w niedługim czasie pojawiała się kontrolka "oil min". Tutaj, na tym Liqui Moly MoS2 10W/40 lub dzięki tej płukance Liqui Moly Engine Flush 300ML (kod 2640) po przejechaniu tych 750km silnik nadal pracuje cicho. Nie wydaje się mi, żeby miał blisko minimum oleju w silniku.

Zobaczymy ile się mi uda przejechać. Może na Vagu odczytam ile wskazuje poziom.

Pozdrawiam


Co panów "smerfów", którzy mnie drapnęli na S7, to udało się mi z Nimi dojść do konsensusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem z zainteresowaniem, bo zbliża mi się wymiana oleju. Zastosuje ten sam zestaw co Ty.

Sporo Ci auto pali. Ja na butli 40l pojemności roboczej robię 450-460 km jadąc spokojnie. Prując po trasie 120-140 km/h zrobię 400 km. Miasto nie wiem, bo nie jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo Ci auto pali. Ja na butli 40l pojemności roboczej robię 450-460 km jadąc spokojnie. Prując po trasie 120-140 km/h zrobię 400 km. Miasto nie wiem, bo nie jeżdżę.

Majac silnik 2.0 zschodzisz ze spalaniem ponieżej 9l :hi: to wg mnie rewelacyjny wynik. Mi ciezko zejść ADR poniżej 10 to naprawde trzeba tryb economy załączać :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzisz kolego, że zrobiłem 460km na butli LPG 47litrach, prując po drodze. Dotąd miałem 47litrówLPG/360km=13.05l/km. Teraz wyszło: 47litrówLPG/460km=10.21l/km - prując. Gdybym jechał spokojnie, zamknął bym się w okolicach 550km lub więcej. Wówczas zszedłbym może i do 9litrów na 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo Ci auto pali. Ja na butli 40l pojemności roboczej robię 450-460 km jadąc spokojnie. Prując po trasie 120-140 km/h zrobię 400 km. Miasto nie wiem, bo nie jeżdżę.

Majac silnik 2.0 zschodzisz ze spalaniem ponieżej 9l :hi: to wg mnie rewelacyjny wynik. Mi ciezko zejść ADR poniżej 10 to naprawde trzeba tryb economy załączać :facepalm:

Bratu w Passacie B5 1.8 palił około 10 litrów, więc wszystko w normie.

No to widzisz kolego, że zrobiłem 460km na butli LPG 47litrach, prując po drodze. Dotąd miałem 47litrówLPG/360km=13.05l/km. Teraz wyszło: 47litrówLPG/460km=10.21l/km - prując. Gdybym jechał spokojnie, zamknął bym się w okolicach 550km lub więcej. Wówczas zszedłbym może i do 9litrów na 100km.

Cieszą mnie Twoje obecne rezultaty. Byłem po prostu zaskoczony wynikiem 13l/100 km. Fajny masz zbiornik :)

Ciekaw jestem, czy u mnie zmiana oleju przyniesie takie efekty jak u Ciebie. Myślę jeszcze nad Motulem 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany oleju mam jeszcze 4tys km i również przechodzę na 10W40 z dotychczasowego 5W40. Myślę pozostać przy Valvoline Max Life, ale to się jeszcze zobaczy ;)Dajmon tego Liqui Moly gdzie kupowałeś? Pytam bo gdybym się jednak na niego zdecydował to potrzebuję jakiegoś pewnego źródła żeby nie kupić przez Alle.. Kujawskiego w opakowaniu Liqui Moly :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem tylko w tym że ten olej spełnia normę 501.01 - 505.00. Do naszych ALT oleje mają mieć normę 502.00 - 505.00. Oczywiście roma 505.00 jest dla silników diesla, a 502.00 i 501.01 dla benzyny. No i z tego co wyczytałem norma 502 jest nowocześniejsza niż 501.01.


W instrukcji Forda znalazłem wpis, ze starszą normę można zastąpić nowszą (w silnikach benz. forda była norma 913A, potem 913B teraz jest 913C a już widziałem oleje z normą 913D) ale nie zaleca się operacji odwrotnej. Oczywiście w naszych książkach obsługi takich łopatologicznych tłumaczeń Audi nie zapisało ale technika jest chyba taka sama. Czy więc mozna cofnąć się w normie z 502.00 do 501.01?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym castrola nie zalał :gwizdanie: Do silników które "ponoć" lubią olej i w ogóle do wszystkich tylko motul lub valvoline :good:

popieram w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany oleju mam jeszcze 4tys km i również przechodzę na 10W40 z dotychczasowego 5W40. Myślę pozostać przy Valvoline Max Life, ale to się jeszcze zobaczy ;)Dajmon tego Liqui Moly gdzie kupowałeś? Pytam bo gdybym się jednak na niego zdecydował to potrzebuję jakiegoś pewnego źródła żeby nie kupić przez Alle.. Kujawskiego w opakowaniu Liqui Moly :D

Ja kupuję oleje w jednym miejscu od kwietnia tego roku. Jest to sklep w Dąbrowie Górniczej. Sklep ten wystawia się również na portalu alledrogo. Znają mnie tam, bo wącham u nich oleje przed zakupem. Dostaję bardzo dobrą cenę jak dla osoby prywatnej.

Podaję Wam namiary:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fracingoil.pl%2F&ei=uWuQVNvhMOrnygOSn4A4&usg=AFQjCNG01mw5FhG06XhvuhlY-NwXesM8Iw&bvm=bv.81828268,d.bGQ&cad=rja

Ja kupuję tutaj i jestem zadowolony.

Przeczytał z ciekawości fajne zdanie odnośnie płukanki:

LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE

Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów i resztek olei. Poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie osadów min. Osadu blokującego pierścienie tłokowe. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla.

Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju.

Zastosowanie:

Stosować przed wymianą oleju. 500 ml preparatu wystarcza na 5 l oleju silnikowego. Dolać do oleju silnikowego przy rozgrzanym silniku i dać mu popracować 5-10 minut na biegu jałowym. Nie jeździć. Nie zwiększać obrotów. Zlać stary olej. Wymienić filtr i zalać świeży olej.

....rozpuszczenie osadów min. Osadu blokującego pierścienie tłokowe

Więc coś na zasadzie lania nafty na tłoki.

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmon śmigaj , testuj i opisuj , ja tam od dawna wiem że ten olej jest B.Dobry , sprawdzałem go już w różnych silnikach PB i ON i po prostu działa , MoS2 robi swoje .

Olej jest dostpny w IC, AD Stachura , łącznie z całą chemią LM , maja dużo dobrych dodatków do olejów itd.

Wczoraj wymieniałem olej w skrzyni biegów w Sabb 9-3 SS 2.0T ( problemy z płynnym wrzucaniem biegów , po rozgrzaniu skrzyni nieco lepiej ) dostał ori GM , jazda 200 km ( stroiliśmy LPG ) i niewiele pomogło , więc został zaaplikowany dodatek LM do skrzyń , dzisiaj telefon od klienta i mówi że skrzynia jakby się naprawiła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałbym LM, ale zastanawia mnie to, co napisał kiko, że nie spełnia normy dla Altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałbym LM, ale zastanawia mnie to, co napisał kiko, że nie spełnia normy dla Altka.

ja też się zastanawiałem nad tą normą 501.01. A nas jak wół jest norma 502.00. Z drugiej strony to trochę dziwne, bo chyba wszystkie oleje z LiquiMoly z klasą lepkości 10w40 mają specyfikację 501.01 505.00. Gdzieś znalazłem informację że 502.00 505.00 jest w oleju z rynku niemieckiego, ale polska strona LM tego oleju nie pokazuje. Spróbowałbym tego MoS2 ale ta norma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Dzisiaj mając na blacie 796km od wymiany oleju, postanowiłem z ciekawości sprawdzić Vag'iem, co słychać w blokach pomiarowych instrumentów od poziomu oleju. No cóż wartość oleju za ostatnio przejechany dystans 100km, czyli od 600km....do 700km był zero (0mm). Cóż, trudno się mówi. Stwierdziłem, że jak przejadę jeszcze te 4 km, tak żeby dobić do równych 800km od zamknięcia maski, to pewnie powinien się pojawić komunikat "oil min", a na Vagu pojawić się pewnie wartość: -1mm.

I tak też zrobiłem. Wracając do domu, przekroczyłem magiczny próg 800km i załączył się "oil min". Będąc już u siebie na podwórku, sprawdziłem stan oleju na bagnecie. Rzeczywiście był to stan minimum na moim czarnym bagnecie, którego kiedyś Wam przedstawiałem.

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Na tej fotce (poniżej) zaznaczony jest stan minimum oleju na moim czarnym bagnecie, reprezentujący załączoną kontrolkę "oil min".

image.jpg

Dolałem więc równo 500ml oleju z MoS2 i tyle. Stan oleju uzupełniłem więc do poziomu jak ponizej na zdjęciu:

image.jpg

Cieszę się jednak z tego, że silnik nie zmienił poziomu dźwięku jak na Valvolinie. Przez cały okres jazdy na tym MoS2, silnik ma lepsze osiągi. Mniej mi spalił LPG.

Nie wiem czy jest to zasługa tego oleju LiquiMoly 10W/40 z MoS2, który leję, czy raczej zasługa płukanki, która możliwe że wypłukała jakiś syf z moich pierścieni.

Jak przejadę kolejny dystans, to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na Valvoline 10W40 prawie od 3 lat korciło mnie by sprawdzić inny polecany olej w tym wątku i kupiłem już motula 6100 synergie+, będę niebawem zmieniał i zastanawiam się nad tą plukanką, czy warto ją zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...