Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W pierwszej fazie miałem Valvo 5w40 było cicho dość ( jak na ten model) ale jak teraz jest 5w50 do 2.5 tys to nie wiem że silnik mam ?

Ale mam prawie nowy cały układ wydechowy. 

Opublikowano
4 godziny temu, AndrzejK. napisał:

 

Może silniki z początków produkcji są mniej ,,debilo-odporny" jak te po lifcie ale zadbane i serwisowane jak należy są bardzo wdzięczne.

Opublikowano
48 minut temu, Heeerbi napisał:

ale zadbane i serwisowane jak należy są bardzo wdzięczne.

I o to w głównej mierze chodzi co u nas w kraju nie jest oczywiste.

Bezproblemowej eksploatacji życzę.

Opublikowano
5 godzin temu, AndrzejK. napisał:

Jakieś propozycje, oczywiście z "rodziny" 5W30 ?

Jak chcesz dbać o ekologię, oraz spełnienie odpowiednich norm ewentualnie chodzi ci o katalizator to poszukaj w olejach 5W30.

Ale jak chcesz zadbać o silnik to nie przejmuj się niskopopiołowym 5w30 i lej 5W40.

Opublikowano

No dzięki za sugestię, ale jak wspominałem już silnik "od urodzenia" jezdzi na 5W30 i ma się bardzo dobrze, a oprócz tych zalet wspomnianych przez Ciebie ma jeszcze jedną - "nieobecny" (niesłyszalny) wariator przy zimnym rozruchu na który też ludzie tu narzekają....

W pytaniu do Ciebie bardziej chodziło mi o konkretną sugestię w kierunku oleju 5W30 z podwyższonymi właściwościami w 100st.C.

Opublikowano
Godzinę temu, AndrzejK. napisał:

 ma jeszcze jedną - "nieobecny" (niesłyszalny) wariator przy zimnym rozruchu na który też ludzie tu narzekają...

Heh mój przy zakupie miał uszkodzony delikatnie przez wytarcie pierścieni hakowych. Dzięki temu sporo zbiłem z ceny xD wymieniony na regenerowany od kolegi benyA4 i już 11 tys i cisza na zimnym, ciepłym i na max obrotach i wgl ok.

A jeśli chodzi o oleje to ja się sugerowałem przy wyborze opiniami znajomych którzy mają tuningowane samochody... I jeden z nich powiedział że pomimo zrobionego silnika na igłę tylko jeden wytrzymuje obciążenie 5w50...

Jak nie chcesz przejść to weź kup 5w30 Max life i wymieniaj co 10 tys. I powinno być dalej tak samo. Prowizorycznie raz na dwie może trzy wymiany delikatną płukankę i będzie wszystko dobrze. 

WAŻNE jest żeby robić płukankę na drugim oleju a nie odrazu, czyli kupujemy auto lejemy świeży olej i po 10 tys wymiana z płukanką i albo szybciej chodzi o to żeby do starego oleju o nieznanej historii nie lać płukanki!!! 

Robiłem tak wielokrotnie w rożnych samochodach. Ostatnio w peugeocie 206 przed pierwszą wymiana po kupnie można było szpachelka skrobać pokrywę zaworów, po 5 tys na Valvo 5w40 zrobiłem płukankę i pokrywa zaworów jak i sama głowica piękny złotawy kolor ?

 

Opublikowano
Heh mój przy zakupie miał uszkodzony delikatnie przez wytarcie pierścieni hakowych. Dzięki temu sporo zbiłem z ceny xD wymieniony na regenerowany od kolegi benyA4 i już 11 tys i cisza na zimnym, ciepłym i na max obrotach i wgl ok.
A jeśli chodzi o oleje to ja się sugerowałem przy wyborze opiniami znajomych którzy mają tuningowane samochody... I jeden z nich powiedział że pomimo zrobionego silnika na igłę tylko jeden wytrzymuje obciążenie 5w50...
Jak nie chcesz przejść to weź kup 5w30 Max life i wymieniaj co 10 tys. I powinno być dalej tak samo. Prowizorycznie raz na dwie może trzy wymiany delikatną płukankę i będzie wszystko dobrze. 
WAŻNE jest żeby robić płukankę na drugim oleju a nie odrazu, czyli kupujemy auto lejemy świeży olej i po 10 tys wymiana z płukanką i albo szybciej chodzi o to żeby do starego oleju o nieznanej historii nie lać płukanki!!! 
Robiłem tak wielokrotnie w rożnych samochodach. Ostatnio w peugeocie 206 przed pierwszą wymiana po kupnie można było szpachelka skrobać pokrywę zaworów, po 5 tys na Valvo 5w40 zrobiłem płukankę i pokrywa zaworów jak i sama głowica piękny złotawy kolor [emoji3]
 
U mnie tak castrol zajebal wszystko ktos jezdzil na tym oleju a valvo ladnie trzymal silnik w czystosci 5w40 max life

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
9 godzin temu, radekjez napisał:

... a valvo ladnie trzymal silnik w czystosci 5w40 max life
 

Dokładnie się zgadzam płukanka tylko wspomaga oczyścić silniki to wywalić podczas wymiany. I oleje Valvo mają to do siebie że do końca wymiany zachowują swoje właściwości. W moim przypadku też tak jest nie bierze więcej oleju np po 8 tys km bo się już przepracował. 

Opublikowano
W dniu 20.01.2018 o 01:48, Heeerbi napisał:

Jak nie chcesz przejść to weź kup 5w30 Max life i wymieniaj co 10 tys. I powinno być dalej tak samo

Wiesz, Valvoline od dłuższego czasu stosuję w innych autach (oczywiście o dobranych właściwościach oleju) i mam jak najlepsze zdanie o nich.

Co do konkretnego oleju do Audi to szczerze mówiąc zastanawiałem się mocno nad tym SynPower 5W30 A3/B4 ( stosuję podobny z tym,że FE w Focusie - bez uwag).

Myślisz,że ten o którym wspominasz (proponujesz) MaxLife 5W30 byłby lepszy długofalowo (nie zmieniam olejów na inne marki i parametry co wymianę w autach) do tego silnika w Audi?

Masz tu na myśli parametry chemiczne tego oleju czy proponujesz ot tak?

Dobrze byłoby mieć porównanie tego MaxLife do SynPower, który generalnie będzie właściwszy, bo i jeden i drugi spełnia normę 502 00, więc pewnie będą różnić je niuanse związane z konkretnymi parametrami, o których nie wiem.

Masz może takową wiedzę?

Opublikowano (edytowane)

Proponuję Max life bo do przebiegów i niby konserwuje lepiej. W peugeocie się sprawdza bo raz że wyczyściło silnik to lepiej pracuje. A u nas ważne jest żeby był stabilny film olejowy bo ten wariator ... I jak jest 5w30 to napewno szybciej dotrzeć do góry silnika ale też szybciej z niego spłynie. Może przejdź na 5w40 będzie lepsza tolerancja  filmu na ciepłym, a szybciej smaruje na zimnym...

 

Nie znam się na dokładnych parametrach chemicznych obu olejów ale prawda taka że już do kilku aut lałem 5w40 Max life  i nawet pasat z naszym silnikiem jeździ i i cały czas sąsiad mówi mi że jest zadowolony ze taki tani i że silnik lepiej pracuje przez cały okres do wymiany... Najlepiej było by uzyskać opinie dystrybutora tego oleju nie wiem jak w przypadku Valvo ale np LM ma linie gdzie łącza Cię że specjalista i wszystko wyjaśnia i pomaga dobrać .

Edytowane przez Heeerbi
Opublikowano

to chyba tylko ja mam teraz średnie zdanie o valvo :D
nawet na castrolu silnik lepiej  mi pracuje.

 

Opublikowano
58 minut temu, tracer123 napisał:

to chyba tylko ja mam teraz średnie zdanie o valvo :D
nawet na castrolu silnik lepiej  mi pracuje.

 

Tylko Ty masz dobre zdanie o castrolu ( wszystko o nim na pierwszej stronie wątku) xD hahaha nie no, a tak poważnie raz mi się trafiło że kupiłem podróbkę Valvo i to w sklepie motoryzacyjnym nawet nie miała charakterystycznej nalepki pod korkiem.... A tak niemiłosiernie śmierdziało....

Poszło jako olej do silnika któremu było już wszystko jedne co się lało xD

Opublikowano

dwa razy używałem valvo, 5w40 i teraz 10w40, w obu przypadkach jest głośniej niż na castrolu i motulu, a pobór oleju jest identyczny.
teraz valvo wziąłem ze względu na cenę, jest po prostu najtańszy z tych uznanych markowych.
jeszcze dam mu szanse bo jednak zrobiłem płukankę i mogło wyczyścić silnik z syfu który go wyciszył :D

Opublikowano

Ile ludzi tyle opinii. Ja na costorlu w Hyundaiu myślałem że jednak kupiłem diesela zamiast benzyny xD

Opublikowano

To co, można śmiało lać Valvo 5W50 do naszych slinkiów (2.0 ALT)?

Od jakiś 3 lat jeżdżę tylko na Motulu 10W40 6100 Synergie +.
Pobór - w zależności od drogi, trasa - 0.5L na 2.5k km, miasto 05.L na 1100-1300km, w cyklu mieszanym dolecam 0.5L na 2k km.

Od dłuższego czasu myślę nad Valvo lub czymś innym, co spełnia normy ALT i jest w stylu 5/10W50.

 

Opublikowano

Jak już robisz takie dolewki to wątpię aby inny olej Ci pomógł ale próbować nikt Ci nie zabroni ☺️

Opublikowano
11 minut temu, staszek_kolasa napisał:

To co, można śmiało lać Valvo 5W50 do naszych slinkiów (2.0 ALT)?

 

Ja przeszedłem, wszystko na plus jeśli chodzi o pracę silnika i pobory oleju. Ty też masz taki nieduży więc powinno być ok. Sprzedawca mówił że do niego są określone takie same normy jakości jak do SynPower. W niektórych hurtowniach jest nawet nasz podawana do niego. Więc śmiało. 

Przed przejściem zrób płukankę silnika. 

Opublikowano
To co, można śmiało lać Valvo 5W50 do naszych slinkiów (2.0 ALT)?
Od jakiś 3 lat jeżdżę tylko na Motulu 10W40 6100 Synergie +.
Pobór - w zależności od drogi, trasa - 0.5L na 2.5k km, miasto 05.L na 1100-1300km, w cyklu mieszanym dolecam 0.5L na 2k km.
Od dłuższego czasu myślę nad Valvo lub czymś innym, co spełnia normy ALT i jest w stylu 5/10W50.
 
Ja leje Valvo 5W50 do alt od ponad 50k km i nie mam powodów do narzekania.

Co ważne silnik pracuje cicho. Nawet dziś, odpalony przy -7*C przed rozgrzaniem pracował cicho i równo.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@zapsu

A jak spalanie oleju?
Tak +/-, zdaje sobie sprawę, że trudno porównać dwóch różnych kierowców. :)

Opublikowano

Witam, ja już prawie od 4 lata jadę na ORLEN Platinum MaxExpert V 5W30 spalanie oleju w tym momencie sprawdzam bo miałem uszczelniany silnik póki co 0.5l - 1.6k km. Przebieg 300 tyś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...