Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, Kizior Syberyjski napisał:

A co to ma do mojego pytania?

To, że napisałeś, że masz olej pod korkiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty mi zapodałeś linka do problemów z przybywającym olejem, a ja nic nie wspomniałem o problemach płynu w oleju czy paliwa, tylko o nie spływającym oleju do końca z głowicy, to jest to samo dla ciebie?

Poza tym sprawdzałem w A6 z tym samym silnikiem i jest tak samo jak u mnie, więc ok.

 

Edit:

Jest ok, jest trochę oleju na tym "płatku", pod nim jak się popatrzy pod kątem w stronę wyższej części pokrywy, oleju nie ma. Sorry za zamieszanie.

Edytowane przez Kizior Syberyjski
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po dłuższym czasie. Wróciłem z 10W40 do Motula 5W40 x-cess po wymianie z filtrami. Oraz zszedłem z obrotów (jezdzilem 2,5 - 3,3 tys). Teraz dobijam w okolicach dziadkow z prawego pasa, ok. 1,8 - 2,3. Cos w tym jest, poniewaz olej nie ubywa jak wczesniej. Nie spala sie tak szybko, jak w moich poprzednich komentarzach. Dolewka to ~200ml/1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsze obroty = mniej ruchów tłoka, mniejsze ciśnienie = mniej poboru oleju 

Proste 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jjancker napisał:

Witam, po dłuższym czasie. Wróciłem z 10W40 do Motula 5W40 x-cess po wymianie z filtrami. Oraz zszedłem z obrotów (jezdzilem 2,5 - 3,3 tys). Teraz dobijam w okolicach dziadkow z prawego pasa, ok. 1,8 - 2,3. Cos w tym jest, poniewaz olej nie ubywa jak wczesniej. Nie spala sie tak szybko, jak w moich poprzednich komentarzach. Dolewka to ~200ml/1000km.

ja przy zakresach obrotów 3 - 4,5 tysiąca mam podobny wynik niecałych 200ml na 1000km ...

 

34 minuty temu, Kozacz napisał:

Mniejsze obroty = mniej ruchów tłoka, mniejsze ciśnienie = mniej poboru oleju 

Proste 

Każdy z nas ma inny stan silnika i rożnie się z nim obchodzono przez lata , od tego wszyto zależy i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osób jeżdżących na Castrolu (chyba magnatec)5w40, jak u Was silnik pracuje na tym oleju, jaki pobór itp... Wiem, że najlepszy Motul lub valvoline ale niestety mechanik mi wlał po wymianie silnika Castrola twierdząc, że będzie wszystko ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na samym początku przygody z alt miałem castrola, różnicy na początku nie ma, po 5-6tys km zaczyna bardziej hałasować niż na valvo czy motulu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy castrol czy motul - jak bierze to zalewaj półsyntetyk, bierze tyle samo a koszta mniejsze ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ALT od 3 lat i 2 wymiany za sobą. Motul 5W40, ledwo wystarczyło 8l na rok (wymiana + dolewanie). Zalałem w końcu Valvoline VR1 Racing 5W-50 + Ceratec  i zrobiłem już ok 10 tys km. Kupiłem bańkę 5l, z wymiany zostało ok 1,5 litra po po 10 tyś km mam jeszcze ok 0,5 litra na dolewkę. Reasumując spaliła na nim 1 litr na 10000 km. Wymieniłem po kupnie odmę, i już drugie odpowietrzenie zaworów na ten nowszy z B7 ( 06B103235Q ). Rury układu podciśnienia też już z raz czyściłem bo w zimie było masło. Tak więc jak ktoś ma problemy to niech próbuje mój sposób z olejem i Cerateciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytki oleju w Twoim przypadku nie są jakieś wielkie. Odpowietrzenie silnika jeśli o tym mowa(czwórnik) niewiele pomaga, na pewno nie szkodzi :) W moim przypadku wymiana oleju odbywa się przynajmniej 2 razy w roku (robię minimum 30 tys km rocznie) auto mam dopiero tydzień po wymianie silnika a już zrobiłem niecały tysiak - stan narazie tak jak był zalany. Z ciekawości odkręciłem korek oleju i powiem szczerze, że na tym castrolu(magnatec 5w40) mimo, że na bagnecie jest jasny to pod korkiem wygląda to fatalnie, gorzej niż w starym silniku orlenowski szit 10w40. Przy wymianie zmieniam na Motula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, motul 6100s+ 10w40 czy liqui moly mos2 10w40? :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie oleje to jest jeden c**j tylko pod inną nazwą.

Ja jeżdżę na tym Motul 6100, wcześniej miałem Valvoline maxlife 10w40 jeszcze wcześniej mobil i bez kitu żadnej różnicy..

Nawet różnicy w kasie nie ma bo te oleje to praktycznie takie same ceny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mając zalany lq 10w40 mos2 mogę zacząć wlewac motula 10w40? 

Na tym MOS 2 zaczął coś więcej zrec oleju i może warto spróbować wrócić do motula ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrócić, co to za różnica, lepkość ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Elendir napisał:

Czy mając zalany lq 10w40 mos2 mogę zacząć wlewac motula 10w40? 

Na tym MOS 2 zaczął coś więcej zrec oleju i może warto spróbować wrócić do motula ?

Motul 6100 poprawi jakość filmu olejowego tego co masz w silniku.

LM 10W40 MoS2 tak potocznie to "rzadkawy olej".

Dwusiarczek molibdenu to trochę jak na te czasy przestarzała technologia.

Stosuj Motul 6100 i dolej coś na tarcie /ale nie MoS2 / , szczególnie okres zimowy pod chmurką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika bez turbo też trzeba stosować coś na lepsze tarcie w zimie przy oleju 10W40? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki tylko pytanie czy mogę wlać tego motula bez zlewania starego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Elendir napisał:

Oki tylko pytanie czy mogę wlać tego motula bez zlewania starego :)

Bez najmniejszego problemu, dolewaj.

 

1 godzinę temu, k232 napisał:

Do silnika bez turbo też trzeba stosować coś na lepsze tarcie w zimie przy oleju 10W40? 

Jak najbardziej zalecane, zabezpieczysz silnik zanim olej dotrze do węzłów tarcia.  Poszukaj jaką lepkość kinematyczną ma olej w minusowych temperaturach i po jakim czasie pompa olejowa podaje olej do najdalszych miejsc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie norm: jeśli w specyfikacji dla 2.0 ALT są podane normy oleju: VW 501.01, VW 502.00, VW 503.00, VW 504.00 oznacza to, że dany olej musi spełniać przynajmniej jedną z tych norm, zgadza się? Nie musi spełniać wszystkich, bo takich chyba nie ma?

 

Ok, już nieaktualne, tutaj mamy wszystko:

http://vw-clubpolska.pl/index.php?page=oil_norma_vag

Szkoda, że nie ma opcji usunięcia postu, albo słaby mam wzrok.

Edytowane przez mzbro
Znalezienie rozwiązania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...