Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

Rozbierałem ten motor 2 lata temu bo zrzucałem głowice to za czysto w środku nie było. Silnik wcześniej chodził na Long Lifie VW.  Korci mnie jeszcze zrzucenie miski i przeczyszczenie smoka bo też różnie tam może być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Alt miał wymieniany olej co rok (raz 14 raz 12 tys) przez co nie ma u niego objawów servisu long life. Po otworzeniu pokrywy zaworpw kolor ścianek złoto bez nagaru, podstawa filtra taka sama. I pewnie z tego wynika znikomy pobór oleju.

Ja zrobiłem plukanke bez strachu i będę ją robił co 2 wymiane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlatego co 2 bo olej naprawdę długo scieka spuscilem olej cały dzień był otwarty korek wylalem wszystko do kanki puste naczynko po 3 dniach zaglądam a tam jeszcze z 400 ml scieklo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także plukanka to nie w warsztacie bo nikt długo nie czeka i zaraz zakreci korek i będziesz jeździł na rozciecieczonym oleju..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zalałem motor Valvoline VR1 5W50. Dodatkowo przed wymiana zrobiłem płukankę. Po wymianie wlalem Ceratec. Wszystkie produkty z LM.

Wnioski krótkoterminowe: silnik pracuje tak samo. Zmian mocy nie zauważyłem. Dźwięk pracy zbliżony.

Obecnie zrobiłem trasę 200 km wiec o poborze nie jestem w stanie sie wypowiedzieć. Jak zapali sie oil min to wleje pół litra i dam znać na ile starczyło.

Jutro posadzę Żonę za kierownica, może zauważy jakieś różnice w pracy silnika.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile oleju Ci brał?

 

Wgl u mnie to już śmieszne wartości bo wczoraj jak wracałem to prawie cały czas trasa prędkości około 120 do 140, dystans 930km i dolałem 80 ml aby zrobić stan przed trasa...

Na początku maja czeka mnie jeszcze wymiana wariatora i chce też sprawdzić czy ma to wpływ na olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to teraz poczekac musimy na kompletny test tego oleju VR1, może w moim przypadku uda sie zlikwidowac całkowicie pobór oleju nawet na trasach.

12 minut temu, tracer123 napisał:

nie ma wpływu.
wymieniałem 2 lata temu, nie było różnicy.

A mam do Ciebie pytanie z innej beczki jak było z spalaniem przed wymianą i po? znacząca różnica?

Bo nie wiem czemu, ale jadąc dosyć podobnie (prędkość, rozpędzanie, dystans) raz spalił mi 6,9 litra na trasie a innym razem 7,6. To może być przez wariator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze spalanie to nie wiem.
przed wymianą jeździłem na zimówkach 15/195/65 i palił w trasie 5.5-6.5l, po wymianie poleciały już szerokie 17/225/50 i spalanie wzrosło o litr w trasie, potem założyłem gaz to w ogóle nie zwracałem uwagi na spalanie.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie mało tego podczas przeglądu zdiagnozowano wyciek oleju z tyłu silnika. Wydaje mi się że albo poci z zaślepki wału (06B103113c) albo z napinacza łańcuszka wałków. W pierwszym przypadku koszt 10 zł i 15 minut roboty, a jak to ma miejsce przy wymianie uszczelniacza napinacza? Czy trzeba górę silnika rozbierać czy od zewnątrz da radę ? Silnik cały mokry z tyłu od oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, noidemm napisał:

A u mnie mało tego podczas przeglądu zdiagnozowano wyciek oleju z tyłu silnika. Wydaje mi się że albo poci z zaślepki wału (06B103113c) albo z napinacza łańcuszka wałków. W pierwszym przypadku koszt 10 zł i 15 minut roboty, a jak to ma miejsce przy wymianie uszczelniacza napinacza? Czy trzeba górę silnika rozbierać czy od zewnątrz da radę ? Silnik cały mokry z tyłu od oleju.

 Jeśli mowa o tyłu silnika uszczelka zaworu wysokiego ciśnienia, tania robota ale dla laika około godziny dłubania, o ile nie jest uszkodzony wariator i zawór swobodnie wyjdzie trzeba użyć siły, ale z wyczuciem żeby nie zniszczyć pierścieni na nim. W razie uszkodzenia pierścieni koszt to 70 złotych z wysyłka za nowe.

http://motoplatforma.com/index.php?p10326,uszczelka-zaworu-wysokiego-cisnienia-oryginal-06b-109-091-d-audi-vw

Warto przy tym zerknąć na plastikowy króciec wody osadzony w blok silnika pod zaworem i wymienić uszczelkę koszt 3 zł. ale już na jakiś czas jest spokój.
W moim przypadku mechanik stwierdził wyciek oleju z skrzyni, koszty ogromne. Poszperałem na forum rozkrecam a tam cieknie właśnie z tego plastiku, 3 zł i suchy silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zawór wysokiego ciśnienia, który jest w podstawie filtra oleju tylko nastawnik zmiennych faz rozrządu. Oring krućca płynu chłodniczego faktycznie puchnie kiedy dostanie oleju.

To nieodpowiedni wątek na takie pytania

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwał tak zwał ale to to xD

Ale oczywiście xsebo1 ma racje ;)

Noidemm jak byś miał jeszcze jakieś problemy czy pytania pisz na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powiedzcie czy olej ma spłynąć z głowicy czy ma zostawać. U mnie jest tak, że jak odkręcę korek to mam olej po otwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę oleju zawsze będzie widać po odkręceniu korka ponieważ tak jest zbudowana uszczelka pokrywy. Jak olej jest czarny można pomyśleć ze jest zalana cała głowica. Jak odkręcisz korek to jest taki płatek metalowy i to na nim powinien znajdować się olej wsadź palca czy go czujesz. Jeżeli masz olej dosłownie po korek powiedzmy tak 1 cm od tego "płatka" uszczelki to znaczy że jest coś nie tak.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Kizior Syberyjski napisał:

Panowie, powiedzcie czy olej ma spłynąć z głowicy czy ma zostawać. U mnie jest tak, że jak odkręcę korek to mam olej po otwór.

http://google.plartykuly/co-zrobic-gdy-w-silniku-przybywa-oleju,70.html

Poczytaj a na pewno będziesz miał odpowiedź na swoje pytanie :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlew jest pod pewnym kątem i właśnie w najniższym położeniu krawędzi dotyka olej, olej czysty na głowicy, koloru ciemnego miodu, więc chyba ok, jak nie zmieniany grubo ponad rok. Ogólnie samochód używam jako drugi i ciężko mi powiedzieć ile zżera oleju, teraz jeżdżę częściej bo zagazowałem, więc zobaczymy. Jednak zauważyłem że gdy jest mniej oleju na bagnecie, tym wolniej znika. Przeważnie pilnuje stan tak żeby nie przelać połowy bagnetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, k232 napisał:

http://google.plartykuly/co-zrobic-gdy-w-silniku-przybywa-oleju,70.html

Poczytaj a na pewno będziesz miał odpowiedź na swoje pytanie :P

 

A co to ma do mojego pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że od połowy wolniej znika wiąże się z budowy miski olejowej że jest zwężenie. No ale jak masz troche po tej lewej stronie korka to wszystko jest ok. 

Edytowane przez Heeerbi
Odpowiedź z Tel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...