pawel55 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 trzeba sie przyzwyczaić do tego silnika, nastepnym razem jak bede kupował auto to ze 2m-ce wcześniej zaczne czytac o silniku który planuje, raz sie wkopałem i nastepnym razem poczytam porad mądrzejszych i teraz juz chyba diesla
kiko79 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 nie zniknie nie jest to problem samego silnika tylko układu odpowietrzania skrzyni korbowej wadliwa odma + olej o większej lotności = ciągłe ubytki
Dev Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Ja wkładam w przewody od odmy sitka z siatki metalowej. Ogranicza to zuzycie oleju o 60-70%
Gawel90 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 możesz dokladniej to opisac ? po prostu zgniatasz te sitka i wpychasz od strony czwornika w ta rurke co idzie do odmy ? nic sie nie stanie jak takie sitko spadnie do odmy ? nie boisz sie o to ?
Gawel90 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 czeeekam na footo, a co do połsyntetyka to zastanawiam się nad tym
kiko79 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 ja miałem 10w40 od motula (6100 S+) było ok, przeszedłem na 8100 x-cess 5W40 bo podobno zdrowiej dla silnika, ale sobie z tym olejem nie poradził...ubywało szybko mimo że wycieków nie było, a kontrolka oil min szalała nawet jak na bagnecie było 3/4. Teraz mam znowu 10w40 (Motul 6100S+) i spokój.
BEX4 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 jednak nie zawsze syntetyk jest dobrym rozwiazaniem
kiko79 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 syntetyki są jedynym dobrym i koniecznym rozwiązaniem jak mamy do czynienia z silnikiem ścisłym (głupio brzmi ). Takie coś robi Ford, Volvo, Jaguar...Niestety VW/Audi takich silników nie robi. Oczywiście nie jest to żelazną zasadą, ale wiele jednostek nie radzi sobie z pełnym syntetykiem bo go przepuszcza w różnych kierunkach. Tak jest z benzynowymi silnikami od VW/Audi z silnikiem ALT na czele. 1.8T też bierze olej i to nie mało. Jak nie przez pierścienie to przez odmę itp. Wiem, że kilka osób się ze mną nie zgodzi, ale rzeczą naprawdę głupią i żałosną jest dolewanie 8 litrów oleju od wymiany do wymiany jak to opisano już na tym forum.
POWER-KRIS Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 (edytowane) No tak, tylko 5w40 to często tylko pół syntetyk. A ford stosuje specjalne wynalazki pod swoje konstrukcje i przeważnie są 5w30. Edytowane 1 Października 2014 przez POWER-KRIS
kiko79 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 no niestety, tak się porobiło na rynku olejowym, że za bardzo nie wiadomo co jest co...niby olej 100% syntetyczny okazuje się być olejem "syntetycznym" ale zrobionym w technologii syntetycznej a to już różnica. Olej półsyntetyczny (np. 10w40 Motul 6100 S+) ma temperaturę płynięcia -36 stopni czyli taką samą jak 5W40 x-cess (informacje ze strony Motul.pl)
POWER-KRIS Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 (edytowane) No i mi ten Motul zamarza, gestnieje i ogólnie mam go tam gdzie Castrola. Na Valvoline Durablend pisze semi i jest semi. Przez lata użytkowania aut Castrol mi pilo, Shell pilo a Valvo i Mobil1 nie. Edytowane 1 Października 2014 przez POWER-KRIS
kiko79 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 co do tego Valvoline...Maxlife 10W40 ma taki opis na stronie: "Pierwsza formuła wydłużająca żywotność silnika — syntetyczny blendowany olej silnikowy o formule opracowanej w celu spełnienia wymogów silnika o dużym przebiegu." Syntetyczny 10W40...a to dopiero!!! co do tego Valvoline...Maxlife 10W40 ma taki opis na stronie: "Pierwsza formuła wydłużająca żywotność silnika — syntetyczny blendowany olej silnikowy o formule opracowanej w celu spełnienia wymogów silnika o dużym przebiegu." Syntetyczny 10W40...a to dopiero!!! nie wiem czy przypadkiem specjaliści z Valvoline nie robią tych opisów metodą Kopiuj-Wklej, bo wszędzie taki sam opis. Nawet przy 15W40.
POWER-KRIS Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Ale to Maxlife do silników przeznaczonych na giełdę. [emoji12]
BEX4 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 stosuje valvoline max life 10w40 ju lata i jestem zadowolony tera sie zastanawiam nad miana na 5w40 take maxlife
zapsu Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Ja jak kupiłem A4 miałem zalanego Castrola 10W40. Brał 0.5l na 600 km. Po 15k km zmieniałem na Motul 5W40. Pobór spadł do 0.5l na 1200km. Po 15k km zrobiłem wymianę, wlalem znów motula i... zaczął brać tyle co Castrola. Mam pytanie: czy bezpiecznie jest czekać z dolewka do zapalenia się oilmin? Czy lepiej utrzymywać maksymalny poziom oleju?
MaciekW. Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Jestem tego zdania co Dev; nie czekam aż wyskoczy mi "OIL MIN". Po prostu 1-2 razy w tygodniu wyciągam bagnet i uzupełniam w miarę potrzeby
natur Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 (edytowane) Tak informacyjnie: MOTUL: -8100 x-cess 5W40 przez 15k km dolalem 4.2l -6100 s+ 10w40 - testuje edit: 180k km na blacie Edytowane 12 Października 2014 przez natur
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się