Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Warto, z tym ze daj 5W40 zamiast 10W bo nie warto.

Opublikowano

Warto, z tym ze daj 5W40 zamiast 10W bo nie warto.

Kurcze tyle że już go kupiłem a gość w sklepie motula mi polecił właśnie tego... :-/

Jaki preparat do tego płukania polecasz?

Opublikowano

witam a ja panowie zrobiłem plukanke zmieniłem z 5w40 na 10w40 valvoline i teraz mam problem bo kontrolka zaswieca się równo co 100km :facepalm: a wcześniej na 5w40 zapalala się co 800 do 1000 km wiec nie wiem co jest i chyba zmienie dalej na 5w40 tym bardziej ze olej mam zalanyt tydzień czasu masakra normalnie co radzicie koledzy pozdr. i Wesolych Swiat Zycze Wszystkim :)

Opublikowano (edytowane)

witam a ja panowie zrobiłem plukanke zmieniłem z 5w40 na 10w40 valvoline i teraz mam problem bo kontrolka zaswieca się równo co 100km :facepalm: a wcześniej na 5w40 zapalala się co 800 do 1000 km wiec nie wiem co jest i chyba zmienie dalej na 5w40 tym bardziej ze olej mam zalanyt tydzień czasu masakra normalnie co radzicie koledzy pozdr. i Wesolych Swiat Zycze Wszystkim :)

Miałem ten sam problem, jak zmieniłem w kwietniu swój dotychczasowy olej Motul 10W/40 na Valvoline 10W/40. Po wymianie oleju, zamknięciu maski i po przejechaniu pierwszych 100km, kontrolka "oil min" się mi zaświeciła. Zrobiło się mi gorąco po czaszką. W pierwszej kolejności zacząłem wąchać olej, który wlałem, tzn. wąchałem oryginalny pojemnik, w którym miałem ten olej. Śmierdział lakierem do paznokci, rozpuszczalnikiem. Stwierdziłem, że coś musi być nie tak i na drugi dzień kupiłem sam olej (nie przez mechanika) i przywiozłem do mechanika, żeby mi zmienił na ten mój. Kupiłem jednak nie 10W/40 tylko 5W/40 Valvoline MaxLife. Po wymianie na ten 5W/40 + ponownie filtr Mann'a, kontrolka "oil min" pojawiała się mi dopiero po 600-700km.

W kwietniu zmieniałem więc na nowy 5W/40 Valvoline MaxLife, później pod koniec czerwca, początek lipca ponownie na 5W/40 Valvoline MaxLife. Teraz, tydzień temu zmieniłem z ciekawości na Liqui Moly 10W/40MoS2. Przejechałem na nim dokontrolki oil min 800km. Teraz po dolewce 500ml mam dociorane już kolejne 300km. Na razie jest cisza.

Dodam, że jeżdżąc wcześniej na Motulu 10W/40, to również miałem problem z "oil min". Zastosowanie 5W/40 Valvoline dopiero wyeliminował mi ten problem.

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano (edytowane)

Witam, pierwszy olej jaki zmieniałem był to Elf 5w40 Evolution 900NF.. kontrolka wyskakiwała mi po przejechaniu niecałych 700km. Nadszedł czas wymiany i jak narazie jezdze na Motulu 8100 x-clean 5w40 i kontrolka wyskakuje przy niecałych 1000 km. Zostało mi 5 tyś km do następnej wymiany i tutaj myślę jaki olej zalać...

Edytowane przez Kodzak
Opublikowano

Jak dolewki robisz co tys km to chyba na Twoim miejscu bym nie kombinował :wink:

Opublikowano (edytowane)

Tak, dolewki robie 0.5L na ok 1000 km. Myślę nad motulem 8100 x-cess 5w40 albo pozostać przy obecnym oleju.. Sam już się gubie przez te ALT...

Edytowane przez Kodzak
Opublikowano

Pozostać przy tym co jest lub z ciekawości wlać inny. Jeśli na innym będą kłopoty, to będziesz wiedział, że musi sz wrócić to tego co był lub znowu dać inny.

Opublikowano

Witam kolegów ja śmigam na LM Synthoil 5W/40 aby raz od paru ładnych lat zaświeciła mi się kontrolka oil min, a moje dolewki są prawie że żadne, nic nie kombinowałem z naftą w cylindrach, ani z modem odmy, a moje ALT w Niemczech śmigało w systemie LL od nowości, poza tym raz na dwie zmiany robię płukankę i raz na 2-3 lata leje Ceratec LM. Filtry oryginalne.

Opublikowano

Tydzień temu trasa Anglia- Polska 2150KM za jednym strzalem i zero ubytku oleju. Millers 10W40 filtr Mann'a.

Opublikowano

Tydzień temu trasa Anglia- Polska 2150KM za jednym strzalem i zero ubytku oleju. Millers 10W40 filtr Mann'a.

no czyli jednak nie każdy ALT ma problem olejowy. A jak napisałem w wątku olejowym że mój ALT nie bierze to ktoś odpisał że to nie jest możliwe.

Opublikowano

Tydzień temu trasa Anglia- Polska 2150KM za jednym strzalem i zero ubytku oleju. Millers 10W40 filtr Mann'a.

no czyli jednak nie każdy ALT ma problem olejowy. A jak napisałem w wątku olejowym że mój ALT nie bierze to ktoś odpisał że to nie jest możliwe

ja tez mysl ze nie wszystkie pija oliwe ale panowie zamiast kombinowac lac nafty i inne gadzety to moze warto bylo by sie spotkac z kims komu w ogole nie bieze oleju i i sprawdzic dokladnie odeme skoro kazdy pisze ze problem tkwi w niej moze tu jest pies pogrzebany ;)

Opublikowano

Tydzień temu trasa Anglia- Polska 2150KM za jednym strzalem i zero ubytku oleju. Millers 10W40 filtr Mann'a.

no czyli jednak nie każdy ALT ma problem olejowy. A jak napisałem w wątku olejowym że mój ALT nie bierze to ktoś odpisał że to nie jest możliwe

ja tez mysl ze nie wszystkie pija oliwe ale panowie zamiast kombinowac lac nafty i inne gadzety to moze warto bylo by sie spotkac z kims komu w ogole nie bieze oleju i i sprawdzic dokladnie odeme skoro kazdy pisze ze problem tkwi w niej moze tu jest pies pogrzebany ;)

a co Ty chcesz w odmie sprawdzać. U mnie oleju nie bierze, a odma nowa wymieniana przez ASO. Absolutnie żadnych modyfikacji. Wszystko zrobione zgodnie z fabrycznym schematem.

Opublikowano

Czytam i nie wieżę w to co piszą "znawcy" ALT.... :facepalm: Silniki tego typu najlepiej pracują na olejach 5W lub 0W jeżeli jeszcze ktoś nie zmieniał. Z tego co mi wiadomo to fabrycznie był 5W ale mogę się mylić. Skorzystanie z pomocy wujka google nie boli. Czytałem o tym bardzo dużo i wynika że silniki z hydraulicznymi popychaczami potrzebują rzadkiego oleju, ktoś już wspominał o tym że olej bardzo powoli spływa więc na logikę biorąc i bardziej gęsty tym wolniej spływa a na zimnym silniku wiadomo że zanim dotrze tam gdzie powinien też trwa dłużej. Pozdrawiam.

Ps. U mnie Castrol 5W40 i od wymiany do wymiany ani grama nie połyka.

Opublikowano (edytowane)

Kolego KGOZ na tym forum nie jeden właściciel ALT-ka pisał,że na 0W czy 5W lub 10W dolewa olej średnio co 700-1000km.Jeśli chodzi o rzadkość oleju 5W czy 10W to przy rozgrzanym silniku gęstość jest taka sama,a co do spływu to olej jeszcze przez długi czas jest rzadki zanim wystygnie.Różnica jest tylko przy odpalaniuJak ja kupiłem audi to wlany był olej Mobil 10W40.Przy zmianie zalałem ten sam olej i dolewałem co ok 600km,więc zmieniłem na Mobil 5W50 i efekt był ten sam :kox: Następna zmiana oleju była na Mobil 10W40 bo tańszy.Po przeczytaniu wszystkich postów to normalnie zgłupieć można bo np.jedni chwalą castrola,a inni na niego narzekają.Jedni chwalą oleje 5W40 i narzekają na 10W40,i tak samo jest odwrotnie.Jedni twierdzą,że te silniki już tak mają,że biorą olej,a innym nie bierze prawie wcale.Wszyscy mamy te same silniki ale każdy chyba inaczej reaguje na dany olej,bo jak to inaczej wytłumaczyć?!Niedługo czeka mnie wymiana oleju i byłem zdecydowany na Motul 8100,ale zmieniłem zdanie po tym co pisał kiko79 i kupiłem Motul 6100,ale zrobie też płukankę LM.Jestem ciekaw jaki będzie efekt!

Edytowane przez rafix445
Opublikowano

A ja zalewam go castrolem 10W60 na 15tys. km. dolewam jakies 2,5 litra. Orginalny przebieg 170tys. km.

Opublikowano

A ja zalewam go castrolem 10W60 na 15tys. km. dolewam jakies 2,5 litra. Orginalny przebieg 170tys. km.

Czyli bierze Ci 1litr oleju na 6tys.km. Korzystnie, czyli jakieś 167ml oleju (filiżanka kawki) na 1tys.km

Opublikowano

Mniej więcej tak wychodzi jak napisałeś. Wcześniej był castrol 5w40 dolewałem go dużo więcej ale dokładnie nie wyliczłem jak tego 10W60.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...