Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku i szampańskiej zabawy Sylwestrowej🥂🎇 ​
IGNOROWANY

[B5 AJM] Co dobrego i złego można powiedzieć o tym motorze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mój najwiecej mi spalił 9 litrów w miescie na krótkich dystansach na nie rozgrzanym silniku :disgust:

średnio to 7.5 litra w miescie

trasa to bajka :kox:

Opublikowano
trasa to bajka kox

:good::)

Opublikowano
trasa to bajka kox

:good::)

zależy jeszcze od prędkości przelotowej :gwizdanie:
Opublikowano

wakacyjnej, nieautostradowej .... 100~130

Opublikowano

No tylko pytanie co to jest trasa. U mnie jak jade to przeważnie trasą z Kraka na Kielce i odbijam w bok, bez przerwy hamowanie i rozpędzanie, przynajmniej tym sobie tłumacze doś wysokie spalanie, po mieście znowu korki jak diabli.

Opublikowano

wakacyjnej, nieautostradowej .... 100~130

no i wszystko jasne :naughty:
Opublikowano

jakie są objawy jeśli sie tego nie zrobi??

Hmm,silnik zaczyna klepać robi się za duży luz miedzy dźwignia pompo-wtryskiwacza a pompowtryskiem.Nastepnie wybija sie sruba regulacyjna pompowtryskiwacza i powstają takie kwiatki:

7c07abbe894f2425.jpg

Aby tego uniknąć,stosuje się nowszy typ śruby regulacyjnej i nowy typ popychacza.

Sruba 14zl /ASO popychacz 50zl ASO lub zestaw uszczelek z popychaczem za okolo 30zl.

Mógłby ktoś rozwinąć ten temat ?

Jakie są konkretne objawy, głośne klepanie jak w starym dieslu/metaliczny stukot ?

Przy jakim przebiegu może pojawić się luz ?

Jaki jest koszt wymiany np. w ASO ?

Jak można sprawdzić ewentualny luz ?

Pozdrawiam.

Opublikowano

problemy z PD tego typu występować mogą nie tylko w ajm... w każdym PD

Opublikowano

producent nie przewiduje regulacji szczeliny trzpienia pompowtryskiwaczy, ponieważ w normalnych warunkach eksploatacyjnych nie ulega ona większej zmianie.

problemy pojawiają się po demontażu pompowtryskiwaczy, a więc po ich wymianie, głowicy, wałka rozrzadu popychaczy itd.

ponieważ wielu mechaników składa silnik, pomijając regulacje luzu trzpienia PD i pozostawia to zupełnemu przypadkowi, lub też regulując luz na oko, czy też dokrecając połączenia gwintowane na oko (wymagany jak zawsze, klucz dynamometryczny).[br]Dopisany: 30 Październik 2009, 08:40_________________________________________________problemy te moga dotyczyc kazdego silinka z pompowtryskiwaczami

Opublikowano

problemy pojawiają się po demontażu pompowtryskiwaczy, a więc po ich wymianie, głowicy, wałka rozrzadu popychaczy itd.

Czyli jeśli ani głowica ani pompowtryskiwacze nie były od nowości demontowane to problem nie powinien wystąpić ?

Opublikowano

problemy pojawiają się po demontażu pompowtryskiwaczy, a więc po ich wymianie, głowicy, wałka rozrzadu popychaczy itd.

Czyli jeśli ani głowica ani pompowtryskiwacze nie były od nowości demontowane to problem nie powinien wystąpić ?

jest to mało prawdopodobne aby samo z siebie się rozregulowało

Opublikowano

problemy pojawiają się po demontażu pompowtryskiwaczy, a więc po ich wymianie, głowicy, wałka rozrzadu popychaczy itd.

Czyli jeśli ani głowica ani pompowtryskiwacze nie były od nowości demontowane to problem nie powinien wystąpić ?

tak, samo sie nie rozreguluje, natomiast zuzycie jest nieznaczace.

niestety nigdy nie masz gwarancji czy nie byly prowadzone prace ktore wymagaly pozniej regulacji szczeliny :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...