turdzi Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Zastanawiam sie co to jest ? Niektore auta to maja inne nie ? Jest mi krtos w stanie to wyjasnic ?
Sztomel Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Zastanawiam sie co to jest ? jest to koło impulsowe czujnika (G28) prędkości obrotowej wału, koło to ma 56 zębów i 2 przerwy (każda o szerokości 2 zębów), które to przerwy rozmieszczone są co 180* i służą jako znaczniki do rozpoznawania położenia wału korbowego. Sterownik silnika za pomocą odczytywanych przez czujnik G28 dwóch przerw na tym kole "widzi" jaka jest prędkość obrotowa wału i jego pozycja a te dane następnie służą do wyliczenia dawki paliwa i początku wtrysku. Usterka czujnika G28 lub jego obwodu powoduje zgaśnięcie silnika. Niektore auta to maja inne nie ? Jest mi krtos w stanie to wyjasnic ? Wszystkie auta, w których pracą silnika, za pomocą urządzeń wykonawczych, zawiaduje sterownik silnika (ECU), na podstawie danych otrzymywanych z czujników, wyposażone muszą być w to koło impulsowe i czujnik G28. Niektóre silniki nie posiadają tego koła na wale lecz dopiero na kole zamachowym i wtedy czujnik G28 mocowany jest w korpusie skrzyni biegów na kielichu np. w Skodzie Felicji a inne nowsze TDI np. BLB dopiero wewnątrz kołnierza uszczelniacza wału od strony skrzyni biegów.
piotrsob1 Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Tarcza impulsatora, razem z czujnikiem zapewnia kompowi sterującemu silnikiem informacje o położeniu kątowym i prędkości obrotowej wału.
turdzi Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Opublikowano 11 Listopada 2009 OK tylko czemu niektore BKD go maja a inne nie ?
Sztomel Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 OK tylko czemu niektore BKD go maja a inne nie ? z pewnością żaden silnik BKD nie ma koła impulsowego w miejscu w którym zaznaczyłeś na powyższych fotkach, pewnie pomyliłeś oznaczenia silników, koło impulsowe jest w tym miejscu ale w silniku BPW.[br]Dopisany: 12 Listopad 2009, 13:31_________________________________________________
turdzi Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 Sztomel mozesz mi powiedziec jak to wyglada w BRD ? czy jest tak jak w BKD czy moze ma ten pierscien na wale ?
turdzi Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 OK chyba sam sobie odpoweidzialem wedle etki BRD tez ma ten czujnik w kolnierzu. [br]Dopisany: 12 Listopad 2009, 14:05_________________________________________________No to jeszcze jak mi powiecie kto mi profesjonalnie przelozy moje BRD na BKD lub jeszcze lepiej BMN to bede wdzieczny
spetsnaz Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 OK tylko czemu niektore BKD go maja a inne nie ? graty ze zdjęć to AWX i pochodne
turdzi Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 graty ze zdjęć to AWX ktorych ?
spetsnaz Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 pierwszych zdjęć, które wstawiłeś. Wg mnie na pierwszym zdjęciu jest wał od AWX/AVF.
turdzi Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 Aaaa moze takie zdjecie bylo na allegro z podpisem silnik BKD ale to kolejne juz bankowo nie bo widac na mim kolo zebate do napedow walkow.
spetsnaz Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 jednak ETKA pokazuje, że BRD ma pierścień wewnątrz.
Sztomel Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 ale to kolejne juz bankowo nie bo widac na mim kolo zebate do napedow walkow przecież pisałem, że to z silnika BPW
spetsnaz Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 przecież pisałem, że to z silnika BPW tylko drugie.
jaro4444 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Turdzi ale mieszasz Wał korbowodowy z fotki nr 1 to jakiś 1,9 TDI VP lub PD (nie znam średnic panewek korbowodowych więc trudno powiedzieć z fotki), druga fota to rzeczywiście dół silnika BPW. Przecież już wiesz z pisania na PW, co może być dawcą "słupka" zamiast BRD i pozbawinego wałków wyrównoważających. Swoją drogą gdybym miał BPW natychmiast zmieniłbym go na BGW (taki jak zamontowałem w ojca Passacie B5 składaku)
spetsnaz Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Swoją drogą gdybym miał BPW natychmiast zmieniłbym go na BGW (taki jak zamontowałem w ojca Passacie B5 składaku) Kiepsko z dostępnością tego silnika.
jaro4444 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Spetsnaz poszukasz to znajdziesz. Ja znalazłem i naprawdę idealny po bardzo małym przebiegu, choć stał u handlarza w jakieś stodole uwalony sieczką i słomą
spetsnaz Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Na wiosnę będę szukał czegoś do zastąpienia swojego poczciwego 1Z. Zastanawiam się nad BGW lub AVF.
turdzi Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 jednak ETKA pokazuje, że BRD ma pierścień wewnątrz. no to zobacz co wsadzilem wyzej.Wedle mojej pokazuje ze nie i ma tak jak BKD w kolnierzu no wiec ktora sie myli ? [br]Dopisany: 12 Listopad 2009, 15:43_________________________________________________ Turdzi ale mieszasz Wał korbowodowy z fotki nr 1 to jakiś 1,9 TDI VP lub PD (nie znam średnic panewek korbowodowych więc trudno powiedzieć z fotki), druga fota to rzeczywiście dół silnika BPW. Przecież już wiesz z pisania na PW, co może być dawcą "słupka" zamiast BRD i pozbawinego wałków wyrównoważających. Swoją drogą gdybym miał BPW natychmiast zmieniłbym go na BGW (taki jak zamontowałem w ojca Passacie B5 składaku) wiem wiem badam tylko jakie moga ayjsc komplikacje i przgladajac rozne zdjecia zaciekawil mnie ten pierscien. jaro4444 nie pobawil bys sie jeszcze raz w mechanika i nie przelozyl bys mi tego silnika ? mowie powaznie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się