mcemsi Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Witam Niedawno zauwazylem pekniecie w kolektorze - rysa o dlugosci ok. 10cm Da rade to jakos "zaklajstrowac"? . Mechanik twierdzi ze bedzie sie z czasem powiekszac. No i grozi to czyms oprocz efektow dzwiekowych?
Gość spedyt Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Spawanie jest mało skuteczne, zastanów się nad wymianą bo to bardzo długie pęknięcie
mcemsi Opublikowano 19 Maja 2007 Autor Opublikowano 19 Maja 2007 Spawanie jest mało skuteczne, zastanów się nad wymianą bo to bardzo długie pęknięcie Hmm to niedobrze. Jezeli jednak juz wymieniac to musi to byc dokladnie do silnika AHL (ten taki jest) czy bedzie pasic z innego ?
woj-o Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 10 cm to już sporo - grozi tym że pod maską spaliny ci narobią bigosu - są raczej gorące. Jeżeli kol jest żeliwny a nie ze staliwa (nie pytaj w czym różnica nie wiem - spawacz mi kiedyś pokazał jedno sie spawa normlanie a żeliwo ni diabła ) to nie pospawasz - a poza tym może pęknąc podczas spawania (punktowe grzanie). Rozglądnij sie po giełdach na czymś nie popękanym.
hornet Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 wymieniać i nie spawać !! nie warto oszczędzać na niedrogiej części ... znam przypadki kiedy ludzie oszczędzają a później musieli wkładać dużo większą kasę .... jakiś szrocić, może giełda , coś napewno się znajdzie
adadur Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 Nie naprawisz (a tymbardziej jeśli żeliwny) wiec szukaj nowego lub ze szrotu ewentualnie pozostaje jeszcze droga rzemieśliniczego dorobienia ze stali co może poprawić nieco osiągi auta
mcemsi Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 Dzieki za odzewy. Spawacz (niby specjalistyczny) stwierdzil ze sa w stanie to pospawac - daja gwarancje 6 miesiecy na ten spaw i chce za to 150 zl , lekusko przyduzo chyba. Ponadto trzeba dostarczyc juz goly kolektor. A co do wymiany to (jak juz pytalem) musi byc dokladnie do AHL ?
mrog Opublikowano 27 Maja 2007 Opublikowano 27 Maja 2007 chce za to 150 zl , lekusko przyduzo chyba. ja bym powiedział, że bardzo lekusko przydużo
Gość spedyt Opublikowano 28 Maja 2007 Opublikowano 28 Maja 2007 Sprawdziłem numery części i kolektory ADP i AHL maja takie same oznaczenia
mcemsi Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Opublikowano 30 Maja 2007 O ! Taką informacje chcialem ! Dzieki bardzo!
sk baton Opublikowano 4 Czerwca 2007 Opublikowano 4 Czerwca 2007 Powiem tak że kolektor jest z żeliwa dało by rade pospawać elektrodą do spawania żeliwa , ale nie masz gwarancji bo napewno będzie pękać bo jest przegrzane i wystepują wysokie temperatury i naprężenia co innego spawanie spawanie materiału (żeliwa) gdzie nie ma temp. A 6 miesięczna gwarancja :grin:szkoda roboty i nerwów.
Cristoforo Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 ja spawałem b4 kolektor wydechowy miałem duzą szczeline gosciu podgrzewał zeliwo kilka godzin i spawał ten proces powtarzał kilka razy i było super na tym pospawanym przeleciałem kilkadziesiąt tysiecy.
OLO_GDA Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 da się pospawać, nie trzeba nawet wygrzewać żeliwa jak sie ma odpowiednie elektrody do tego (mojego ojca firma spawała zeliwne obudowy jakis pomp i zdarzalo mi sie je kupowac) ale paczka takich elektrod to wydatek rzedu 1000pln, dlatego tylko specjalistyczne warsztaty maja dostep do takich, a taki warszta zawoła więcej za spawanie niż Ty sobie znadziesz uzywany kolektor.... wiec nie warto, ale odpowiedz na pytanie czy mozna spawac, brzmi TAK
Rekomendowane odpowiedzi